Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:19

afgelopen weekend is er in delfgauw bij mijn zus 5 zadels weggenomen helaas ook mijn zadel bij die ze leende om dat mijn paardje is ovelden en mijn nieuwe paardje drachtig was nu wouden we zaterdag haar zadel terug halen om te passen zijn op vrijdag/zaterdag nacht al de zadels gestolen weet iemand gelijk of ik dit via mijn inboedel van thuis kan verhalen baal er wel van zal nu naar een nieuw zadel moetn gaan zoeken maar dit was naar mijn rug aangepast

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:26

JaSpJo: je berichtje zou een stuk duidelijker worden als je leestekens zou gebruiken.

Munji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:52

Afanaisa schreef:
Ik weet het niet precies, ze hebben ALLES meegenomen, in totaal 9 zadels en alle tuigen!

Uit het kranten bericht begrijp ik dat het op maandag/zondag nacht is gebeurd!

Hoi

Het was bij mijn oude stal in Noordwijk. Ik ben de dans dus gelukkig ontsprongen. Ze hebben niet alle zadels meegenomen. Ze hebben wel alle kasten opengebroken en alleen de merkzadels meegenomen. Podium, Wintec etc. hebben ze laten liggen. Ze hebben wel een handgemaakt westernzadel meegenomen. Op hun vluchtweg hebben ze de dekjes eronder vandaan gesneden.

astridastrid

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:10

Meers Paarden Centrum in Nieuw-Vennep is ook bezocht door zadeldieven... Aardig wat weg, precies en wanneer weet ik niet.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:00

astridastrid schreef:
Meers Paarden Centrum in Nieuw-Vennep is ook bezocht door zadeldieven... Aardig wat weg, precies en wanneer weet ik niet.

Ja? is dat zo?!
Het komt steeds dichter bij mijn stal!

Wat ik trouwens ook gehoord heb is dat er vorige week ook zadels gestolen zijn in Bennebroek. Verdere details weet ik (helaas) niet. Ik hoorde het van mensen bij mij op stal.

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:15

die mensen zouden is moeten weten hoe duur het is om een zadel van eigen geld te moeten kopen, vind het maar triest dat dit moet gebeuren.. maarja jammer genoeg dara gata me zadel van €2.000 + €500,- omdat die hellemaal naar me rug gemaakt was heb ik wel ff van me eigen geld moeten dokken kan het niet weer doen...:'(

foreverjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:08

het is tegenwoordig nergens meer veilig voor je zadel.
Ze breken je kasten open sluipen via de buiten boxen naar binnen en kraken alles open.
Zelfs in je auto kan je ze niet laten liggen want dan wordt het raam gewoon ingeslagen terwijl de auto voor de deur stond en wij gewoon in de huiskamer zaten en we hebben niks gehoord of gezien

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:58

met een zadelslot schijnt het verzekerd te zijn . maar alarm ed. er op zetten helpt het beste .

wat ook wil helpen is een beetje in het enge gebeuren komen bij mensen die andere kennen die jatte .... aangezien je dan vaak dingen te horen krijgt . Ik ben op dit moment druk bezig om mijn zadel te vinden en terug te krijgen maar ik weet wel bij wie ik moet zoeken .

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:28

omgeving papendrecht,sliedrecht enzo schijnen ze momenteel rond te rijden in een groene bus.
alles mee naar huis nemen dus!!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:21

zijn er mensen die nog meer zadeldieven in zeeland kennen ? ik weet er nu via via een paar .... maar graag zou ik er nog meer weten .....

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:07

shadowflower schreef:
zijn er mensen die nog meer zadeldieven in zeeland kennen ? ik weet er nu via via een paar .... maar graag zou ik er nog meer weten .....

Als jij ze kent, geeft ze ff aan bij de politie dan

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:52

denk je niet dat het bekende zijn van de politie en dat ik er al aan heb gegeven .... maar de politie is wegens te weinig bewijs het onderzoek gestopt .... en daar walg ik nogal bijzonder van .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:19

De politie heeft bij ons vorig jaar ook niks gedaan.
Ze kunnen niks doen zeggen ze.

Hier begint de manege alweer aardig leeg te raken, volgende maand is alles wat naar de wei gaat weg.
Na vorig jaar neemt nu iedereen zijn of haar zadel mee.

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:39

BOLLENSTREEK EN OMGEVING, LET OP!

Na een diefstal op het Meers Paarden Centrum (alles opengebroken en alle zadels die een beetje prijzig waren meegenomen) en kleine diefstallen in Noordwijk enzo, is nu ook stal Endhoven beroofd! De kasten zijn opengebroken, de sloten in de longeercirkel gegooid en de goede zadels meegenomen. De slechtere zadels zijn neergegooid.

Het zijn dus mensen die verstand van zaken hebben! Ik vrees voor ons (Manege Hillegom) dat wij de volgende zijn.. Let alsjeblieft goed op en blijf diefstallen melden, zeker in de buurt waar wij zitten. Het zal ons erg helpen!

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:59

Klopt ja van ze zijn vannacht bij mij op stal Enthoven geweest.
Mijn zadel had ik gelukkig thuis...
ik had al zo'n voorgevoel dat wij de volgende zouden zijn na Meers Paardencentrum..

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:42

Afgelopen nacht zijn de zadeldieven bij ons op stal (Stal Enthoven in Lisserbroek) geweest.
De meeste kasten hebben ze opengebroken (enkele met een dik slot niet).
Ze hebben alleen de duurdere zadels meegenomen.

Ze zijn via de achterkant (weiland) gekomen.

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:48

OMG ik sta op stal Jasper in Beinsdorp.
Mijn zadel gaat dus vanaf vanavond mee naar huis!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:22

Er zijn een stuk of 14 zadels weg.
Wat ik hoor van de treurige eigenaren gaat het vooral om KN, Kieffer en Stubben zadels.

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:01

zijn er ook zadeldieven in Friesland gezien?

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:00

Op stal bij ons zeiden ze dat ze in de nacht dat ze bij endhoven zijn geweest ook doorgereden zijn naar een andere stal in rijsenhout, ik weet niet welke stal. Maar daar hebben ze ook alles leeggehaald.

Bij ons op stal neemt bijna iedereen nu ze zadel mee naar huis. Gellukig hebben wij echte deuren met sleutels in onze kasten dus ik denk niet dat ze er bij ons inkomen.

En ik hoorde ook iets over een hond die is neergeschoten tijdens 1van de inbraken. Ik weet veder niet hoe dit zit. Maar als dat dus zo is betekent het ook nog eens dat ze gevaarlijk zijn. brr ik vind het allemaal maar eng. Het lijkt wel of ze alle stallen bij ons in de buurt leeghalen. Maar zolang ze de paarden niet mee nemen vind ik het goed. want dan zijn we veder van huis!

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:06

Pablolover schreef:
luuntje schreef:
Er zijn een stuk of 14 zadels weg.
Wat ik hoor van de treurige eigenaren gaat het vooral om KN, Kieffer en Stubben zadels.

Passier was ook in trek stelletje gekken

Ik ben blij dat mijn nieuwe zadel er nog hangt!
Ik had er ook een speciaal slot omheen, dus dit zal waarschijnlijk teveel tijd gekocht hebben om het open te maken.
Maar inderdaad erg sneu voor de andere gedupeerden.

Hebben de bewoners en honden van stal trouwens niks gehoord die nacht?

kelly_ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:16

[/quote]

Passier was ook in trek stelletje gekken
[/quote]

Ik ben blij dat mijn nieuwe zadel er nog hangt!
Ik had er ook een speciaal slot omheen, dus dit zal waarschijnlijk teveel tijd gekocht hebben om het open te maken.
Maar inderdaad erg sneu voor de andere gedupeerden.

Hebben de bewoners en honden van stal trouwens niks gehoord die nacht?
[/quote]

Nee, wat ook wel logisch is.. Ze zijn van achteren gekomen, via de boerderij zeg maar (die er nu niet meer is en waar dus ook geen mensen meer wonen die kunnen hinderen). Als de deur in de schuur op slot zit hoor je niets in dat huis. De honden blijkbaar ook niet want die zijn niet aangeslagen. Er lagen 4 kruiwagens in het land bij de boerderij, dus ze hebben een aardig stukje gelopen. Vraag me af of mensen die over de N207 reden niets gezien hebben...
[/quote]
[/quote]

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:55

Bij 4 kruiwagens denk je toch aan 4 boeven.

Misschien wel beter dat de bewoners hebben doorgeslapen.
Je weet nooit waartoe die zadeldieven in staat zijn, aangezien ze ook honden dood schieten.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:09

Mensen doe alsjeblieft een goed slot aan je kast! Ik had er een discusslot aan en dat vonden ze te veel moeite om open te maken (gelukkig!). Op mijn vorige stal heb ik het ook al eens meegemaakt en dankzij het discusslot was mijn zadel er toen ook nog. Die hangslotjes knippen ze zo door. Ook de sluiting schroeven of breken ze zo open. Zorg voor een robuuste sluiting waar ze niet met een breekijzer achter kunnen komen. Het is even een investering maar het scheelt een hoop ellende...

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:35

een discusslot krijg je ook binnen paar telle open....
gewoon zo'n speciaal zadelstandaard met slotje erop en liefst 2 sloten.
nog beter is je zadel mee nah huis nemen.