Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en gaat hard zo idd. Zijn ze ineens niet zo klein meer! En fijn dat ze niks meer geeft om dingen op haar rug
.

Waar heb je je paarden staan?

dan maar (rustig aan) onder het zadel verder oefenen, dan kan ik ook wat makkelijker voelen qua rechtrichten enz. Ook is het nodig dat hij wat sterker wordt, onder het zadel pak je toch iets makkelijker drafbalkjes mee enz. Uiteraard gaan we het heel rustig opbouwen allemaal
Eerst maar eens zien dat we een zadeltje vinden, ben echt zo benieuwd.
Zal nog steeds uitdagend zijn om goede instructie te vinden (het moderne dresuur/op "druk" rijden is niet mijn ding) maar ik denk dat de keuze veel ruimer is. Danique_G schreef:Begrijpelijke keuze. Wel heel logisch! Hoop dat je je ei kwijt kunt in de Engelse stijl dan ook. Snap ook je overweging om nog even te wachten met rijden en dan toch nu zo langzaam aan de slag te gaan. Klinkt als een leuk paard wat je hebt. Is balkjes draven niet wellicht ook nog aan de hand aan te leren? Beetje cavalleti aan de longe? Ik las laatst ook over extreme mountain trail aan de hand. Misschien kun je het dan nog wat oprekken?
Hij kan het goed genoeg om het inrijden even makkelijker/veiliger te maken, maar ik wil er z.s.m. vanaf.
hij kan wel langzamer draven maar dat is echt onder tempo, dat heeft m.i. weinig gymnastische waarde bij balkjes draven.