Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:15

Elisa2 schreef:
BeFunny schreef:
Ik ben niet zo geschokkeerd.
De eerste prof ruiter of amazone die echt oprecht goed is voor paarden moet i.m.o nog geboren worden.

Ze zijn er echt wel, ken(de) er gelukkig een paar.

Helaas ook wel wat van de andere kant, net zoals bij amateurs verschilt het enorm van persoon tot persoon.

Zelfs als ze zogenaamd o zo lief zijn en super veel om een paard geven zogenaamd. Is het sportpaarden enkel bruikbaar als er aan verdient kan worden. Daarna wordt het verkocht en maakt niet eens uit aan wie.

Er is een verschil als je dieren houd omdat je nou eenmaal van dieren in dit geval paarden houd of dat je passie de sport is en je er geld uit moet halen.

Er is echt altijd wel iets.
Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen die echt enkel het beste met hun paarden voor hebben zonder enig winst belang.

En ik kan nog veeeel meer typen maar dat wordt er niet beter op.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:16

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:17

Lekker hypocriet hoor. Wie heeft het gefilmd en wie lacht er tijdens het filmpje? Als dat de anonieme cliënt is, dan gaat die ook niet vrijuit.
Het is niet vermakelijk.
En Wensing, die schuwt de publiciteit niet en neemt het niet zo nauw met het recht.
Charlotte zal misschien ook een sabbatical (moeten) inlassen denk ik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:18

Lianne007 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Degene die erop zit is btw in mijn ogen ook zeker schuldig.

Het bleek een jonger meisje die een les had gewonnen van CD, aangeboden door een sponsor CD. Deze blijkt het filmpje naar alle waarschijnlijkheid ook te hebben uitgebracht. Lastige kwestie ; je kijkt op tegen je idool, sponsor staat erbij en kijkt er naar. Later komt het besef wat is er gebeurd ? Nu er nog een amazone uit het Deense team is uitgesloten is dit allemaal gaan rollen.

Zeer vreemde gang van zaken dan als dit je gewonnen les is. Mn pa had dit nooit toegestaan en me de bak uitgehaald.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:19

Ik geloof er niets van dat het in Duitsland allemaal zoveel beter is.
Denk maar aan het barreer-incident bij Beerbaum of aan de Duitse die haar paard sloeg bij de moderne vijfkamp bij de vorige OS. Dat er uit de dressuurwereld nog niets naar buiten is gekomen is misschien eerder toeval dan wat anders.

prompter

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:22

Ik heb een abonnement op het Duitse blad Cavallo, daar was jarenlang de rubriek 'mestvork van de maand' om wantoestanden in de Duitse paardenwereld aan de orde te stellen. Was ook weinig fraais.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:22

Zonnetje81 schreef:
Degene die erop zit is btw in mijn ogen ook zeker schuldig.
Alleen degene die de handelingen heeft uitgevoerd is schuldig. Tenzij er van tevoren samen is besproken om het paard zo toe te takelen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:23

Raamzicht schreef:
https://youtu.be/3Y8_ROb0ZUk?si=eCUSZpa1b7qb-N_j

Wie kan verstaan wat ze zeggen?
Aan begin filmpje
Iets met hit hard
En dan de ruiter iets met don’t want to hurt him
En dan iets van you can’t?

Ik hoor inderdaad twee keer "I don't want to hurt him"

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:24

Raamzicht schreef:

Aan begin filmpje
Iets met hit hard

Pure dierenmishandeling!
Ze zou verbannen moeten worden van alle FEI wedstrijden. Dit is op geen enkele manier goed te praten.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:24

Zonnetje81 schreef:
Zeer vreemde gang van zaken dan als dit je gewonnen les is. Mn pa had dit nooit toegestaan en me de bak uitgehaald.

Dat is makkelijk zeggen; er gebeurt toch psychologisch iets als je tegen iemand op kijkt. Denk maar aan meerdere kwesties (net als dat hele me too gebeuren met beroemdheden).
Niet iedereen is mans genoeg om in her moment op te staan. Hoop iig dat ze zich flink beroerd hebben gevoeld

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:27

Ga er maar van uit dat paardrijden verdwijnt van de OS. Dat zou ik toch wel heel erg jammer vinden. Maar de beslissing over deelname in 2028 is uitgeteld lees ik hier:

https://www.facebook.com/eponatv

Citaat:
We don't know what's in the Dujardin video. Or the Cassøe Krüth video. What we do know is that the IOC has postponed the decision whether to include equestrian in the LA28 Olympics until later this year... after Paris. This puts the FEI in an incredibly precarious situation. I would almost say unprecedented. So don't be surprised if they make rash decisions and throw riders out over things they would usually not crack down on.
Easy does it. Let's wait and see.

Maar hier staat wat anders:
https://news.britisheventing.com/ioc-co ... -olympics/

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:29

Ik had laatst een stalgenoot aangesproken over het gedrag van haar instructrice. Die reed haar paard met een strakke slofteugel, grote sporen en een lange zweep. Ze trok het paard keer op keer op de rem en sloeg het vooruit, totdat het ging steigeren en staken. Op dat moment durfde ik ook niet direct naar haar toe te gaan en te zeggen: "Waar ben je in vredesnaam mee bezig?!"

Ik kookte van woede. Ik wilde haar zo graag van het paard afsleuren. Maar wie ben ik nou? Ik heb geen NK-titels, wat weet ik er nou van. Ik had een freeze reactie. En daar baal ik tot op de dag van vandaag nog van.

De dag erna heb ik mijn stalgenoot dus aangesproken. Ze moest huilen. Ze wist niet beter, want haar instructrice weet toch wat ze doet? Inmiddels is mijn stalgenoot verhuisd naar een andere stal, waar haar instructrice ook staat en ze nog steeds les van krijgt. }:0

Het is echt een bizarre wereld.

sasja0705Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:32

prompter schreef:
Ik heb een abonnement op het Duitse blad Cavallo, daar was jarenlang de rubriek 'mestvork van de maand' om wantoestanden in de Duitse paardenwereld aan de orde te stellen. Was ook weinig fraais.

De "Mistgabel des Monats" mocht ik een paar keer schrijven ...
Maar dat was in de begin-tijd van Cavallo 96/97)... toen was het de bedoeling dat Cavallo een echt informatief blad voor het breedere publiek zou worden ( St Georg en Reiterrevue, waren meer sport gerelateerdvoor die heb ik freelance gewerkt) .

Toen Scholten het blad verkocht heeft, is de kwaliteit behoorlijk na beneden gezakt.

Hoe het vandaag is - geen idee.

Sorry voor de off-topic...

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:37

Het kan natuurlijk zijn dat ik de verkeerde ruiters volg op social media, maar de stilte op de accounts van andere topruiters hierover vind ik teleurstellend. Nu de beelden online staan is een reactie in de trant van "ik ben hiervan geschrokken en distantieer me van dergelijke trainingsmethodes" wel op zijn plek. Heeft een van de medebokkers al wel reacties gezien van Nederlandse/Duitse/Britse topruiters?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:37

prompter schreef:

In de PaardenSport had je vroeger de pagina met tuchtuitspraken en daar werden alle misstanden vermeld met initialen en plaats van de wedstrijd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:38

Raamzicht schreef:

Aan begin filmpje
Iets met hit hard

Bah wat een klappen krijgt dat dier. Die komen echt venijnig hard aan. Zie ook totaal geen verbetering. Word eerder nog stijver in zn achterbenen..
Je zou zo een les van zi een "topper" winnen zeg. Dan ben je gauw genezen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:39

Nu wordt het een algemeen: laten we alle anderen afzeiken topic.

Het is echt niet zo dat alleen op Bokt de goeden zitten. En het is ook niet zo zwart/ wit als sommigen het stellen.

Ik zei overigens dat er in Duitsland een ander opleiding systeem is. Niet dat er daar geen misstanden voorkomen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:40

ZwarteHeks schreef:
Ik had laatst een stalgenoot aangesproken over het gedrag van haar instructrice. Die reed haar paard met een strakke slofteugel, grote sporen en een lange zweep. Ze trok het paard keer op keer op de rem en sloeg het vooruit, totdat het ging steigeren en staken. Op dat moment durfde ik ook niet direct naar haar toe te gaan en te zeggen: "Waar ben je in vredesnaam mee bezig?!"

Ik kookte van woede. Ik wilde haar zo graag van het paard afsleuren. Maar wie ben ik nou? Ik heb geen NK-titels, wat weet ik er nou van. Ik had een freeze reactie. En daar baal ik tot op de dag van vandaag nog van.

De dag erna heb ik mijn stalgenoot dus aangesproken. Ze moest huilen. Ze wist niet beter, want haar instructrice weet toch wat ze doet? Inmiddels is mijn stalgenoot verhuisd naar een andere stal, waar haar instructrice ook staat en ze nog steeds les van krijgt. }:0

video beelden maken en hoppa op de sociale media, we schrijven pagina's vol over mishandeling van de top en dit durven we niet te benoemen????

We zijn gewoon Hypocriet net zo hypocriet als de inzender van het filmpje over CD. Want deze instructrice gaat op een andere stal gewoon door, je verplaats gewoon de ellende.

Het is echt een bizarre wereld
Laatst bijgewerkt door mce op 24-07-24 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:40

Ik snap die drang naar het distantiëren door anderen nooit zo goed. Wat heeft een ander er mee te maken behalve dat ze elkaar weleens tegenkomen op wedstrijd?

Dat van Cavallo vind ik wel een positief column. Ik las idd ook altijd het tuchtcollege in de Paardensport

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:42

Veronica2 schreef:
prompter schreef:

In de PaardenSport had je vroeger de pagina met tuchtuitspraken en daar werden alle misstanden vermeld met initialen en plaats van de wedstrijd.

Oh ja, die kan ik me ook nog wel herinneren (en waren makkelijk te herleiden..)

In het lijfblad van draf- en rensport staan altijd alle uitgedeelde boetes en schorsingen vermeld met de complete naam er bij, niks initialen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:43

We weten helemaal niet wie deze film heeft gelekt.
Misschien heeft filmer of ruiter dit filmpje aan iemand laten zien? En heeft deze het gelekt?
Ik kan mij voorstellen dat je zo'n filmpje deelt met je (huidige) instructeur bijvoorbeeld.
We weten het gewoon niet, ik denk wel dat t.z.t. naar buiten komt, wie dit gelekt heeft en of deze een belang hierbij heeft of echt paardenwelzijn voor ogen had.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:44

ZwarteHeks schreef:

Jep, echt bizar.
Pensionstallen hebben hierin al hun bijdrage natuurlijk.
Als je bij ons op stal komt om te kijken of je het iets vind, is het eerste wat gemeld wordt, dat een slof niet toegestaan is, net zoals grof rijden.
En eerlijk? ik vind het een verademing! Door deze regels hebben we een bepaald soort ruiter op stal staan, die dus plezier voorop heeft staan. En nee, geen hoog niveau zweefte*f. Ik zou ze bijna allemaal inscharen onder de categorie, fanatieke recreant. (geen mensen die enkel aan de hand wandelen, daar is natuurlijk ook niks mis mee, alleen dat is dan vaak weer een ander type stal).

Tuurlijk zie je ook hier wel eens iets wat je zelf anders aan zou pakken, maar vergeleken met andere stallen die ik ken is het bij ons op stal echt heel fijn qua dat.

Cantodea11

Arm paard dit is echt niet nodig

tienus63

Raamzicht schreef:

Aan begin filmpje
Iets met hit hard

En achter in de bak wordt gezegd: do you know what I mean?”

Filmer geeft zelf ook commentaar op wat er gebeurd aan een andere omstander.
Die legt uit wat de bedoeling is aan die omstander.
Of die omstander dan ook degene is die door het beeld loopt.

Er waren dus minimaal 4 personen aanwezig toen dit gebeurde, Dujardin, de amazone, filmer en degene die door het beeld loopt.

Blijf het bijzonder vinden dat dit filmpje dan pas na 2,5 - 4 jaar publiekelijk gemaakt wordt, via te horen Engelse amazone die gebruik maakt van Nederlandse advocaat.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:45

denisesilver schreef:
Ik snap die drang naar het distantiëren door anderen nooit zo goed. Wat heeft een ander er mee te maken behalve dat ze elkaar weleens tegenkomen op wedstrijd?

Dat van Cavallo vind ik wel een positief column. Ik las idd ook altijd het tuchtcollege in de Paardensport

Je wilt je publiekelijk van dierenmishandeling distantiëren omdat het voortbestaan van de paardensport (mede) afhangt van de publieke opinie. Als je graag wilt blijven paardrijden, en al helemaal als je dat competitief en/of voor je werk wilt blijven doen, dan doe je er goed aan om duidelijk te maken dat dierenmishandeling geen normaal onderdeel van paardensport is.