slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_S

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:21

maar als je paard naar een slacht huis gaat dan horen ze al dat gegeel en ze worden ook nooit zo lief in het slacht huis gebracht.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:54

paardefreak schreef:
maar als je paard naar een slacht huis gaat dan horen ze al dat gegeel en ze worden ook nooit zo lief in het slacht huis gebracht.

Hoe vaak ben jij geweest?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:34

Jessbub schreef:
Nou dan vind ik het nog fijnder als me paard een spuitje krijgt dan dat hij dood geschoten word Clown

Ja ik ook, maar alleen voor mijn idee en gevoel. Ik denk dat het voor het paard niet uitmaakt, als hij wil gaan denken: he wat is dat ? Dan is hij al weg naar de eeuwige groene weides ! Maar als er geschoten wordt durf ik niet te kijken en bij het spuitje blijf ik er tot het eind bij, zo'n lafaard ben ik wel. Maar als puntje bij paaltje komt doe ik wat op dat moment het beste is voor mn paard en niet voor mijn gevoel. Als hij lijdt dan zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen, wie er het eerste kan zijn,
de slager of de DA...

ponyhottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:33

Ik zou me ook niet laten slachten.

het paard ziet een man met een slagersmes afkomen en...PAF!!

Ok,misschien is het wel korte pijn,maar kan jij verdragen dat,als je iemand ziet
die paardenvlees eet,dat dat je paard/pony zaliger kan zijn!?

NO WAY!

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:56

ik heb mijn paard wel laten slachten. daar heb ik gewoon voor gekozen en niet voor een spuitje.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:04

ponyhottie schreef:

het paard ziet een man met een slagersmes afkomen en...PAF!!

Ok,misschien is het wel korte pijn,maar kan jij verdragen dat,als je iemand ziet
die paardenvlees eet,dat dat je paard/pony zaliger kan zijn!?

NO WAY!

en wat voelt je paard dan bij inslapen?daar als eens over nagedacht?
maar waarom wel kippen /koeien vlees eten en geen paardenvlees?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:05

paardefreak schreef:

hier kan je dus pas over oordelen als je er zelf bij bent geweest

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:08

Ik laat mijn paard gewoon een spuitje geven en na hij ingeslapen is gaat hij naar een distructie bedrijf, is ook niet fijn, maar een slager ben ik persoonlijk geen fan van. En ja wat humaner is...dat laat ik in het midden, ik voel meer bij een spuitje dan bij een salger met zijn pin. Ik zie mijn paardje graag inslapen in zijn eigen vertrouwde stall, wat hij als zijn thuis beschouwde. Dat vind ik zelf een erg fijn gevoel.
Ik weet niet wat ik van de slager moet vinden. Ik droomde van de week (heen stom Clown ) dat er 2 koeien hingen te bungelen bij een slager Misselijk Heen stom, maar ik moest daarna ontzettend aan dit toppic denken en dacht in mijzelf: "Nee geen slager voor Gappie!"

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:22

maikeltje schreef:
paardefreak schreef:

Hoe vaak ben jij geweest?

nog nooit mara ken wel iemand die der is geweest en je ziet toch ook vaak op tv me die koeien dat ze mishandelt worden daar?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:29

herbey schreef:
Ik heb een paard gehad die spierbevangen was. Ze was al zo ver heen dat ze een spuitje moest hebben. Het arme dier wilde dus niet dood! We hebben haar bij de stal een spuit gegeven eerst een om rustig te worden en dat ze moest gaan leggen.
Ze wilde dus niet gaan leggen! En elke keer viel ze om! Toen ze eindelijk lag kreeg ze de tweede spuit. Die spuiten ze er heel langzaam in. Je zag echt de paniek in haar ogen! Ik vond het zo erg! Mijn eerste paard heeft mijn vriend naar de slacht gebracht.
Wel heeft hij aan de slager gevraagt of hij als eerste mocht zodat er nog geen doden lucht hing. Het paard is heel de tijd rustig gebleven. Hij kreeg een stip op zijn hoofd waar hij moest schieten. De slager schoot en mijn paard was gelijk dood!
Het dier heeft niets geleden! Al had ik de keus gehad voor het andere paard dan had ik hem echt die naare dood bespaard!

Maar goed, dat is mijn mening. Je moet doen wat je zelf het beste lijkt!

heb soort gelijke ervaringen.. als het mogelijk is vind ik de slacht de betere oplossing, bij acute gevallen is het een ander verhaal..

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:32

paardefreak schreef:

je moet er ook voor zorgen dat je maandag ochtned als eerste mag, en ervoor zorgen dat je iemand meeneemt die bij je paard blijft tot hij dood is.. of zelf maar dat kan ik niet..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:41

Ik word dat gelul over dat paarden vechten tegen een spuitje toch zo ontzettend zat!!
Ik heb het meerdere malen(3x) gezien en nog nooit meegemaakt dat een paard vocht. Ook heb ik nog nooit van d emensen uit mijn omgeving zulke verhalen gehoord. Het moment van gaan liggen ziet er rot uit omdat een paard instinctief nooit zomaar zou gaan liggen. Maar paniek in de ogen ed? Sorry, volgens mij hebben degenen die dit meegemaakt hebben een donders slechte veearts gehad. Als de veearts voldoende spuit kan zo'n paard niet eens vechten. Er zal heus weleens wat misgaan maar om nou zulke indianenverhalen in de wereld te helpen....Een goede veearts die begaan is met je paard laat het niet misgaan en spuit gelijk narcosemiddel bij alshij maar denkt dat het niet goed zou gaan.
Ik ben ook 2x erbij geweest bij de slager en vond dit ook netjes gaan, alhoewel ik de paarden nog zag stuiptrekken(is hersenactiviteit, verder niks) nadat ze vielen, da's ook niet leuk om te zien.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:54

er zijn heus wel paarden die vechten hoor!maar goed dan weet ik gelijk dat ik een slechte veearts heb.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:56

Tiessie schreef:
Ik word dat gelul over dat paarden vechten tegen een spuitje toch zo ontzettend zat!!
Ik heb het meerdere malen(3x) gezien en nog nooit meegemaakt dat een paard vocht. Ook heb ik nog nooit van d emensen uit mijn omgeving zulke verhalen gehoord. Het moment van gaan liggen ziet er rot uit omdat een paard instinctief nooit zomaar zou gaan liggen. Maar paniek in de ogen ed? Sorry, volgens mij hebben degenen die dit meegemaakt hebben een donders slechte veearts gehad. Als de veearts voldoende spuit kan zo'n paard niet eens vechten. Er zal heus weleens wat misgaan maar om nou zulke indianenverhalen in de wereld te helpen....Een goede veearts die begaan is met je paard laat het niet misgaan en spuit gelijk narcosemiddel bij alshij maar denkt dat het niet goed zou gaan.
Ik ben ook 2x erbij geweest bij de slager en vond dit ook netjes gaan, alhoewel ik de paarden nog zag stuiptrekken(is hersenactiviteit, verder niks) nadat ze vielen, da's ook niet leuk om te zien.

Hoe dan ook ik vind een spuitje veel fijner denk ik. Een slager komt er bij ons niet kijken. Vind het niets. (lees mijn eerdere bericht) Maar ik ben het met je eens over dat spuitjes verhaal. Dat is gewoon door een slechte dosis!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:58

Ja, maar ik vind het gewoonweg zo raar dat ik na 30 jaar in de paarden dat nog nooit en te nimmer gehoord heb, van niemand niet. En er zijn in die jaren al zoveel paarden om me heen ingeslapen.
Toen mijn paard vorig jaar in moest slapen had ik ook dit soort verhalen gelezen op Bokt en dat overlegd met de veearts in Bodegraven. Die vond het echt de schuld van de veearts als het niet goed ging. De veearts moet voldoende spuiten en direct bijspuiten als het nodig is. Nu heb ik het wel over de manier dat het paard eerst verdoofd wordt, dan onder narcose gebracht wordt en dan de fatale spuit krijgt. Er schijnt ook een manier te zijn dat ze direct een fatale spuit krijgen en dat ziet er niet netjes uit. Maar ieder zichzelf respecterend veearts doet het niet op deze manier en al helemaal niet als de eigenaar erbij is.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:06

wij hadden een super stoere sterke pony op de manege.hij was 36jaar.op een ochtend viel hij,de da was gekomen en er was helaas niks aan te doen.we gingen hem laten inslapen.hij kreeg omdat hij tegenspartelde een paardendosis.toen hij de vloeistof voelde wou hij opstaan,en later viel hij en brak zijn nek.nou ik vind dit dus echt wel een voorbeeld van vechten hoor.
en wij hebben een hele goede DA,dus daar heefd het echt niet aan gelegen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:09

En wat betreft er wel of niet bij zijn: als je zeker wilt weten dat het goed gebeurd moet je erbij zijn of iemand die jouw paard kent en die jij vertrouwd. Da's mijn mening. Ik ben er zelf bijgeweest en heb verder iedereen weggestuurd, dat laatste moment was van mij en Artiest samen. Je laat je vriend(althans dat was Artiest voor mij) niet alleen sterven. En als je denkt dat je het niet kan: je kan het wel, op dat moment doe je het gewoon, dat ben je verplicht, je moet. Als het klaar is komt je eigen verdriet, mijn hart is toen ook gebroken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:11

@lorelei, dan heeft de veearts geen rustgevend middel voor het narcosemiddel gespoten want dan zou dit niet moeten kunnen. Aangezien de meeste paarden veelal op klinieken inslapen heb ik toch ook wel het idee dat de aan-huis-veeartsen er niet altijd bedreven in zijn. Ik heb het 1x aan huis meegemaakt en dat ging goed maar vond de veearts wel heel erg nerveus.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:16

@ Lorelei
Vind dit wel een vaag verhaal hoor. Gewoon geen goede dosis gegeven. Zelfs de beste maken fouten hoor Knipoog En wat het verder betreft ben ik het met Tessie eens Bloos

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:18

Tiessie schreef:
Ja, maar ik vind het gewoonweg zo raar dat ik na 30 jaar in de paarden dat nog nooit en te nimmer gehoord heb, van niemand niet. En er zijn in die jaren al zoveel paarden om me heen ingeslapen.
Toen mijn paard vorig jaar in moest slapen had ik ook dit soort verhalen gelezen op Bokt en dat overlegd met de veearts in Bodegraven. Die vond het echt de schuld van de veearts als het niet goed ging. De veearts moet voldoende spuiten en direct bijspuiten als het nodig is. Nu heb ik het wel over de manier dat het paard eerst verdoofd wordt, dan onder narcose gebracht wordt en dan de fatale spuit krijgt. Er schijnt ook een manier te zijn dat ze direct een fatale spuit krijgen en dat ziet er niet netjes uit. Maar ieder zichzelf respecterend veearts doet het niet op deze manier en al helemaal niet als de eigenaar erbij is.

dat jij dat nog nooit meegemaakt hebt wil niet zeggen dat het niet gebeurd! Cool
dan had je eigenlijk afgelopen jaar bij ons op stal moeten zijn
helaas zijn er meerdere oude manege paarden afgemaakt vanwege een acuut iets!
en dat is niet bij allemaal even soepeltjes verlopen,ik bespaar je de details Ach gut
en mischien ligt het aan de veearts,wie zal het zeggen?
het is in ieder geval door dezelfde arts gedaan Sigaar

ik breng als dat nog mogelijk is mijn paard naar het slachthuis,gewoon omdat ik dat fijner vind
geen paard langs de weg,dus niet het verdriet elke keer als je erlangs moet.
gewoon bij de slager naar binnenbrengen,mijn paarden hebben daar geen angst bijgehad
mijn vriendin is tot het eind erbij geweest en voor je er erg in hebt ligt hij naast je,zo snel gaat het!

maar ieder zijn mening Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:22

Tuurlijk is het ieder zijn eigen mening, maar ik vind het gewoon vreemd dat ik het nog nooit gehoord heb en hier weet ineens iedereen wel zo'n verhaal. Ik ken zo ontzettend veel mensen met paarden, zowel professioneel als hobbymatig.
Mijn paard wilde ik trouwens ook niet langs de weg hebben liggen dus die heb ik op afspraak op de kliniek in laten slapen. Dat was zwaar omdat ik dus precies wist hoe laat en wanneer maar in dit geval de beste keuze en het voelt nog steeds goed zo.
Misschien moeten er een aantal dierenartsen op een hoe-spuit-ik-een-paard-naar-het-walhalla-cursus?!?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:24

ponyhottie schreef:

Hier moest ik ff om lachen hoor Haha! Dat zou ik idd ook niet doen Clown

Maar verder wordt er de laatste 2 bladzijden helemaal niks nieuws gezegd. Aan beide methoden zitten voor- en nadelen en met beide kan het ook wel 's fijn. Wel vind ik de meeste 'slagerverhalen' hier een beetje overtrokken, wat betreft de geur, en het 'mishandelen' en het paard wat de dood ruikt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:24

hmm..k vind t geen fijn idee dat je paard een kogel door z'n hoofd krijg..mijn paard zal k dus nooit van zijn leven naar de slacht brengen als hij vreselijk ziek is en lijdt..dan liever een spuitje hoor..dan ben je bij je paard ( hoop ik ) en kan je hem geruststellen en dan is t toch ook zo voorbij...t is toch net zo alsof je gaat slapen alleen niet meer wakker word..en een slager vind ik zoiezo al niet echt dat ze gewoon dieren kunnen vermoorden enzo..ik zou me paard niet willen zien,dood,met een kogel in zijn hoofd sorry hoor....mja ieder zijn eigen mening en iedereen weet denk ik wel wat het beste is voor zijn paard he..Knipoog groetjes jenelva en hoefjes van marius leander (mijn paard) en Niki (was mijn leasepony)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:26

@Mackie, natuurlijk wordt er hier niets nieuws gezegd maar dat is toch op heel Bokt zo Clown Knipoog Haha! !!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:29

Tiessie schreef:
Tuurlijk is het ieder zijn eigen mening, maar ik vind het gewoon vreemd dat ik het nog nooit gehoord heb en hier weet ineens iedereen wel zo'n verhaal. Ik ken zo ontzettend veel mensen met paarden, zowel professioneel als hobbymatig.
Mijn paard wilde ik trouwens ook niet langs de weg hebben liggen dus die heb ik op afspraak op de kliniek in laten slapen. Dat was zwaar omdat ik dus precies wist hoe laat en wanneer maar in dit geval de beste keuze en het voelt nog steeds goed zo.
Misschien moeten er een aantal dierenartsen op een hoe-spuit-ik-een-paard-naar-het-walhalla-cursus?!?

die verhalen zijn er altijd al geweest,alleen lopen mensen er niet mee te koop
het is nl niet zo leuk om mee te maken
helaas heb ik het wel een paar keer meegemaakt,1 paard was van de DA zelf geweest wie weet lukte het daarom niet,[al zou dat niet zo mogen wezen natuurlijk]maar het heeft 2 spuiten geduurd eer het arme dier met een gebroken voorbeen het opgaf,om nachtmerries van te krijgen Verdrietig

het komt voor!

en het is heel naar voor die mensen waar dit bij gebeurt is ,om dan te lezen dat zoiets niet voorkomt en dat dat verhalen zijn.
wees maar blij dat je het nooit meegemaakt hebt en hopelijk nooit mee hoeft te maken.

daarom breng ik indien mogelijk mijn paard weg!