Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Chrisssss schreef:Wat ik wel voorop wil stellen is dat ik het welzijn/gezondheid van het paard/pony het belangrijkst vindt.
_rosita_ schreef:Absoluut is een band etc belangrijk, maar het welzijn van een paard hangt niet alleen van aandacht, liefde en een band in elkaar.
Paarden zijn kudde dieren, die een hoop beweging nodig hebben. Wanneer jij deze 2 essentiele dingen weghaalt, blijft er voor mij over dat het welzijn van een paard niet al te best is op die manier.
Chrisssss schreef:Wat ik dus al aangaf is dat welzijn en gezondheid nummer 1 is, iedereen heeft zijn eigen waarheid.... en het zou prettiger leven zijn als men dat van elkaar zou respecteren....

en zo zijn er nog tal van dingen waar ik geen respect voor op kan brengen... vandaar korreltje zout??...
Citaat:Het bedrijf ligt op een totale oppervlakte van 12 hectare grond. Daarvan is circa 6 hectare weiland. De ex-sportpaarden genieten hier van hun oude dag en ook de sportpaarden van nu komen iedere dag even in de wei. Ze kunnen daarbij genieten van het gezelschap van Jolly Jumper.
Arabesk schreef:ja ze mogen aan de hand even grazen...
Visconti schreef:natuurlijk zie ik hem liever op het land maar soms zijn de omstandigheden gewoon zo dat je even je principes aan de kant moet zetten. Uiteindelijk gaat het allemaal toch om het welzijn van het paard.

Citaat:Het gáát toch ook niet om jou principes, maar om het welzijn van het paard?
BarbaLala schreef:Je bent toch niet natural omdat het "cool" is.

BarbaLala schreef:Je bent toch niet natural omdat het "cool" is.
cremellogek schreef:Visconti schreef:maar de beestjes hebben het goed dus wat is het probleem?
Die paarden die nu 24 uur per dag tot hun knieen in de blub staan en niet kunnen schuilen voor de erge regen en wind op het moment en nergens kunnen gaan liggen hebben het niet goed. Die paardjes mankeren ook constant wat..
Mias schreef:Ik ben zelf geen "Natural"zoals sommige het noemen.
Maar ik denk vanuit het paard.
Een paard heeft nodig: Veel frisse lucht, beweging gezelschap en vaak kleine beetjes eten. Ik vindt het dan ook beter om een paar 24 uur in het land te laten dan 24 uur op stal.
Denk je nou echt dat een paard het leuk vindt om op stal te staan? Nee! En als je paard 24 uur op stal staat denk je dan echt dat dat ene uurtje per dag dat je rijd voldoende is? Nee!
Een paard wat 24 uur per dag in het land staat loopt al gauw zo'n 30 km. Een paard wat 24 uur op stal staat loopt hooguit zo'n 60 meter!
Waar denk je dat al die stalgebreken vandaan komen! Ik vergelijk nu wel extremen bijelkaar. Maar als ik moet kiezen ga ik dan toch voor het "goedkopere" zoals jij het zo mooi zegt. Omdat ik dan mijn paard meer in zijn waarde laat. Mijn paard, die in het land staat in weer en wind met zijn vrienden kan wel zijn natuurlijke gedragingen en gedrags patroon uiten. En dat is het enige wat telt voor mij! Dat het goedkoper is, So what! Als mijn paard in de blubber staat, vindt ik dat ook sneu. Maar het enige wat mijn paard leuk vindt van het binnen staan is de musli die hij dan krijgt. Als het op is dan laat ze ook wel duidelijk merken dat ze graag weer naar buiten wil! ookal staat ze in de blubber. Ze kan dan wel lekker spelen en rennen!
Maar goed dit is MIJN mening.
Edit: Heb trouwens niet het hele topic doorgelezen en het spijt me als dit al 100x is gezegd.
Moniek schreef:ik wil ook het beste voor mijn paard.
heb al in meerder topics aan gegeven dat mijn paard maar een aantal uren naar buiten gaat.
in de zomer langer dan in de winter,hij is geen weide paard is hij nooit geweest.
Hilli schreef:BarbaLala schreef:Je bent toch niet natural omdat het "cool" is.
Juist wel, toch? Geen solarium, geen verwarmde stal, geen verwarmde.... Hartstikke koel allemaal
) . Gewoon omdat dat eigenlijk toch wel een stuk beter is dan dat die paarden constant buiten staan in de regen en de wind, of in de felle zon.. bizzybijtje schreef:Ik ben wel natural, maar mijn pony's staat snachts gewoon op stal, en met slecht weer ook. En als ze willen kunnen ze altijd de stal in (stal sluit meteen aan aan de wei, staldeur openlaten en tadaa, pony's kunnen altijd schuilen) . Gewoon omdat dat eigenlijk toch wel een stuk beter is dan dat die paarden constant buiten staan in de regen en de wind, of in de felle zon..
katiavl schreef:Uit de zelfde conclusie dat mensen zeggen hij is geen stalpaard neem ik aan
_rosita_ schreef:maar een paard IS simpelweg geen stalpaard.
Een paard is van nature een dier wat veel beweging nodig heeft en in een kudde leeft.
Niet een dier wat van nature zichzelf in een celletje opsluit....