De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:38

essie79 schreef:
je hebt ook geen ouders?

Ja, die weten dat ik na 23 jaar paardrijden weleens zand kan happen ja.... en die vinden het best.... Gaaaap

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:39

smurf schreef:
en een werkgever????

Als die erachter komt dat je bij het uitoefenen van je hobby bewust onnodige risico''s neemt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat je mag gaan zoeken naar een andere werkgever!

Ja, die heb ik ook.... hele mooie bloemen gekregen trouwens....

Ook die zien het risico wel in, maar beseffen daarbij ook wel dat je de medewerkers niet op een stoel kan vastbinden en dat die recht hebben op vrije-tijdsbesteding.

btw: je kunt ook van een keukentrap vallen en je hoofd stoten/jezelf dood vallen.... hoef ik dan ook niet meer te poetsen thuis? Tong uitsteken

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:49

precies....hebben jullie ook een helm op, tijdens het fietsen...asfalt is harder dan het zand in de rijbak...en moet je nagaan wat de voorkant van een auto met je hoofd kan doen...

sorry hoor...jullie zijn echt helemaal geweldig dat jullie braaf en cap op doen maar verwijt mij nou niet dat ik het niet doe....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:57

ik verwijt jou helemaal niets, ik wijs je op de mogelijkheden.

Bij mij op het werk (een heel groot ROC) zijn in het verleden nogal wat mensen uitgeschakeld geweest vanwege hun hobby-sporten en in het arbeidscontract zit nu een aparte clausule over veiligheid bij het uitoefenen van sporten.

Ik heb de pech dat de dochter van mijn manager paard heeft gereden, dus hij weet precies wat de risisco's zijn. Zijn dochter heeft ook moeten stoppen met paardrijden gedurende haar examenjaar.

Gelukkig heeft mijn manager de bodyprotector nog niet ontdekt, maar ik heb wel ondertekend dat ik altijd veiligheidschoeisel en een veiligheidshelm draag bij het uitoefenen van mijn (risico)sport.
Ik ben een braaf werkneemster en ben op een leeftijd dat ik nooit meer een andere baan zal vinden, dus ik doe braaf wat mijn baas van me vraagt

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:19

DePennyBitch schreef:

btw: je kunt ook van een keukentrap vallen en je hoofd stoten/jezelf dood vallen.... hoef ik dan ook niet meer te poetsen thuis? Tong uitsteken

Ook je cap op zetten tijdens het poetsen Haha!

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:24

smurf schreef:
en een werkgever????

Als die erachter komt dat je bij het uitoefenen van je hobby bewust onnodige risico''s neemt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat je mag gaan zoeken naar een andere werkgever!

Mijn man moet voor zijn werk elke ochtend 3 kwartier over een hele drukke 2-baansweg die bekend staat om de vele dodelijke ongelukken die daar gebeuren. Dat vind ik een onnodig risico, hij zou minstens de helft van zijn werk thuis kunnen doen via internet verbinding. Maar daar voelt de werkgever nog niks voor.
Is dat dan anders?
Trouwens, dan mogen ze iedereen die voetbalt ook wel ontslaan als je ziet hoeveel mannen vanwege blessures zich 's maandags ziek melden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:24

smurf schreef:
ik verwijt jou helemaal niets, ik wijs je op de mogelijkheden.

Bij mij op het werk (een heel groot ROC) zijn in het verleden nogal wat mensen uitgeschakeld geweest vanwege hun hobby-sporten en in het arbeidscontract zit nu een aparte clausule over veiligheid bij het uitoefenen van sporten.

Ik heb de pech dat de dochter van mijn manager paard heeft gereden, dus hij weet precies wat de risisco's zijn. Zijn dochter heeft ook moeten stoppen met paardrijden gedurende haar examenjaar.

Gelukkig heeft mijn manager de bodyprotector nog niet ontdekt, maar ik heb wel ondertekend dat ik altijd veiligheidschoeisel en een veiligheidshelm draag bij het uitoefenen van mijn (risico)sport.
Ik ben een braaf werkneemster en ben op een leeftijd dat ik nooit meer een andere baan zal vinden, dus ik doe braaf wat mijn baas van me vraagt

Goed, op zich aardig dat je baas zoiets opstelt. Maar paardrijden is en blijft een risico, ook met cap op. Waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen, maar waar ik wel benieuwd naar ben is:

hoe had een cap, bodyprotector, veiligheidsschoeisel etc. mij kunnen beschermen tegen mijn heupblessure?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:39

smurf schreef:

Ik vind het allemaal nogal betuttelend, je mag toch verwachten dat je je gezonde verstand gebruikt om risico's in te schatten en daar vervolgens naar te handelen? Het kan toch niet zo zijn dat mijn werkgever ook beslist wat ik in mijn vrije tijd doe? Als mijn werkgever mij niet capabel genoeg acht om zelf veiligheidsmaatregelen te nemen als ik mijn hobby uitoefen vraag ik me af waarom hij me uberhaupt heeft aangenomen...

Als we op die betuttelende manier bezig gaan moeten we ook clausules gaan inbouwen voor wintersporters, voetballers en kroeggangers...

Ik heb helemaal nix tegen een veiligheidshelm, veiligheidsschoenen en body protectors maar laat het alsjeblieft aan mijzelf over wanneer ik ze gebruik!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:48

DePennyBitch schreef:
hoe had een cap, bodyprotector, veiligheidsschoeisel etc. mij kunnen beschermen tegen mijn heupblessure?

waarschijnlijk niet. Maar door het opzetten van een cap verklein je toch het risico op een ongeluk met blijvend letsel. Je hoofd is toch behoorlijk kwetsbaar.
Ik zeg trouwens tegen niemand dat ze een cap op moeten zetten, moet je zelf weten. Ik rijd ook sinds een jaar weer met cap, 10 jaar daarvoor zonder gereden.
En dat gelul dat je ook van een keukentrapje kan afvallen vind ik onzin. Dat kan idd altijd gebeuren, maar daar kan je niks aan doen.
Omdat ik dan toevallig wel een cap opzet, wil niet zeggen dat ik een of andere schijterd ben die in elke situatie denkt:
Oh god, als er maar niet dit of dat gebeurt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:59

Collega's van me die gaan skieën dienen voor 6 weken na hun vakantie zelf voor vervanging te zorgen......ze zijn door schade en schande wijs geworden!

Ik heb nu een knieblessure, opgelopen in de supermarkt! Ik draaide me om en mijn onderbeen bleef staan, sta op de wachtlijst voor een kijkoperatie, maar die zal in de vakantie moeten gebeuren, vrees ik....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:00

Mijn baas heeft ook een dochter die paard rijdt. Hij vindt het alleen maar leuk. Hij vraagt wel of ik voorzichtig doe, maar hij heeft wel zoiets van: je moet het lekker zelf weten. Jouw hobby, dus jouw risico.
Nou scheelt het denk ik wel dat ik bij de gemeente werk en de mentaliteit daar toch anders is dan in het bedrijfsleven.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:01

essie79 schreef:
En dat gelul dat je ook van een keukentrapje kan afvallen vind ik onzin. Dat kan idd altijd gebeuren, maar daar kan je niks aan doen.

Ik vind dat geen gelul. Er kunnen altijd ongelukken gebeuren.
Citaat:
Omdat ik dan toevallig wel een cap opzet, wil niet zeggen dat ik een of andere schijterd ben die in elke situatie denkt:

Dat zegt toch ook niemand? Zeker niet de mensen die er bewust voor kiezen zonder cap te rijden.
Het zijn juist altijd de mensen die wel met cap rijden die er zonodig weer over moeten beginnen te discussieren en anderen van "stoer zijn", "onnadenkendheid", "onverantwoordelijkheid" etc. beschuldigen!
De mensen zonder cap beginnen er geen discussie over. Die hebben gekozen voor rijden zonder cap en wat een ander doet moet die zelf weten!
Kijk maar naar de titel van dit topic, dat zegt al weer genoeg.

Misschien zouden die mensen die mèt cap rijden, maar daar konstant over willen discussieren eens bij zichzelf te rade moeten gaan waarom ze dat doen. Onzekerheid? Bevestiging nodig dat wat zij doen goed is?? Een hele sterke neiging om koste wat kost anderen te willen bekeren???

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:04

DePennyBitch schreef:

Gewoon niet rijden Haha!

Aan elk sport zit wel een gevaar, dus ook aan paardrijden.
Je neemt zelf het risico om zonder bescherming te rijden. Meestal wordt er een link gelegd tussen 'zonder cap rijden' en 'goed kunnen rijden', want als je goed kan rijden, val je er niet zo snel van af, daarom wordt er wel eens gedacht dat sommige mensen zonder cap ego-trippers zijn.

Ik neem aan dat we hier allemaal oud en wijs genoeg zijn om te bepalen om met of zonder cap te rijden.

Ik zweer nog steeds bij mijn Casco'tje Schijnheilig Het liefste wil ik een mooiere, maar helaas is die ook duurder Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:16

Feufollet"]
[quote="essie79 schreef:

[/quote]
Zou ze dan ook altijd een helm/cap op doen als ze het keukentrapje op gaat? Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:20

Feufollet"]
[quote="essie79 schreef:

zijn we het daar iig over eens Haha!
Citaat:

Dat zegt toch ook niemand? Zeker niet de mensen die er bewust voor kiezen zonder cap te rijden.
Het zijn juist altijd de mensen die wel met cap rijden die er zonodig weer over moeten beginnen te discussieren en anderen van "stoer zijn", "onnadenkendheid", "onverantwoordelijkheid" etc. beschuldigen!
De mensen zonder cap beginnen er geen discussie over. Die hebben gekozen voor rijden zonder cap en wat een ander doet moet die zelf weten!
Kijk maar naar de titel van dit topic, dat zegt al weer genoeg.
Misschien zouden die mensen die mèt cap rijden, maar daar konstant over willen discussieren eens bij zichzelf te rade moeten gaan waarom ze dat doen. Onzekerheid? Bevestiging nodig dat wat zij doen goed is?? Een hele sterke neiging om koste wat kost anderen te willen bekeren???
[/quote]

die roept zeker een bepaald beeld op ja.
Dit topic is inmiddels al dikke 20 pagina en ik heb pas net gereageerd. Het boeit me ook totaal niet, maar goed je wilt je ook wel eens ergens in mengen als je leest dat andere niet helemaal goed begrepen worden.
Ik denk dat dat discussieren wel meevalt, je moet wat doen op Bokt.
Irl heb ik me nog nooit met iemand bemoeit die zonder cap rijdt.
(hoewel ik het weleens denk..)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:23

Citaat:

ik wel, mensen die op mijn paard stappen, moeten van mij een veiligheidshelm op

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:23

Desiree"]
[quote="Feufollet"][quote="essie79 schreef:

[/quote]
Zou ze dan ook altijd een helm/cap op doen als ze het keukentrapje op gaat? Haha!
[/quote]

neeee Boos! dan doe ik altijd mijn maanmannetjespak aan Clown

Maar goed, dit bedoelde ik dus. Nu lijkt het net of ik overdreven voorzichtig ben oid, en dat is helemaal niet zo. Ik weet ook wel dat je met een heleboel geen rekening kunt houden. Je kunt ook van een keukentrapje vallen, maar dat kan altijd gebeuren.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:25

smurf schreef:
Citaat:

dat zou ik doen, maar er komt niemand anders op mijn paard. Haha!
Ook als er iemand bij mij in de bak zou rijden, wil ik dat er een helm gedragen wordt. Maar ook dat is niet aan de orde, want er komt ook niemand bij mij de bak in..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:33

smurf schreef:
Citaat:

Dat is jouw goed recht. Daarbij ben jij ook aansprakelijk volgens de wet als er iets met die mensen op jouw paard gebeurt. Dit kun je dan ook niet bemoeizucht of bedillerig noemen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:35

Hmm ik rij altijd met cap, omdat een ongeluk in een klein hoekje zit en ik vind een levend dier toch net wat anders dan een fiets.
Daarvan vind ik nog enigzins dat je daar 99 % controle over hebt en na vorig jaar heb ik zelf mogen voelen hoe het is om geen controle over het paard te hebben.
Ik heb mezelf eraf laten vallen omdat we een race en rodeo tegelijk hielden en aangezien ik het niveau heb van een bixie ruiter konden mijn spieren dat nog niet aan.
Ik ben blij dat ik op dat moment een cap op had, anders had ik behoorlijke hoofdpijn gehad.

Een paard kan altijd struikelen of schrikken en daar hebben wij niet of nauwelijks invloed op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:41

Je had je nek kunnen breken bij die valpartij, en dan had die cap niet geholpen. Voordat ik afstap op een rennend paard.....

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:44

Desiree schreef:
Je had je nek kunnen breken bij die valpartij, en dan had die cap niet geholpen. Voordat ik afstap op een rennend paard.....

Ze had ook nog een hersenletsel er bij kunnen krijgen als ze geen cap op had gehad

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:46

Ik heb me ook weleens er af laten vallen. In die zin dat ik er al half naast hing en er never nooit meer op zou kunnen komen. Hij rende over het asfalt, maar op een gegeven moment kwam ik een stukje gras tegen en toen heb ik me vlug laten vallen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:54

Kusia"]
[quote="Desiree"]Je had je nek kunnen breken bij die valpartij, en dan had die cap niet geholpen. Voordat ik afstap op een rennend paard.....
[/quote]
Ze had ook nog een hersenletsel er bij kunnen krijgen als ze geen cap op had gehad
[/quote]
Het is een super gevaarlijke actie. Je stapt toch ook niet uit een rijdende auto of trein? Een hersenletseltje meer of minder maakt niets uit als je je nek breekt.

[quote="essie79 schreef:
Ik heb me ook weleens er af laten vallen. In die zin dat ik er al half naast hing en er never nooit meer op zou kunnen komen. Hij rende over het asfalt, maar op een gegeven moment kwam ik een stukje gras tegen en toen heb ik me vlug laten vallen.

ja, dan kun je niet anders. op zo'n moment kun je inderdaad nooit meer terugkomen in het zadel. Dit is mij ook wel eens overkomen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:59

Ach ik snap ook niet waarom mensen steeds nieuw caps ontwerpen, dat ding heeft toch bijna niemand meer op zonde van het geld..