Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:58

ik denk dat TS gewoon de boel lekker moet negeren, nee niet iedereen kan je aardig vinden oké dat is ook helemaal niet erg hoor.. deze dame heeft iets tegen TS en dat is jammer... erg jammer dat het ook zo gaat/ ging
ik hoop echt dat de ellende ophoudt want dit is zo niet leuk... maar laat ze maar banketstaaf en houdt de eer aan jezelf :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:00

zigranta schreef:
Zo'n klant(niet ts) kan je sowieso beter kwijt dan rijk zijn, blijft altijd voor onrust zorgen als iets haar niet aanstaat.

Nou dat weet je niet natuurlijk. Niet dat ik TS niet geloof maar wij horen het sowieso maar van 1 kant en die "vervelende" klant staat daar wellicht al jaren en hij heeft verder nooit problemen onderling gehad kan ik me wel indenken dat hij er anders tegen over staat omdat hij de klant al langer kent en daar dus wellicht onterecht meer vertrouwen in heeft dan een bijrijder van een nieuwe klant die hij verder ook totaal niet kent.

Ik hoop voor TS dat na deze slechte start er toch meer rust kan komen en ieder z'n ding kan blijven doen en dat ze zich wel prettig gaat voelen op stal. Als je altijd met een vervelend gevoel moet gaan trek je het niet.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:30

Ik kende er ook zo één trouwens, zij heeft wel iemand weggepest... een vriendin van mij.
Het begon met voer dat wel heel erg snel op ging, tot haar paard onnodig op te jagen in de wei en EXPRES haar zweep uitsteken als ze langs kwam gegalopeerd in de bak. Uit eindelijk durfde die vriendin gewoon echt niet meer alleen, ze heeft meer dan één x de stalhoudster erop aangesproken maar die deed het afwimpelen. Ik zat in die tijd (semi-)zonder paard en ging op vrije dagen veel met haar mee, om te helpen, te knuffelen en achter haar te staan (ook al was ik pas 16). Uiteindelijk begon ze zich naar mij te keren omdat ik haar zogenaamd raar aan heb gekeken, ze heeft serieus schreeuwend voor me gestaan met; 'JA EN IK WEET WEL WIE BENT EN JIJ HEB HIER PAARDEN MISHANDELD, EN HOE DURF JE HIER DIE DOMME ROTKOP VAN JE TE LATEN ZIEN JIJ DOM WICHT'. Het enige wat ze van me kreeg was pardon? Ben toen naar die vriendin gelopen, verteld wat er aan de hand was, die vriendin had al contact met iemand van een andere stal gehad, daar heeft dat vrouwtje ook gestaan, maar is daar om pesterijen weg gestuurd, ze kon daar het zelfde weekend nog terecht. We zijn toen samen naar de staleigenaar bij wie ze nog stond gegaan. We hebben verteld wat er heeft gespeeld en dat ze wenste dit weekend nog te vertrekken, het boeide haar niet zo dat ze naar d'r borg kon fluiten, veiligheid van haar paard en de mensen die voor haar de zorg uit handen namen stonden voorop. Ze is die avond door de stal eigenaar gebeld dat ze met dat vrouwtje hadden gesproken en haar vriendelijk dan wel dringend hadden verzocht voor het einde van de maand weg te gaan. Als ze wou kon de vriendin nog blijven, heeft ze niet gedaan ;) '

Hoever mensen wel niet kunnen gaan, volwassen vrouwen van 40+ (er was nog een vrouwtje bij betrokken maar die deed niks 'schokkends') wel niet kunnen gaan, een 'meisje' van 24 en 16 het leven zuur maken, ten koste van haar paard, materiaal en veiligheid, om te kotsen.

TS nogmaals sterkte hopelijk kan je blijven en kan dit gewoon opgelost worden.
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 12-04-16 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:31

Wow ik heb met verbazing je topic gelezen ts. Daarom zie ik er ook tegen op om binnen kort mijn paard te verhuizen van privestal naar pension stalling.
Ts ten eerste moet ik zeggen dat ik diep respect heb voor de manier waarop jij met deze situatie omgaat. Heel volwassen. En fijn dat de eigenaresse van je bijrijd paard je zo steunt. Over het kleine kind of kinderen in dit verhaal wil ik niet te veel woorden vuil maken.
Ik vind het jammer dat de stalbaas zegt dat jij je volwassen moet gedragen. Je wordt lastig gevallen door stalgenoten die mee gaan in een roddel waar ze het fijne niet van weten, je bent uitgemaakt voor dief door iemand die je niet kent en waarschijnlijk ook nog samen met je bijrijd paard in gevaar gebracht door anderen. Heel eerlijk getuigt dit gedrag niet van volwassenheid. Terwijl jij anoniem om hulp vraagt zonder anderen te noemen, je hebt gevraagd om een gesprek met de dame in kwestie en je vrij vraagt van werk om het uit te kunnen praten. Dit getuigt van meer volwassenheid dan de rest van het zooitje daar. Ook vind ik het onwijs jammer dat dit het plezier vergalt om naar je bijrijd paardje te gaan en dat je zelfs denkt aan stoppen. Dit hoort een plek te zijn om te ontspannen en je hoofd leeg te maken. Ik hoop dat je je maatje niet opgeeft en in ieder geval het plezier samen met hem/haar weer terug vindt.
( beetje langer geworden dan ik dacht)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:22

Wat een triest figuur zeg, ongelooflijk %) t.s, onthoud dit goed: zij heeft jou beschuldigd, er is een gesprek gevraagd door stalhouder, jij komt netjes, en "madam de pompadoer" durft ineens niet meer, DUS HET IS DUIDELIJK: DAARMEE GEEFT ZE TOE DAT ZIJ FOUT ZIT, EN JIJ GOED ZIT.

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:35

Ach die arme stalhouder... Ik denk dat de beste man op dit moment best baalt dat hij die schuur vol heeft staan met paarden ipv koeien. ;)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:53

Ja... Haha.. Je moet niet nog meer van die kleuterachtige types als die " madam" erbij hebben, anders kun je nog beter op een basisschool gaan werken denk ik :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:06

Pocca_Locca schreef:
Wat een triest figuur zeg, ongelooflijk %) t.s, onthoud dit goed: zij heeft jou beschuldigd, er is een gesprek gevraagd door stalhouder, jij komt netjes, en "madam de pompadoer" durft ineens niet meer, DUS HET IS DUIDELIJK: DAARMEE GEEFT ZE TOE DAT ZIJ FOUT ZIT, EN JIJ GOED ZIT.

Ik ben ook wel eens niet op een "afspraak" komen opdagen omdat men iets wilde uitpraten waarvan ik wist dat het tot niet zou leiden.
Ondanks dat ik niet degene was die fout zat.
Maar dat is dus blijkbaar een teken dat ik toegeef fout te zitten en de ander goed zit.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 05:52

Dat die vrouw niet op is komen dagen heeft misschien wel een goede reden jongens. Misschien was ze bang ja, maaf misschien had ze echf een probleem waardoor ze is verhinderd, zulke dingen gebeuren.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:01

Maar dan laat je dat toch even weten... Zoiets heet fatsoen.

Imo is het laf om 2 mensen op je te laten wachten en gewoon niks van je te laten horen. Daarna door de organisator gebeld te worden en met een "smoes" niet op komen dagen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:15

Na het hele topic te hebben meegelezen, wil ik TS even een hart onder de riem steken.
Ontzettend knap dat jij zo rustig en weloverwogen blijft reageren, zowel hier in het topic als (zoals jij beschrijft) op stal.

Helaas heb ik het ook eens meegemaakt, in m'n tienerjaren.
Ik werkte op een stal waar meerdere ruiters/amazones een stalblok huurden.
Ik dacht leuk bevriend te zijn met een bekende (toen) young rider.
Ging mee naar feestjes enz, hartstikke leuk.
Totdat ik beschuldigd werd van het stelen van een waterflesje, waarmee de vloer van de stal werd besprenkeld tegen het stof bij het vegen.
Dat is een hele rel geworden, waarbij zowel haar groom als haar moeder betrokken werden.
Het mooie was nog dat dat flesje verdwenen was op een dag dat ik niet werkte...
Wij hebben toen wel een gesprek gehad waarbij mijn baas aanwezig was en dit heeft de ruzie wel opgelost maar helaas was het vertrouwen in mensen bij mij wel beschadigd.
Gelukkig kon ik die mensen redelijk ontlopen op het bedrijf.

Ik kan me zo goed voorstellen hoe klein jij je moet voelen tov zo'n groep die jou willens en wetens onterecht beschuldigen.
Ik vind de eigenaresse van je bijrijdpaard ook heel goed reageren.
De stalbaas blijft redelijk op de vlakte, en dat is in dit geval niet verkeerd.
Ik hoop echt dat je erboven kunt blijven staan en dat de lucht geklaard word.
Sterkte!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:52

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar als de stalbaas op de hoogte is van dit topic (maar zelf niet gelezen)dan is toch tenminste EEN persoon van stal die hier mee leest en dus ook het verhaal en de algemene mening hier kent.Zou het dan niet kunnen dat er ook mevrouw ingelicht is zodat het haar simpel te heet onder de voeten werd. Immers is via hier ook o.a. het advies gegeven om aangifte te doen wegens smaad...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:04

Die vrouw is echt een belachlijk type. Ze zal zelf de confrontatie niet aandurven. Ik wens je veel succes TS, hopelijk gaat die mens inzien wat voor een idioot gedoe dit allemaal is van die vrouw en ipv jou haar eens aanspreken

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:08

Ts, ik zie mensen vallen over het feit dat dat de stalhouder gezegd zou hebben dat je er maar volwassen mee om moest gaan.

Ik kan me ook indenken dat hij ook niet meer weet wat hij ermee aan moet. In diezelfde situatie zou ik ook zoiets tegen jou gezegd kunnen hebben in de trend van: "joh ik zie op korte termijn geen oplossing. Probeer je er maar niet teveel van aan te trekken. Probeer jij dan maar de volwassene is dit geheel te zijn. "

Niet omdat ik vind dat die andere vrouw gelijk heeft, maar eerder omdat ik merk datwat ik ook probeer, het de situatie niet beter maakt en Ik het ook niet meer weet.

Soms moet iemand zich dan maar de wijste zijn. Gewoon omdat je vermoedt dat die ander dat.niet gaat zijn.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:19

Peelie schreef:

Imo is het laf om 2 mensen op je te laten wachten en gewoon niks van je te laten horen. Daarna door de organisator gebeld te worden en met een "smoes" niet op komen dagen.

Wie weet had mevrouw problemen met haar kinderen (mocht zij deze hebben). Als ik in die schoenen zou staan zou ik ook niet eerst even afbellen, kinderen gaan voor.
Je weet het verhaal hier maar vanaf 1 kant.

Misschien is de desbetreffende mevrouw wel degene die hier zelf meeleest, maar als het een andere stalgenoot van ts is. Dan vraag ik mij af: je kent het verhaal nu van de mevrouw en van ts. Hoezo zie je de middenweg niet? Ts heeft de sporen duidelijk niet gestolen en mevrouw is blijkbaar verward erover of niet eerlijk. Dan ga je toch met ts in het echt praten en je excuses aanbieden?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:24

Brainless schreef:
Pocca_Locca schreef:

Ik ben ook wel eens niet op een "afspraak" komen opdagen omdat men iets wilde uitpraten waarvan ik wist dat het tot niet zou leiden.
Ondanks dat ik niet degene was die fout zat.
Maar dat is dus blijkbaar een teken dat ik toegeef fout te zitten en de ander goed zit.

Nee hoor, Brainless, elke situatie is weer anders, ik zeg helemaal niet dat dit een algemeen geldende regel is als mensen niet komen opdagen!
Maar volgens mij is iedereen het er wel over eens dat, -afgaande op wat die vrouw eerder voor belachelijke geintjes flikte met t.s - Je wel vrij zeker kan zijn dat het haar te heet onder de voeten werd, en daarom niet een gesprek durfde aan te gaan.
Ook, omdat ze al in het begin een aanbieding van t.s. voor een kop koffie had afgeslagen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:31

VivaByoux schreef:
Peelie schreef:

Wie weet had mevrouw problemen met haar kinderen (mocht zij deze hebben). Als ik in die schoenen zou staan zou ik ook niet eerst even afbellen, kinderen gaan voor.

Misschien is de desbetreffende mevrouw wel degene die hier zelf meeleest, maar als het een andere stalgenoot van ts is. Dan vraag ik mij af: je kent het verhaal nu van de mevrouw en van ts. Hoezo zie je de middenweg niet? Ts heeft de sporen duidelijk niet gestolen en mevrouw is blijkbaar verward erover of niet eerlijk. Dan ga je toch met ts in het echt praten en je excuses aanbieden?

Nee, want het toegeven van je fouten is voor de mens het moeilijkste wat er is. Stalgenoot of mw die meeleest weten nu wel dat t's niet de schuldige is neem ik aan. Beschuldigen is makkelijk maar jr fout inzien en excuses maken is moeilijker. Hoop dat die mensen daartoe genoeg lef hebben want excuses is wel het minste wat ze ts kunnen geven...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:19

VivaByoux schreef:

:roll:
Huh? Dus als je die afspraak, wat je ongeveer 10 seconden gaat kosten, zou afbellen dan zou dat betekenen dat je kinderen niet voor gaan? Wat een absurde reactie. Ontzettend onfatsoenlijk om niet af te bellen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:27

Ik ben ook opgevoed met het idee dat wanneer je niet kan je afbelt en ruim van te voren, als het een noodgeval was geweest had mevrouw ook niet opgepakt toen de stalhouder belde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:29

We kunnen hier wel met z'n allen constateren wat die mevrouw hoort doen, wat die stalgenoten zouden moeten doen, wat die stalhouder zou moeten doen, maar dat schiet weinig op. Als ze dat zelf anders zien, dan gaat dat allemaal toch niet gebeuren. Het enige waar TS echt invloed op heeft is hoe ze er zelf mee omgaat. Wat haar mogelijkheden zijn om dit op te lossen en weer fijn verder te kunnen.

TS, je schreef dat er ook een aantal mensen op die stal is, dat niet op WhatsApp reageert en zich nergens mee bemoeit. Ik heb in mijn leven wel een paar pensionstallen van dichtbij gezien. En mijn ervaring is dat je er soms kliekjes mensen hebt die heel negatief met anderen bezig zijn en elkaar daarin versterken. Maar dat er eigenlijk ook altijd mensen rondlopen die zich daarvoor afsluiten en gewoon hun eigen gang gaan.

Misschien kan het voor jou de situatie prettiger maken als je wat meer contact legt met die mensen die hier helemaal buiten staan. En dan niet om ze te betrekken in wat er allemaal gebeurd is, juist niet! Maar gewoon omdat het fijn is om op stal een paar leuke contacten daar te hebben. Mensen waar je een keer samen mee kunt gaan rijden, kunt kletsen over je bijrijdpaard en over hun paarden, elkaar helpen etc.
Mensen die niet aan meedoen aan deze hetze, doen dat waarschijnlijk heel bewust niet. Die willen gewoon lekker met hun paard bezig zijn, net als jij. En hebben helemaal geen zin in dit soort gezeur. En als je die mensen beter leert kennen, wordt het vanzelf weer wat leuker om naar die stal te gaan.

Dus mijn strategie zou zijn: laat het los. Komt het nog tot een gesprek, dan is dat prima. Maar waar het uiteindelijk om draait, is dat jij het weer naar je zin gaat hebben en lekker met paarden bezig gaat. En die passie deelt met mensen die daar ook voor gaan en net als jij ook geen zin hebben in dit soort gezeur en naar gedoe er omheen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet boos, verdrietig, onzeker en ontdaan mag zijn. Want er is je heel wat aangedaan. En dat was echt heel kwetsend en oneerlijk. En daar hoef je echt niet zomaar overheen te stappen. Maar het is wel belangrijk om nu naast al dat rotgevoel te gaan bouwen aan iets waarmee je verder kunt.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:33

safina schreef:
We kunnen hier wel met z'n allen constateren wat die mevrouw hoort doen, wat die stalgenoten zouden moeten doen, wat die stalhouder zou moeten doen, maar dat schiet weinig op. Als ze dat zelf anders zien, dan gaat dat allemaal toch niet gebeuren. Het enige waar TS echt invloed op heeft is hoe ze er zelf mee omgaat. Wat haar mogelijkheden zijn om dit op te lossen en weer fijn verder te kunnen.

TS, je schreef dat er ook een aantal mensen op die stal is, dat niet op WhatsApp reageert en zich nergens mee bemoeit. Ik heb in mijn leven wel een paar pensionstallen van dichtbij gezien. En mijn ervaring is dat je er soms kliekjes mensen hebt die heel negatief met anderen bezig zijn en elkaar daarin versterken. Maar dat er eigenlijk ook altijd mensen rondlopen die zich daarvoor afsluiten en gewoon hun eigen gang gaan.

Misschien kan het voor jou de situatie prettiger maken als je wat meer contact legt met die mensen die hier helemaal buiten staan. En dan niet om ze te betrekken in wat er allemaal gebeurd is, juist niet! Maar gewoon omdat het fijn is om op stal een paar leuke contacten daar te hebben. Mensen waar je een keer samen mee kunt gaan rijden, kunt kletsen over je bijrijdpaard en over hun paarden, elkaar helpen etc.
Mensen die niet aan meedoen aan deze hetze, doen dat waarschijnlijk heel bewust niet. Die willen gewoon lekker met hun paard bezig zijn, net als jij. En hebben helemaal geen zin in dit soort gezeur. En als je die mensen beter leert kennen, wordt het vanzelf weer wat leuker om naar die stal te gaan.

Dus mijn strategie zou zijn: laat het los. Komt het nog tot een gesprek, dan is dat prima. Maar waar het uiteindelijk om draait, is dat jij het weer naar je zin gaat hebben en lekker met paarden bezig gaat. En die passie deelt met mensen die daar ook voor gaan en net als jij ook geen zin hebben in dit soort gezeur en naar gedoe er omheen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet boos, verdrietig, onzeker en ontdaan mag zijn. Want er is je heel wat aangedaan. En dat was echt heel kwetsend en oneerlijk. En daar hoef je echt niet zomaar overheen te stappen. Maar het is wel belangrijk om nu naast al dat rotgevoel te gaan bouwen aan iets waarmee je verder kunt.

_O_ wat een fijne reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:35

Uiteindelijk is het inderdaad zoals Safina zegt. Dat is de meest verstandige manier om er mee om te gaan... Maar jeetje, wat is dat soms verdomd lastig zeg: treiterende volwassenen kunnen je zo'n rotgevoel geven dat het tijd kost om dat een plekje te kunnen geven. Nogmaals succes TS, je bent verstandig genoeg... Ik ga er een voorbeeld aan proberen te nemen! +:)+

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:57

Kinke schreef:
VivaByoux schreef:

:roll:
Huh? Dus als je die afspraak, wat je ongeveer 10 seconden gaat kosten, zou afbellen dan zou dat betekenen dat je kinderen niet voor gaan? Wat een absurde reactie. Ontzettend onfatsoenlijk om niet af te bellen.

Als mijn kind ergens in nood is, of iets dergelijks dan gaat mijn hoofd niet naar dat ene gesprek. En ik ben geen moeder.
Ja het is onfatsoenlijk om niet af te bellen. Maar je kent de situatie niet.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:14

Maar VivaBiyoux, dat is wel een heel specifieke situatie die je daar beschrijft, en je weet absoluut niet of het waar is. De kans dat haar kind (die ze misschien wel gewoon niet heeft) op exact dat moment 'in nood' (wanneer is een kind nou eigenlijk in nood) is, zodat je niet tijdig af kan bellen is ontzettend klein.

Het beste wat we kunnen doen is niet oneindig speculeren over hoe en waarom, maar we op TS focussen, de enige kant die we kennen, en haar er zo goed mogelijk door helpen.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:32

safina schreef:

Eens!