Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:Helemaal eens met @ Maf... ik héb het nog niet verdiend, dat kan ook niet na 1 succesvolle keer.
Ik moet meer tijd maken, desnoods de héle ochtend, me beter focussen, en mijn hele wezen in feite innerlijk op de grond laten zakken. Meestal zit ik te veel ik mijn als-wat kop. Zónder enig plan. Of met een te ingewikkeld plan.
Het scheelt natuurlijk stukken dat ik weet dat het kan.
Ik kan en mag ze niet vergelijken, maar met Jaopie indertijd ben ik er ook alleen uit gekomen.
I will find the right way, the right answers.
terpentijn schreef:Met Khavanna bezig volgens de inzichten van Warwick Schiller... begonnen bij absolute basis, we hebben heel wat overgeslagen/laten liggen.
Maar WOW wat deed ze het goed, longeerzweep kun je wel wegleggen, dat is "te veel van het goede" een vingerwijzing is genoeg.
We werken nu aan onderlinge band, respect heeft ze ruimschoots voldoende, nu het vertrouwen nog.
Want in dat vertrouwen zal ze mij volgen, en Jaopie kunnen achterlaten.
Ik ben bang dat ik me op het niet mee willen van haar weidemaatje af heb geconcentreerd, dat was dus de verkeerde invalshoek: dat is namelijk hoogstwaarschijnlijk helemaal geen op zichzelf staan probleem, maar een symptoom van verder terugliggende problematiek (lees: overgeslagen bevestiging van basis-verstandhouding). Ik was niet vertrouwenwekkender dan Jaopie, ik was niet leuker dan Jaopie, ik was niet leidinggevender dan Jaopie.... dus wilde ze bij Jaopie blijven.
Tegen de tijd dat ik haar met veel gedoe eens naar voren over dat schouwpad had om wat bak/longeerwerk met haar te gaan doen was ze tegen die tijd al zo gestressed dat er weinig meer aan zinnig werk met haar te doen viel...
Dat gaat in de wei echter voortreffelijk, mits ik een draadje span op een zekere hinderlijke bonte Hork uit ons bereik te houden, die élke keer als ze een beloningshapje kreeg daar ook even recht op dacht te hebben. Een zwaai met de longeerzweep of de longe brengt hem wel op andere gedachten, echter is dit
voor Khava ook erg verwarrend, en afleidend, dus om rust in de tent te brengen moet hij even achter een draadje.
Ze is overigens qua grondwerk, longeerwerk in de wei als uit 't boekje, zo fijngevoelig en braaf.
Als deze band/dit werk verder bevestigd is verwacht ik dat ze zo mee loopt naar het voorterrein en Jaopie zonder gemiep achterlaat.
Wellicht heb ik nu eindelijk de sleutel gevonden!