pien_2010 schreef:Wat balen Quir dat je zo ziek was. Heel pijnlijk klinkt het.
Dus in Zweden ook al extreem rechts in opkomst net als overal. Blijkbaar is er weinig geleerd van WO II.
Je paardjes zien er fantastisch uit. Fijn dat ze weer beter zijn. In mei gaan de mannen dus op kamers en de vrouwen voor 2de ronde. Spannend en leuk.
Goed bezig jij.
Denk dat het "gewoon" ziek zijn was, maar door de drain komt het zo hard binnen en herstel gaat dan ook zo langzaam. Op zich voel ik me ook alweer een stuk beter, alleen heel snel heftige hoofdpijn die eigenlijk alleen weg gaat als ik plat blijft liggen (niet aan mij besteed
).
Extreem rechts is wel in opkomst, inderdaad zoals eigenlijk overal wel. Echter zijn degene die rellen niet de extreem rechtse.
Ga de mannen hier thuis wel echt missen.
Maar goed, voor de winter komen ze weer lekker thuis en dan blijven ze.
hasufel schreef:Wat afschuwelijk voor je hoofd en buik, wat zal jij je rot gevoeld hebben
Verstandig om de kereltjes wat later te verhuizen. Is 24 uur per dag buiten daar ook veilig ivm wolven?
En ik las het Idd, extreem rechts en Koran verbrandingen
Had even gemist dat örebro daar ook mee te maken had, wel Malmö en linnköping en nog wat plekken
Allemaal in het zuiden? Ook in Zweden is vluchtelingen en integratieproblematiek, net als bijna overal helaas
Hoe is het daar inmiddels qua tanks en legeroefeningen?
In de zomer zijn wolven niet zo'n heel groot probleem gelukkig, dan hebben ze genoeg te eten in de bossen. Maar ze gaan op een wei met een flinke omheining en er is continue toezicht.
Wil liefst straks alle paarden zomer en winter zelf laten kiezen of ze binnen of buiten staan, maar de winter paddocks waar ze in de nacht in kunnen, gaat dan wel een wolf proof omheining krijgen.
Ja Örebro waren ook rellen, zijn vooral wat grotere steden in Zuid/midden Zweden. Deel is niet door gegaan of verplaatst.
Vluchtelingen is hier wel al vrij lang een groot probleem, percentage ten opzichte van de bevolking is ook erg hoog.
De militaire oefeningen zijn bijzonder stil, het valt zelfs op zo stil. Alles zit in het zuiden (onder andere op Gotland), wel nog regelmatig oefeningen met vliegtuigen, straaljagers en helicopters. Zo laag dat ze dan over komen! Paarden reageren er eigenlijk niet op, Milo staat soms wel echt omhoog te kijken, heel grappig gezicht haha. Hij is eigenlijk de enige die zo omhoog kijkt.
Milo wordt wel een gevaarlijke wilde hengst.

Het lijkt zo heel wat, maar Finn zat achter Milo aan. Milo draait om en steigert, daarna komt Finn weer op hem af en rent hij keihard als een mietje weg.
Zal zo even video uploaden, best grappig gezicht.
Het weer is hier wel echt bizar. Vorige week nog 60cm sneeuw en -10...
Nu ontploft de natuur vrij letterlijk, alles wordt ineens groen en is het 23 graden, sneeuw is nu dus ook overal zo goed als helemaal weg. 
Libs kan heel slecht tegen de warmte, dus arme ding heeft het zwaar.
Speciaal voor haar helemaal achteraan in de wei in de schaduw hooi gegeven, dat was een km heen en een km terug lopen.
De witte had nog een 300 grams winter deken op, dus maar even eraf gepakt... Ze had het bloedheet. Gisteren was het ook al warm, maar nee, ze moest echt een deken op...