Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:48

Hoi

Jeetje wat een verhaal zeg.
Dat steekt toch wel erg scherp af bij wat wij zelf voor ogen hebben als we mensen vragen die interesse hebben.

Waar stond die advertentie van die ranch in trouwens? Misschien kunnen wij daar ook adverteren als het zover is. Tot nu toe hebben we nog niemand kunnen vinden die echt serieus geinteresseerd is.

Dit legt uit waar ik het over heb ...

viewtopic.php?f=71&t=470793&hilit=

Op dit moment bespreken we het hele project met de accountant, het gaat allemaal alleen een stuk langzaaaaamer dan wij in eerste instantie gedacht hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 09:14

@Zoekstalling, ik denk niet dat je advertentie hier op zijn plaats is. Gaan we verder op jouw post, dan slaan we straks de plank mis met dit topic. Je kunt beter een eigen topic openen, zul je ongetwijfeld meer reakties krijgen.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 09:23

Ellende schreef:
Het is helaas niet mogelijk op bokt zelf een besloten forum te regelen.

Toen Fly weg was is er wel een besloten forum opgezet. Miss kun je die gebruiken? Vraag het eens aan Kimberley, ofzo...

ulleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:35

hey iedereen.. ik heb spijtig genoeg hetzelfde meegemaakt op een ranch i kreta.. ik weet hoe erg het kan zijn en wens jullie dan ook veel sterkte.. ik ben bezig het hele topic door te lezen maar ik ben er nog niet helemaal.. denken jullie dat er iets aan te doen is verder? zo ja laat het mij weten: misschien dat ik het kan doortrekken naar de ranch in kreta!

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:59

Wow, vreselijk verhaal..
Ik zelf zou allang daar weg zijn gegaan.
Ik had het echt niet zolang volgehouden als jullie.
Vind het dus wel knap dat je er nog zolang bent gebleven en wens jullie nog veel sterkte.

Groetjes,
Stefanie

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:08

russel schreef:
@Zoekstalling, ik denk niet dat je advertentie hier op zijn plaats is. Gaan we verder op jouw post, dan slaan we straks de plank mis met dit topic. Je kunt beter een eigen topic openen, zul je ongetwijfeld meer reakties krijgen.

Sorry maar daarom verwijs ik toch juist naar mijn topic? Mensen kunnen daar toch gewoon hun reactie kwijt? (Dat was wat mij betreft tenminste de bedoeling).

En ook om te laten weten dat het heus niet altijd zo zou hoeven gaan, je hebt ook "eerlijke" werkgevers. Vind het wel een verhaal hoor, ik zou me doodschamen als ik zo een bedrijf voerde en vrijwilligers zo behandelde.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:34

Citaat:
Zoekstalling schreef:
Hoi

Jeetje wat een verhaal zeg.
Dat steekt toch wel erg scherp af bij wat wij zelf voor ogen hebben als we mensen vragen die interesse hebben.

Waar stond die advertentie van die ranch in trouwens? Misschien kunnen wij daar ook adverteren als het zover is. Tot nu toe hebben we nog niemand kunnen vinden die echt serieus geinteresseerd is.

Dit legt uit waar ik het over heb ...

viewtopic.php?f=71&t=470793&hilit=

Op dit moment bespreken we het hele project met de accountant, het gaat allemaal alleen een stuk langzaaaaamer dan wij in eerste instantie gedacht hadden.

Citaat:
russel schreef:

Zoekstalling schreef:
Sorry maar daarom verwijs ik toch juist naar mijn topic? Mensen kunnen daar toch gewoon hun reactie kwijt? (Dat was wat mij betreft tenminste de bedoeling).

En ook om te laten weten dat het heus niet altijd zo zou hoeven gaan, je hebt ook "eerlijke" werkgevers. Vind het wel een verhaal hoor, ik zou me doodschamen als ik zo een bedrijf voerde en vrijwilligers zo behandelde

Zoekstalling, ik moet zeggen dat ik het met Russel eens ben, wij bespreken hier een heel ernsitige kwestie, en de meeste mensen die hier posten hebben alles doorgelezen, vinden het heel erg en bieden daarom hulp of tips aan.

Het enige wat jij doet is hier posten om aandacht te trekken voor je eigen topic, en dat vindi ik hier niet op zijn plaats.

Je hebt al een eigen topic, dus ga daar lekker over je goede bedoelingen typen, en laat dit topic gaan waar het over ging, anders raken mensen side-tracked!!!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:09

Pardon.
Merkwaardig dat je het zo opvat.
Maar heeft blijkbaar een reden.
Het was niet fout bedoeld of zo ....
Succes met je topic

juniper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:16

zou ik de link van het besloten topic mogen?

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:19

en ik ook

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:20

griebels schreef:
Toen Fly weg was is er wel een besloten forum opgezet. Miss kun je die gebruiken? Vraag het eens aan Kimberley, ofzo...

Het probleem is niet dat het technisch niet te regelen valt, maar inhoudelijk wordt het niet toegestaan. Bokt is geen partij in deze, en dat zou het op die manier wel worden.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:23

Logisch. jammer maar wel heel logisch

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:15

mag ik ook de link?

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 06:39

Is het mogelijk dat die Vivian K. hier op bokt zit mss.
Ik heb een advertentie geplaatst hier omdat we op zoek zijn naar een brave e pony of paard en daar reageerde iemand op die me vertelde dat ze merens paarden fokte en verschillende kruisingen/merens paarden te koop had staan.
haar bokt-naam was highland en e-mail levendige@hotmail.com??
Vond dit vreemde namen..

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 06:41

Highland is trouwens ook nergens te vinden hier op bokt met de zoek-functie.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 07:02

Ja, dat is Vivian. Maar eerlijk gezegd, het is toch logisch dat ze reageert? Jij vraagt, zij draait. Alleen ben jij gewaarschuwd dat je w.s. geen mooie volronde merens te zien krijgt, maar een bijna ondervoedt scharminkel.

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 07:24

Als je een Merens paard wilt hebben, dan neem je contact op met het Nederlandse Merens stamboek. Zij kunnen je verwijzen naar betrouwbare adressen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:18

Voor diegenen die de link naar het besloten forum wilden...

Het is nog niet helemaal draaiende, ik wacht op een teken van concours dat anderen ook in kunnen loggen.

Ook dan is het het makkelijkst als je een pb naar mij stuurt met dezelfde vraag, ik kan je dan namelijk een gebruikersnaam en wachtwoord toewijzen, met de link alleen kun je niks....

Ik zet hier wel even neer als het zover is, en dan kunnen jullie pb-en!!!

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:31

ulleke schreef:
hey iedereen.. ik heb spijtig genoeg hetzelfde meegemaakt op een ranch i kreta.. ik weet hoe erg het kan zijn en wens jullie dan ook veel sterkte.. ik ben bezig het hele topic door te lezen maar ik ben er nog niet helemaal.. denken jullie dat er iets aan te doen is verder? zo ja laat het mij weten: misschien dat ik het kan doortrekken naar de ranch in kreta!

Hmmmmm.

Los van of de personen op dit topic wel/niet terecht een punt hebben is er een andere rode draad in dit topic: de verwachtingen.

Ik lees hier een aantal begrippen die níets met elkaar te maken hebben en de verwachtingen wel beïnvloeden: 'droomvakantie', 'vakantiewerk' en 'stage'.
Een vakantie is NIET hetzelfde als een stage is NIET hetzelfde als vakantiewerk.
Het laatste is niet meer of minder dan werken tijdens een vakantie. Heeft dus niets met vakantievieren te maken
Zoek het woord stage bv. eens op in het woordenboek. Ook dit is géén 'vakantie'.

In het algemeen gesteld is het niet slim om een vakantie te willen betalen met het ter plaatste werken:
- woon en verblijfskosten in vakantie-oorden zijn in de regel niet laag
- arbeidsloon voor on- of laag geschoold werk is dat vaak wel

Nogmaals; geen inhoudelijk oordeel over de meisjes die hier hun nood geklaagd hebben noch over het betreffende adres, wél een vingerwijzing aan ÁLLE MEISJES die een dergelijk idee hebben.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:18

Huertecilla schreef:
ulleke schreef:

Hmmmmm.

Los van of de personen op dit topic wel/niet terecht een punt hebben is er een andere rode draad in dit topic: de verwachtingen.

Ik lees hier een aantal begrippen die níets met elkaar te maken hebben en de verwachtingen wel beïnvloeden: 'droomvakantie', 'vakantiewerk' en 'stage'.
Een vakantie is NIET hetzelfde als een stage is NIET hetzelfde als vakantiewerk.
Het laatste is niet meer of minder dan werken tijdens een vakantie. Heeft dus niets met vakantievieren te maken
Zoek het woord stage bv. eens op in het woordenboek. Ook dit is géén 'vakantie'.

In het algemeen gesteld is het niet slim om een vakantie te willen betalen met het ter plaatste werken:
- woon en verblijfskosten in vakantie-oorden zijn in de regel niet laag
- arbeidsloon voor on- of laag geschoold werk is dat vaak wel

Nogmaals; geen inhoudelijk oordeel over de meisjes die hier hun nood geklaagd hebben noch over het betreffende adres, wél een vingerwijzing aan ÁLLE MEISJES die een dergelijk idee hebben.

Nou ik denk dat de "meisjes" hier zeker wel een punt hebben.
De afspraken die er gemaakt zijn zijn totaal niet nagekomen.
12 uur werken in dat hete weer, zonder een normale maaltijd, slaapplaats enz te krijgen is toch niet normaal.
En ook geen kleine vergoeding of zo.
Ik denk dat die meisjes ook niet daar naar toe zijn gegaan om daar vakantie te vieren, maar om ervaring op te doen.
Ik vindt zoals ik het hier lees dat de verhoudingen niet kloppen.
Heel veel werk doen(zonder ingewerkt enz. te worden) en er zeer weinig voor terug krijgen.

En het dat er zoveel "meisjes" hetzelfde hebben meegemaakt, zal er zeker wel iets van waar zijn he.

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:42

Huertecilla schreef:
Los van of de personen op dit topic wel/niet terecht een punt hebben is er een andere rode draad in dit topic: de
verwachtingen

.

Huertecilla, een x-aantal pagina's terug heb jij laten weten aan de mensen die jou om raad hebben gevraagd ivm vertalingen Nederlands - Spaans en Spaans - Nederlands dat het een ver van je bed show was en dat je er niet in betrokken wilde worden c.q. raken.

Wat moeten de mensen nu met bovenstaande opmerking ivm 'verwachtingen'? Waar bemoei jij je mee als je er niet in betrokken wil(de) worden ? Dan zou ik dit topic nl. mijden als de pest, want het is toch de ver van mijn bed show voor jou ?
Waarom reageer je dan nu ?

Is het interessant doenerij, van hier ben ik ook nog ?
Terwijl je voor ons niks wilde of kon betekenen ?
Blijf dan ajb weg uit dit topic.

Had je geholpen met vertalingen dan geen kwaad woord nu over je.
De uitdrukking beste stuurlui staan aan wal, is van mijn part ook op jou van toepassing.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:18

Ik ben het helemaal eens met erna 208, als je buiiten deze kwestie wil blijven, blijf er dan ook uit!!!

En kom niet nu ineens met dit soort reacties aan.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:37

IcePricess schreef:
Via pb heb ik trouwens van Huertecilla nog een aantal heel goede tips gehad waar ook zeker wat mee gedaan gaat worden.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:13

Huertecilla
dat zijn geen concrete voorbeelden. Misschien heb je wel geschreven " koop een woordenboek" of "doe een cursus spaans"

Wees wat duidelijker of bemoei je nergens mee.

patrickab

Reply from the Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:22

/knip van spam
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-11-05 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd