Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Damelza schreef:Mijn zoektocht gaat weer verder, hierbij nogmaals mijn lijstje. Mochten jullie iets voorbij zien komen of weten dan hoor ik het graag. Ik hou MP in de gaten, Sporthorses vind ik wat lastiger omdat bij alles prijs 'in overleg' staat.
- Tussen de 3 en 10 jaar oud
- Tussen de 1.56 - 1.70 (maar voorkeur voor type klein damespaard)
- Paard met looplust, mag ook best sensibel of wat heter zijn. Maar wel werkbaar. Liever ho dan go.
- Allrounder die 'braaf' is alleen op buitenrit, en daarmee bedoel ik niet dat ze nooit ergens naar kijken of heet worden. Maar meer dat je niet bij elke grasspriet die verkeerd staat niet meer verder komt.
- Geen olympische spelen ambities, maar een z proef en l cross moet er wel ooit inzitten. (hoeft niet op de korte termijn)
- Budget circa 8 wortels
- Geen koudbloeden, spanjaarden, dravers etc.
- Voorderest moet het wel een lief paard zijn, waar ik ook mijn vriend mee kan laten lopen en waarbij ik kan uithuilen als het nodig is
oji schreef:Nou, ze zijn er niet wat minder, ze zijn er heel erg veel minder, en daar is uiteraard een reden voor.
Er zijn altijd uitzonderingen te vinden zoals die van John Whitaker, net zoals dat Elaine Penn 5* eventing met een Jazz reed. Maar ook dat is een uitzondering.
Gemiddeld genomen hebben barokke paarden niet de galop, niet de reflexen en niet het vermogen om goede spring en/of eventing paarden te worden. Zij hebben gewoon gemiddeld genomen andere talenten.
MarjanB schreef:Maar goed springen is ook gewoon zelf tellen en inzicht hebben. Als je er 1 hebt die enorm galoppeert kan je er een sukkel op zetten maar die komt ook nergens uit.
Getup schreef:Kende eigenlijk vooral handige lusitano's voor het springen en crossen. Geen PRE 's
Babootje schreef:Nee dat denk ik ook niet. Maar in die prijsklasse ga je denk ik ook niet een heel talentvol springpaard vinden toch? Die meer kan dan basis?
boemel schreef:Ik heb ook goede ervaringen met Engelse volbloed. Fijn karakter en fijn springen.
Inderdaad iers kan ook wat zijn. Maar m.u.v de Ierse volbloeden zijn ze niet goedkoop hoor.
Freibergers zijn m.i leuke recreatiepaarden. Tot nu toe heb ik nog geen bijzondere bewegers erbij gezien.
Ze zijn ook nog eens behoorlijk duur.