Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:23

Wauw wat leuk!
Doe jij meteen los draven? Wij doen nog met de longeerlijn eraan en dan nog vind ik het spannend haha.

Ik heb vandaag weer eens de dubbele longe van onder het stof gehaald, deed hij zoooo braaf. Alsof ik het pas gisteren nog gedaan had.
Ik merk wel dat het iets meer werken hem goed doet. Als ik nu wat vroeger klaar ben met school kan ik hem nog net even aan de longe doen voor het donker is. Dat maakt dat we nu zeker 3 en soms 4 keer in de week eens wat doen.

Dat, en het feit dat ze nu heel af en toe kort de wei op mogen zal ook wel iets doen :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:44

Ik vind het lastig om bij te houden om iedereen te benoemen, maar lees het zeker wel allemaal, de vorderingen die jullie maken met jullie paarden. Echt ontzettend leuk te zien en mooie positieve opbouwend commentaar van iedereen. Het topic loopt als een trein ook zo.

Noukie wat tof, mega mijlpaal!
Boedjang knap!
Furst, prachtig kleurtje heeft ze. :))
Anvt dat is echt een domper zeg. Hoe staat hij er vandaag bij? Hoop dat het echt allemaal meevalt.
Woezel wat fijn zo’n staleigenaar. Lekker recht door zee en je hebt er wat aan.

Hier vandaag Joep lekker in het zonnetje gelongeerd. Z’n bekkie moet nog een paar dagen genezen van de tandarts. Ik doe wel een bitje in maar bevestig er niets aan, zodat het hem geen ongemak geeft maar het wel helpt in het wenproces. Zijn moeder was een ontzettende muts met het bit en dat is nooit goed gekomen dus ben er extra voorzichtig mee hem heel uitgebreid te laten wennen hieraan, voor ik er een bijzetje of andere teugeldruk op ga geven.
Geen spannende verhalen hier dus, maar gewoon genietend van het zonnetje {:}

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:49

Genieten jullie ook zo van het zonnetje??
Wat een vooruitgang allemaal! Leuke die eerste drafpasjes en jammer van het blesseren op het strand.

Hier gisteren nog even gelongeerd.
Zaterdag komt - vroeger als gepland wegens weggevallen klant - de zadelpasser voor te kijken of mijn huidig zadel aan te passen is aan
Illustro.

Afbeelding
Screenshotje die niet wazig was van het longeren.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Haf_Woezel schreef:
Genieten jullie ook zo van het zonnetje??
Wat een vooruitgang allemaal! Leuke die eerste drafpasjes en jammer van het blesseren op het strand.

Hier gisteren nog even gelongeerd.
Zaterdag komt - vroeger als gepland wegens weggevallen klant - de zadelpasser voor te kijken of mijn huidig zadel aan te passen is aan
Illustro.

[ Afbeelding ]

Screenshotje die niet wazig was van het longeren.

Prachtig bergop zeg! Houden zo, niet te laag afstellen in de toekomst.

Waidida, ja ik heb helemaal geen hulp bij zadelmak maken, ik doe het echt allemaal zelf. Dat heeft enorm veel voordelen, maar je moet wel handig zijn.
Het duurt dan ook echt wel even voordat ik stappen zet. Galopperen daar moet ik bijv. Echt nog niet aan denken. (Dan lig ik ernaast denk ik :o)

De tandarts is een goeie zet rond deze leeftijd, Tosh heeft een wolftandje april gaat die eruit. Ze lijkt er geen last van de hebben

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 53 min geleden

Ik ben opzoek naar een longeersingel met schoft vrijheid - die niet te duur is, hier mee bedoel ik niet boven de 70 euro.

Ik ben eigenlijk héél tevreden van mijn huidige longeersingel, alleen is die Niet schoftvrij |(
Dus wat ook kan is bv een onderlegger die schoftvrijheid garandeert, ik heb wel zo een roze pad maar dat is gewoon zweet bescherming.

Tips mogen dus zeker :j

ik zag deze:
https://hypostore.nl/covalliero-longeersingel.html
maar de foto's OP de paarden lijken dan weer geen vrijheid te geven.
Dan zag ik deze met "sharkskin"
https://hypostore.nl/harry-s-horse-long ... kskin.html

En deze is wat duurder, maar daar vind ik het materiaal zo stug ogen
https://hypostore.nl/busse-longeersinge ... -soft.html
Laatst bijgewerkt door Haf_Woezel op 46 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 47 min geleden

Haf_Woezel schreef:
Ik ben opzoek naar een longeersingel met schoft vrijheid - die niet te duur is, hier mee bedoel ik niet boven de 70 euro.

Ik ben eigenlijk héél tevreden van mijn huidige longeersingel, alleen is die Niet schoftvrij |(
Dus wat ook kan is bv een onderlegger die schoftvrijheid garandeert, ik heb wel zo een roze pad maar dat is gewoon zweet bescherming.

2 grote gele sponzen kopen en er onder leggen naast de schoft :P :D werkt super

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

noukie12 schreef:
Haf_Woezel schreef:

2 grote gele sponzen kopen en er onder leggen naast de schoft :P :D werkt super

:') eigenlijk...... nog geen dom idee ook niet, ziet er wel niet uit :+
Top van jou !
Jij ook gedaan dus?

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Haha, andere kleur of een hoesje fabriceren :') _/-\o_

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

noukie12 schreef:
Haha, andere kleur of een hoesje fabriceren :') _/-\o_

gegoogled naar "zwarte sponzen" en weliswaar :j :')
Ik ga het écht proberen hoor *\o/*

to be continued :Y)