Paarden instagram pagina's

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:03

Ik reageer soms ook met een paar woorden. Prima toch? :)

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:15

Volgens mij is het idee achter een pod juist het plaatsen van 'echte' reacties van minimaal vier woorden. Op deze manier 'breek' je het algoritme van Instagram, waardoor je opvalt. Je ziet vaak foto's met enorm veel reacties, vaak zijn dat maar enkele personen die een stuk of 10 reacties plaatsen met enkel een emoji. Juist de echte reacties (volgens het algoritme > 4 woorden) maken dat je opvalt. Dat zal uiteindelijk weer resulteren in meer volgers en likes.

Voor zover ik weet is dit het oorspronkelijk idee achter pods :) Maar je kunt het natuurlijk gebruiken op de manier zoals je zelf fijn vindt. Alleen om het daadwerkelijk te laten werken, zul je toch meer woorden moeten gaan gebruiken. En voor diegene die vroeg 'Hoe weten ze dan wij een pod zijn?'. Nou niet, een algoritme is namelijk geen 'ze'. Een algoritme is een reeks instructies met iteraties en beslissingen die uitgevoerd worden met een beoogd doel. Het algoritme van Instagram is op dit moment zo ontwikkeld dat de posts niet meer op chronologische volgorde worden getoond (Chronologisch is in dit geval dus ook een algoritme), het huidige algoritme toont posts op basis van wat voor jou interessant is. Om dit algoritme dus te breken, dus de iteraties/beslissingen in het algoritme omzeilen, zul je dus reacties moeten plaatsen die opvallen. Een posts met veel echte reacties zal volgens het algoritme onder 'interessant' vallen en dus eerder populair zijn en getoond worden. Door samen te werken kun je dit dus een stuk sneller bereiken.

Dit is wat ik ervan heb begrepen, als er aanvullingen zijn hoor ik het graag. Algoritmes zijn ontzettend poedersuiker, Google en Youtube hebben ook verschrikkelijke algoritmes op dit moment. Eens in de zoveel tijd worden deze aangepast namelijk. In het geval van Google kan het gebeuren dat jouw website ineens niet meer op een hoge positie staat omdat de voorwaarden veranderd zijn (SEO technisch gezien). Bij Youtube is het geval dat subscribers niet meer een notificatie krijgen van uploads en video's daardoor veel minder views krijgen (en dus minder inkomsten voor de grote Youtubers). Het is dus aan de gebruikers om de mazen in een algoritme te vinden en op die manier te gaan opvallen.

Totdat Instagram, Google, Youtube, noem het maar op, weer besluiten om een nieuw algoritme in te voeren :D

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:17

Dayanaera schreef:
Ja precies, dat heb ik ook hoor :j en ik heb toevallig vakantie nu dus kan veel en snel reageren :))

Alleen wel nog een extraatje: als je reageert voor de boktpod plaats dan een zin met 4 woorden ex smiley’ s. Anders telt ie niet mee ofzo :)


JoycexEnya schreef:
Hoe weten ze nou dat wij een pod zijn dan?


Nou je moet dus reageren met min 4 woorden. Wie weet dat wij een pod zijn.

Aah bedankt voor je reactie.

trysteffy

Berichten: 3241
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:17

Heel makkelijk “wauw wat een mooie foto” wat echt gave foto, super coole foto hè

Ik ga dr zelf ook nog even over nadenken om er in te gaan haha

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:30

Ghostattack schreef:
Volgens mij is het idee achter een pod juist het plaatsen van 'echte' reacties van minimaal vier woorden. Op deze manier 'breek' je het algoritme van Instagram, waardoor je opvalt. Je ziet vaak foto's met enorm veel reacties, vaak zijn dat maar enkele personen die een stuk of 10 reacties plaatsen met enkel een emoji. Juist de echte reacties (volgens het algoritme > 4 woorden) maken dat je opvalt. Dat zal uiteindelijk weer resulteren in meer volgers en likes.

Voor zover ik weet is dit het oorspronkelijk idee achter pods :) Maar je kunt het natuurlijk gebruiken op de manier zoals je zelf fijn vindt. Alleen om het daadwerkelijk te laten werken, zul je toch meer woorden moeten gaan gebruiken. En voor diegene die vroeg 'Hoe weten ze dan wij een pod zijn?'. Nou niet, een algoritme is namelijk geen 'ze'. Een algoritme is een reeks instructies met iteraties en beslissingen die uitgevoerd worden met een beoogd doel. Het algoritme van Instagram is op dit moment zo ontwikkeld dat de posts niet meer op chronologische volgorde worden getoond (Chronologisch is in dit geval dus ook een algoritme), het huidige algoritme toont posts op basis van wat voor jou interessant is. Om dit algoritme dus te breken, dus de iteraties/beslissingen in het algoritme omzeilen, zul je dus reacties moeten plaatsen die opvallen. Een posts met veel echte reacties zal volgens het algoritme onder 'interessant' vallen en dus eerder populair zijn en getoond worden. Door samen te werken kun je dit dus een stuk sneller bereiken.

Dit is wat ik ervan heb begrepen, als er aanvullingen zijn hoor ik het graag. Algoritmes zijn ontzettend poedersuiker, Google en Youtube hebben ook verschrikkelijke algoritmes op dit moment. Eens in de zoveel tijd worden deze aangepast namelijk. In het geval van Google kan het gebeuren dat jouw website ineens niet meer op een hoge positie staat omdat de voorwaarden veranderd zijn (SEO technisch gezien). Bij Youtube is het geval dat subscribers niet meer een notificatie krijgen van uploads en video's daardoor veel minder views krijgen (en dus minder inkomsten voor de grote Youtubers). Het is dus aan de gebruikers om de mazen in een algoritme te vinden en op die manier te gaan opvallen.

Totdat Instagram, Google, Youtube, noem het maar op, weer besluiten om een nieuw algoritme in te voeren :D


Ennn in dat ene artikel wat hier geplaatst werd stond ook nog beschreven dat vooral de hele grote accounts die dat grote aantal meer dan 6 maanden geleden al gehaald hebben het meeste last hebben van het nieuwe algoritme. Omdat zij dus al gewoon veel volgers hebben en er misschien dus niet meer zo veel bij krijgen.
Dat ze eerst per maand 2500 erbij kregen en dus nu door dit algoritme 1000. Maar dat is niet echt aan de orde hier voor de meeste haha :')

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:46

Celine_Famke schreef:
Ik reageer soms ook met een paar woorden. Prima toch? :)


Dan heeft dat geen zin om het algoritme te onderbreken en dat was het idee toch van de boktpods?

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:49

Wat een handige uitleg, wist ik helemaal niet joh! Maar op zich, 4 woorden zit je al gauw aan natuurlijk :)

Kabayo

Berichten: 14144
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:10

Celine_Famke schreef:
Wat een handige uitleg, wist ik helemaal niet joh! Maar op zich, 4 woorden zit je al gauw aan natuurlijk :)

Maar als je 4 woorden op elke foto moet plaatsen,je volgt 40 accounts en ze hebben allema 300+ foto's. Dat is toch geen doen?

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:26

Het begint steeds interessanter te worden... Dan moet je wel heel veel tijd investeren als je op al je volgers minstens 4 woorden moet reageren..

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:38

Maar het hoeft ook niet bij élke foto bij élke volger..

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:44

xApple schreef:
Maar het hoeft ook niet bij élke foto bij élke volger..


Dat was wel de bedoeling van die pods, toch?

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:45

In de groepen is dat volgens mij wel de bedoeling, maar met de hashtag kun je gewoon kiezen welke je leuk vind en de moeite waard vind om op te reageren *D Maar een like is niet zoveel werk, toch? Je krijgt er natuurlijk ook veel voor terug.

Kabayo, je hoeft dat niet met 'terugwerkende' kracht te doen, ik houd het gewoon vanaf nu bij en dan is het best te doen :)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:02

Ik voel mij totaal niet verplicht om te reageren! Heb soms ook gewoon geen tijd om uitgebreid te scrollen. Maar ik vind het wel leuk om te doen. En inderdaad, een like of 4 woordjes plaatsen vind ik niet zo heel veel moeite.

Ik vind het zelf wel heel leuk om die reacties te zien!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:09

Kabayo schreef:
Celine_Famke schreef:
Wat een handige uitleg, wist ik helemaal niet joh! Maar op zich, 4 woorden zit je al gauw aan natuurlijk :)

Maar als je 4 woorden op elke foto moet plaatsen,je volgt 40 accounts en ze hebben allema 300+ foto's. Dat is toch geen doen?


Een pod bestaat sowieso uit max 15 mensen..

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:20

EstherCosta schreef:
xApple schreef:
Maar het hoeft ook niet bij élke foto bij élke volger..


Dat was wel de bedoeling van die pods, toch?


Oh echt dat wist ik niet :o

xAnthea

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:30

Interessant zo'n pod!

Wordt dit nu trouwens een algemeen topic en niet meer alleen over paarden pagina's? Ik zag enkele 'gewone' accounts bij de pods voorbij komen namelijk :)

Kabayo

Berichten: 14144
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:31

xAnthea schreef:
Interessant zo'n pod!

Wordt dit nu trouwens een algemeen topic en niet meer alleen over paarden pagina's? Ik zag enkele 'gewone' accounts bij de pods voorbij komen namelijk :)

Grotendeels bij mij is paard. Niet alles nee

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:33

Grotendeels is wel paarden, maar als je af en toe een andere foto voorbij ziet komen zie ik daar niet zo'n probleem in :P Maar ik volg wel alleen de accounts wat ongeveer voor 80% paard is, anders zou ik ze wel met m'n persoonlijke account kunnen gaan volgen. :)

siennaXmax

Berichten: 27
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: ergens op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:36

mijn prive account is @siennaxmax waar ik bijna alleen maar paarden op post haha

en het account van mijn verzorgpony camilla is @po.ny_cam.illa

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:46

Ik gebruik mn gewone account nu vooral als paardenaccount.. soms komt er eens een verdwaalde kat of andere foto voorbij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:14

de mijne is vooral paardgericht bedoeld, maar er zal sowieso nog ander materiaal voorbij komen. Zoals mijn katten, of eens een reisfoto.

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:16

Het account waarmee ik me hier gemeld heb is puur paard! Verder heb ik nog een fotografie en prive pagina, wat voor mij heel fijn werkt! :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:18

Wat interessant zeg zn pod !

Lumi

Berichten: 4442
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Paarden instagram pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:40

Ik ben braaf op alle woorden met de hashtag aan het reageren met reacties van vier woorden :+

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:42

Lienie_F schreef:
Ik ben braaf op alle woorden met de hashtag aan het reageren met reacties van vier woorden :+


Haha ik doe ook een poging maar wel lastig ook iets inhoudelijks te zeggen :o