[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:57

Paarden zonder kiezen kunnen nog een hoop verwerken. Loszittende kiezen doen zeer, zodra die er uit zijn gaat het vaak al een stuk beter.
Ik heb zelf een ouwetje gehad die bijna 28 is geworden en vanaf dat ze 20 was vrijwel geen kiezen meer had, en dat ging prima. Zachter hooi (eerste snee vroeg gewonnen voordroog) ging best, vers gras was tot aan het einde geen probleem, en verder slobber met olie.
Dit paard werd ook altijd mager bij dracht en een veulen aan de voet (uiteraard toen ze nog jonger was), en dan voerde ik ook olie bij. Gewoon simpele zonnebloemolie van de supermarkt, je voert het alleen maar voor de calorieën. Die ouwe van mij slobberde op het laatst 1 liter olie weg in 3-4 dagen, gemengd door de seniores priores.

Dus zowel voor de dracht als voor de mindere tanden en kiezen: olie bijvoeren. Paarden kunnen dat prima verteren, mocht er cushing meespelen dat is het ook nog eens een veilige energiebron in dat opzicht.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:58

Jeetje wat een heftige update. Het was eigenlijk haast te mooi om waar te zijn.
Arme Bambi. Tanden die geen fluit meer waard zijn, hartstikke mager en dan waarschijnlijk ook nog dragend.

Maar denk dat er geen betere plek voor haar is, dan bij jullie. :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:00

Ach gossie.
Wat heeft dit dametje een geluk dat ze bij jullie terecht is gekomen.

Wie verzint het om een pony in die conditie aan te laten dekken en vervolgens aan haar lot over te laten, wat sneu.
Zo fijn om te lezen in wat voor warm nestje ze terecht is gekomen.

Ze heeft dezelfde uitdrukking op haar snoet als onze pony. Daar kan ik ook nooit meer afstand van doen, ook niet als mijn dochter er niet meer op past. Heerlijk diertje die Bambi <3

Met seniores priores en een boel t.l.c. kom je een heel eind :j

Joscaa

Re: [VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:05

Jeetje, jeetje, wat een heftige update. Een veulen van ongeveer 4 maanden, man.... Arm dier,
wat heeft ze het toch maar getroffen bij jullie. Ik hoop dat Bambi fantastisch aansterkt en volgend jaar blij en trots in de wei staat met haar baby <3

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:13

Inderdaad heeft Bambi heel veel geluk dat ze bij jou is. Gelukkig heb je toch een scan gedaan, wie had dat nou verwacht dat zo'n diertje ook nog dragend zou zijn :(.

Nu heel erg veel succes met haar zwangerschap!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:22

Huh, daar een veulen in? Wow!

Heftig nieuws zo zeg, maar met alle verzorging en liefde van jullie moet dit vast goed komen. Gelukkig oogt ze verder goed volgens de dierenarts.... :)

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:29

Huh! Veulen? Oeps...........

Maar wel fijn Wendy om te weten hoe het ervoor staat. Beter nu weten dan later.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je dit liever niet had gehad. Arm ding.
Ik lees al genoeg ervaringsdeskundigen op gebied van slechte tanden.
Hopelijk kunnen deze adviezen je verder helpen.
Ik blijf je succes wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:38

Wauw, een veulen, dat kon er ook nog bij! Gelukkig dat ze nu wel op een goede plek staat :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:48

Och jee, dat daar ook nog een veulen in zit...
Ik hoop dat ze snel aansterkt zodat ze een prachtig veulen op de wereld kan zetten en ze volgend jaar samen gezellig in de wei lopen!

Ze heeft het iig wel getroffen bij jou! :)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:54

Jeutje een veulen :oo Wat heeft Bambi een gelukt dat ze gered is! Ik denk dat dit zonder goede zorgen anders nooit goed af zou lopen, een veulen gaat echt nog wel veel van haar vragen. Maar, je hebt nog even :j

De dierenarts en jij weten nu hoe haar gebit er voor staat en hoe je haar qua voer het beste kan gaan helpen. Nu heb je wel iets waar je gericht mee aan de slag, nu je weet wat ze wel een niet weg kan krijgen met haar gebit. Mijn complimenten nogmaals voor wat je doet +:)+

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:18

Vind het zo super wat je voor bambi doet. Had veel verwacht maar geen dracht. Gezien hoe snel ze al bij trekt denk ik dat ze einde van de dracht al flink op gewicht zal zijn. Heel veel sterkte met jullie lieve pony en wat komen gaat. Hopelijk blijft Cushing haar gespaard en Is dit puur haar slechte gebit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:27

Oh jeetje...dat was buiten alle verwachtingen idd...een veulentje ... >;)
Gezien jullie hele goede zorgen, ben ik er wel van overtuigd dat ook dit helemaal goed gaat komen.
Wat die tanden betreft, hier ook zo ééntje gehad, is 30 jaar geworden met een half gebit om het zo maar even te noemen. Gras ging echt wel heel lang goed, samen met slobber en één of andere ruwvoervervanger.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:28

Wauw wat een topic!
TS wat geweldig dat je dit diertje hebt opgevangen!

Wat enorm balen van de tanden en de dracht! Even rustig laten bezinken en dat maar weer op de goede been verder!

Ga zo door, jullie doen het geweldig!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:32

Seniores is niet genoeg.

Er is een voer van marestare( moer je ff zoeken op bokt) dat is vele malen beter dan SP

Wat een nare berichten zeg...
Vier maanden drachtig..jemig...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:33

Tevens ia Speedybeet een goede extra ruwvoer.
15 min weken en voeren maar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:11

Ik heb 2 proefzakjes speedybeet. Ik kan ze je opsturen om te kijken hoe ze dat vind.

Maarvwat een onverwacht rotnieuws. Ze is in goede handen en we gaan duimen voor een gezonde en goede afloop.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:28

Pff... Was een stille meelezer maar wil toch even wat van me laten horen. Jee dit had je toch nooit gehoopt, maar goed je weet nu wel waar je aan toe bent. Ik hoop voor Bambi en het veulen dat het allemaal goedkomt, maar met een baasje als jou moet dat gewoon goed komen! Wens jullie heel veel sterkte!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:38

Wow arme Bambi. Dat ze drachtig zou zijn had ik echt niet verwacht! Wat goed dat je haar hebt laten scannen.

Voor haar gebit zou ik me niet al te ongerust maken. Ze kwam immers al aan op je huidige voerbeleid en met de rotte kiezen eruit en haken eraf zou eten alleen maar makkelijker moeten afgaan. Heb een shetlander gekend die had werkelijk waar nog maar twee voortanden over. Alle kiezen waren getrokken maar het lukte hem nog goed om hooi en gras binnen te krijgen. Sommige paarden vinden altijd wel een manier om hun voer naar binnen te werken :')

Naast de Senioren priores zou je ook bietenpulp met zemelen kunnen voeren. Zit ook al voor in deel in sp. Pietenpulp zit tussen ruw en krachtvoer in, is laag in suikers, goed voor de darmen en is een goede dikmaker.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:59

Pfffff......duur(der) voer en een veulen......red je dat, qua Euri?

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:46

Waauh ook nog een veulen arme pony.

Paard bij ons op stal heeft geen voortanden meer. Eigenlijk direct vanaf het moment dat ze eruit waren kon hij alles weer eten. Ik zou gewoon kijkem wat ze wel en niet kan. Wie weet wat ze nu zonder pijn nog wel kan eten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 03:03

Hi Wendy, dit nieuws heb je gehad maar blijf positief. Je hebt een geweldige pony. Waarschijnlijk is alle voeding die ze kreeg naar het veulen gegaan en daarom nog sneller zo ingeteerd. Ik denk dat je straks een mooie merrie met schitterend veulen in de wei hebt lopen en dat Bambi daar heel gelukkig mee is.

Qua gebit was dit wel te verwachten. Je kan idd. tegenwoordig goed voedsel krijgen voor paarden met een slecht gebit.

Wat een geluk dat Bambi bij jullie terecht is gekomen. Wat een ellende heeft dat beestje achter de rug. Maar ik geloof dat het helemaal goed gaat komen. Keep up the good work +:)+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:02

Arme Bambi. :(:)
Maar ik weet zeker onder jouw handen en jouw liefde komt alles goed.
Het diertje is van een hel naar de hemel gegaan. :j

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:07

Speedibeet is inderdaad super. Heb ik ook gevoerd. Aangeraden door mijn dierenarts die had veel wonderbaarlijk zien opknappen daardoor.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 06:21

Wat een berg lieve reacties weer!!! Echt onwijs bedankt iedereen!!!

Nieuwe dag, en een beetje van de schrik bekomen. Jullie verhalen over tandeloze paardjes stemmen mijn hoopvol. Heb gisteren de dierenarts ook heel direct gevraagd of ze nog een paardwaardig bestaan kan hebben. Want hoe klote anders ook voor ons, dan had ik in haar belang gehandeld.

Qua voer. Speedibeet = bietenpulp. En dit zit in Seniores priores.

Heel blij als het vandaag 5 uur is en ik qua werk even in rustigere vaarwater terecht kom. Dat hielp deze week ook niet mee, en heeft er mede voor gezorgd dat mijn kwartje nu wel even een beetje op is. Maar ook dat komt weer goed, gewoon rustig door blijven gaan. (Naast de zorgen voor Bambi heb ik natuurlijk ook Hope nog op stal staan, 2 kinders thuis, manlief, 3 honden, rest van de beestenboel, en een huishouden. En dan deze week veel gewerkt. Dus dan houdt het soms even op.) (klaagmodus uit.)

Ik wil maandag, als Bambi hier 2 weken staat, goede foto's van der gaan maken. Mits het weer natuurlijk een beetje meewerkt. Ik hoop dan goed het verschil in die 2 weken vast te kunnen leggen.

Nogmaals iedereen onwijs bedankt voor alle lieve reacties!!! Doet me goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:52

Gos arme Bambi ook nog dragend :(:)

Maar met de liefde die jij geeft komt het vast goed!

Nog 10 uurtjes tot het weekend... Geniet ervan!