[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:53

Chasey schreef:
Wat leuk dat je ook lekker samen op pad bent geweest met je man. DAt is toch fijn om samen te delen.
Zit hij wel eens vaker op het paard?

Dit was de eerste keer dat hij een rond je op fey zat. Hij heeft wekelijks les op een manege. En afgelopen oud en nieuw hebben we een buitenrit op ijslanders gemaakt op terschelling samen. We proberen wel veel samen te doen. Hij zit dan met zo'n grote grijns op een paardenrug.

Chasey

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 12:02

Mooi is dat dat je het lekker samen kan doen! :D
Ik ben ook blij dat Daan af en toe eens op het paard kruipt. Vind ik gewoon leuk :)
Ik hoor ook wel eens van die verhalen dat de echtenoot er niks van wil weten. Bbrrr moet niet niet aan denken!
Maar Daan komt ook al uit een gezin waar paarden aan huis waren, scheelt al een hoop denk ik.

[ITP] Nick en Bliksem: Twee super lieve gezinspaardjes!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:23

Bart komt niet uit een paardengezin helaas (ik ook niet direct, wel indirect), maar door mee gaan en af en toe erop om uit te stappen werd hij ook enthousiast (en hoe moet dit en hoe doe je dat??) Toen heb ik hem op les gestuurd. Zo van ga dat maar meteen goed leren dan graag. Ik ben zelf nog druk bezig fouten weer af te leren namelijk.

Andere topic is trouwen ook weer heerlijk om te zien en lezen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 14:10

Wat leuk dat hij er dan toch interesse in is gaan tonen en is gaan lessen!
Ik kom ook niet uit een paardengezin. M'n moeder is bang voor paarden :') Ik mocht toen ik 6 was wel op paardrijles. Daar heb ik het paardenvirus opgelopen en ben er nooit meer van genezen :P

De paarden waren net baldadig in de paddock, dus heb ze maar in de zomerweide los gegooid. Nou scheuren joh, niet te zuinig. :Y) :+
Ze hadden het echt even nodig om de benen te strekken. Dat heb ik ook wel gefilmd (ik ben verslaafd aan filmen) maar dat is nog niet geupload.
Dit was in de paddock.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:48

Je hebt het getroffen met zo'n vriend/man,toch geweldig om zo met het hele gezin bezig te zijn met jouw hobby.

Maarre,die vent van jouw.....,best een lekker kontje. :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:17

Hahaha wat leuk dat je dat zegt van z'n kont. Want dat vindt ie mafkees zelf ook :') En ik natuurlijk ook haha.

Vanmiddag, voordat het begon te... sneeuwen!! :brr: :brr:
Misschien waren ze daarom wel zo baldadig in de paddock, sneeuw op komst. Maar ze hadden daarna fijn in de weide rond geracet.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:56

Echt heerlijk die verhalen en filmpjes van je!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:51

Heerlijk om even naar die blije paardjes te staren.....:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 08:32

Gisteren kreeg ik de uitslag van het bloed. Was helemaal in orde! *\o/*

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:13

Super fijn,altijd weer een geruststelling.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:20

Fijn!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:52

Super!! *\o/*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 19:29

Vandaag hebben de paardjes wat nieuwe dingen gedaan.
Zo ging Nick vandaag voor het eerst over de fietsbrug! We hadden een eind gewandeld en op de terugweg moesten we toch echt over die brug.
Ik vond het heel spannend, want hoe zou Nick reageren?? Ik ben één keer met Nick over het viaduct van de snelweg gegaan en dat was niet zo'n succes... dus zo'n smalle fietsbrug... pff ik zag er best wel tegenop. Alle rampscenario's kwamen al voorbij in mijn hoofd. "Wat als Nick over de railing springt, wat als... wat als....".
Daan gaf me een schop onder mijn reet. "GENIET NOU EENS VAN DE WANDELING MAN, STRESSKIP!!!"
"Ja maar... "
"Niks ja maar... heb eens vertrouwen! in jezelf en Nick. En Ik ben er toch ook bij?!".
Mijn angst ging weer volledige met me op de loop.
Eenmaal bij de drukke kruising zagen we de fietsbrug steeds dichterbij komen. De enige manier om over te steken.
En daar gingen we. Bliksem mocht voorop, want die kende de brug wel. En.... En... er was niks aan de hand!!! :') Missie 'fietsbrug' is geslaagd! Nick had alleen maar oog voor de brokjes in mijn jaszak... Dat wat ik ook een beetje aan het uitlokken was, zodat hij niet te veel zou focussen op de brug en de auto's die er onderdoor reden. Hij deed het super goed, alsof hij het al vaker had gedaan! :D
Nadat we weer thuis kwamen was het eigenlijk nog veel te mooi weer om gelijk naar binnen te gaan. Dus besloot ik nog een schriktraining te verzinnen. Maar wat? Zeil, vlaggetjes, knisperende flesjes... tja dat is al gesneden koek. Kon ik iets nieuws verzinnen?
Niet helemaal, maar het was al weer een hele tijd geleden dat ze het gezien hadden. Vuur!
In de zomer hebben de paardjes de vuurton natuurlijk al zien branden, dus ik verwachtte eigenlijk geen moeilijkheden.
Daan stak de ton aan en ik gaf hem de opdracht: "Hij moet eerst flink roken, we gaan eerst een rook training doen!" Dus Daan zorgde dat de ton goed ging branden om er vervolgens nat hout op te gooien. En daarmeekwam een mooi rookgordijn tevoorschijn!
Dat rookgordijn was makkelijk. Daar liepen de paardjes zo door heen. Wel een beetje kijkend naar het vuurtje die niet te zien was.
Na de rooktraining was het tijd voor de vlammentraining. De vuurton moest weer goed gaan branden. Dat vond Nick toch wel een klein beetje spannend. En dat neem ik hem niet kwalijk, want vorig zomer heeft Daan de pyromaan een metershoge steekvlam uit dat ding laten komen terwijl Nick er op 2 meter van af stond.... tja dat was niet de bedoeling.. Maar Nick had toen zijn hart in het zand liggen.
Dus een beetje huiverig was hij wel. Gelukkig was dat met overtuiging van mijn kant en een paar minuten later ook geen probleem meer :D
De paardjes zijn weer rook- en vuurproof! Heb alleen nu wel twee gerookte palingen in de weide staan. :D
Als afsluiter hebben de paarden nog een sprongetje gedaan. Bliksem liet gelijk weer zien dat het een echte springshet is! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"O krijg nou wat, er staat een emmer in de weg. Ach ik spring er wel over... :+ :Y) "
Afbeelding

Samen bij het grote vuur.
Spoiler:
Mijn broek zat echt heel lelijk in mijn bilnaad op die foto... _O-

Afbeelding

En als afsluiter, de springshet!!
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:35

Wat super vet!! Die rooktraining is echt leuk!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:06

Mmm, paardenrookvlees ...

Zonder gekheid, wat hebben jullie zo te zien weer een leuke dag gehad.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:09

Gaaf weer!! Blij dat Daan je ook door evt angsten heen trekt! Top!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:16

Leuke dag! En top dat Daan zo reageert op jou.
Mijn vriend is ook paardengek geworden. Super gezellig om het te kunnen delen met je partner.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 22:22

Dankje allemaal :)

Passie voor paarden delen met je partner is het mooiste wat er is! :D
Daan is de laatste jaren gelukkig heel erg gegroeid in het steunen van mijn angsten. En helpt me er door heen.
Ik ben echt heel erg anstig, maar ik laat dat nooit blijken. Maar ondertussen ben ik een vreselijke stresskip en zie altijd rampscenario's voorbij gaan. In mijn gedachten heb ik iedereen al meerdere keren begraven... echt het slaat werkelijk nergens op, maar mijn angsten houden me in mijn greep. En er zijn dagen dat ik daar mee om kan gaan, maar er zijn heel veel dagen dat me dat niet lukt.
Gelukkig weet Daan nu hoe hij mij daar in kan steunen, en dat helpt echt enorm! Toch moet ik het vooral zelf doen, het zit bij me tussen de oren...
Maar sinds Marloes bijna verongelukt is vorig jaar met Bliksem, de van James, het nieuwe begin met Nick... pfff ben weer omringt met angsten. En vandaag had ik daar erg last van.
Toch geeft het een overwinningsgevoel dat we dan toch die brug over zijn gegaan, en ook nog heel rustig ook! Heb me weer veel te druk gemaakt... om niks.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:59

Allemaal zo herkenbaar. :)
Ik vind het echt top hoe jij ermee omgaat en ook hoe jij er zo eerlijk en open over praat. Als je niets gezegd zou hebben zou ik het totaal niet geweten hebben dat je zo angstig en onzeker bent. Echt, je bent in dat opzicht best een voorbeeld voor me. +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 19:45

Ja ik heb geleerd het accepteren, dus kan er nu ook gewoon open over praten. Dat scheelt al zoveel. Dat je het kan delen is al fijn.

Ik heb vandaag een sprongetje gedaan met Nick. Hadden al erg lang niet meer gedaan. Maar het ging goed! En Nick vond het erg leuk ook. We hielden het wel lekker laag. Want we hebben beide een conditie van een walrus en ik heb ook nog geen goed springzadel.
Had onlangs een zadel meegenomen van de manege, maar die paste helaas niet.

Afbeelding

Afbeelding

Het ging erg goed na zo'n lange tijd te hebben gesprongen. En hoe vaak hadden voor de winterstop gesprongen, ik denk dat ik dat makkelijk op 1 hand kan tellen. :Y) Dus ben trots op ons :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:54

Super, ik wilde dat ik de durf had om te springen. Maar ben er net ff te vaak afgevallen.

Verder idd heel sterk dat je zo open over je angsten bent (en dat Daan je zo kan helpen).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 22:54

Ik vond het wel spannend vanmiddag hoor! In zo'n grote weide van 6000m2 rijden... Als ie het op een lopen zou zetten hield ik er niks aan. Gelukkig deed ie dat niet :) Wel een paar keer wou hij omdraaien naar Bliksem, want die stond in de paddock te wachten. Maar als ik dan aangaf dat dat niet de bedoeling was dan hielt ie daar ook gelijk weer mee op. This niet zo dat hij een gevecht aan gaat, hij probeer even. Lukt het niet dan is het klaar. Dat was vooral bij het warmrijden. Ikzelf vind dressuur gewoon niet leuk en kan dat ook niet zo goed. Toen we begonnen met springen kregen we er beide zin in!
Maarja die warminup kan je moeilijk overslaan ;)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:29

Hoe gaat het met jullie? er nog op uit geweest?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 22:33

Leuk dat je het vraagt! :)
Na het springen heb ik niks meer kunnen doen. Ik werd tijdens het springen al vreselijk benauwd. (Ik ben longpatient).
En dat werd maar niet beter. Steeds slechter. Eigenwijs dat ik was ging ik veel te laat naar de huisarts. Vandaag pas.
Heb een longontsteking en zit aan de prednison en antibiotica.
Heb dat al vaker gehad rond deze tijd van het jaar. Hoort er een beetje bij.
Dus ff rustig aan doen :) en uitzieken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:49

Dat is niet leuk -O- Veel beterschap! :(:)