Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Maar ook aan rust reinheid en regelmaat zitten nadelen.
Een vriendin voerde bijvoorbeeld haar paarden altijd op verschillende tijdstippen zodat je geen schooiende paarden krijgt.
Ik vind ook dat paarden daar juist beter van worden als dingen niet langs exacte lijntjes lopen maar ook daarin moet je natuurlijk niet overdrijven.
Wij als mens kunnen naar een veel breder plaatje kijken en daarin dingen aanpassen en in passen, waardoor het totale pakket doordacht blijft voor het paard maar de regelmaat geen ijzeren discipline wordt.
pmarena schreef:Ze zoeken het maar lekker uit hoor.
Kunnen de hele dag wat grasjes zoeken en er ligt / hangt altijd wel wat hooi dus ze redden zich wel
Kunnen de hele dag zelf vrij in en uit lopen en rondbanjeren, rond de wei lopen.....
Avalanche81 schreef:Dat is dus waarom een rustige omgeving zo belangrijk is.
Ik merk dat met Madame ookhet is de rust hier, het totale gebrek aan hectiek, waardoor ze eigenlijk vrij snel is geland. En ik realiseer me, dat binnen 2 maanden het traject rehabilitatie klaar is. Ik rehabiliteer paarden en Amable traint mensen
![]()
En ik kijk er met een lichte verbijstering op terug. Haar gedrag is totaal veranderd, en ik heb het paard niet veranderd. Ze is zichzelf geworden, en ze heeft nu allemaal gereedschapjes om dingen die ze moeilijk vindt, zelf te kunnen handelen.
De laatste keer bij de smid vond ik haar zo knap, om zélf uit die flight/fight/freeze te komen is iets wat veel mensen nog niet eens kunnen, en zij doet het gewoon![]()
Voor haar zijn de opdrachten die ze nu krijgt, niet meer stressvol, maar een puzzelen puzzelen vindt ze erg, erg leuk, en ze kan het heel goed.
Ik wil dit topic met liefde voortzetten, zodat jullie het inrijden kunnen volgen. Vinden jullie dat leuk? Want dat gaat uiteraard Avalanche-style
Avalanche81 schreef:Ik wil dit topic met liefde voortzetten, zodat jullie het inrijden kunnen volgen. Vinden jullie dat leuk? Want dat gaat uiteraard Avalanche-style
pien_2010 schreef:yep, ik vind dat erg leuk! Ik ben benieuwd.Citaat:Ik wil dit topic met liefde voortzetten, zodat jullie het inrijden kunnen volgen. Vinden jullie dat leuk? Want dat gaat uiteraard Avalanche-style
pien_2010 schreef:yep, ik vind dat erg leuk! Ik ben benieuwd.Citaat:Ik wil dit topic met liefde voortzetten, zodat jullie het inrijden kunnen volgen. Vinden jullie dat leuk? Want dat gaat uiteraard Avalanche-style
hagelslag schreef:Ik geloof met een Cliffhanger dat er vele hier op bokt op je gaan jagen tot je weer wat hier zou typen over de vorderingen
xChanelx schreef:Avalanche81 schreef:Ik wil dit topic met liefde voortzetten, zodat jullie het inrijden kunnen volgen. Vinden jullie dat leuk? Want dat gaat uiteraard Avalanche-style
Heerlijk dat je dit vraagt na 22 pagina's in korte tijd
Ik lees met interesse en plezier mee in dit topic en ik ben benieuwd waar Madam en jij uiteindelijk uit zullen komen
Rocamor schreef:Uiteraard! Ik volg met plezier en krijg links en rechts wat handvatten om mijn eigen tunnelvisie te doorbreken.