Leuk weer een paar nieuwe updates! En inderdaad, ook baalmomenten horen erbij

ik vind wel dat je alles heel positief oppakt!
Dubbele longe gebruik ik zelf juist heel erg graag. Omdat mijn paard nog een stukje balans en kracht mist onder het zadel, is het aan de dubbele longe soms net even wat makkelijker voor hem. Heb zeker het idee dat het het rijden ondersteund. Misschien is het een idee om les te nemen in dubbele longe? Dat doe ik ook en ik zie hem tijdens de les echt heel erg veranderen

In een “ideale” week rijd ik hem graag 2x in de bak, longeer ik 2x (dubbele longe of een keer gewoon en een keer dubbele longe) en maar ik 1x een buitenrit. Maarja, die ideale weken komen helaas maar weinig voor.... ik wil in ieder geval zeggen dat het werken aan de dubbele longe zeker een toevoeging kan zijn voor de training!!
En wat betreft het aannemen van contact gaat dat bij mij aan de dubbele longe ook een stuk beter. Ik kan dan zelf veel directer zien wat ik doe en wat het effect is, heel erg fijn (wel lastig

). Het losgooien van de teugel/rijden zonder contact herken ik heel erg. Mijn paard gaat ook meteen “stofzuigen” zodra ik mn teugels losgooi (met name in stap en draf). Buigen zal hij ook nog wel doen, maar correct loopt hij zeker niet. Let er erg op dat je paard niet stiekem op de voorhand valt, want dat gebeurt erg snel als je ze laat “stofzuigen”.
Ik vind het super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen

en gaaf dat je het bitloos weer op gaat pakken! Ben benieuwd hoe het gaat