Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasy

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:09

Hier ook niet altijd constant stuur.
Met regelmaat op de grote volte en dan ineens eruit breken om op de andere hand te gaan.
Zo ben ik er ook 1 keer afgekukeld.
Afwenden bij E om daarna op B de linkerhand op te willen en zij besloot de rechterhand.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 16:20

Haha, dat is herkenbaar Babootje! Mijn vorige jonge paard maakte dat ook allemaal niet uit en trok lekker zijn eigen plan :+

Ziet er al heel netjes uit hoor Syl!!

Wat een leuke reacties allemaal op het veulen, we zijn ook heel trots. Ze heet Karaat CGS. Ik zal straks nog even een filmpje uploaden van Hinde en mij van van de week, ze ging weer zo fijn. Deze week komt er een nieuw zadel voor haar welke ik zal laten meegroeien met haar.
Laatst bijgewerkt door yeentll op 15-04-15 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:33

Haha leuk als ze de andere kant op willen dan jij wilt :p Wij hadden eerder ook zo'n paard, maar hij deed het dan ook op oudere leeftijd. Dat was namelijk een boef :p Moest hem toen heel erg begrenzen met mijn benen.

Vandaag foto's ontvangen van mijn knappe kerel. Word helemaal op de hoogte gehouden over hoe het gaat. Echt super!

Gisteren hebben ze hem op de wasplaats gezet en is zijn staart gewassen en zijn lichaam afgespoeld. Went hij daar ook meteen aan :D

Afbeelding
Gisteren los in de bak met een ander paard.

Afbeelding
Vandaag aan de longe.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:42

Onze 5 jarige welsh k wordt momenteel bitloos beleerd. Over 1,5 week komt ze als het goed is naar huis en kunnen wij zelf met haar aan de slag :).

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 17:36

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:46

yeentll schreef:
Hieronder een filmpje van Hinde van afgelopen weekend voor de geïnteresseerden, haha.

https://vimeo.com/125046990

Heel netjes! ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:59

Wat een leuk dier is dat lindy!
Blijf het een erg fijn dier vinden yent.

Hier vandaag voor de 4de keer op hummie gezeten en voor het eerst wat verder van de begeleider af gestapt en zelf geremd en weer voorwaarts. Ook maar een drafje gedaan op beide handen, dit ging nog niet helemaal zonder slag of stoot, soms begreep ze het niet en schoot dan in de rem en gooide haar hoofd de lucht in, tot 2x toe in me gezicht. Uiteindelijk toch allebei de kanten op braaf gedraafd en flink beloond. Filmpje is onderweg..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:20

Ziet er top uit Yentl, wat een heerlijk paard is hinde toch om naar te kijken.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:22

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:24

Fijn dier hoor Yentl.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:33

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:38

Babootje schreef:
Carmuh schreef:

Braaf dier ook hoor Carmuh.
Ik vroeg me af waarom je begeleider (of jij) geen zweepje bij hebt om hem een meer voorwaartse reactie aan je been te leren. (Of reageert ie daar vervelend op?).

Ze reageert nogal heftig op een zweep dus vandaar zonder. Ze word ook zonder zweep gelongeerd. Overigens nog niet geprobeerd met een zweep in mijn hand maar vind dat nog even te vroeg, ze reageert al redelijk op beenhulp en stem. Kon haar zelf in stap zetten en weer halthouden, draf was even vreemd maar vind dat niet erg dat komt wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:19

Alhoewel die van mij erg voorwaarts is hebben we gewoon zweep erbij om zodra hij terugkomt hem weer voorwaarts te zetten en de voorwaartse reactie aan het "been" te "verbinden". Ook hebben we er al direct een (kort) zweepje bij. Ze kunnen er maar beter gelijk aan wennen. De longeerzweep was hij natuurlijk al aan gewend (zonder dat beginnen we niet eens aan het zadelmak maken) vandaar dat ik het vroeg.
Terugkomen kan namelijk ook een gevaarlijke reactie zijn/worden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:49

Zweep gebruiken ook :') ik ben nog aan het revalideren :')

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 11:00

wat hebben jullie voor zadel op jullie beestjes? Hinde heeft een weinig schoft en is heel rondgeribt met een vlakke rug. Het is ontzettend lastig om een fijn zadel te vinden. Nu heb ik besloten om Custom te bellen en daar een zadel voor haar aan te laten meten, daar schijnen ze fijne modellen te hebben voor jonge paarden en kunnen ze goed mee groeien.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:05

Ik heb een Busse Cadiz besteld, Gigi heeft namelijk een brede schouder en korte rug. Hele hoop gedoe met bestellen, maar als het goed is komt ie volgende week :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:37

Ik heb prestige x helen. Was eigenlijk gepast op mijn andere merrie, maar ligt net zo goed op mijn jonge paard. Zadel kan later ook weer aangepast worden als dat nodig is.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:44

Wauw wat loopt Hinde al keurig zeg!

Carmuh, paardje ziet er braaf uit :) Lekker door oefenen!

Ik heb nu een Rossner Amerika dressuurzadel. Leek goed te liggen, maar laatste keer zag ik dat ie wat omhoog kwam. Tegen de tijd dat hij naar huis komt ga ik samen met de meneer die hem beleerd het zadel goed bekijken. Als het niet wat is wil ik kijken naar een Kent en Masters S line. Deze kan namelijk op veel fronten aangepast worden, en is ook betaalbaar voor mij.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:11

Jullie paarden gaan allemaal rap vooruit, leuk!

Mooi veulen ook!

Handsome gaat langzaam, ik heb het te druk, maar dat is ook niet erg. Pak af en toe wat aan en dat gaat zo prima voorlopig. Morgen mogen ze weer de weide op, heerlijk voor ze.

Het zadel van mijn ouwe lijkt ook goed te liggen op Handsome. Ook past hij de dekens, die ouwe staat al een paar jaar tevreden zonder deken dus dat is handig en bovendien heeft hij er meer dan genoeg.

Gisteren Handsome een balkje laten zien. Uiteindelijk stapte hij er braaf met me overheen. Hij vond het aanvankelijk maar raar :D

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:44

Babootje schreef:
Alhoewel die van mij erg voorwaarts is hebben we gewoon zweep erbij om zodra hij terugkomt hem weer voorwaarts te zetten en de voorwaartse reactie aan het "been" te "verbinden". Ook hebben we er al direct een (kort) zweepje bij. Ze kunnen er maar beter gelijk aan wennen. De longeerzweep was hij natuurlijk al aan gewend (zonder dat beginnen we niet eens aan het zadelmak maken) vandaar dat ik het vroeg.
Terugkomen kan namelijk ook een gevaarlijke reactie zijn/worden.

Ik snap wat je bedoelt hoor en ben ook bezig haar aan de longeerzweep te laten wennen maar ze reageert super op stem. Kan haar ook op stem laten wegstappen terwijl ik erop zit en terugnemen op een beetje druk. Gister dus voor het eerst met stem en een beetje been erbij wegstappen en dat muntje moet gaan vallen maar pakt ze al super op. Ik verbind de voorwaartse reactie op been dus met mijn stem.

Normaal word ze gelongeerd in een kraal, wat het voor haar dus al een stuk makkelijker maakt, echter is die omheining nogal spannend vind ik zelf als ik er daar af zou vallen weet ik niet hoe ik er vanaf kom. Vandaar mijn keus om de eerste paar keer in de binnenbak te gaan, wellicht dat ik de volgende keer in de kraal erop stap omdat ik nu weet dat ze geen rodeo gaat geven en dan verwacht ik dat ze het een stuk makkelijker zal vinden om voorwaarts te blijven met iemand in het midden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:45

Net een filmpje van Amaretto ontvangen. Voor het eerst bijzet eraan!
Hij is nog wel wat angstig. Het kost veel tijd om het vertrouwen te winnen.

Haha die blik van Handsome! Wat is dat nou? :P

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:31

Haha je ziet hansome echt naar die balk kijken van wat is dit nou weer!!
Amaretto is leuk lindy, hou wel van bontjes!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:11

Yentl, ik heb een kn allegro ... Die is net door Maaike Rispens helemaal leeggehaald en opnieuw opgevuld .
Hij ligt super, wil als hij 5 is ( als ik hem dan nog heb :o ) een van de Brandt laten aanmeten , die had ik voor m'n vorige en man oh man wat was ik verliefd op dat zadel +:)+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:18

Dankje Carmuh!

Ach wat een schatje zeg! Hoe oud is hij?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:57

Dankje!! Hij is nu bijna 8 maanden oud.