Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pluizebolpum schreef:Dat alles links doen heb ik wel geleerd, al was ik maar wat blij toen ik bij de western lessen ineens ook rechts mocht opstijgen. Had altijd zo'n moeite met de goede rechts vinden, meestal liep ik maar een kant op en als dan iemand begon te brullen wist ik dat ik de verkeerde links had.
Vroeger was opstijgen met een blok trouwens ook echt een no-go en alleen voor stramme watjes. Ik heb als 'toch niet zo heel erg groot mensje' nog weleens een paard van 1.80 beklommen. Ik heb de top bereikt maar mooi zal het niet geweest zijn. Voor het paard ook vast niet...
Pluizebolpum schreef:Hihi, ja, de enige gymnastiek die ik wel leuk vond. Tenen aanraken, met je armen zwaaien, in 'dameszit', achterover liggen of gewoon rijden zonder beugels en met je teugels in de knoop. Dat 'rondje om de wereld' kon ik niet. Het noordelijk halfrond ging nog wel maar zo over die kont was teveel voor mijn beperkte motoriek.
Van borstel routines kan ik me weinig herinneren, maar alles, spullen, erf en paard, na het rijden netjes achterlaten heb ik altijd wel gedaan. Beetje ook principekwestie; je doet gewoon voorzichtig met andermans spullen en als je rommel maakt ruim je het ook weer op.
Bij Mudskin Quarters gebruik ik trouwens ook gewoon de rosborstel voor de benen. Die brokken krijg je er echt niet af met een zachte borstel en met die borstel zachtjes over het hoofd raggen vind mevrouw zelfs gewoon heerlijk tijdens verhaarseizoen.
Dat alles links doen heb ik wel geleerd, al was ik maar wat blij toen ik bij de western lessen ineens ook rechts mocht opstijgen. Had altijd zo'n moeite met de goede rechts vinden, meestal liep ik maar een kant op en als dan iemand begon te brullen wist ik dat ik de verkeerde links had.
Vroeger was opstijgen met een blok trouwens ook echt een no-go en alleen voor stramme watjes. Ik heb als 'toch niet zo heel erg groot mensje' nog weleens een paard van 1.80 beklommen. Ik heb de top bereikt maar mooi zal het niet geweest zijn. Voor het paard ook vast niet...
Pocca_Locca schreef:Ja, inderdaad altijd zonder zo'n opstapje ja.. Toch is het wel erreg handig en veilig om op een buitenrit ook zonder krukje op te kunnen stappen.