Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mmmarieke

Re: Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:05

ik sluit me daar bij aan Haha!

spoekie

Re: Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:13

miloetje schreef:
maar het is toch alleen maar voor het inrijden? en hoe moet een 4 jarige een pony leren gallopperen als het kind zelf nog niet eens kan galopperen? en dat zadel past ze nog net in, maar zoek eens passend tuig voor een shet, ik woon in het noorden en wil een nieuw hoofdstel voor grote shet heb al 2 gepast maar allebei pasten ze niet, teklein bij zijn neus. tuig kopen is moeilijk en meiske is inderdaad beetje groot ja.
en te zwaar lijkt me eerder erger dan tegroot. Ik loop ook een rondje met mijn vriendin van 1.60 en 36 kilo op mijn rug, maar heb meer moeite met een meisje van bijv 1.50 en 47 kilo of zoiets.
ik heb vroeger ook te grote vriendinnen(1.70)op mijn shet laten rijden, maar niet tezwaar mijn zus was dat wel en die reed er ook niet meer op. ze is ook verkocht aan een wat steviger meisje van 8 die 39 kilo woog en 1.45 was ofzo( merrie was iets onder 1.10) dus ze is ook verkocht.
en slecht voor ruiters houding? ik zit prima opeen paard van 1.70, pony van 1.40 en shet van 1.05. En mijn houding word er niet slechter van. Ik ging laatst springen en kreeg alleen maar een complimentje dat ik netjes op de pony zit en sprong over 80 cm enz.
En over kleine ruitertjes.. mijn nichtje van 6 echt een ukkie reed laatst op mijn vz shet.. auto kwam langs met vette beat box muziek, ik lette even niet op en pony ging aan de kletter. Na een stuk galop had ik hem wel weer in stap maar als zo'n kind los had gereden was ze er geheid afgevallen en de pony misschien wel kreupel of erger. Toen ze er later er weer opging ging het prima maar het beest ging wel bij het gras staan eten. en zo'n kindje van 22 kilo krijgt echt geen shet omhoog met zijn hoofd. en ik ben wel wat groot maar niet zwaar( 50 kilo) en niet zeggen dat dat tezwaar is want mijn da en instructrice hebben gezegt dat deze shet voor af en toe 60 kilo kan houden.
En de eigenaar neemt een wat oudere misschien grote verzorger omdat zij juist geen tijd heeft voor de pony en daarom zoekt ze een verzorgster.. en geen tyd om een klein kindje van 6 te begeleiden.
en aan de opvoeding van de pony ligt het niet, vroeger was hij onhandelbaar en kende niks en nou gaat het 10x beter maar hij is nog steeds behoorlijk sterk.
en ik rijd er heust niet vaak op.
en zulke mensen zijn niet direct dierenbeulen, die laten er een wat ouder groot iemand de pony inrijden zodat later anderen er plezier van kunnen hebben. en ik vind iemand pas een dierenbeul als hij met 75 kilo op een shet gaat rijden eenmalig ofzo of als je je paarden mishandelt, geen eten geeft, in de diepe mest laat staan, en laat dekken door veel te grore hengsten( kijk maar naar verhaal van merrieveulen)

ik weet dat ik hoeveel commentaar krijg maar ik probeer een soort tegenreactie te geven.
en ik stop heus weleens met rijden op me vz shet hoor over 1 jaartje of zoiets. en ik ryd alleen maar buitenritjes en geen dressuur en springen dus alleen maar rechtuit. en wandel vaak genoeg,

xx jamie xx: er bestaan ook 15 jarigen die kleiner en lichter zijn dan een 11 jarige( voorbeeld vriendin van 1.55 en 37 kilo word bijna 15) en mijn nichtje van 11( 1.55 en 45 kilo)

Weet je wat wij deden bij hoofdstellen die bij de neus te klein waren? Dat uiteinde wat bijsnijden en dan extra gaatjes, zo moeilijk is dat niet....

Over dat nichtje.. Als een pony gaat eten, hoef je niet per se aan zijn hoofd te gaan lopen rukken, wat dacht je van een klein tikje tegen zijn buik met je hand of drijven? Een stuk paardvriendelijker, want je zit niet aan zijn mond te trekken.
AOok dat ervandoor gaan vind ik onzin, als ik op een paard ga zitten waar ik perfect oppas, kan die ook prima met mij aan de kletter. Dat is meer een kwestie van paraat zijn en bij je houden (wat zo'n kind prima kan leren), daarnaast wordt er ook niet voor niks gezegd: Begeleidt een klein kind, zodat JIJ kunt ingrijpen, omdat het kind nog klein is.
Dat hij behoorlijk sterk is, is wél een kwestie van opvoeden. Hij weet dat hij kan winnen als hij zich sterk maakt en dat is dus fout gegaan in zijn opvoeding. Ik ken zelf een shethengst waarbij je zelfs met een halster alleen het halstertouw strak moet houden en hij staat al stil. Terwijl ik ook een paard ken, die gewoon doordenderd als hij iets wil, zelfs met hoofdstel in. Dat ligt bij allebei puur aan de opvoeding.
Jij moet dan wel echt een wonderhouding hebben, want hoe hou jij je benen netjes stil als je ze nergens tegen aan kunt houden? Hoe kun jij nog goed drijven als je benen er een flink eind boven uitsteken?

En bij het inrijden? Een paard heeft dan al moeite met zijn balans en praktisch geen spierontwikkeling. Dan ga jij daar op zitten, je bent al flink aan de zware kant en met jouw lengte haal je hem nóg meer uit balans. Daarnaast gebruiken dan ook nog veel van die mensen een te groot zadel, waar ze zelf helemaal achterin gaan zitten om nog een beetje aan te kunnen drijven. Dat vind ik persoonlijk wel zielig ja. En de pony zal het vast fantastisch vinden, want hij ziet van alles om zich heen waardoor zijn oortjes naar voren gaan om te kunnen inschatten of het gevaarlijk is of niet..(dat was sarcasme, die laatste zin).

Ik zal je wat vertellen: Zorg dat je kindje een goede zit ontwikkelt, dmv zitoefeningen aan de longe mét zadel. Als ze in draf dan oke kan zitten, is galop geen enkel probleem en voor de pony minder moeilijk omdat hij geen hannes op zich heeft zitten die hem uit evenwicht haalt. Ik neem aan dat de pony de stemhulp voor galop kent, laat haar proberen haar benen goed te leggen en help mee door dus 'galop' te zeggen, laat haar in het begin alleen lange zijdes galopperen, zo kun je het voor zowel ruiter als pony opbouwen.
Mijn vzshet heeft zelfs voor het eerst gesprongen met een meisje, die nog nooit gesprongen had. Ik heb haar uitgelegd wat ze moest doen en het ging prima.
Daarnaast richt je schade aan als je te groot bent en aan de zware kant, de pony moet zo hard werken om in balans te blijven, dat het niet eerlijk is. En dat probleem is er buiten ook, en daarom is het dus slecht voor de gewrichten. En in een jaar kan een hoop schade worden aangericht.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:29

Hallo,
Even een beetje offtopic.
Maar ik heb nu een een merrie van 1.35/1.37 ofzo is nog geen drie, wordt rond de 1.45.
Ik ben zelf 1.69 en ben zo'n 45 kilo (ja wel licht Tong uitsteken ) is dit en beetje goeie combi wat zeggen jullie ervan ?

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:19

Ja natuurlijk wel te lang dat snap ik ,maar trouwens de ponyzelf is ook best stevig.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:22

armyhorse: makkelijk! in de les ryd ik ook met 1.62 ofzo op een pony van 1.35 en dat gaat nog prima. het hangt natuurlijk ook van de bouw af.

spoekie: hier een foto van iemand die byna net zo groot en zwaar is ik. heb geen foto van mezelf, shetje is niet van my maar wel ongeveer zelfde hoogte

http://groups.msn.com/pjelkenbeau/beau. ... PhotoID=87

en voorderest moet je een beetje beter leren lezen want ik rijd de pony niet in maar had het over een topic met foto's over een groot meisje op een kleine shet.
En met mij kan HIJ ook aan de kletter gaan maar ik blijf dan wel zitten en krijg eerder de pony terug. En als hij gras gaat eten, soms doet hij dat bij mij. Dan helpt drijven echt geen biet..

maar overigens ik ga morgen mennen met hem Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:40

armyhorse schreef:
Hallo,
Even een beetje offtopic.
Maar ik heb nu een een merrie van 1.35/1.37 ofzo is nog geen drie, wordt rond de 1.45.
Ik ben zelf 1.69 en ben zo'n 45 kilo (ja wel licht Tong uitsteken ) is dit en beetje goeie combi wat zeggen jullie ervan ?

Als de pony stevig wordt moet het wel kunnen, anders niet.
Nu ben je nog erg licht, maar over een jaar kán dat anders zijn. Ik was vroeger ook te licht voor m'n lengte, maar ben nu normaal.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:48

op een slanke pony past het ook nog wel hoor..

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:23

miloetje schreef:
armyhorse: makkelijk! in de les ryd ik ook met 1.62 ofzo op een pony van 1.35 en dat gaat nog prima. het hangt natuurlijk ook van de bouw af.

spoekie: hier een foto van iemand die byna net zo groot en zwaar is ik. heb geen foto van mezelf, shetje is niet van my maar wel ongeveer zelfde hoogte

http://groups.msn.com/pjelkenbeau/beau. ... PhotoID=87

en voorderest moet je een beetje beter leren lezen want ik rijd de pony niet in maar had het over een topic met foto's over een groot meisje op een kleine shet.
En met mij kan HIJ ook aan de kletter gaan maar ik blijf dan wel zitten en krijg eerder de pony terug. En als hij gras gaat eten, soms doet hij dat bij mij. Dan helpt drijven echt geen biet..

maar overigens ik ga morgen mennen met hem Knipoog

Dat vind ik nog wel gaan, maar mijn reactie was ook aangenomen dat je dus te groot was, aangezien dat de discussie in dit topic is.
Ik heb overigens wel gelezen, jij zei zelf: Hoe moet een pony van 4 leren galopperen als het kind het zelf nog niet kan? (iig iets in die richting) Een pony leren galopperen met iemand op zijn rug hoort bij mij met het inrijden, dus vandaar dat ik daar over begon.

Drijven helpt niet, dus ga jij maar lekker aan zijn mond lopen rukken? Belachelijk, geef dan ee ntikje met de zweep of drijf eens wat harder (klein schopje eventueel). Voor mij is vooral de mond van een paard heilig, die is zo gevoelig. En ik geef ook liever 1x een tik, dan 20x schoppen.

Veel succes met mennen! Lachen

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:40

dankjewel Bloos
maar meestal geef ik hem ook wel een tikje maar soms een klein beetje druk op het bit. En als het echt niet wil dan stap ik af en pak hem omhoog. Maar hij doet het al veel minder want weet nu dat hij het bij mij niet meer moet proberen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:40

miloetje schreef:
op een slanke pony past het ook nog wel hoor..

Dat durf ik niet te zeggen....

Jij bent niet groot miloetje en ik ben iets groter dan haar (1.72)
Het verschilt ook in de beenlengte, sommige hebben lange benen en sommige en langer bovenlichaam.
Het duurt nog even voordat de pony 1.45 is,áls hij dat wordt, dus lekker afwachten Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:48

Citaat:
En over kleine ruitertjes.. mijn nichtje van 6 echt een ukkie reed laatst op mijn vz shet.. auto kwam langs met vette beat box muziek, ik lette even niet op en pony ging aan de kletter. Na een stuk galop had ik hem wel weer in stap maar als zo'n kind los had gereden was ze er geheid afgevallen en de pony misschien wel kreupel of erger. Toen ze er later er weer opging ging het prima maar het beest ging wel bij het gras staan eten. en zo'n kindje van 22 kilo krijgt echt geen shet omhoog met zijn hoofd

daarom moet je als begeleider ook opletten. bovendien moet je pas langs de weg gaan als de pony verkeersmak is. mijn pony loopt zonder problemen langs een snelweg, ze is de meest verkeersmakke pony die ik ken, en ze is nog nooit ergens van geschrokken, laat staan weggerend.
wie zegt dat ze vallen in galop? geheid eraf gevallen, hoe kan je dat nou weten, misschien was de pony zelf wel gekalmeerd. en een pony wordt echt niet kreupel van enkel een stukje galopperen. het gras eten, tja ook dat is opvoeding. mijn pony mag niet eten als er een touw aan het halster zit, en dat geldt net zo voor wanneer Max met haar bezig is. en dat weet ze.

kijk als je op jouw manier gaat begeleiden met een klein kind, dan is er een flink risico ja. je pony is dus niet verkeersmak, je houdt hem niet goed genoeg en je let niet voortdurend goed genog op. maar dat zegt niet dat dat bij iedereen zo is. ik ben dan ook absoluut niet bang voor problemen in de aard die jij beschrijft...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:56

Toydoll schreef:
karoliena schreef:
Terwijl te groot dus net zo veel schade aanricht misschien nog wel meer

Hangt er vanaf, als je alleen te lang bedoelt doet dat écht géén schade aan. Is je kont de dik, ja, dan wel.

Maartje1990 schreef:
(1.14 een shetlander) ik ben nu 16 jaar weeg ong. 57 kg ben 1.60m

een shet van 1.14 weegt zo'n 250 kilo (dat is dan nog ruim genomen, shet hier is 190 en 1.05 groot), en jij met je 57 kilo bent dan 22% van zijn gewicht. Is hij nog te dik (wat de meeste shets zijn) ben je nog zwaarder.
Dus ja, ik vind wel dat je te zwaar bent. Voor 5 minunten in de week zal de schade aan zijn ruggenwervels nog wel meevallen, maar vaker is echt wel slecht.
Ook denk ik dat je met 1.60 met je reet te ver naar achter zit, en op zijn zwakke deel van zijn rug zit.

Bokken kan een teken zijn van belasting op een verkeerde plek. Een paard wat bokt is in de meeste gevallen wat mee mis. Ook dwars zijn is een teken van verkeerde belasting.

Als hij niet goed loopt met kleine kinderen zet je hem voor de kar en laat je hem verder met rust.

waarom dat jij niet mijn hele bericht heb gekopierd. ik hoop wel dat je het helemaal hebt gelezen? zal nog even wat toevoegen dan. ik zit te ver naar achter zeg je? nou zo'n zadel is er op gemaakt dat dat niet kan of je moet achter het zadel gaan zitten (maar dat doe ik dus niet!! bn me daar gek doe ik bij geen 1 paard) en het zadel dat ik bij hem heb loopt achter ook nog eens best hoog op dus ver naar achter zitten is best wel lastig Knipoog

dwars zijn? nou dat komt zeker weten niet door verkeerde belasting. Of hij wil terug naar de stal, ziet opeens paarden waardat hij naartoe wil, of er lopen paarden langs hem heen dan wil die daar achter aan lopen, mensen lopen voorbij wil hij erbij gaan lopen vindt hij gezellig Tong uitsteken hij rent ook nog graag achter fietsers aan (ook weer gezellig hé) en dat heeft dus echt niks te maken met een verkeerde belasting! en een klein kind krijgt hem dan niet meer vooruit, maar ik dus wel! en je hebt bij hem echt meer ervaring nodig om hem vooruit te krijgen. en tjah kleine kinderen hebben vaak ook minder ervaring.

je zegt ook nog voor de kar laten lopen. nu zal ik je vertellen dat hij dat nóg niet kan. maar dit wil ik hem binnenkort wel gaan leren omdat ik hem dus inderdaad voor de kar wil zetten!

zoals je hebt gelezen heb ik hem al 7 jaar dus vanaf mijn 8e. hij is zelf al 16 jaar en heeft nog steeds geen last van zijn rug (laat de dierenarts ook wel us komen voor controle dus die ziet dat wel, niet dus in ditgeval) en dan zou het dus op latere leeftijd zichtbaar moeten zijn. nou piepjong is hij niet meer. dus ik zou het dus al gemerkt moeten hebben. (wat dus niet het geval is)

even een detail gebruik ook een gelpad onder het zadel vangt de schokken ook wat op. dat scheelt dus ook weer.

en ik rijd niet vaak meer op hem want ik besef ook wel dat het wat aan de zware en groote kant is dus heb ik een halfjaar terug dus een haflinger aangeschaft. ga je me nu ook nog vertellen dat ik daar ook te zwaar voor ben?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:04

Maartje1990 schreef:
waarom dat jij niet mijn hele bericht heb gekopierd. ik hoop wel dat je het helemaal hebt gelezen? zal nog even wat toevoegen dan. ik zit te ver naar achter zeg je? nou zo'n zadel is er op gemaakt dat dat niet kan of je moet achter het zadel gaan zitten (maar dat doe ik dus niet!! bn me daar gek doe ik bij geen 1 paard) en het zadel dat ik bij hem heb loopt achter ook nog eens best hoog op dus ver naar achter zitten is best wel lastig Knipoog

dwars zijn? nou dat komt zeker weten niet door verkeerde belasting. Of hij wil terug naar de stal, ziet opeens paarden waardat hij naartoe wil, of er lopen paarden langs hem heen dan wil die daar achter aan lopen, mensen lopen voorbij wil hij erbij gaan lopen vindt hij gezellig Tong uitsteken hij rent ook nog graag achter fietsers aan (ook weer gezellig hé) en dat heeft dus echt niks te maken met een verkeerde belasting! en een klein kind krijgt hem dan niet meer vooruit, maar ik dus wel! en je hebt bij hem echt meer ervaring nodig om hem vooruit te krijgen. en tjah kleine kinderen hebben vaak ook minder ervaring.

je zegt ook nog voor de kar laten lopen. nu zal ik je vertellen dat hij dat nóg niet kan. maar dit wil ik hem binnenkort wel gaan leren omdat ik hem dus inderdaad voor de kar wil zetten!

zoals je hebt gelezen heb ik hem al 7 jaar dus vanaf mijn 8e. hij is zelf al 16 jaar en heeft nog steeds geen last van zijn rug (laat de dierenarts ook wel us komen voor controle dus die ziet dat wel, niet dus in ditgeval) en dan zou het dus op latere leeftijd zichtbaar moeten zijn. nou piepjong is hij niet meer. dus ik zou het dus al gemerkt moeten hebben. (wat dus niet het geval is)

even een detail gebruik ook een gelpad onder het zadel vangt de schokken ook wat op. dat scheelt dus ook weer.

en ik rijd niet vaak meer op hem want ik besef ook wel dat het wat aan de zware en groote kant is dus heb ik een halfjaar terug dus een haflinger aangeschaft. ga je me nu ook nog vertellen dat ik daar ook te zwaar voor ben?

dus jouw DA heeft röntgenogen?? mijn DA kon helemaal niets zeggen over de conditie van de rug van mij paard, toen hij voor een speciaal onderzoek kwam. hij zei dat dat door de omliggende spieren bijna onmogelijk is, zelfs met röntgen.
en waarom wordt jouw paardje dwars als hij naar huis wil? juist, omdat het thuis leuker is dan onder het zadel. een gelpad kan helpen bij een gevoelige rug, maar zolang je zelf slecht zit of het zadel niet past, heeft het geen enkele zin om het eronder te doen. je hebt bij hem ervaring nodig om hem vooruit te krijgen, kleine kinderen krijgen hem niet vooruit. zou hij het rijden leuk vinden? dacht het niet. misschien doet zijn rug wel pijn? (slechte ervaring met rijden, projecteert dus ook op kleine kinderen) als je een haf hebt waar je wel op past, waarom dan nog op die kleine rijden als hij er toch geen lol in heeft? beleer hem voor de kar, en ga daarmee lekker de hort op!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:06

lees ff op blz 22 daar zeg ik dat hij het altijd leuk vindt om te gaan rijden. is altijd harstikke blij. waarom dat hij dan omdraait? omdat hij zijn vriendinnetje mist de haflinger dus!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:07

sorry blz 20 bedoelde ik

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:29

miloetje schreef:
dankjewel Bloos
maar meestal geef ik hem ook wel een tikje maar soms een klein beetje druk op het bit. En als het echt niet wil dan stap ik af en pak hem omhoog. Maar hij doet het al veel minder want weet nu dat hij het bij mij niet meer moet proberen.

Dat kun je bij een kind ook echt wel zo krijgen. Mijn vzshet heeft daar ook een handje van, snel een hapje gras meepikken en bij kinderen wil ze dus idd gewoon blijven staan en lekker op haar gemak eten. Ik leg het kind dan uit wat hij moet doen, en het was in no time opgelost. Hoe kom jij aan je ervaring? Doordat andere mensen jou de kans hebben gegeven om fouten te maken en te leren, door jou te vertellen hoe je iets moet oplossen of jou dat zelf te laten uitzoeken. Mogen kinderen dan ook geen kans om bij te leren? Ja, in het begin zal het fout gaan: lees: pony die liever bij mij gaat stilstaan dan rondjes lopen, pony die probeert om onder de draad door te racen, omdat daar gras is(iemand anders had het hek niet goed dichtgedaan) en ook bij mij is er een kindje afgevallen een keer. En hij is een tijdje bang geweest, nou prima, dan laat ik hem wel meehelpen poetsen en opzadelen en laat ik hem de pony wel begeleiden als zijn broertje erop zit. Nu wil hij weer rijden. En ik denk zelfs dat het misschien ergens wel goed is om een keer te vallen en daar weer bovenop te komen en dan alsnog door te gaan met rijden, ookal heeft er een tijdje tussen gezeten. Maar je helpt ze dan weer vertrouwen te krijgen in de pony. Ik vind het zelf geweldig, want ik weet dat er nu al 3 kinderen zijn, die verder kijken dan het trekken en schoppen dat je op veel maneges leert, die ook echt met een pony om leren gaan. Als ze iets niet mogen doen met de pony, dan leg ik ook uit waarom niet. En ze vinden het leuk en je ziet ze ook vooruit gaan. Het meisje dat rijdt op mijn vzshet, die had in het begin echt moeite met doorzitten, want dat is toch wel anders dan op een grotere pony, en nu laatst zat ze er echt netjes op in draf!
En ikzelf vind dat 10x geweldiger dan zelf op die shet rijden en weten dat ik te groot ben... Maar ik zou zelf dan ook wel graag lesgeven aan kleine kinderen, maar dat gaat nou eenmaal niet...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:27

Omdat 90 % van de zadels die shetlanders op hebben niet eens passen Bloos

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:33

dan hoor ik bij die 10% waar het wel bij past. want bij mij uhh mijn pony dan past dat zadel prima op. en ik weet niet of jij met shetlanders de echte shetlanders bedoelt uhm want die van mij is een kruising tussen shet en welsh en de meeste shets zijn wat kleiner als de mijne.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:36

Gewoon de kleine pony's, die hebben vaak een schuivend, niet passend en wat nog veel vaker voor komt een te groot zadel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:38

als het te groot is dan schuift het ja maar dit schuift niet en is ook niet te groot

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:42

ik ga een welshje rijden(al een paar keer gewoon gereden ga nu serieus), maar weet zelf niet goed of ik er eigenlijk nog wel oppas. ze heeft er geen moeite mee, maar de vraag is, ziet het er wel uit, zal ik ermee kunnen gaan starten (onderling) ik zal vragen of iemand vandaag ff foto's wilt maken

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:48

Ik ben iets groter dan 1.75 en weeg ongeveer 52 kg. Ik ben van plan om een heel fijn paardje van 1.58 te kopen. Zou dat dan misstaan ? Of zou dat "voor het zicht" nog gaan denken jullie ? Anders: ik heb een paard van 1.61 en heb een pony gehad van 1.51 en een gereden van 1.47 hoewel mijn paard veel getalenteerder is reed ik toch 100000000000000 x liever op de ponys. K'ben gewoon pony ruiter Haha! , wat met mijn lengte wel wat een probleem is Boos!.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:48

Het hoeft niet altijd te groot zijn en te schuiven. Een zadel akn ok goe dliggen en niet schuiven maar wle op de lendenen liggen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:12

Margytje schreef:
Ik ben iets groter dan 1.75 en weeg ongeveer 52 kg. Ik ben van plan om een heel fijn paardje van 1.58 te kopen. Zou dat dan misstaan ? Of zou dat "voor het zicht" nog gaan denken jullie ? Anders: ik heb een paard van 1.61 en heb een pony gehad van 1.51 en een gereden van 1.47 hoewel mijn paard veel getalenteerder is reed ik toch 100000000000000 x liever op de ponys. K'ben gewoon pony ruiter Haha! , wat met mijn lengte wel wat een probleem is Boos!.

Moet kunnen, maar voor het plaatje wel iets minder.
Als je er wedstrijden mee wil gaan rijden, zal dat moeilijker worden.
Ook als je wat ouder wordt zou je interesse wel eens kunnen veranderen, hou daar rekening mee.
Ook je gewicht zal toenemen wanneer je ouder word.
Ik heb zelf een paardje van 1.63, maar qua karakter en lopen is het veel meer een pony. Ze heeft wel ruime gangen, maar haar rug blijft lekker rustig bij het rijden. Dus zoiets kan je ook zoeken.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:18

Ja ik mag er woensdag drie gaan uitproberen, maar de gene die me het meeste beviel was die kleine Haha! ! Andere zijn ook niet super groot hoor, maar toch... En ik ben trouwens al wel 17 hoor Knipoog en kheb altijd graag op kleintjes gereden Lachen.