Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paardefreak schreef:maar als je paard naar een slacht huis gaat dan horen ze al dat gegeel en ze worden ook nooit zo lief in het slacht huis gebracht.
Jessbub schreef:Nou dan vind ik het nog fijnder als me paard een spuitje krijgt dan dat hij dood geschoten word
ponyhottie schreef:Ik zou me ook niet laten slachten.
het paard ziet een man met een slagersmes afkomen en...PAF!!
Ok,misschien is het wel korte pijn,maar kan jij verdragen dat,als je iemand ziet
die paardenvlees eet,dat dat je paard/pony zaliger kan zijn!?
NO WAY!
paardefreak schreef:maar als je paard naar een slacht huis gaat dan horen ze al dat gegeel en ze worden ook nooit zo lief in het slacht huis gebracht.
maikeltje schreef:paardefreak schreef:maar als je paard naar een slacht huis gaat dan horen ze al dat gegeel en ze worden ook nooit zo lief in het slacht huis gebracht.
Hoe vaak ben jij geweest?
herbey schreef:Ik heb een paard gehad die spierbevangen was. Ze was al zo ver heen dat ze een spuitje moest hebben. Het arme dier wilde dus niet dood! We hebben haar bij de stal een spuit gegeven eerst een om rustig te worden en dat ze moest gaan leggen.
Ze wilde dus niet gaan leggen! En elke keer viel ze om! Toen ze eindelijk lag kreeg ze de tweede spuit. Die spuiten ze er heel langzaam in. Je zag echt de paniek in haar ogen! Ik vond het zo erg! Mijn eerste paard heeft mijn vriend naar de slacht gebracht.
Wel heeft hij aan de slager gevraagt of hij als eerste mocht zodat er nog geen doden lucht hing. Het paard is heel de tijd rustig gebleven. Hij kreeg een stip op zijn hoofd waar hij moest schieten. De slager schoot en mijn paard was gelijk dood!
Het dier heeft niets geleden! Al had ik de keus gehad voor het andere paard dan had ik hem echt die naare dood bespaard!
Maar goed, dat is mijn mening. Je moet doen wat je zelf het beste lijkt!
Tiessie schreef:Ik word dat gelul over dat paarden vechten tegen een spuitje toch zo ontzettend zat!!
Ik heb het meerdere malen(3x) gezien en nog nooit meegemaakt dat een paard vocht. Ook heb ik nog nooit van d emensen uit mijn omgeving zulke verhalen gehoord. Het moment van gaan liggen ziet er rot uit omdat een paard instinctief nooit zomaar zou gaan liggen. Maar paniek in de ogen ed? Sorry, volgens mij hebben degenen die dit meegemaakt hebben een donders slechte veearts gehad. Als de veearts voldoende spuit kan zo'n paard niet eens vechten. Er zal heus weleens wat misgaan maar om nou zulke indianenverhalen in de wereld te helpen....Een goede veearts die begaan is met je paard laat het niet misgaan en spuit gelijk narcosemiddel bij alshij maar denkt dat het niet goed zou gaan.
Ik ben ook 2x erbij geweest bij de slager en vond dit ook netjes gaan, alhoewel ik de paarden nog zag stuiptrekken(is hersenactiviteit, verder niks) nadat ze vielen, da's ook niet leuk om te zien.
Tiessie schreef:Ja, maar ik vind het gewoonweg zo raar dat ik na 30 jaar in de paarden dat nog nooit en te nimmer gehoord heb, van niemand niet. En er zijn in die jaren al zoveel paarden om me heen ingeslapen.
Toen mijn paard vorig jaar in moest slapen had ik ook dit soort verhalen gelezen op Bokt en dat overlegd met de veearts in Bodegraven. Die vond het echt de schuld van de veearts als het niet goed ging. De veearts moet voldoende spuiten en direct bijspuiten als het nodig is. Nu heb ik het wel over de manier dat het paard eerst verdoofd wordt, dan onder narcose gebracht wordt en dan de fatale spuit krijgt. Er schijnt ook een manier te zijn dat ze direct een fatale spuit krijgen en dat ziet er niet netjes uit. Maar ieder zichzelf respecterend veearts doet het niet op deze manier en al helemaal niet als de eigenaar erbij is.
ponyhottie schreef:Ik zou me ook niet laten slachten.
Tiessie schreef:Tuurlijk is het ieder zijn eigen mening, maar ik vind het gewoon vreemd dat ik het nog nooit gehoord heb en hier weet ineens iedereen wel zo'n verhaal. Ik ken zo ontzettend veel mensen met paarden, zowel professioneel als hobbymatig.
Mijn paard wilde ik trouwens ook niet langs de weg hebben liggen dus die heb ik op afspraak op de kliniek in laten slapen. Dat was zwaar omdat ik dus precies wist hoe laat en wanneer maar in dit geval de beste keuze en het voelt nog steeds goed zo.
Misschien moeten er een aantal dierenartsen op een hoe-spuit-ik-een-paard-naar-het-walhalla-cursus?!?