Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:43

Maakt niet uit hoor iedereen mag het weten. Ik snap je punt alleen heb al een rijtje net leuke mensen die er een leuk bedrag voor willen geven. Ik sorteer per persoon en ook hoe hij op hun reageert. Hij gaat niet zomaar weg.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:18

Wat tof dat je er zomaar op zat Azmay! Ik kan niet wachten tot het zover is :D

Ik gebruik ook geen longeerhulpen, Brego wordt al een hele tijd gelongeerd zonder enige hulpen alleen hoofdstel en zadel. Nu zie je dat hij zelf z'n ontspanning zoekt en voorwaarts neerwaarts over z'n rug loopt. Het duurt wat langer dan met hulpen, maar nu snapt hij zelf heel goed wat beter voor hem is zonder dat ik hem gedwongen heb om zo te lopen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:06

Mag ik me hier melden? Mijn bonte merrie wordt in mei 4. Als goed is wordt ze deze week opgehaald om beleerd te worden. Moet zo gebeld worden daarover haha. Ben heel benieuwd :) Zadel en hoofdstel kent ze wel al.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:12

Ik heb mijn oude 15" zadeltje terug, maandag even op beide dames gepast:
Afbeelding
:') Dat past dus duidelijk voor geen meter op de dubbelbrede rug van Jetje :') Wel liet ze het opzadelen goed toe, beetje achteruit kruipen met het vastmaken van de singel, maar daarna heb ik de beugels omlaag gedaan en ben met haar door de wei gaan lopen en draven, wat ze deed alsof ze nooit anders gewend was.
Vanmorgen een beetje proberen te sturen:
Afbeelding
Viel me echt niet tegen! Voor een pony die nooit eerder iets heeft hoeven doen :+ In het begin een beetje zwabberen en draaien, ik moest soms erg snel zijn met m'n zweepje aan de goede kant houden. Maar ze pikt het vlot op :) Het nut van longeren (wat ik nog niet met ze gedaan heb, moet nog een geschikt stuk afzetten) bleek wel weer, aan de longe de commando's stap/draf/ho en lichaamstaal bijbrengen zal me aan de lange teugels veel voordeel opleveren denk ik.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:29

Afbeelding
Leuk klijntje! Vind jouw pony's ook zo leuk...
Ik lig er nu uit met het weer, maar wil ook met de dubbele lijnen aan de slag. Maar eerst ook nog even de tandarts. Die heeft vandaag even gekeken: haken en nog twee losse voortandjes. Volgende week of week erna komt hij behandelen. Daarna hoop ik dat weer meewerkt en ik weer aan de slag kan. Hij is er ook echt aan toe nu.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:44

Klijntje ik ben ook fan, zon vosje wil ik ook wel <3
Rijd je Zaldar ook nog?

Knappe pony josje, maandje ouder dan Dief.

Ik heb gisteren weer even vanaf de grond gewerkt maar dat is gruwelijk saai. Waar kim echt een maand nodig had voor de commandos zitten bij Diva alle knopjes erop na 3x oefenen :')
Dus ben er weer op geklommen terwijl mijn verzorger vast hield en pony ging nu gewoon staan slapen :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:13

Fijn Klijntje! Leuke pony's!

Jij ook een leuke poown Josje :). Ik voel me nog elke dag gezegend met mijn binnenbak O:)

Fijn dat je paard je zo toelaat op je rug Azmay :)

Ik heb mijn meisje vandaag weer gelongeerd. In het begin heeft ze toch wat zitten klooien en me een paar keer te snel af geweest door zich naar me toe te draaien. Na mij eens duidelijk kwaad te maken was het gedaan en heeft zij de klik gemaakt en zich serieus aan het werk gezet.
Na het longeren nog even de springwaterbak eruit gehaald als schriktraining omdat ze tijdens het rijden er maar naar blijft kijken (waterbak ligt opgerold in een hoek). Eerst lopen showen en lelijk doen, maar uiteindelijk was haar nieuwsgierigheid groter dan de schrik en kon ze het toch niet laten om haar tanden erin te zetten :=

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:19

Azmay schreef:
Knap paardje Dawson <3
Sonde dat Gabber te koop staat maar soms is dat gewoon beter.

Diva was verschrikkelijk braaf bij de osteopaat ookal zat ze wel goed vast bij haar heiligbeen en hals. Dus ik ben blij dat ik haar los heb laten maken, zag er heel fijn uit wat ze deed.
Ze zei ook dat ze er goed genoeg uit ziet om heel rustig wat licht werk mee te pakken. Dus als het iets beter weer word wil ik er eens op gaan zitten.

Mag ik vragen hoe duur een osteopaat is? Ik ben me aan het verdiepen en kan daar moeilijk informatie over vinden :) Mag eventueel ook via de PB als je dat liever hebt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:26

Eight schreef:
Azmay schreef:
Knap paardje Dawson <3
Sonde dat Gabber te koop staat maar soms is dat gewoon beter.

Diva was verschrikkelijk braaf bij de osteopaat ookal zat ze wel goed vast bij haar heiligbeen en hals. Dus ik ben blij dat ik haar los heb laten maken, zag er heel fijn uit wat ze deed.
Ze zei ook dat ze er goed genoeg uit ziet om heel rustig wat licht werk mee te pakken. Dus als het iets beter weer word wil ik er eens op gaan zitten.

Mag ik vragen hoe duur een osteopaat is? Ik ben me aan het verdiepen en kan daar moeilijk informatie over vinden :) Mag eventueel ook via de PB als je dat liever hebt.

Ik heb Leandra Theunissen en Judith van Neer beide gehad en ben met beide erg tevreden. De tarieven staan gewoon op hun sites dat vind je met google wel ;)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:01

Leuke reacties, dank jullie wel :) Jullie hebben ook knappe knollies allemaal!
Bij mij is het natuurlijk ook bevroren, gelukkig is het grootste gedeelte van de wei mooi vlak, dus om stapwerk te doen kan dat wel. En elke zondagochtend gaan we wandelen.

Azmay nee, heb sinds vorig jaar een andere baan en het was niet meer te combineren.
Voor m'n ponykes huur ik nu een stuk land met schuilstal vlak bij huis, zo'n 10min fietsen. Dus kan er dagelijks even naartoe zonder dat het me veel reistijd kost, of dat ik moet inleveren op het gezinsleven thuis :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:48

Ik kan de tarieven niet vinden, heb momenteel ook geen werkende laptop dus wellicht dat het door het mobiel zoeken komt :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:23

Hier ook een haper van touwtjes, halsters, dekens etc... :D

En helaas ook weinig kunnen doen ivm het vriezen... Dus lekker aan de wandel!

Afbeelding

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:58

Jap had vandaag een leuke actie :+ ze staan nu per 2 een uurtje op een vlak stuk, is niet ideaal maar beter dan helemaal niet naar buiten. Padocks waren best nat en toen bevroren dus is echt een maanlanschap. Hadden net 2 buiten en de draadjes dicht toen jap er ineens vet vrolijk aan kwam draven >;) . Schijnbaar zat zijn stal niet goed dicht, van een halstertouw maar een provisorisch halster gemaakt en weer mee naar binnen gelopen. Mafkees was het vast niet eens dat hij niet als eerste mocht :')

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:41

suikermeisje, wat voor ontsteking heeft die dan? Die van mij was twee weken geleden onder narcose geopereerd best heftig hoor, ook met de risicos die erbij zitten...

Ik longeer ook met bijzet 1 tot 2 keer per week 15minuutjes ook gewoon omdat het heel veel kan schelen met zadelmak maken is mijn mening. Maar ik vind het altijd wel mooi dat iedereen het zo op zn eigen manier doet toch?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:03

Minder leuk nieuws Suikermeisje! Wat voor ontsteking is het? :(:)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:35

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:47

suikermeisje schreef:
Zaadstrengfistel. Nog even m'n verzekering bellen of ik zoiets kan verzekeren.
Vanmiddag breng ik hem al erheen.

Ahhh :(:)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:39

Suikermeisje, O ik heb ook die operatie laten uitvoeren. Dat is toch dat ze zaadleider eruit gehaald wordt? Wij hebben niks van de verzekering terug gekregen helaas...

Succes met de operatie in ieder geval

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:16

Is het goed gegaan Suikermeisje?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:32

Pfoe sterkte met je ponytje suikermeisje gelukkig heb ik een merrie dus dat geeft hele andere problemen..

Diva deed haar naam eer aan vandaag. Ben voor het eerst gaan lange teugelen en meteen over straat. Madam vond het gras in de berm wel mooi dus ik werd de berm in geduwd en achteruit was richting de wei dus dat was ook aantrekkelijker dan vooruit. Nog niet te spreken over de rem waar ze gewoon geen zin in had dus een boze zwaaikop bij maakte :')
Uiteindelijk wel super braaf alle commandos meerdere keren achter elkaar uitgevoerd dus zeer tevreden maar ik zal spierpijn hebben en jeetje had ik maar geen paard met de naam Diva gekocht :+

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:27

Oh bah. Vervelend suikermeisje! Hopen dat alles goed gaat.
GabberGill, wat jammer dat je hem ivm tijd te koop hebt moeten zetten.. Hopen dat hij een goed plekje krijgt!

Ik heb eindelijk alles compleet. Zadel, singel en beugels. Nu kunnen we dus echt bezig met het longeren met zadel en hoofdstel ed. Mijn paarden hebben deze dagen even ijsvrij, want de buitenbak is echt niet te betreden helaas..

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:23

Ik hoop dat alles goed gaat inderdaad suikermeisje! Zijn toch nooit leuke dingen.

Azmay, leuk! Lange teugelen lijkt me ook leuk om van het voorjaar op te pakken. Gelukkig wel positief afgesloten dus? Enne naam of dat het een merrie is? ;)

Eline, he een naamgenoot! Lekker dat je alles nu hebt. Mooi om te gaan oefenen.

Mijn dame heeft vandaag de tweede basisenting gehad, die was nog nooit in dr leven geent.. niets van n reactie, lekker beest!

Ze is trouwens een heel laat veulen geweest. Pas geboren op 22 juli. Die van jullie? En stappen jullie pas op na de verjaardag? Ik denk dat ik er in september op wil stappen als voor de rest alles goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:35

Dat is zeker laat!
Al mijn paarden zijn van 12/13 maart. Dat zijn er 3 geweest, meer toeval kan haast niet.
Ik ben een maart paardenmeisje :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:22

Diva is van 14 juni 2013 als ik me niet vergis.

Vanmiddag wil ik kijken of ze de eerste stapjes met mij erop wil zetten. Vriend gaat haar vast houden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:35

Mijn 2,5 jarige is van 24 mei.

Vanmiddag ga ik haar voor de eerste keer hoofdstelletje om doen, ben benieuwd. Ga nu pas echt met haar aan de slag. Ze kent ook nog helemaal niets, behalve mee lopen aan t touwtje, voetjes op tillen en een deken (oh en een keer peesbeschermers om gehad hihi).

Gisteren de longeerzweep erbij gepakt, maar als die haar aan raakt vind ze dat toch wel heel eng. Dus dat ga ik ook oefenen (zweep moet ze niet bang van zijn) en later een stok met plastic. Ben benieuwd, ze leert wel enorm snel. Één keer en ze snapt het, twee keer en het is bevestigd. Ze is ook gigantisch enthousiast, soms iets te. :=

Wel leuk om met zo eentje aan het werk te gaan.