Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chimene schreef:Twee haflinger merries gestolen op 16 november 2008 uit hun weide te Sint-Ulriks-kapelle. (Deelgemeente van Dilbeek, Belgie). Moeder en dochter
Merrie 1:
- Ingeschreven in het haflinger studbook; onder de naam : Femke Van Het Speelhof.
-Ras: Haflinger
- Chip nr. 00-0607-8FFF
- Geboren op 22-03-2001
-stokmaat : rond 1,45 meter a 1,50 meter
- Kleur : licht vos, links ingesneden kol doorlopend in naar onder versmallend
blesje
Kenmerken:
* Ongelooflijk mooie dubbele manen, zeer lang (wel aan de voorzijde
kort geknipt).
* Het robuuste type, dus niet het moderne type
Merrie 2:
-Ras : Haflinger
-Stokmaat: rond 1.45 meter a 1,50 meter
- Niet ingeschreven in het Studbook.
- Chipnummer: niet gechipt.
- Leeftijd : 3 Jaar
-Kleur: licht vos met zeer mooie streep op het hoofdje, zeer symmetrisch en over het
volledige hoofdje (goed te zien op de veulen foto’s)
Kenmerken:
- Zeer aanhankelijk aan de merrie, durft er soms nog aan drinken.
- Bijna onmogelijk het dier een halster aan te doen. Is een zeer lief en
aanhankelijk dier, maar zonder de moeder gaat het niet met iemand
mee. Loopt nog los achter de moeder, dus onmogelijk vast te binden.
- De manen zijn ook vrij kort, heeft wat zomerexeem, maar is NIET tot in
het vel weggeschuurd.
Heeft u informatie over deze paardjes kunt u zich melden bij tiplijn@gestolenpaarden.nl.Wij zullen er zorg voor dragen dat uw informatie bij de juiste persoon terecht komt.![]()
![]()
![]()
http://i84.photobucket.com/albums/k32/k ... belgie.jpg[/img]
lamoen schreef:ik heb ook zoon paard in gelderland (nederland)zien staan ik ga snel op onderzoek uit!
je krijgt het snel te horen!
wat is de beloning?
met
vriendelijke
groeten
lamoen (marijn)
nickyu schreef:lamoen schreef:ik heb ook zoon paard in gelderland (nederland)zien staan ik ga snel op onderzoek uit!
wat is de beloning?
met
vriendelijke
groeten
lamoen (marijn)
![]()
![]()
![]()
pardon ?![]()
er zetten zich erg veel vrijwilligers in om gestolen paarden terug te vinden
puur uit naaste liefde voor paard en eigenaar
een paar en een in het bijzonder maken er een fulltime job van !
belangeloos ! steken zij hun tijd en energie en vaak ook geld in
de beloning ? een hele blije eigenaar en vaak ook een gelukkig(er) paard
kijk maar naar mijn voormalig wegkwijnende paard
die nu weer helemaal happy is ..
sorrie deze schoot me even in het verkeerde gat
vvwc schreef:Mensen, ik weet hoe erg het is als een paard gestolen word. Help deze mensen, kijk rond, vraag na bij vrienden, dierenartsen, voederhandelaars, een smid, kijk rond op een paardenmarkt of bij een paardenhandelaar en mail je bevindingen
lamoen schreef:ik heb ook zoon paard in gelderland (nederland)zien staan ik ga snel op onderzoek uit!
wat is de beloning?
met
vriendelijke
groeten
lamoen (marijn)
wat is de beloning?
met
vriendelijke
groeten
lamoen (marijn)
Faniek schreef:Toch maar eens opletten op de Zuidladermarkt was vorig jaar een shet van kenissen gestolen en daar terug gevonden.
Adri schreef:Heb gisterenavond via bokt pb berichten het bericht ontvangen dat Freggeltje dood teruggevonden is.
Heb alvast op http://www.paardenspeurder.be een afscheid geschreven op teruggevonden.
Sorry noem Freggeltje altijd een hij, maar het was degelijk een Zij, daarom is het afscheid niet minder pijnlijk. Hoe zij alleen uit de weide ontsnapt is zonder haar vriendje is een raadsel, er waren voetsporen aan de weide in de sneeuw, zij kan natuurlijk niet vertellen
waarom zij gaan lopen is, heeft iemand haar willen meenemen ???? Hierop zullen wij misschien nooit het antwoord kennen, maar wensen het hele gezin toch veel sterkte, ook aan haar weidevriendjes en zeker de ponie.