[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 16:27

Nou meiden, gelukkig toch nog beetje goed nieuws gehad! :j

Allereerst, akkie is te dik, hoe vinden jullie die? 3 jaar streiden we om hem op gewicht en krijgen en te houden 3 weken aan huis en meneer moet op dieet.. :+

Anyway, kreupelheids onderzoek dus!

Kreupel. Rechts voor, hoef uitverdoofd, kreupel linksvoor maar op het zachte niet meer kreupel.

Dus foto's van beide voorhoefen gemaakt. En natuurlijk zoals verwacht waren de hoefbenen niet goed, maar ik had het eerlijk gezegd erger verwacht.

Linksvoor is hij wel verzakt maar niet gekanteld. Hij heeft mega veel teenruimte tussen zijn tenen en hoefbeen en door die punt belastig zijn er kleine hapjes vanaf gesleten en dan vooral aan de buitenkant. Ook heeft hij boven zijn hoef (zijn enkel botje zeg maar, weet niet hoe dat heet) op beide kanten beginnende atrose, maar hier heeft hij naargenoeg geen last van, en behandelen kan niet vanwege zijn hoefbevangenheid.

Rechtsvoor is zijn hoef er slechter aan toe, ook veel ruimte in de teen en rondom het hoefbeen hapjes eruit.
Deze is wel iets gekanteld ook.

Behandelplan;
Flink stuk van de tenen af, breed speciaal. Beslag eronder om te corrigeren om hem weer recht op dat hoefbeen te zetten en te ontlasten en de DA denkt dat dan zelfs die kanteling rechts nog iets kan herstellen.

Diagnose;
Hij gaat echt niet nog 20 jaar mee, maar dat wisten we al. Maar als dit beslag aanslaat, wat ze wel verwachten kunnen we gewoon weer lekkere bosritten rijden en dressuur rijden! *\o/*

Dus onwijs opgelucht, want ergens ga je toch uit van het ergste, en dat er nu foto's zijn is ook wel prettig dan kunnen we gericht gaan behandelen!
Als het goed is kunnen we morgen al terecht voor speciaal beslag op de kliniek :j

Moirin

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:34

Wat fijn dat er nu duidelijkheid is, en dat je morgen al terecht kunt voor speciaal beslag! Hopelijk kan Akkie snel herstellen :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:39

Ach wat fijn! Ik hoop op een spoedig herstel, het is jullie gegund.

En euh dat te dik klinkt me heel bekend. Waar je 2 jaar geleden vecht om hem iéts te laten eten sta je nu met een dikzak van een 3 jarige thuis op de wei |o denk echt dat hij drachtig is

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 16:58

Ja heel fijn!
Haha, anoek ja echt hoor!
Hij was 5jaar geledrn stok mager en ook bevangen, dus dat hij nu eindelijk een dikke pens heeft, wil niet zeggen dat hij daardoor nu meteen te dik is. Maargoed, hij is van de brokken af vooruit.. 8)7

Ik kan de röntgen foto's niet op mijn telefoon krijgen helaas. Maar ik heb foto's van zijn nieuwe beslag. +:)+

Afbeelding
Afbeelding
Dit was vooraf, laatste bekapduurt was 18 mei, dus hij moest nu ook weer en de ijzers zitten er niet meer onder vanwege de foto's.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is met zijn nieuwe beslag.
Rechts voor is er zeker 2cm van zijn teen afgehaald en links iets minder maar ook zeker een hele cm wel en links vooral een heel. Stuk van de. Binnenkant af want hij stond altijd beetje scheef met een flap.

Mijn eigen smid durfde er nooit meer af te halen omdat je er niet in kunt kijken he, dus waar zit dat hoefbeen en hoever is dat verzakt of gekanteld. Hij was ook blij dat het op de Kliniek gedaan is en dat we nu foto's hebben! :j

Hij krijgt nu 5 dagen metacam omdat dit hem echt wel zeer gaat doen.. En hij mag 2 weken helemaal niks doen. Hij mocht gelukkig wel lekker buiten blijven lopen maar, als ik pluis meeneem moet hij op stal, zodat hij niet gaat rennen :j

Na die 2 weken mogen we 2 weken stappen, aan de hand of erop op een zachte bodem, maar echt alleen stappen.
En als hij daarna oke lijkt, mag hij over 4 weken aan de longe om te zien of hij niet meer kreupel loopt. :n :(:)

Gelukkig had meneer al 2 maanden vakantie :+ en vind hij het wel prima zolang ik pluis niet meeneem haha! +:)+

Nu duimen draaien dat dit hem ook echt gaat helpen, want dit is zijn laatste kans wel..
Maar de dierenarts was positief! En denkt dat we straks weer verder kunnen waar we gebleven waren :):)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:10

Dat is ergens ook wel heel positief nieuws toch? Iig succes met akkie zijn revalidatie.
En ik geloof dat ik nog helemaal niet had gereageerd op je huis enz. Super plekje zo hoor. En wordt erg mooi.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:33

Ohh die hoeven groeien ook snel zeg! Duke heeft dat ook, die van Dex groeien minder hard.

Succes met de revalidatie! Ziet er netjes uit

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 16:53

Granoek schreef:
Ohh die hoeven groeien ook snel zeg! Duke heeft dat ook, die van Dex groeien minder hard.

Succes met de revalidatie! Ziet er netjes uit

Ja hij moet echt elke 6 weken bijgehouden, maar dat er nu zo veel. Vanaf gehaald is, is efht vanwege de foto's hoor, want dat doen we normaal dus niet ;)

Pluis hoeft inderdaad ook maar 4 tot 6x per jaar, echt de helft van Akkie ej die feil ik af en toe zelf even bij tegen het inscheuren op advies van de smid. Werkt prima zo! :j

Afbeelding
Lekker naar het bos geweest samen, 6,5km gereden en best wel. Tempo erin, ze had er zin in! <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:32

Ja mijn bekapper heeft ook gezegd dat hij het me gaat leren, dan kan ik die tussentijdse beurten zelf doen. Hier zitten ze op 7 weken, Dexter mocht eventueel 8 weken maar het is gewoon handiger om ze samen te doen.

Lekker genieten met Pluis <3 Jullie maken nog aardig kilometers, ik ben daar te lui voor en Dexter ook :')

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 10:07

Granoek schreef:
Ja mijn bekapper heeft ook gezegd dat hij het me gaat leren, dan kan ik die tussentijdse beurten zelf doen. Hier zitten ze op 7 weken, Dexter mocht eventueel 8 weken maar het is gewoon handiger om ze samen te doen.

Lekker genieten met Pluis <3 Jullie maken nog aardig kilometers, ik ben daar te lui voor en Dexter ook :')

Ja is handig hoor!
Ik haal er eigenlijk niks vanaf en kom al helemaal niet aan de hoefstand, enigste wat ik doe is de randen glad feilen om Scheuren te voorkomen. Anders moet ze elke 4 weken, en dan komt hij om alleen te feilen. En zeker achter met haar krampbeen is altijd een hele uitdaging..
Nu doe ik het gewoon tussendoor 1x feilen en zet haar hoefen op een oude ijzeren stoel :+ en haar krampbeen trek ik naar voren ipv achteren en hang ik over mijn been heen, dat gaat meestal wel goed en anders schuif ik het een dagje op als ze een slechte dag heeft :j
Wanneer de smid dan komt kan hij er ook echt wat vanaf halen en is het ook niet erg dat dat been wat extra tijd kost, hij is altijd zo lief voor haar! <3

Hahaha, 6,5km ver? :') grapjas _O-
Dit zijn voor ons doen echt mini ritjes, maar heb helaas momenteel niet tijd voor meer en ken de weg nog niet zo goed :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:51

Ja ik ga een uurtje rondhoppen :D Doen een km of 3 denk ik? haha
Heb ook gewoon niet meer de tijd om langer te gaan helaas, vaak is het na het werk even snel hoofd leeg maken

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 16:09

Granoek schreef:
Ja ik ga een uurtje rondhoppen :D Doen een km of 3 denk ik? haha
Heb ook gewoon niet meer de tijd om langer te gaan helaas, vaak is het na het werk even snel hoofd leeg maken

Dit was ook een klein uurtje inderdaad, maar we hadden de pas er goed in! :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:36

Oh :')

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:03

Jullie zijn over, wat fijn!
Spannend met Akketak, duimen dat hij met het huidige beslag beter gaat worden.

Ik lees iets over een tractor voor de bak, je hebt pluis toch? :D
Grapje, lijkt me fijn om je bak recht te kunnen trekken!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:45

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:

Ja is handig hoor!
Ik haal er eigenlijk niks vanaf en kom al helemaal niet aan de hoefstand, enigste wat ik doe is de randen glad feilen om Scheuren te voorkomen. Anders moet ze elke 4 weken, en dan komt hij om alleen te feilen. En zeker achter met haar krampbeen is altijd een hele uitdaging..
Nu doe ik het gewoon tussendoor 1x feilen en zet haar hoefen op een oude ijzeren stoel :+ en haar krampbeen trek ik naar voren ipv achteren en hang ik over mijn been heen, dat gaat meestal wel goed en anders schuif ik het een dagje op als ze een slechte dag heeft :j
Wanneer de smid dan komt kan hij er ook echt wat vanaf halen en is het ook niet erg dat dat been wat extra tijd kost, hij is altijd zo lief voor haar! <3

Hahaha, 6,5km ver? :') grapjas _O-
Dit zijn voor ons doen echt mini ritjes, maar heb helaas momenteel niet tijd voor meer en ken de weg nog niet zo goed :=

Op zich heb je nu de luxe van een opvoelbox, dat zou je wel kunnen helpen, omdat ze daar steun heeft van de wanden op het moment dat ze op 3 benen moet staan. Als ik het goed heb, kun je ook de zijkant open zetten toch?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 00:05

Alle fokkerij spullen hebben ze meegenomen omdat wij ze niet wouden over nemen, die opvoel box had ze trouwens ook niet ingepast haha ;)

Ik parkeer haar meestal. Tegen een muur aan, dat vind ze inderdaad prettig :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:19

Ik ben nog wel benieuwd naar een update!
Hoe staat het huis er voor en geniet je al van je nieuwe stekkie?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:31

Daphara schreef:
Ik ben nog wel benieuwd naar een update!
Hoe staat het huis er voor en geniet je al van je nieuwe stekkie?

Gokje: er staat ergens in een hoekje van het erf een zwembad waarin ze samen liggen te genieten van het uitzicht :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:11

Hihi, nee helaas ikke! :=

De badkamer is bijna af, en kunnen gelukkig al douche en in bad!
Morgen komen ze alles netjes afwerken en over 3 weken komen ze de glazenwanden van de douche plaatsen :))

Daartussen komt er nog iemand tapijt leggen op de trap en op de overloop dan kunnen de trapleuningen erop en is boven helemaal klaar <3

Beneden is al klaar! Er moeten dan alleen nog 2 kozijnen vervangen worden voor kunststof dubbel glas met kiepraam en hor erachter, zodat we goed kunnen ventileren beneden.
:j dat zijn we nu aan het regelen.

En bij de paarden is eigenlijk alles af <3 we gaan eind van de week voor een trekkertje om de. Bak te slepen en we moeten nog even 3 sproeikoppen bestellen voor de sproei installatie zodat ik de binnenbak goed bij kan houden.
En in de lege stallen moet nog even de hoge druk erdoor er een houten schot als hooiruif geplaatst worden.

En eigenlijk kunnen dan de 1e 5 pension paarden komen! :D
Volgende week gesprek bij de kvk om. Dat op te starten, spannend! :=

Vandaag druk. Geweest met de kantine schoonmaken, morgen de. Tafel en stoelen erin en nog even een koelkastje regelen.

En we moeten in de schuur even onze rommelnopruimen :=

Maar het begint ergens op te lijken *\%/*

Zal binnenkort even foto's maken +:)+

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:57

Drukke bijtjes!
Grote stappen gemaakt, ben benieuwd naar je foto's.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 20:45

Afbeelding

Afbeelding

Onze kantine! <3
We moeten alleen nog even het electra aan de muur (wat nu over de tafel hangt) netjes wegwerken. Dat hing onder het aanrechtblad wat we weggesloopt hebben, maar daarvoor is het nu echt te warm... :o
En een koelkastje regelen, maar die mogen we bij mijn schoonmoeder ophalen, zo lief! *\o/*

En nog meer leuk nieuws!

Afbeelding

Afbeelding

Meet Kees & Klaas, onze muizenvangers!

Ze wonen nog niet bij ons, ze zwerven nu rond op een camping en zijn een beetje bang, ze moeten daar weg maar kunnen niet herplaatst worden in een woning een boerderij konden ze niet vinden dus het asiel was al ingelicht. Ik kon geen katten vinden de asielen hadden alleen huiskatten zitten en die vinden wel een baasje!

Dus deze 2 droppie komen bij ons wonen om de muisjes te vangen!
Ze gaan ze dit weekend vangen en dan komen ze naar ons, kunnen mooi in de kantine tot ze gewend zijn :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:03

Dat tongetje.........

Hopelijk lukt je plan. Katten zijn zinvol op een stal.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:28

Ach gutt wat een leuke katten <3 de andere foto’s willen niet laden hier dus die kijk ik straks even

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 16:42

Kijk! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cuteeee :D <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:50

Hij is lief oranje :j Hoe sterk is ie?

Edit: volgens mij heb ik 'm gevonden :D 17pk, 4x4 bij een club bij jouw in de buurt.
Laatst bijgewerkt door ikke op 26-07-19 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 18:02

ikke schreef:
Hij is lief oranje :j Hoe sterk is ie?

Sterk genoeg om de bak. Goed te slepen met 4x4 en dat er in de toekomst een hefboom op kan met voorbak :j