De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:20

Een tip voor als je het dier laat keuren: Doe het uit de regio. Helemaal als je er een redelijk bedrag voor betaald.
Wij hebben ooit een pony gekocht, stond in Emmen en wij kwamen uit Assen. Hebben we laten keuren bij de kliniek in Zwolle.

Wij hebben ooit een keer gehad met een C-pony. Was beleerd maar absoluut geen kinderpony. Hebben we verkocht aan een kennis van ons, hij zou hem gebruiken als menpony. Pony paste perfect voor de kar, vond het heerlijk. Ook gezegd dat het geen kinderpony was en dat we dus blij waren dat hij hier terecht kon. ( Was verder wel braaf hoor, zou niet zomaar op de loop gaan ofzo)

En na een paar weken kregen we in eens een belletje met dat het geen brave pony was. Nee, het is geen pony voor kinderen nee. Dikke ruzie want hij wou een gedeelte van het geld terug. Zijn we niet mee akkoord gegaan.
Een dik jaar later zijn we hem weer eens tegen gekomen op concours en toen hebben we weer met hem gepraat, en gaf hij zelf ook toe dat hij fout zat :) Toch nog een goed einde. Pony heeft overigens daar nog een prima leven gehad. Is al jaren geleden dus heb geen idee of hij daar nog zou zijn, contact is verwaterd.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:00

Ja groot dilemma, ik waarschuw dus zelf onze kopers daar ook voor, kies wat jij wilt.

Opnieuw keuren heeft naar mijn idee weinig nut? Bedoel het gaat om een drie jarig paard, kent wat stap en draf onder het zadel. En door de buigproeven komt ze wel, dat kan ikzelf zo zien. Ook klopt de chip (lang leve chiplezer van mezelf). Paard is verder goed in conditie voor een paard wat eigelijk 1 x per twee weken onder het zadel staat. Loopt 24 u per dag nog op weide en zie geen gekke dingen. Dus dan zou ik op de foto's moeten zetten, maarja welk deel? Rug? Benen? Dan kan ik beter specifiek gaan zoeken mocht ze iets gaan vertonen als we d'r daadwerkelijk aan het werk gaan zetten... Lastig lastig...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:37

Wat mij ook altijd flink irriteerd is een paard wat in de advertentie veel beter afgeschilderd wordt dan hij is.
Laatst zag ik er eentje, jong talentvol, kwam uit een goed stammetje, moeder en oma hadden ook al het nodige gepresteerd en er kwamen veel goede sportpaarden uit. Verhaal over top karaktertje en geweldige gangen en nog hengst dus wie weet....
Kijk je het filmpje zie je daar een 1500 euro paard lopen.

Dat vind ik echt irritant, sommige advertentie's zijn in pennystijl geschreven, die pik je er wel uit en daar verwacht je dan niet zoveel van. Maar een advertentie die gewoon proffesioneel oogt....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:30

@Inoterry, dat is echt heel erg zeg. En ook dat jouw paard achter je rug om bereden werd op je pensionstal.Dat vind ik onvergeeflijk. :(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:31

ligt ook aan hoe een filmpje is opgezet. ik zag onze oude pony die wij 2 weken geleden dus hebben verkocht ook weer op internet staan
leuke foto's maar te lange advertentie en dan ga je op filmpje zoeken en dan zie ik een filmpje wat de pony helemaal niet goed in uit komt. erg jammer ik zou afknappen op het filmpje terwijl in het echt de pony wel lekker kan lopen.

dus filmpje wil ook echt niet alles zeggen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:42

StalNollie schreef:
ligt ook aan hoe een filmpje is opgezet. ik zag onze oude pony die wij 2 weken geleden dus hebben verkocht ook weer op internet staan
leuke foto's maar te lange advertentie en dan ga je op filmpje zoeken en dan zie ik een filmpje wat de pony helemaal niet goed in uit komt. erg jammer ik zou afknappen op het filmpje terwijl in het echt de pony wel lekker kan lopen.

dus filmpje wil ook echt niet alles zeggen.

Filmpjes sturen, ja daar word ik gek van. Tegenwoordig willen ze eerst filmpjes zien hoe het paard is. Tja kom eerst maar bezichtigen daar doe je de beste indruk mee dan filmpjes bekijken hoor... Snap wel dat ze zekerheid willen dat ze niet kreupel ofso lopen, maar het filmpje kan net zo goed een jaar oud zijn...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:48

ik kan het soms wel begrijpen , ik rijd ook niet graag bijv. 150 km. voor niks ;) .
het geeft op z'n minst enige indruk ook over het karakter etc. (en natuurlijk is het een moment opname)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:52

Zonder filmpje ging ik niet eens kijken. Hoe vaak ik niet een onregelmatig paard zie op zo'n filmpje. Toch zonde van de tijd anders.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:56

Als ik jullie verhalen lees wordt ik moederloos...

Ik heb een paard met gebrek te koop staan en daar ben ik echt eerlijk over! En een super springpaard met potentie alleen door ziekte van mij wordt hij al even niet meer intensief gereden dus dit zal opgepakt moeten worden..

Ik krijg werkelijk waar de raarste mailtjes... springpaard is 11 jaar en vraag ik € 4250.-. "11 jaar is oud hoor, hoe durf je zoveel te vragen, ik bied € 1000.-" . Uiteraard mag er iets af als hij super goed terecht komt maar zoveel minder bieden..
Hannoveraan met gebrek is 15 jaar en daar heb ik nu al redelijk wat handelaren op gehad met de vraag wat hij nu eigenlijk heeft terwijl dat duidelijk in de advertentie staat.. "Kom hem vanavond voor niets ophalen"... euh nee?

Hoop dat ik een fijn thuis kan vinden voor beide en ik niet nog een paar maanden met die rare vragen of opmerkingen zit -O-

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:58

een paar jaar geleden had ik een leuke haflinger ruin op het oog. leuk jong dier en na wat gemail en gebel kwam van mij kant de vraag of hij eczeem had omdat hij wat sprieterige manen had. nee was het antwoord, absoluut niet. hij had een maatje in de wei waar hij veel mee knuffelde dus vandaar een lelijk deel van zijn manen.
Dan toch maar gaan kijken. komen we daar (1,5 uur rijden) heeft dat paard dus wel zomer eczeem..... en flink ook .vervolgens daar een banketstaaf verhaal dat het maar heel lichtjes is en hij heel mooi kon lopen blablabla
chagarijnig weer naar huis. bahbahbah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:58

Ik had onlangs eentje op FB die te koop werd aangeboden met de melding "rx goedgekeurd voor de sport, Z startgerechtigd".

Dat het paard 2 jaar terug nog op de basis liep te sukkelen en jaren out is geweest met peesklap, met pees compleet door, daar hoor je ze niet over. Want ja, op een rx zie je immers geen peesletsels...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:59

Of een superbeweger die maar heel simpel is. Dat haal je er ook wel uit op een filmpje.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:02

_PatriciaH schreef:

Ik heb een paard met gebrek te koop staan en daar ben ik echt eerlijk over! En een super springpaard met potentie alleen door ziekte van mij wordt hij al even niet meer intensief gereden dus dit zal opgepakt moeten worden..

Ik krijg werkelijk waar de raarste mailtjes... springpaard is 11 jaar en vraag ik € 4250.-. "11 jaar is oud hoor, hoe durf je zoveel te vragen, ik bied € 1000.-" . Uiteraard mag er iets af als hij super goed terecht komt maar zoveel minder bieden..
Hannoveraan met gebrek is 15 jaar en daar heb ik nu al redelijk wat handelaren op gehad met de vraag wat hij nu eigenlijk heeft terwijl dat duidelijk in de advertentie staat.. "Kom hem vanavond voor niets ophalen"... euh nee?

Hoop dat ik een fijn thuis kan vinden voor beide en ik niet nog een paar maanden met die rare vragen of opmerkingen zit -O-

ach op een bepaald moment heb je de handelaren wel gehad , dan word het rustiger en komen de meer serieuze mensen . tenminste dat is mijn ervaring. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:03

Anders kan ook. Op foto sprak een merrie me absoluut niet aan, filmpje was al iets overtuigender. Paard was amper in de hand, niet zadelmak of zelfs maar gewend aan borstelen. Toch ruim uur in de auto gezeten, bleek ter plekke ondanks schraal uiterlijk heel leuk ding. Spotgoedkoop gekocht, heel veel lol aan gehad. Later doorverkocht aan mijn ex die er nu een super menpaard aan heeft :) beestje is een tuiger en geeft zich 100% als ze ingespannen wordt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:04

_PatriciaH schreef:

Heel eerlijk gezegd vind ik ruim 4000 ook aan de hoge kant voor een recreatiepaard wat al een tijd niet gereden is. Als hij nou echt op niveau (M/Z) in de sport gelopen had en nog wat jaartjes als leerpaard kon dienen, maar 'hij heeft veel gesprongen en wel eens een oefencross gelopen,' zou mij niet aan zo'n toekomst doen denken. Niet banketstaaf bedoeld uiteraard of om je paard af te breken. (1000 is belachelijk)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:08

Om eerlijk te zijn is die met een gebrek niet meer waard dan slacht waarde.

Het niet geklasseerde spring paard is 2000 een hele nette prijs vind ik.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:15

Snap ik maar hij kan echt veel meer dan wat ik er uit haal en heeft goede papieren. Bewust voor deze prijs gekozen omdat er niet veel springpaarden in deze prijsklasse te koop staan, ik wil geen koopjesjagers... maar een goed thuis. Als ik hem te laag in prijs zet krijg ik weer de vraag waarom hij zo goedkoop is, zeker iets mis mee?
Prijs is echt bespreekbaar!

Edit: Slachtwaarde is voor nu rond de € 750.-, ik wil een goed thuis geen handelaar of iemand die hem gratis mee neemt en laat slachten of de handel in gooit!
En € 2000.- is echt veel te weinig, heb heel internet afgezocht en echt geen springpaard gevonden voor die prijs -O- . Voor een goed opgevoed paard waar je zo mee weg rijd zonder streken, maar wel even weer op conditie gebracht moet worden betaal je echt wel meer dan € 2000.-!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:17

Hij is 11. Ongeklasseerd.
Was hij 4 dan was de prijs netjes.
Ik heb zelf vorig jaar een ongeklasseerde met prachtige stamboom. Goede beweging en röntgen goed verkocht voor echt geen 4000 euro

750 voor slacht?
Is dat zoveel hoger geworden dan enkele jaren terug?
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 23-09-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:17

2000/2500 euro vind ik ook nette prijs hoor! Het paard is ongeklasseerd en wel 'al' 11 jaar. Als het een 4 jarige was was het nog wat anders...

En de slachtwaarde is op dit moment erg laag een 300/350,

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:20

Raar heb dit nog nagevraagd wat de slachtprijs was, gaat mij niet om de prijs maar wel om de plek!
Ach wat de een teveel vind vind de ander te weinig maar zal het in gedachten houden.

Doet me veel pijn ze te moeten verkopen dus gaan ook niet naar de eerste de beste, dan maar wat minder geld en een goede plek!!

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:21

Ik heb mijn paard ook "uitgeleend" toen ik op kamers ging hoor :). Had duidelijk aangegeven dat zij ermee mochten doen wat ze wouden in die periode, en ook de kosten van hoefsmid, DA etc. voor hun waren. Ook had ik afgesproken dat ik 1x per week op bezoek wou komen om haar eens te borstelen, en dat ze vanaf het moment dat ik niet meer op kamers zat ze terug naar mij kwam.

Mensen wisten dus waar het op stond, en hier zijn nooit problemen mee geweest, is altijd heel goed verlopen! Toen ze uiteindelijk terug naar mij kwam zijn ze ook nog vaak op bezoek geweest, heb daar absoluut nooit problemen mee gehad! :D

Maar dat is uiteraard wel op voorhand allemaal concreet afgesproken.

Dat van die traditie wist ik ook absoluut niet, ik zou raar opkijken moest er een briefje van €10 bij zitten denk ik :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:23

Natuurlijk gaat het om de plek.
Maar als je te hoog inzet komt ook niet de juiste persoon kijken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:26

Dat is goud geld zoveel voor de slacht.
Hier brengen ze nu 175 op,paar jaar terug nog 300.

Ik krijg helemaal haast geen reacties op mijn E pony.
Snap best dat ze aan de prijs is,maar loopt toch prima mee en is super braaf.
Voor minder hou ik haar zelf wel,maar heb ook nog geen schokkend lage biedingen gehad.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:26

bruintje123 schreef:
Natuurlijk gaat het om de plek.
Maar als je te hoog inzet komt ook niet de juiste persoon kijken.

Dat is waar... heb het al iets aangepast, staan er nog maar net op. Even afwachten wat voor reacties ik krijg. Hou jullie ideeën hier over zeker in mijn achterhoofd!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 13:29

_PatriciaH schreef:

Je hannoveraan is 16 (geboren 1999). In je advertentie zet je 14 en hier meldt je 15...