Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:14

YamaSaki schreef:
maaaikkee schreef:
Fionn was 3 jaar en 2 weken toen we er een keer op hebben gezeten en hij is weg gegaan om te bekeren bij 3 jaar en 2 maanden

Om te "beleren" hoop ik, niet "bekeren" := _O-

Haha ja om te beleren te snel getypt en dan tja autocotrectie hè _O-

meisje2000

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:19

Afbeelding dit was de aller eerste keer dat ik op hem zat

Afbeelding hier een paar weken geleden.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:25

Ziet er goed uit meisje2000! :D
Alleen, de aller eerste keer erop en dan zo in de stallen op t steen? :=
Wat was de reden dat het toen niet in de bak was of iets? Lijkt me toch riskant mocht ie daar zo schrikken..

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:34

YamaSaki schreef:
maaaikkee schreef:
Fionn was 3 jaar en 2 weken toen we er een keer op hebben gezeten en hij is weg gegaan om te bekeren bij 3 jaar en 2 maanden

Om te "beleren" hoop ik, niet "bekeren" := _O-

hihi scherp :=

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:33

YamaSaki schreef:
Ziet er goed uit meisje2000! :D
Alleen, de aller eerste keer erop en dan zo in de stallen op t steen? :=
Wat was de reden dat het toen niet in de bak was of iets? Lijkt me toch riskant mocht ie daar zo schrikken..

Chameur en schrikken. Dat moet hij nog uitvinden hahaha. Nee ik snap wat je bedoelt maar juist omdat deze ruimte klein en rustig is en bij de paarden blijven juust de jonkies rustig. Zo doen ze het daar altijd en er is nog nooit iets gebeurs. Ze kijken wel heel goed naar hoe een paard doet en als het echt wen bommetje is of erg gespannen dan stappen ze niet gwlijk op maar wachten en trainen ze eerst door door er naast op een krukje te staan tot het paard ontapant. Chameur is absoluut niet bang of achrikkerig en daarom kon ik er heel makkelijk opstappen. En dat hebben we uitgebreid van stapje en een paar stappen tot het hele atuk rond. En town pas zijn we naar buiten naar de longeerbak gegaan. Heb inmiddels ook al een paar keer in de binnenbak gereden met hem.alleen en met een ander paard erbij en hij pikt alles heel goed op en is eigenlijk ook altijd ontspannen

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:43

Zojuist heb ik Siebert gemeten , hij word volgende week 3 jaar en is nu 1m60 *\o/*

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:00

Eerste keer hangen met Tako
Afbeelding

Met mijn 'stalruiter' de Abraham pop _O-
Afbeelding

Inmiddels rijden we zo rond
Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:23

@meisje2000 aaah ja dan snap ik het haha, denk ik vraag t toch maar even :)
@LiindseyV, 1,60m wow die wordt flink!
@xBostonx, _O- is Abraham er goed vanaf gekomen?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:30

Abraham was meer een grapje. Ze was zo braaf met alles en we hadden die pop liggen. Ze was er totaal niet van onder de indruk :')

Ik heb er toen nog een filmpje van gemaakt :=

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:50

_O- geniaal hahaha, die van mij zou echt aan de andere kant van de bak staan en dan langzaam aan toch maar snuffelen, als ie dan valt, snel wegrennen in showmodus en dan al blazend weer komen kijken hahaha
Brave Tako!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:08

Die van mij is werkelijk nergens bang van. Alles al uitgetest wat ik kon bedenken. Ze stond vanmiddag te slapen terwijl vlak naast haar mn vader stond te lassen.

Ze heeft ook maar 2 fases in het onderzoeken;
1. Kan ik het eten?
2. Zo nee, hoe sloop ik het? :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:10

Hahaha alleen maar fijn joh! :D
Welk ras is ze?

lynnkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:22

hallo allemaal,
ik heb geen idee hoe ik een eigen topic moet maken dus doe het ff zo,
ik heb vandaag 4 verzorg pony"s gevonden 2 merie's die alle bij over 2 weken een veulen krijgen,
ze zijn 9 en 16
en twee hengste van alle bij 3 jaar oud,
nu is mij gevraagd of ik over een maand de merie van 9 jaar in wil rijden,als dat mag van zijn eigenaar mag (ze staan bij iemand anders op de wei maar zij denkt dat dat wel mag) en als dat goed gaat de hengsten van 3 jaar te beleren ,ik heb heel wat jaartjes rij ervaring maar toch weet ik niet wat ik hier mee aan moet , ik ben 12 jaar en rij 8 jaar waar van 4 jaar echt op goed niveau .
het is nog niet helemaal zeker of het mag maar waarschijnlijk wel,die twee hengsten zijn hackneys .

ik hoop dat julie tips voor me hebben en me kunnen vertellen wat het beste is om te doen .

groetjes lynn /3 :D :(:)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:45

Een tip/advies die je misschien niet wilt horen, maar als je echt niet weet waar je zou moeten beginnen, niet doen.
Zeker omdat je pas 12 bent. Dit is echt niet flauw bedoeld, maar er kan zoveel mis gaan.
Zeker niet in je eentje mee gaan vogelen, dat is echt vragen om problemen. :=
Snap sowieso niet dat ze een 12 jarige vragen om eventueel een paard van 9 en twee 3 jarigen (hengsten, ff daargelaten, maar met een merrie in de buurt bv, weer extra problemen om rekening mee te houden, he @Geryon), in te rijden >;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:48

Inderdaad, niet doen. Op zo'n manier is het vragen om ongelukken en het is het echt niet waard om je nek te breken. Zeker niet bij de paarden van een ander. Klinkt een beetje alsof ze ze bereden willen hebben, maar geen zin hebben om er iemand voor te betalen en er zo mooi jou voor kunnen gebruiken.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 05:03

Ik zou het niet doen. Ik vraag me dan altijd af waarom die mensen de paarden zelf niet hebben beleerd. Ik heb zelf meerdere paarden zadelmak gemaakt en voor een handelaar gewerkt. Je wilt niet weten wat je soms tegen komt en de engeltjes op mijn schouder hebben overuren gedraaid. Mijn eigen merrie ben ik nu aan het beleren en nadat ze bij mij braaf was mocht mijn bijrijdster er pas op omdat ik niet de verantwoordelijkheid wil dat ze een ongeluk krijgt met mijn paard. Hou er ook rekening mee dat wat je doet tijdens het beleren grote invloed kan hebben op de rest van het leven van een paard wat als rijpaard moet dienen. Als het mislukt of verkeerd gaat kun je er een hoop kwaad mee doen. Ik zou als ik jou ervaring had dit even over laten aan een professional.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:18

Die pop haha :D mijn 19jarige zou dat nog eng vinden. _O-

Erop gaan op het steen had ik ook even niet gedaan inderdaad :oo maar ik begrijp wel dat het juist voor het paard wat makkelijker is in stal enzo.

Ik snap het niet helemaal lynnkus, wie heeft jou nou gevraagd haar in te rijden? Niet de eigenaar?
Kan me goed voorstellen dat het voor jou een leuke uitdaging lijkt. Goed dat je er toch even over nadenkt!
Ik zou alleen toch zeggen nee. Jouw niveau op de manege kan daar heel goed zijn, maar je zal merken dat dit toch even iets heel anders is. Daarbij, heb je dan wel iemand die je begeleid vanaf de grond met het zadelmak maken? En dan bedoel ik iemand met ervaring, waar je van op aan kunt.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:31

Xbostonx, Wat een geweldig paard heb je en echt zo onwijs gaaf hoe ze reageert.

Lynnkus, weet niet hoe lang je nog van je leven wil genieten, maar ik zou er echt niet opstappen. Dit soort dingen moet je doen met veel gevoel, ervaring en verstand. De gene die gevraagd heeft of je dit zou willen doen zouden ze trouwens ook de oren even moeten wassen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:47

Dat gevoel als je voor het eerst zelf met je paard rond kan rijden wauw dat is echt onbeschrijfelijk hoe trots ik me voelde op m'n jonkie :D

Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:56

Ontzettend gaaf Maaike!! :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:17

Geryon, als het niet vertrouwd was had ik ook niet opgestapt. Maar ik heb van te voren heel veel met hem geoefend op dat stuk en het was voor hem vertrouwd. Plus het feit dat mijn instructrice al heel veel paarden heeft beleerd op deze manier gaf mij ook een vertrouwd gevoel.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:41

Het is een apart karaktertje die van mij hihi :D

Fijn hè Maaike! En dan begint het pas echt! Wordt alleen maar leuker :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:48

Maaike super zeg! :D Ik kijk ook uit naar dat moment.

xBostonx, ik ben echt wel fan van jouw merrie. Ze is echt heel mooi!

Lynnkus, ik zou je ook adviseren dit niet te doen. Je moet echt wel weten waar je mee bezig bent en een stevige basis hebben. Ik twijfel soms zelf ook of ik het niet moet uitbesteden, maar ik heb al enkele paarden zadelmak gemaakt en ingereden, altijd met begeleiding. Zolang alles vlot blijft gaan, blijf ik de kleine stappen zélf zetten. Dat gaat me uiteindelijk wel het meeste voldoening geven denk ik. Maar als je die achtergrond niet hebt, zou ik eerst ergens bij iemand deze ervaring gaan opdoen. Sowieso is zadelmak maken niet iets wat je alleen kan doen, vind ik.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:56

Ja voor het zadelmaker maken moet je wel echt de juiste kennis hebben en als je dit niet hebt de juiste begeleiding zodat het goed verloopt.

Mijn andere merrie hebben we toen der tijd zelf beleerd. Maar deze toch uit besteed. Beleren blijft toch een vak apart.

Bedankt voor de reacties. Vind het ook erg leuk om iedereen z'n vorderingen steeds te zien! :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:12

meisje2000 schreef:
Geryon, als het niet vertrouwd was had ik ook niet opgestapt. Maar ik heb van te voren heel veel met hem geoefend op dat stuk en het was voor hem vertrouwd. Plus het feit dat mijn instructrice al heel veel paarden heeft beleerd op deze manier gaf mij ook een vertrouwd gevoel.

Ik ken ook wel mensen die het juist op het harde doen, al vind ik het zelf helemaal niks. Ieder zo z'n ding!
.