Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus als iemand nog leuke namen voor een hengst weet met de letter C, laat je vooral horen!
 Dus als iemand nog leuke namen voor een hengst weet met de letter C, laat je vooral horen!  Zara is op het moment super werkwillig en vrolijk. Onze band is denk ik nog nooit zo goed geweest, het vertrouwen in elkaar is enorm momenteel.
  Zara is op het moment super werkwillig en vrolijk. Onze band is denk ik nog nooit zo goed geweest, het vertrouwen in elkaar is enorm momenteel.

) in maart voor het eerst met het zadel de buitenbak in gegaan en dat ging eigenlijk bijzonder goed!
 ) in maart voor het eerst met het zadel de buitenbak in gegaan en dat ging eigenlijk bijzonder goed! 

Dit was voor mij best wel een grote stap, want ik had me voorgenomen dat ik nooit meer iemand anders dan mezelf op Zara wilde hebben. Maar Zara is nu zo braaf en ik vertrouw Zara's verzorgster erop dat ze lief en geduldig is met Zara, dat ik nu toch maar ervoor heb gekozen om haar ook op Zara te laten rijden. Ik ben hier drie keer zelf bij geweest, gewoon omdat ik toch nog wel een control freak ben, want tja Zara braaf en relaxt krijgen onder het zadel is een project geweest van in totaal om en nabij drie jaar dus ik wil dat het op mijn manier blijft gaan, want mijn manier werkt (voor Zaar).
 Dit was voor mij best wel een grote stap, want ik had me voorgenomen dat ik nooit meer iemand anders dan mezelf op Zara wilde hebben. Maar Zara is nu zo braaf en ik vertrouw Zara's verzorgster erop dat ze lief en geduldig is met Zara, dat ik nu toch maar ervoor heb gekozen om haar ook op Zara te laten rijden. Ik ben hier drie keer zelf bij geweest, gewoon omdat ik toch nog wel een control freak ben, want tja Zara braaf en relaxt krijgen onder het zadel is een project geweest van in totaal om en nabij drie jaar dus ik wil dat het op mijn manier blijft gaan, want mijn manier werkt (voor Zaar).  Vandaag heb ik de controle voor het eerst een beetje los kunnen laten en heeft de verzorgster voor het eerst zonder mij erbij les gehad op Zara, wel bij een instructrice die ik ken, vertrouw en waar ik zelf ook een les bij heb gehad.
  Vandaag heb ik de controle voor het eerst een beetje los kunnen laten en heeft de verzorgster voor het eerst zonder mij erbij les gehad op Zara, wel bij een instructrice die ik ken, vertrouw en waar ik zelf ook een les bij heb gehad.  Dit is ook weer super goed gegaan dus ik ben echt zo blij hiermee!
 Dit is ook weer super goed gegaan dus ik ben echt zo blij hiermee!

Ik ben benieuwd hoe de rest van de dracht gaat verlopen. Ik laat haar lekker haar zelf zijn en kijk met de dag aan hoe de pet staat. Wat trainen vanaf de grond betreft probeer ik het nog wel zo lang mogelijk “fanatiek” vol te houden. Ik vind het belangrijk dat ze haar lichaam goed blijft gebruiken en dat ze sterk blijft. Als ze echt duidelijk aangeeft zoals met rijden nu dat het niet meer gaat, dan bouwen we af.
 Ik ben benieuwd hoe de rest van de dracht gaat verlopen. Ik laat haar lekker haar zelf zijn en kijk met de dag aan hoe de pet staat. Wat trainen vanaf de grond betreft probeer ik het nog wel zo lang mogelijk “fanatiek” vol te houden. Ik vind het belangrijk dat ze haar lichaam goed blijft gebruiken en dat ze sterk blijft. Als ze echt duidelijk aangeeft zoals met rijden nu dat het niet meer gaat, dan bouwen we af.

De dag daarna harsjes weg en Zaar weer rustig.
 De dag daarna harsjes weg en Zaar weer rustig.

Maar wat ben je ver gekomen zeg! Heel leuk om te zien, je mag trots zijn op jezelf en Zara. Super leuk ook dat je een veulentje verwacht. Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gebakt heeft. Blijf je hier updates plaatsen of meer op instagram?
 Maar wat ben je ver gekomen zeg! Heel leuk om te zien, je mag trots zijn op jezelf en Zara. Super leuk ook dat je een veulentje verwacht. Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gebakt heeft. Blijf je hier updates plaatsen of meer op instagram?  

Heerlijk.
 Heerlijk. 

). Maar in veel opzichten lijkt hij helemaal niet op mama. Hij is heel geduldig en ondanks dat hij natuurlijk een speels en energiek veulen is heeft hij heel veel rust in zich. Hij is niet snel over de zeik en tolereert dus best veel. Ik kan hem nu ik Zara weer aan het oppakken ben ook met een gerust hart achterlaten in stal, zonder dat hij de boel of zichzelf afbreekt. Als hij iets eng vindt rent hij er ook niet van weg, maar stapt er op af om te onderzoeken. Allemaal eigenschappen die ik in Zara soms een beetje mis, ook al is Zaar wel echt enoooorm veranderd. D
 ). Maar in veel opzichten lijkt hij helemaal niet op mama. Hij is heel geduldig en ondanks dat hij natuurlijk een speels en energiek veulen is heeft hij heel veel rust in zich. Hij is niet snel over de zeik en tolereert dus best veel. Ik kan hem nu ik Zara weer aan het oppakken ben ook met een gerust hart achterlaten in stal, zonder dat hij de boel of zichzelf afbreekt. Als hij iets eng vindt rent hij er ook niet van weg, maar stapt er op af om te onderzoeken. Allemaal eigenschappen die ik in Zara soms een beetje mis, ook al is Zaar wel echt enoooorm veranderd. D
 Ik bouw het in ieder geval weer heel langzaam op haar tempo op.
 Ik bouw het in ieder geval weer heel langzaam op haar tempo op. 
herr_balou schreef:Fijn dat het goed gaat. Ze ziet er mooi uit.
Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, succes met de laatste loodjes.
Het wordt vast een mooi veulen.
Houd je ons op de hoogte?

naomiiiii schreef:Zo, ik heb even een uur of wat gespendeerd aan alle berichten van alleen TS terug te lezen.Maar wat ben je ver gekomen zeg! Heel leuk om te zien, je mag trots zijn op jezelf en Zara. Super leuk ook dat je een veulentje verwacht. Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gebakt heeft. Blijf je hier updates plaatsen of meer op instagram?