[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:33

Een oneven getal is altijd moeilijk, zeker als 2 van de 3 al jaren bij elkaar staan en eentje is wat dominant.

Ik heb er nu 4 en zelfs daarin merk ik dat nog als ze een tijdje per 2 gestaan hebben. Nu lost zich dat binnen de dag vanzelf op, daar niet van, maar kan begrijpen dat het niet altijd praktisch is.

Is er niemand met een pony of paard, eventueel pensioentje, die nog een plekje zoekt? In mijn kudde zou ze zonder problemen gelijk opgenomen worden maar ik geloof dat mijn 2 grote ruinen dan gaan denken dat ze weer ballen hebben :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 14:10

ieris schreef:
Wat fijn voor Alia dat je vriendjes op je land hebt lopen.
Ja het zal in het begin zeker even wennen zijn voor jou en haar.
Ja dat lijkt me ook vervelend om te zien als je dan komt en je paard plakt zo aan je vast.
Je ziet liever dat ze bij elkaar staan te kroelen.
Misschien een idee om een van de twee andere bij Aliaa neer te zetten?
Dan laat je de bruine thuis, en dan heeft die witte geen vast vriendje meer en trekt meer naar Aliaa.
Zou het ook zeker nog een kans geven.
Ik zie ze inderdaad liever vriendjes worden dan dat ze ruzie gaan maken. :')
Ik heb er zelf ook al aan gedacht om de witte (de niet dominante van de twee) eerst apart bij Aliaa te zetten, maar het zijn mijn paarden niet. Ik kan het eens vragen aan de eigenaar, maar ik weet niet of zij dat oké gaat vinden.
Ze staan alle drie voorlopig 24/7 buiten op dat stuk, dus de bruine helemaal weg van hun twee, is zeker geen optie. Dat gaat de eigenaar niet goed vinden, daar ben ik wel zeker van. :))
Ze staat voorlopig niet alleen, ze ziet de andere twee en ze kan contact hebben langs de draad, voorlopig is dit al voldoende. Ik ga het zeker nog niet opgeven, maar misschien hun iets langer de tijd geven om te wennen met een draadje ertussen.
Op zich kan Aliaa ook prima alleen staan heb ik al gemerkt, ze is niet onrustig en het is fijn dat het gewoon kan als het nodig is (al zie ik haar nog steeds het liefst met een heleboel vriendjes natuurlijk).

Varekaj schreef:
Een oneven getal is altijd moeilijk, zeker als 2 van de 3 al jaren bij elkaar staan en eentje is wat dominant.

Ik heb er nu 4 en zelfs daarin merk ik dat nog als ze een tijdje per 2 gestaan hebben. Nu lost zich dat binnen de dag vanzelf op, daar niet van, maar kan begrijpen dat het niet altijd praktisch is.

Is er niemand met een pony of paard, eventueel pensioentje, die nog een plekje zoekt? In mijn kudde zou ze zonder problemen gelijk opgenomen worden maar ik geloof dat mijn 2 grote ruinen dan gaan denken dat ze weer ballen hebben :')
Ja inderdaad, die twee kennen elkaar al jaren en de bruine beschermt de witte natuurlijk. Maar op zich is de bruine heel netjes hoor, hij joeg niet achter Aliaa oid.
Maar nee, nog een vierde is echt niet de bedoeling. :') En het is ook niet de bedoeling dat er een paard permanent op onze weide komt te staan. Als het opnieuw zo'n droge zomer zal worden als vorig jaar, dan zal onze weide het waarschijnlijk opnieuw lastig krijgen. En ik wil Aliaa deze winter op onze weide kunnen zetten overdag. :=

Waarschijnlijk komt er (al dan niet binnenkort) een tweede paardje van ons zelf bij. :j Mijn moeder zou heel graag samen met mij op buitenrit gaan en ziet het helemaal zitten om een paardje voor haar erbij te nemen. Alleen mijn vader vindt dat niet zo'n geweldig idee. :+

Lynnepinny

Berichten: 2711
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:21

Nog een Teke? <<)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 16:03

Zou ik niet erg vinden... }> Maar aangezien het de bedoeling is dat mijn moeder met het paardje op wandeling gaat, is het belangrijk dat het een braaf en een paard met ervaring is. Ik denk dat het moeilijker wordt om een beleerde Teke te vinden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:46

Of een Rocky voor je moeder. <3 <3 <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 14:13

Ik vrees dat die extra gangen niet zo simpel zijn zonder begeleiding en verstand ervan. :') Wat jij nu met Quick meemaakt, is exact waar ik dus bang voor ben. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:27

Retjethorse schreef:
Ik vrees dat die extra gangen niet zo simpel zijn zonder begeleiding en verstand ervan. :') Wat jij nu met Quick meemaakt, is exact waar ik dus bang voor ben. _O-


Bwa, vind het allemaal nogal meevallen. Quick blijkt de voorkeur te hebben voor zijn extra gang.

Jenara

Berichten: 1585
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:06

Retjethorse, dat "ruziemaken" zou ik me ook niet teveel druk in maken, ze hebben ook vaak wat tijd nodig om aan elkaar te wennen. Jenara heeft 1,5maand in de paddock naast de andere gestaan voor ze erbij ging. Ze hebben wel wat gedreigd naar elkaar dan en ik heb weleens een schram teruggevonden, maar verder niet ernstig. Ze is nog steeds de "underdog" van de kudde nu, maar lijkt het toch ook wel naar haar zin te hebben, ze loopt wel altijd achter de anderen aan. Natuurlijk is 3 paarden wel net weer anders, zoals hierboven is gezegd, bij ons zijn het er nu 4 met Jenara bij. Veel succes ermee in ieder geval!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 11:18

SVRL schreef:
Retjethorse schreef:
Ik vrees dat die extra gangen niet zo simpel zijn zonder begeleiding en verstand ervan. :') Wat jij nu met Quick meemaakt, is exact waar ik dus bang voor ben. _O-


Bwa, vind het allemaal nogal meevallen. Quick blijkt de voorkeur te hebben voor zijn extra gang.
Maar ik zou alle gangen willen, ook draf. :+ En dat scheiden lijkt me niet zo evident. :')

Jenara schreef:
Retjethorse, dat "ruziemaken" zou ik me ook niet teveel druk in maken, ze hebben ook vaak wat tijd nodig om aan elkaar te wennen. Jenara heeft 1,5maand in de paddock naast de andere gestaan voor ze erbij ging. Ze hebben wel wat gedreigd naar elkaar dan en ik heb weleens een schram teruggevonden, maar verder niet ernstig. Ze is nog steeds de "underdog" van de kudde nu, maar lijkt het toch ook wel naar haar zin te hebben, ze loopt wel altijd achter de anderen aan. Natuurlijk is 3 paarden wel net weer anders, zoals hierboven is gezegd, bij ons zijn het er nu 4 met Jenara bij. Veel succes ermee in ieder geval!
Ik maak me er niet te druk in hoor, gelukkig maar! :D Maar ik ben waarschijnlijk gewoon te snel willen gaan. :') Voorlopig blijft de draad er gewoon tussen, als Aliaa als enige niet in de 'kudde' mag, vind ik het maar zielig. Nu staat ze rustig, en toch niet alleen.
Ik denk dat ik vooral geschrokken ben dat Aliaa maar een watje is, terwijl ze zich op voorhand stoer doet overkomen. :') Maar ik gok nu dat het boos kijken naar andere paarden vooral uit onzekerheid komt. :(:)

Het was vandaag een Lazy Sunday Morning! <3 (Let niet op mijn kop, ik ben rechtstreeks uit bed naar Aliaa gegaan :') )
Afbeelding

Afbeelding

Ochtendhumeur? :D
Afbeelding

Voordat ze rechtstond, legde Aliaa zich helemaal plat, met haar hoofd op mijn benen... <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 13:05

Retjethorse schreef:
Varekaj schreef:
Heerlijk toch!

Wacht tot de dag dat ze zo heerlijk ligt te soezen dat ze volledig plat gaat. En niet reageert tot je ernaast staat, hijgend en in paniek met alle doemscenario's in je hoofd, om vervolgens doodleuk een smoel te trekken "hey baas, ook hier?"

:')
Ok, nee ik hoop dat Aliaa me dat niet gaat flikken, want dan kunnen ze mij met een hartaanval afvoeren naar het ziekenhuis. :=
Ik heb mijn vorig paard op die manier aangetroffen in de weide met koliek en helaas heb ik haar moeten laten gaan, dus ik overleef het echt niet als Aliaa me dat aandoet. :') Aliaa ligt ook altijd heerlijk te kreunen... _O-
Remember this? Ja hoor, ik ben deze ochtend 10 jaar van mijn leven verloren omdat ik Aliaa zo aantrof. _O-
Ik kwam deze ochtend aan bij de weide en ik zag dat er iemand teken aan het doen was naar mij. Dus ik haast me de weide in en toen ik vanachter de stallen kwam, zag ik Aliaa plat liggen. Ik haast me al roepend naar haar toe. Geen beweging. :roll: Dus ik begin te panikeren, want ja, in het beste geval lag ze te slapen, in het slechtste geval ligt ze gewoon dood. Als ik iets meer geluk heb, is het koliek en leeft ze dus nog. Enfin, pas toen ik al vrij dicht bij haar was, ging het hoofdje plots omhoog en keek Aliaa me verdwaasd aan waarom ik zoveel drama aan het maken was. :')
Conclusie: Aliaa is in orde en ik ook nadat ik van de schrik bekomen was. _O-

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:13

Oeh, ik Ken dat gevoel. Ik heb zo 3 jaar geleden een van onze paarden dood aangetroffen, dus een klein trauma opgelopen.
Wij hebben een 31jarig paard op stal dat altijd zo slaapt. Maar toch gaat iedereen altijd op hem roepen om te zien of z'n oortjes nog bewegen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:18

Sorry :')
Ik herken het alleen zo goed haha.
Wat ze hier ook leuk vinden is om in of achter hun schuilhok te verdwijnen en vooral NIET tevoorschijn te komen als ik ze roep. Heeft me al ettelijke hartverzakkingen gekost, zeker omdat ik een ontsnapper 1e klas heb staan. En pas als ik aan de stal ben doodleuk een hoofd om de hoek "hoi daar". Of zelfs dat niet en me banketstaaf aankijken als ik de stal in duvel.

Tis wat met die beesten :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 23:19

Berryz schreef:
Oeh, ik Ken dat gevoel. Ik heb zo 3 jaar geleden een van onze paarden dood aangetroffen, dus een klein trauma opgelopen.
Wij hebben een 31jarig paard op stal dat altijd zo slaapt. Maar toch gaat iedereen altijd op hem roepen om te zien of z'n oortjes nog bewegen. :+
Oh nee, als je een van je paarden zo aangetroffen hebt, kan ik me goed voorstellen dat je elke keer bang bent als je je paard zo aantreft... Zeker als het al een oudje is ook. :=

Varekaj schreef:
Sorry :')
Ik herken het alleen zo goed haha.
Wat ze hier ook leuk vinden is om in of achter hun schuilhok te verdwijnen en vooral NIET tevoorschijn te komen als ik ze roep. Heeft me al ettelijke hartverzakkingen gekost, zeker omdat ik een ontsnapper 1e klas heb staan. En pas als ik aan de stal ben doodleuk een hoofd om de hoek "hoi daar". Of zelfs dat niet en me banketstaaf aankijken als ik de stal in duvel.

Tis wat met die beesten :))
Het is je vergeven. :D
Oh ja, mijn overleden merrie was daar ook heel goed in. :D Gelukkig was zij geen ontsnapper, en Aliaa ook niet. Je moet wat met die paarden... :')

En ja hoor, het is weer gebeurd. :P Deze keer zag ik Aliaa al van in de verte liggen... Net een gestrande walvis. :') En moe dat ze was... :Z
Een filmje, inclusief commentaar van mij (man ik vind het verschrikkelijk om mijn eigen stem te horen _O- ):


Ik ben even over Aliaa heen gaan staan om te kijken of ze dat oké vond, ze keek me even raar aan, maar bleef gewoon liggen. :D
Mijn moeder is ook nog komen knuffelen. :P
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 23:45

Vanochtend waren ze aan het werken aan het dak van de stalling op onze weide. Veel lawaai, mensen op het dak,... En Aliaa die vond het allemaal reuze interessant. :D Geen seconde ging ze weg. :') Geweldig karakter heeft de Akhal Teke toch? :D
Maar de foto daarvan zal moeten wachten tot de upload het weer doet. :+

Omdat het warmer weer werd en om Aliaa eens van het gras af te kunnen halen (ze wordt dik...), heb ik haar rond de middag naar stal gebracht. Daar is ze op stal blijven staan tot deze avond. Tijdens het uitmesten van haar stal heb ik haar vastgebonden in de gang en ze was nerveus. Geen twee seconden kon ze stilstaan. Ik had besloten om haar nog eens op te zadelen, maar aangezien ze nerveus was, voorspelde dat niet veel goeds. :+
Ik heb haar rustig opgezadeld en zodra ik met haar bezig was, kalmeerde ze.
Ik heb haar mee naar buiten genomen, naar de bak en daar eerst wat grondwerk gedaan terwijl ik gaatje per gaatje aansingelde. Vooral op stoppen hebben we geoefend aan de hand, want onder het zadel was de rem ver te zoeken de laatste keer. :P Aan de hand ging het goed, dus ging ik op het krukje staan en vroeg haar om in te parkeren. Blijven staan nadat ik opstap is nu een werkpunt geworden. In het begin deed ze dit netjes, ondertussen lijkt ze het veel te gezellig te vinden om met mij rond te lopen. :') Dus daar wordt de volgende keer aan gewerkt, want ik vind het belangrijk dat ze netjes blijft staan. Tijdens het opstappen blijft ze wel netjes staan, dus dat is ook al iets. :D
Stappen gaat goed, al heeft ze de neiging om steeds stil te vallen na wat rondwandelen, maar goed, dat is niet abnormaal. Zo vaak hebben we nu ook weer nog niet gereden. :') Na stemcommando en benen geven stapte ze elke keer terug mooi aan. Ook reageert ze al goed op mijn benen zonder stemcommando. :)) Sturen ging ook al een stuk beter dan de vorige keer! Ze pikt het allemaal zo netjes op, ondanks dat we niet vaak/lang oefenen. *\o/* De rem werkte perfect vandaag! :D Ik had in mijn stoutste dromen nooit durven dromen dat ik het zadelmak maken/inrijden van Aliaa zelf zou doen, laat staan dat het zo vlot zou verlopen. <3
En... Het ging allemaal zo goed dat ik haar gevraagd heb om te draven. Ze versnelde haar stap wat, maar ging niet meteen over in draf. We hebben dit nog nooit los gedaan en slechts twee keer met mijn moeder ernaast, dus dat was te verwachten. Aliaa heeft ook nooit aan de longe gehangen met mij erop. Maar na enkele seconden 'aandringen' draafde ze aan! *\o/* Na enkele pasjes heb ik haar zelf gevraagd om te stoppen, voordat ze dit zelf zou doen. :') Ook dat ging netjes, dus heb ik haar uitgebreid beloond en ben ik afgestapt.

Ik ben zo ongelooflijk trots op mijn kleine meisje, niet normaal... <3 Ze is een droom om mee te mogen werken. :D

Jenara

Berichten: 1585
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:05

Super dat het zo goed gaat :D Echt leuk om jullie vooruitgang te volgen!!
Wel heel grappig dat er hier ook weer een parallel zit met Jenara, die stond in het begin ook altijd superflink stil nadat ik was opgestapt, en nu begint ze ook al graag te stappen zodra ik zit :p werkpuntjes!
Ben benieuwd naar beeldmateriaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:55

Ik heb jullie gezien gisteren met die dakwerken :D Ze zat zowat in je broekzak op dat ogenblik :')

Dat weg stappen nadat je opstapt doet die van mij ook en ik heb dat er niet meer uit gekregen. Maar mij stoort het niet, omdat hij in een rustige stap verdergaat en voorts wel gewoon kan blijven staan (meestal).

Fijn dat het inrijden zo goed gaat! Dat ging hier ook als vanzelf... voorbereiding en geduld doen al het halve werk.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 08:20

Jenara schreef:
Super dat het zo goed gaat :D Echt leuk om jullie vooruitgang te volgen!!
Wel heel grappig dat er hier ook weer een parallel zit met Jenara, die stond in het begin ook altijd superflink stil nadat ik was opgestapt, en nu begint ze ook al graag te stappen zodra ik zit :p werkpuntjes!
Ben benieuwd naar beeldmateriaal :D
Haha grappig zeg! :D Het beeldmateriaal is enkel van de werken hoor, ik was gisteren alleen op stal tijdens het rijden (ik weet het, niet slim eigenlijk, maar Aliaa doet het zo goed... :o ).


Varekaj schreef:
Ik heb jullie gezien gisteren met die dakwerken :D Ze zat zowat in je broekzak op dat ogenblik :')

Dat weg stappen nadat je opstapt doet die van mij ook en ik heb dat er niet meer uit gekregen. Maar mij stoort het niet, omdat hij in een rustige stap verdergaat en voorts wel gewoon kan blijven staan (meestal).

Fijn dat het inrijden zo goed gaat! Dat ging hier ook als vanzelf... voorbereiding en geduld doen al het halve werk.
He, was jij dat met die bruine? :D
Ja erg he, de draad moest toe of ze zat ertussen. :')
Dat is minder leuk nieuws, dat jij het er niet meer uitgekregen hebt. Gelukkig stapt Aliaa ook rustig, dus een ramp is het zeker niet. :))
Ik had echt doemscenario's in mijn hoofd over het inrijden, maar ik begin inderdaad te geloven dat tijd, geduld en een rustige voorbereiding heel veel doet. Maar het is ook zeker Aliaa haar mentaliteit hoor, die is zo cool in haar koppie. <3

En de foto:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:38

Idd een bruine, flink bezweet ook op de hals. Had er een conditierondje op zitten en net uitgedraafd op dat baantje. Ze had toen geen deken op dacht ik.

Mijn sweet itch van de tinker is na een jaar al gesloopt btw. Hij is nog bruikbaar maar er zitten iig al een paar scheuren in. Ik vermoed dat bruintje die veroorzaakt heeft }>

Nu, ik heb liever rustig weg stappen dan wegvliegen. Of zoals mijn merrie deed: blijven staan en beginnen bokken als ze geen zin had.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 16:43

Of hij/zij bezweet was heb ik niet gezien. :P Ik heb maar 1 bruine voorbij zien komen.
Stoute bruintje, zo de dekens van een ander slopen. :o
Hmm ja, ze is in elk geval wel duidelijk dan dat ze geen zin heeft toch? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:47

Ik hoor het ze nog zo zeggen in de winkel "er is er nog geen enkele die dit stuk heeft gekregen".
Juist ja...

Dat beest had nooit zin, alleen maar eten schooien haha. Of nouja, dingen aan de hand doen, dat dan weer wel. Maar onder zadel was het vaak gewoon alles of niks. Heeft wél de bruine indertijd als jonge hengst een fikse les in nederigheid geleerd :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 16:49

Haha, teruggaan naar de winkel en zeggen: hier, ik heb er een die het stuk gekregen heeft. :+

Ach, op die manier heeft dat paard dan alsnog nut gehad toch? Jonge hengsten opvoeding geven. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:52

Was een super opvoeder die merrie :D En naar kinderen en beginnende ruiters ook absoluut bomproof. Naar diegene die iets meer konden rijden was ze wat minder zachtaardig }>

Waar de mijne staan is het trouwens rampzalig qua vliegen en dazen. Wanneer ze met hun deken op staan zie ik vanop een afstand vaak al donkere vlekken wat dan groepen vliegen zijn. Hun snuiten zitten ook altijd volledig vol, ze doen niks anders dan met hun hoofd gooien en tegen elkaar aan schuren. Vliegenmaskers raken ze in no time kwijt en die slierten voor aan halsters ook, dus daaraan kan ik weinig veranderen.
Zitten er bij jullie ook zoveel?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 16:55

Ik vond het een periode beter, maar vanochtend zaten er enorm veel vliegen op Aliaa haar vliegenkap. := Die zag bijna zwart. Qua dazen valt het relatief mee sinds dat bos weggedaan is.
En volgens mij zat er gisteren een hertenluisvlieg op Aliaa, voordat ik ging rijden. Nog nooit gezien zoiets. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:52

Zo precies een heel klein vliegje? Geen idee of het een herteluis is maar de mijne wordt er iig heel lastig van. Ze zitten bij hem meestal bovenaan de hals of tussen zijn oren. DE plek als je een dressuurproef rijdt en "constante aanleuning" een item is :+
Gisteren langs een aantal maïsvelden gepasseerd. Niet te doen van hoeveelheid dazen. Kravaalbos viel me al bij al nog mee. De ruiterroute erlangs is voor jou eigenlijk niet zo ver, mocht je die eens aan de hand willen stappen. Denk dat het rondje via Meldert dorp iets van hooguit 5km is? Moet je wel langs de Tuytelaar, iets wat ik afraad in een weekend. Doordeweeks is het daar wel kalm.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 18:14

Zo klein was het niet, het was wat bruinachtig en raar, op het eerste zicht had het geen vleugels, maar zodra ik erop wou kloppen, vloog het weg. :') Het was verdomd snel en Aliaa werd er echt lastig van, zo lastig reageert ze zelfs niet op dazen. := Het leek ook eerder op haar flanken onderaan te zitten, rond de overgang tussen buik en achterhand.
Ik wil zeker eens mee hoor, aan de hand nog weliswaar. :D Zolang ik er niet zeker van ben dat Aliaa op mijn hulpen reageert onder het zadel, heb ik er liever nog een persoon naast, just in case. :+ Oh en ik wil voorlopig nog maximum 30 minuten op haar zitten. Maar ik kan altijd eerder afstappen natuurlijk. :))
Het enige waarmee ik wat voorzichtig moet zijn is verkeer, meestal gaat het wel, maar Aliaa blijft wat wantrouwig tegenover verkeer. :P En de Tuytelaar is inderdaad heel erg druk deze periode. _O-