Xox schreef:KiWiKo schreef:Ik heb die van mij tot voorkort altijd alleen los gehad![]()
Woensdag is hij voor het eerst met een andere merrie buiten geweest...... Ging eigelijk wel goed, had maar een mooie afdruk van een beslagen hoef op zijn kont
![]()
![]()
![]()
Dat soort dingen moet je gewoon proberen, in het ergste geval moet je ze uit elkaar halen ....... En dan hopen dat de verwondingen meevallen. Maar dat soort risico's vind ik wel dat je best mag nemen als dit betekend dat jouw paard samen ook los kan.,
Voor mij was het een probeerseltje omdat hij best veel angst heeft voor andere paarden, maar tegelijkertijd ook enorm dominant is.
@ T@nj@![]()
![]()
Kom maar een keer langs met je paardDie van mij stond eerst op een pensionstal waar ze zeer berucht was onder de paarden. Er waren er een aantal die altijd slecht te vangen waren. Zette je onze merrie erbij dan stonden ze direct bij het hek zo van heeeeelp haal ons er asljeblieft uit. menig paard met mooie hoefafdrukken. Toen heeft ze haar eigen veulen toen deze van de opfok weer kwam, zo geslagen dat die het griffelbeen door midden had. Sindsdien ben ik er klaar mee.
je moet inderdaad tot op zekere hoogte wel ingrijpen vind ik. een paard is niet van porselein, en kan best wat klappen hebben, maar ik neem het risico ook niet hoor! mijn beessies moeten nog langer mee... vandaag heb ik het nog geprobeerd, en het ging erg goed. groot weiland, dus lekker de ruimte. maar ik blijf erbij, als ik wegga weet Faram het gelijk, en dan begint de ellende.