waarom zon heisa om een hengst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:18

Anya, ik denk dat ze daarin niet onderdoen voor de koudbloedrassen Schijnheilig . Muziek! .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:22

Je bedoelt de gangen?
Ja dat klopt.. Maar als ze gaan, dan gaan ze ook ongeveer 5x zo hard als de gemiddelde koudbloed. Een quarter kan echt heel erg hard wegspuiten en dan explodeert die achterhand ook onder je weg...(ze zijn wel gefokt op die galop en die kracht) Dat is niet zo bevorderlijk voor het vertrouwen van een jonge ruiter.

Maar inderdaad: sommige quarters zouden best geschikt zijn voor kinderen, en sommige haffen ook...Zoals ik al zei: ik zou naar het betreffende dier kijken.

En ik denk dat dat ook voor jou geldt als je een paard/pony voor een kind zou moeten uitzoeken:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:28

Ik denk dat ik altijd wel een geschikt dier kan vinden voor een kind. Ik weet momenteel ook een lieve betrouwbare pony te koop in de kleine maat.

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:30

Annemieke, ik had het over ouders die veel geld hebben, niks van pony's en paarden afweten en een pony voor een kind kopen. Die kijken vaak alleen maar naar het uiterlijk en helemaal niet naar hoe het karakter is.

Manegepony's rijden vaak achter andere pony's aan. Zijn over het algemeen goed opgevoed!! En uitzonderingen bepalen nog steeds niet de regel!!!

Dat je het niet met me eens bent mag je voor jezelf bepalen. Bijna iedereen die je erover spreekt (en een Haflinger heeft) hoor je dat zeggen, denk je dat ik zoiets verzin ofzo???!!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:31

even een vraagje:
ik was zondag met een buurmeisje naar een wedstrijd, daar starte een friese hengst in de B, volgens de ouders mocht dat omdat het meisje M was geweest.
Ik meende dat hengsten niet in de B mochten starten? En dat meisje mag, als ze M is geweest, toch ook niet in de B starten?

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:37

Als je drie keer Z bent geweest mag je niet meer in de B starten

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:38

en mag een hengst wel gewoon in de B starten?

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:38

Met een hengst mag je wel gewoon in de B starten, hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:25

Lovely schreef:
Quarter lijkt mij uitermate geschikt, maar heeft als nadeel dat alle kids onder de 1.50 m er toch een 'klein' groot probleem mee hebben. Het is ook best leuk om over je pony heen te kunnen kijken.

In Amerika kun je de Quarter Pony vinden. Ideale ponies/paarden voor kinderen...met veel Quarter Bloed van Quarters die klein fokken. Neemt niet weg dat ook een Quarter Pony eerst de goede opleiding zou moeten krijgen voordat je er een kind op wegstuurd.

Kijk maar hier:

http://netpets.org/~iqpa/

The International Quarter Pony is a small scale replica of a quarter horse. Unlike the quarter horse, the International Quarter Pony may come in any color, or combination of colors. The quarter pony has been around for many years, deriving from quarter horses not reaching the AQHA's minimum (14.2h) height requirement of the early years. Even though the AQHA's height requirement was later phased out, the quarter pony continued, only to evolve into one of the largest and most popular pony breeds in the US today. Many International Quarter Ponies are in fact foundation bred registered quarter horses. Previously registered American Quarter Horse Association, Foundation Quarter Horse Association, American Paint Horse Association, Appaloosa Horse Club, National Quarter Pony Association, Ponies of the Americas, & American Quarter Pony Association's between 11.2h(46") and 14.2h(58") may file for double registration, compete, and participate in IQPA approved events.

http://www.aqpa.com/

Gat in de Europese Markt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:55

missnynke schreef:
en mag een hengst wel gewoon in de B starten?

hoe wou je in het L of m komen zonder de b te rijden dan? je zult eerst de b door moeten dus ook met een hengst voor je naar het l kan Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:13

Breitling schreef:
hoe wou je in het L of m komen zonder de b te rijden dan? je zult eerst de b door moeten dus ook met een hengst voor je naar het l kan Knipoog

Verward das helemaal niet waar..

de ruiter moet hoger hebben gereden dan de L.. maar als een z ruiter op een hengst gaat mag die echt niet meer in de B starten..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:15

als het een jong paard zonder wedstrijd ervaring is dan? die zal toch in de b moeten beginnen?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:20

Nope, een Z-ruiter mag niet in de B-starten (wel onderling). Die moet direct in de L starten..

En voordat jij een hengst uit mag brengen op concour moet je zelf met een ander paard L + winspunt hebben gereden eerder mag je niet starten met een hengst..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:24

Breitling, je denkt toch niet dat onze topruiters met hun jonge paarden nog in de B gaan beginnen Lachen? Die maken ze thuis zover klaar dat ze direct Z of hoger kunnen starten Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:26

Als z ruiter mag je wel B starten
Niet als je 2x of vaker Z bent geweest
Maar bij 1 keer mag je kiezen, B of L1

Verder jonge mensen met hengsten, meestal geen goede combi

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:27

runningkawa schreef:
Als z ruiter mag je wel B starten
Niet als je 2x of vaker Z bent geweest
Maar bij 1 keer mag je kiezen, B of L1

Dank je kawa voor de verdere uitleg..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:44

op die fiets, ik dacht dat een paard zelf ook vanaf het begin moest beginne Bloos

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:46

Nope..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:46

ik ben ook aardig jong (18) heb een hengst, geen problemen. Ligt zeker aan het karakter van de hengst zelf. Mijn paard is nog makkelijker als mijn vorge merrie. Maar het is en blijft een hengst dus blijft het goed opletten!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:24

Mijn hengst komt in november naar huis. Helaas komen er bij ons meerdere mensen op het erf die zich aardig 'thuis' voelen.
Wat voor afspraken zouden jullie maken met deze mensen met betrekking tot de aanwezige hengst? Ik bedoel dan bv alleen maar over het snoetje aaien en verder afblijven afblijven afblijven? Probleem is dat ze allemaal denken ervaren paardenmensen te zijn...

Verward

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:31

zolang hij in stal staat kan er toch niks gebeuren? neem aan dat die mensen niet zomaar bij je paard in stal gaan of de wei in lopen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:32

Daar zal ik ze dus op moeten wijzen, want ik denk dat ze dat wel gaan doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:08

hier in Belgie mag je gewoon met een hengst in het b beginnen en hoef je niet l +1 te zijn. Tenminste zo legde mijn lesgever het uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:10

In Nl is het trouwens L2 + 1
(ff ter informatie)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:16

LDRD schreef:
Mijn hengst komt in november naar huis. Helaas komen er bij ons meerdere mensen op het erf die zich aardig 'thuis' voelen.
Wat voor afspraken zouden jullie maken met deze mensen met betrekking tot de aanwezige hengst? Ik bedoel dan bv alleen maar over het snoetje aaien en verder afblijven afblijven afblijven? Probleem is dat ze allemaal denken ervaren paardenmensen te zijn...

Verward

Helemaal niet aaien. Kans dat hij leert te happen is heel groot. Kleine kinderhanden moeten helemaal uit de buurt blijven. En kleine kinderenhanden met koekjes...Lips are sealed. Is er een mogelijkheid om hem achteraf te plaatsen? Of een ketting/touw te spannen waar men niet achter mag komen?

Verder denk ik dat het geen probleem is als hij op stal staat. Maar als jij een aanvaring met hem hebt en desnoods een bezemsteel op hem stuk moet slaan om de overhand te behouden, dan wil je niet dat er vervolgens allerlei verhalen over je de ronde doen dat je een dierenbeul bent. En JIJ bent de eigenaar, reken maar dat er mensen komen die jou even gaan vertellen hoe je een hengst moet behandelen. Helemaal de mensen die zich aardig thuis voelen...