[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:21

Zertab schreef:
Maar hoe zit dat dan eigenlijk op lange termijn met die pees? Kan hij tot zijn 20ste bij wijze van spreken werken? Wat is de visie van de DA daarop? Gewoon nieuwsgierigheid.

Niets over gehoord, ben er zelf ook wel benieuwd naar dus zal de volgende keer even vragen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:29

Marije_1997 schreef:
[ [url=m/4IeB0W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo staat ie nu achter, dat is wel al Heeeeeeel anders dan het was.

Ik had em geschoren, ivm littekens en wil z'n benen goed in de gaten kunnen houden. Hij is overigens super makkelijk met scheren. Dus deze winter mits ik weer kan rijden, gaat hij helemaal naakt.

even een zijstap. Want die hoeven is sowieso niet mijn ding, daar had ik me al over uitgelaten.
Maar is zijn koker nu erg groot?

Zit daar vocht in? OF lijkt dat zo?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:28

Even een berichtje zodat ts weer kan updaten :)

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:57

Volgende week komt de dierenarts weer voor controle. Hij heeft even een zomervakantie gehad, zodra het weer wat beter word en ik wat beter kan functioneren ga ik weer met em bezig :)

Melissa0304

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:40

In overleg met ts word dit verplaatst naar PP

Anoniem

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:06

Gisteren is de dierenarts weer geweest. Heel zuur, maar hij liep weer mega kreupel. Hoe geen idee. Nu hebben we afgesproken dat we de smid even afwachten, dan een week aankijken filmpjes maken en door sturen en dan verder kijken. Eventueel dan de kogel nog volledig uitverdoven en als het echt daar zit gelijk behandelen met een vloeistof die tussen het gewricht gaat zitten.

Baasje ligt ook steeds in de kreukels, dus het is niet heel erg. Maar wel weer jammer. Gelukkig wederom geen last van z'n pees. We gaan stapje voor stapje verder en we gaan het zien.

Wel ben ik al wat aan het kijken voor een plekje waar hij als weidemaatje kan staan. Moet nog even bedenken of ik em dan een jaar laat staan en dan weer kijk of dat ik em echt verkoop. Ook met oog op de nabije toekomst is verkopen in deze situatie wel het beste mocht hij niet beter worden, aangezien het me nu alleen maar kost.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:06

Oh wat een bijzondere wending. Ja dat je paard niet goed bleef had ik wel verwacht. Ook al is dat heel spijtig.

Maar jouw idee erachter. Waarom verkopen als ie slecht is? Laat hem dan hemelen. Je hebt kans dat ie een hele slechte toekomst tegemoet gaat.

Fijn dat je zoveel doet, maar hem verkopen als ie niet meer gemaakt kan worden, getuigd minder ‘mijn beste vriend’ ...

Gun hem dat jaartje weidegang. En na een jaar kun je hem alsnog laten hemelen als hij te slecht blijft. En als ie opknapt heb je er alsnog een leuk paard aan. Jaartje weidegang hoeft de kop niet te kosten.

Hoe dan ook, dit dier zit al te vol met problemen en zal niet zo snel herstellen of geheel niet. Neem je verantwoordelijkheid

En als je weer wat anders koopt, keur het dier dan echt. Bespaart je mogelijk een hoop verdriet waar je niet weer op zit te wachten..

Succes!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:12

Je kan het paard toch niet verkopen in deze staat? Ik vind dat echt not done.

Een plan maken en je er 200% aan houden, daar zou ik mee beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:21

Even voor de duidelijkheid. Als weidemaatje doet ie het prima. Hij heeft nergens last van of iets dergelijks. Hij is alleen niet geschikt voor het werk. Tsja en ik heb em niet gekocht om naar te kijken

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:32

Echt...lees je goed in in alle drama verhalen van weidemaatjes. En geloof zelfs niet op de blauwe ogen van je beste vrienden/kennissen. Hij zal echt de eerste niet zijn waarbij ze het toch proberen hem even op te lappen en een paar honderd euro te vangen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:35

Marije_1997 schreef:
Even voor de duidelijkheid. Als weidemaatje doet ie het prima. Hij heeft nergens last van of iets dergelijks. Hij is alleen niet geschikt voor het werk. Tsja en ik heb em niet gekocht om naar te kijken

Helaas zijn er genoeg mensen/handelaren die een paard die alleen geschikt is als weidemaatje niet gaan gebruiken als weidemaatje.
Ik zou er zelf inderdaad voor kiezen om het paard een jaar lang op de wei te zetten, en als hij dan nog niet goed is toch de keuze maken om hem in te laten slapen. Puur ter bescherming zodat hij niet in slechte handen komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:36

MariekeS_ schreef:
Echt...lees je goed in in alle drama verhalen van weidemaatjes. En geloof zelfs niet op de blauwe ogen van je beste vrienden/kennissen. Hij zal echt de eerste niet zijn waarbij ze het toch proberen hem even op te lappen en een paar honderd euro te vangen.

Verkocht is verkocht, dat is dus dan niet mijn probleem meer. Hij kan nog prima op het land lopen en ja wie weet word ie ooit beter, maar mijn geldboom raakt ook leeg. En ik wil straks ook een huis kopen. Dus dan kies ik toch liever voor verkopen mocht ie van de winter nog niet goed zijn. Het is en blijft een dier, en ja ik hou onwijs veel van em. Maar als ik het niet meer kan betalen houd het gewoon op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:37

LiannePuthzy schreef:
Marije_1997 schreef:

Helaas zijn er genoeg mensen/handelaren die een paard die alleen geschikt is als weidemaatje niet gaan gebruiken als weidemaatje.
Ik zou er zelf inderdaad voor kiezen om het paard een jaar lang op de wei te zetten, en als hij dan nog niet goed is toch de keuze maken om hem in te laten slapen. Puur ter bescherming zodat hij niet in slechte handen komt

Hij gaat niet naar handelaren. Hij gaat naar mensen die ik ken of via via ken.

Het is niet aan jullie om voor mij te bepalen wat ik met een f*cking 6 jarig paard doe.

Als je niets nuttigs of positiefs te melden hebt houd dan alsjeblieft je klep dicht.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:38

Ik zou hem in deze staat niet verkopen/weggeven. Er is maar weinig vraag naar kreupele weidemaatjes en de kans dat hij in de handel terecht komt en van hand tot hand gaat, is erg groot. Dat wil je niet voor zo'n dier. Ik snap dat je er niet alleen maar naar wil kijken, maar waarom denk je dat andere mensen dat wel gaan doen? Een kreupel paard verkopen is echt vragen om ellende.
Een jaartje op het land zou niet zo verkeerd zijn. Als hij echt je beste vriend is dat zou ik hem dat nog gunnen. Is hij daarna nog niet beter dan is hemelen wellicht een betere optie.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:46

Marije_1997 schreef:
MariekeS_ schreef:

Verkocht is verkocht, dat is dus dan niet mijn probleem meer.

*Knip*
...en ja ik hou onwijs veel van em. Maar als ik het niet meer kan betalen houd het gewoon op.

Sorry maar dit is echt onzin. Inslapen kan iedereen betalen. Dan doe je het nu. Je zoekt excuses om je verantwoordelijkheid niet te nemen.

En je kan hier gaan roepen en tieren en schelden wat je wil, wat trouwens ongelooflijk onterecht is op dat nette bericht erboven, maar je laatste paar posts getuigen weer van een egoïsme zoals ik het zelden gezien heb.

Ik ga hier nooit positief op reageren en weinigen met mij. Dus je zal het met deze reacties moeten doen en er de rest van je leven mee moeten omgaan dat je je beste vriend aan de kant hebt geschoven als oud vuil zodra hij te veel pijn had om voor je te werken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:51

Van 'mijn beste vriend' naar 'verkocht is verkocht dus niet meer mijn probleem'......goh, dingen kunnen snel veranderen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:58

Kinke schreef:
Van 'mijn beste vriend' naar 'verkocht is verkocht dus niet meer mijn probleem'......goh, dingen kunnen snel veranderen

Dat dacht ik ook al... Ts niet hier komen miepen he, als je hem straks kreupel en wel in een manegeles of strandrit voorbij ziet komen, of aangeboden als rijpaard op mp. Want dat is wat er gebeurd met weidemaatjes.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:03

Mijn voorstel om hem over te kopen en jaar op weide te zetten is door je afgewezen. Ik denk omdat ik vervelend heb gereageerd in dit topic?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:05

Kinke schreef:

Ik ben het hier mee eens. Ik vind het vrij heftig dat je een kreupel paard als weidemaatje wilt verkopen. Ik vraag mij af wie er gaat betalen voor een 6-jarige die niet goed is.
TS, neem je verantwoordelijkheid voor je beste vriend, hij wordt niet beter, laat hem dan inslapen. Wat je nu wilt doen, is in mijn ogen echt niet eerlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:09

TS, wie van jouw kennissen is dan zo gek om voor een dier met problemen een flinke prijs te betalen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:14

Kinke schreef:
TS, wie van jouw kennissen is dan zo gek om voor een dier met problemen een flinke prijs te betalen?

Er staat volgensmij nergens dat ze ervoor een flinke prijs wil. Ik denk een vriendenprijs.

Als je hem inderdaad kan verkopen als weidemaatje aan kennissen waarvan je weet dat hij 100% goed terecht komt en een forever home heeft zou ik dat inderdaad doen. Anders echt niet

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:15

Marije_1997 schreef:
Hij gaat niet naar handelaren. Hij gaat naar mensen die ik ken of via via ken.

Het is niet aan jullie om voor mij te bepalen wat ik met een f*cking 6 jarig paard doe.

Als je niets nuttigs of positiefs te melden hebt houd dan alsjeblieft je klep dicht.

Dus je gaat mensen die je kent met de problemen opzadelen? En dat is voor die mensen een goede zaak, omdat...?

Dat hij zes jaar is, is totaal niet relevant, trouwens. Als je enkel schouderklopjes wilt krijgen, ben je hier duidelijk op de verkeerde plaats. Had je dat echt verwacht na je posts over hem wegdoen?

Het is niet omdat jij posts niet nuttig vindt, dat ze dat niet zijn. Je hebt duidelijk niet de waarheid in pacht, anders was het allemaal nooit zo ver gekomen.

Slachtprijs is imo een eerlijke prijs. Je kan niet je kosten recupereren, zo werkt het niet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:16

Wauw..... maar je wilde er toch 100% voor gaan? Je beste vriend? Ben je al eens met hem naar de kliniek geweest? Ik kan me geen diagnose herinneren namelijk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:19

Avalanche81 schreef:
Wauw..... maar je wilde er toch 100% voor gaan? Je beste vriend? Ben je al eens met hem naar de kliniek geweest? Ik kan me geen diagnose herinneren namelijk.

Ja ze is zeker wel met hem naar de kliniek geweest. Toch ts?

Foto’s laten maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:22

Ik zou hem op de kliniek neerzetten en eerst eens uitvogelen wat er nu precies mee is. Voordat je een ander met die kosten opzadelt. Als je weet wat hij heeft, kun je beslissingen maken.