ik hoop echt dat de ellende ophoudt want dit is zo niet leuk... maar laat ze maar banketstaaf en houdt de eer aan jezelf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zigranta schreef:Zo'n klant(niet ts) kan je sowieso beter kwijt dan rijk zijn, blijft altijd voor onrust zorgen als iets haar niet aanstaat.
'
Pocca_Locca schreef:Wat een triest figuur zeg, ongelooflijkt.s, onthoud dit goed: zij heeft jou beschuldigd, er is een gesprek gevraagd door stalhouder, jij komt netjes, en "madam de pompadoer" durft ineens niet meer, DUS HET IS DUIDELIJK: DAARMEE GEEFT ZE TOE DAT ZIJ FOUT ZIT, EN JIJ GOED ZIT.
Peelie schreef:Maar dan laat je dat toch even weten... Zoiets heet fatsoen.
Imo is het laf om 2 mensen op je te laten wachten en gewoon niks van je te laten horen. Daarna door de organisator gebeld te worden en met een "smoes" niet op komen dagen.
Brainless schreef:Pocca_Locca schreef:Wat een triest figuur zeg, ongelooflijkt.s, onthoud dit goed: zij heeft jou beschuldigd, er is een gesprek gevraagd door stalhouder, jij komt netjes, en "madam de pompadoer" durft ineens niet meer, DUS HET IS DUIDELIJK: DAARMEE GEEFT ZE TOE DAT ZIJ FOUT ZIT, EN JIJ GOED ZIT.
Ik ben ook wel eens niet op een "afspraak" komen opdagen omdat men iets wilde uitpraten waarvan ik wist dat het tot niet zou leiden.
Ondanks dat ik niet degene was die fout zat.
Maar dat is dus blijkbaar een teken dat ik toegeef fout te zitten en de ander goed zit.
VivaByoux schreef:Peelie schreef:Maar dan laat je dat toch even weten... Zoiets heet fatsoen.
Imo is het laf om 2 mensen op je te laten wachten en gewoon niks van je te laten horen. Daarna door de organisator gebeld te worden en met een "smoes" niet op komen dagen.
Wie weet had mevrouw problemen met haar kinderen (mocht zij deze hebben). Als ik in die schoenen zou staan zou ik ook niet eerst even afbellen, kinderen gaan voor.
Je weet het verhaal hier maar vanaf 1 kant.
Misschien is de desbetreffende mevrouw wel degene die hier zelf meeleest, maar als het een andere stalgenoot van ts is. Dan vraag ik mij af: je kent het verhaal nu van de mevrouw en van ts. Hoezo zie je de middenweg niet? Ts heeft de sporen duidelijk niet gestolen en mevrouw is blijkbaar verward erover of niet eerlijk. Dan ga je toch met ts in het echt praten en je excuses aanbieden?
VivaByoux schreef:Wie weet had mevrouw problemen met haar kinderen (mocht zij deze hebben). Als ik in die schoenen zou staan zou ik ook niet eerst even afbellen, kinderen gaan voor.
safina schreef:We kunnen hier wel met z'n allen constateren wat die mevrouw hoort doen, wat die stalgenoten zouden moeten doen, wat die stalhouder zou moeten doen, maar dat schiet weinig op. Als ze dat zelf anders zien, dan gaat dat allemaal toch niet gebeuren. Het enige waar TS echt invloed op heeft is hoe ze er zelf mee omgaat. Wat haar mogelijkheden zijn om dit op te lossen en weer fijn verder te kunnen.
TS, je schreef dat er ook een aantal mensen op die stal is, dat niet op WhatsApp reageert en zich nergens mee bemoeit. Ik heb in mijn leven wel een paar pensionstallen van dichtbij gezien. En mijn ervaring is dat je er soms kliekjes mensen hebt die heel negatief met anderen bezig zijn en elkaar daarin versterken. Maar dat er eigenlijk ook altijd mensen rondlopen die zich daarvoor afsluiten en gewoon hun eigen gang gaan.
Misschien kan het voor jou de situatie prettiger maken als je wat meer contact legt met die mensen die hier helemaal buiten staan. En dan niet om ze te betrekken in wat er allemaal gebeurd is, juist niet! Maar gewoon omdat het fijn is om op stal een paar leuke contacten daar te hebben. Mensen waar je een keer samen mee kunt gaan rijden, kunt kletsen over je bijrijdpaard en over hun paarden, elkaar helpen etc.
Mensen die niet aan meedoen aan deze hetze, doen dat waarschijnlijk heel bewust niet. Die willen gewoon lekker met hun paard bezig zijn, net als jij. En hebben helemaal geen zin in dit soort gezeur. En als je die mensen beter leert kennen, wordt het vanzelf weer wat leuker om naar die stal te gaan.
Dus mijn strategie zou zijn: laat het los. Komt het nog tot een gesprek, dan is dat prima. Maar waar het uiteindelijk om draait, is dat jij het weer naar je zin gaat hebben en lekker met paarden bezig gaat. En die passie deelt met mensen die daar ook voor gaan en net als jij ook geen zin hebben in dit soort gezeur en naar gedoe er omheen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet boos, verdrietig, onzeker en ontdaan mag zijn. Want er is je heel wat aangedaan. En dat was echt heel kwetsend en oneerlijk. En daar hoef je echt niet zomaar overheen te stappen. Maar het is wel belangrijk om nu naast al dat rotgevoel te gaan bouwen aan iets waarmee je verder kunt.
wat een fijne reactie! Kinke schreef:VivaByoux schreef:Wie weet had mevrouw problemen met haar kinderen (mocht zij deze hebben). Als ik in die schoenen zou staan zou ik ook niet eerst even afbellen, kinderen gaan voor.
![]()
Huh? Dus als je die afspraak, wat je ongeveer 10 seconden gaat kosten, zou afbellen dan zou dat betekenen dat je kinderen niet voor gaan? Wat een absurde reactie. Ontzettend onfatsoenlijk om niet af te bellen.
safina schreef:We kunnen hier wel met z'n allen constateren wat die mevrouw hoort doen, wat die stalgenoten zouden moeten doen, wat die stalhouder zou moeten doen, maar dat schiet weinig op. Als ze dat zelf anders zien, dan gaat dat allemaal toch niet gebeuren. Het enige waar TS echt invloed op heeft is hoe ze er zelf mee omgaat. Wat haar mogelijkheden zijn om dit op te lossen en weer fijn verder te kunnen.
TS, je schreef dat er ook een aantal mensen op die stal is, dat niet op WhatsApp reageert en zich nergens mee bemoeit. Ik heb in mijn leven wel een paar pensionstallen van dichtbij gezien. En mijn ervaring is dat je er soms kliekjes mensen hebt die heel negatief met anderen bezig zijn en elkaar daarin versterken. Maar dat er eigenlijk ook altijd mensen rondlopen die zich daarvoor afsluiten en gewoon hun eigen gang gaan.
Misschien kan het voor jou de situatie prettiger maken als je wat meer contact legt met die mensen die hier helemaal buiten staan. En dan niet om ze te betrekken in wat er allemaal gebeurd is, juist niet! Maar gewoon omdat het fijn is om op stal een paar leuke contacten daar te hebben. Mensen waar je een keer samen mee kunt gaan rijden, kunt kletsen over je bijrijdpaard en over hun paarden, elkaar helpen etc.
Mensen die niet aan meedoen aan deze hetze, doen dat waarschijnlijk heel bewust niet. Die willen gewoon lekker met hun paard bezig zijn, net als jij. En hebben helemaal geen zin in dit soort gezeur. En als je die mensen beter leert kennen, wordt het vanzelf weer wat leuker om naar die stal te gaan.
Dus mijn strategie zou zijn: laat het los. Komt het nog tot een gesprek, dan is dat prima. Maar waar het uiteindelijk om draait, is dat jij het weer naar je zin gaat hebben en lekker met paarden bezig gaat. En die passie deelt met mensen die daar ook voor gaan en net als jij ook geen zin hebben in dit soort gezeur en naar gedoe er omheen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet boos, verdrietig, onzeker en ontdaan mag zijn. Want er is je heel wat aangedaan. En dat was echt heel kwetsend en oneerlijk. En daar hoef je echt niet zomaar overheen te stappen. Maar het is wel belangrijk om nu naast al dat rotgevoel te gaan bouwen aan iets waarmee je verder kunt.