Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:35

Aqua8horse schreef:
By the way, ik ben niet degene die gaat over het wetenschappelijke gedeelte. Ik houd me meer met de praktische uitvoering bezig.
geef me dan een praktische oplossing voor mijn vraag die ik je eerder stelde maar geen antwoord op kreeg:

Citaat:
en ook: hoe sluit je een paard die zijn hoofd laag en voor de loodlijn heeft (dus daarom met zeer veel teugellengte)? zo kan ik eindeloos met mijn paard vw/nw galopperen zonder dat het echte impuls opbouwt (waardoor hij zich ook weer gaat oprichten).

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:36

gijsenkim schreef:
Natuurlijk gelooft hij heilig in zijn eigen bevindingen......... zoals zoveel proffessoren voor hem...... De wetenschappelijke kennis veranderd konstant...... wat vandaag door een promoverende proffessor als de super waarheid word betiteld is morgen door een andere promoverende proffessor alweer onderuit geschoffeld.........

Ik denk niet dat dat zo werkt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:36

denk het wel, want dat is namelijk al eeuwen zo.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:38

Aqua8horse schreef:
Zou hij onze methode dan als aanvulling zien op zijn wetenschappelijke onderzoek?
gegeven:

-prof bewijst dat de scherpte van de hoek bepalend is voor evt schade aan het skelet van het paard.

-aqua stel dat achter de ll lopen slecht is alsmede de scherpte van de hoek.

-aqua gebruikt de stelling van de prof. om haar stelling van achter de ll lopen kracht bij te geven.

-sp toont aan dat achter de ll lopen niet hoeft te betekenen dat de hoek scherper wordt dmv een tekening.

conclusie: de stelling van aqua dat achter de ll lopen slecht is heeft geen verband met het wetenschappelijk bewijs van de prof.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:39

Wat doet het er toe in wat voor systeem de persoon rijdt waarvan ik een verslag heb ontvangen? Zou deze daarom geen kwaliteit meer kunnen herkennen? Mmm, wellicht dat de jury's waarschijnlijk ook allemaal hun paard wel eens achter de loodlijn instellen, dáárom hebben paarden als Salinero en Lingh zo weten te overtuigen in Mechelen....

Waarom laat je je trouwens uit over het wetenschappelijk als je je daar niet mee bezig houdt?

Nog even over SP zijn schemaatje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier kan je dus al duidelijk zien dat je met voorwaarts neerwaarts juist een minder scherpe hoek kunt bewerkstelligen, en dat bij het rondere diepe, de hoek nauwelijks scherper is dan bij het hoog ingstelde paarde, zeker aangezien dit paard daar nog wat lang blijft.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:39

SuperPepeijn"]
[quote="Aqua8horse schreef:
By the way, ik ben niet degene die gaat over het wetenschappelijke gedeelte. Ik houd me meer met de praktische uitvoering bezig.
geef me dan een praktische oplossing voor mijn vraag die ik je eerder stelde maar geen antwoord op kreeg:

Citaat:
en ook: hoe sluit je een paard die zijn hoofd laag en voor de loodlijn heeft (dus daarom met zeer veel teugellengte)? zo kan ik eindeloos met mijn paard vw/nw galopperen zonder dat het echte impuls opbouwt (waardoor hij zich ook weer gaat oprichten).
[/quote]

Zitten, zuchten, hakken naar beneden, handen in de goede aanleuning en met je kuiten drukken.

We proberen dat de kinderen van 6 al te leren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:43

en dan is hij gesloten en op de ll met impuls en oprichting? aqua als je daarmee echte impuls opwekt en oprichting krijg, dan sta je wat mij betreft op de nominatie voor de nobelprijs voor het paardrijden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:45

Aqua8horse schreef:
Zitten, zuchten, hakken naar beneden, handen in de goede aanleuning en met je kuiten drukken.

In het LDR leer je dat je alleen hulpen geeft wanneer dat nodig is, zodat de ruiter een compleet onaghankelijk zit kan nastreven en het paard op eigen benen leert lopen.
Dus benen gewoon laten afhangen en alleen de kuitaandrukken wanneer je bijvoorbeeld een zijgang wil vragen of wanneer je meer activiteit verlangt.
Dat is 1 factor die mij in het LDR zoveel aanspreekt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:46

Aqua8horse schreef:
[
Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar die vrijwel hetzelfde zijn.

Alsof de matarie al niet ingewikkeld genoeg is Lachen
[/quote]

Dat het aanwezig is inmiddels duidelijk,zie Dr.Back Utrecht.
Waar het vandaan komt is het bewijs nog niet geleverd .
Maar dat wanneer het aanwezig is (de woekering of het begin van de woekering) lijkt mij het verstandig om bij een aankoopkeuring hier een foto uit dit gebied te laten nemen of een test uit te voeren.

En gezien de reactie van Utrecht zal dit binnen een korte termijn aan de orde van de dag zijn.

Daarmee wordt het probleem in een paar jaar vanzelf opgelost. Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:48

Sjuimpje schreef:
Wat doet het er toe in wat voor systeem de persoon rijdt waarvan ik een verslag heb ontvangen? Zou deze daarom geen kwaliteit meer kunnen herkennen? Mmm, wellicht dat de jury's waarschijnlijk ook allemaal hun paard wel eens achter de loodlijn instellen, dáárom hebben paarden als Salinero en Lingh zo weten te overtuigen in Mechelen....

Waarom laat je je trouwens uit over het wetenschappelijk als je je daar niet mee bezig houdt?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier kan je dus al duidelijk zien dat je met voorwaarts neerwaarts juist een minder scherpe hoek kunt bewerkstelligen, en dat bij het rondere diepe, de hoek nauwelijks scherper is dan bij het hoog ingstelde paarde, zeker aangezien dit paard daar nog wat lang blijft.

Ik houdt me er wel mee bezig maar ik ben niet die wetenschapper.
Ik heb het vermoeden dat ik wel weet van wie je je informatie ontvangt en die is zeker niet objectief omdat ze in het LDR systeem rijdt.

Achter de loodlijn= achter de loodliijn.

Vreselijke foto! Denk je nu echt dat het onderzoek niet slaat op dat eerste paard?

Ik snap dat je alles wil aangrijpen om het onderzoek niet te hoeven accepteren maar je moet wel reeel blijven.

Ozep wordt een stuk makkelijker als je anders zou trainen als het LDR systeem. Dat zal je echt verbazen.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 28-12-03 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:52

Aqua8horse schreef:

Vreselijke foto!

Get to the point, we hadden het over de hoek die een paard met het hoofd maakt ten opzichte van de hals.
Die is zeker in het voorwaarts neerwaarts minder scherp! Dus de tekening van SP klopt overduidelijk wel.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:53

SuperPepeijn schreef:
en dan is hij gesloten en op de ll met impuls en oprichting? aqua als je daarmee echte impuls opwekt en oprichting krijg, dan sta je wat mij betreft op de nominatie voor de nobelprijs voor het paardrijden.

Wanner ga je hem uitreiken SP aan mij?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:54

Over arrogant gesproken

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:56

Aqua8horse schreef:
Wanner ga je hem uitreiken SP aan mij?
hm ja maar eerst foto's en een filmpje Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:57

Sjuimpje"]

In het LDR leer je dat je alleen hulpen geeft wanneer dat nodig is, zodat de ruiter een compleet onaghankelijk zit kan nastreven en het paard op eigen benen leert lopen.
Dus benen gewoon laten afhangen en alleen de kuitaandrukken wanneer je bijvoorbeeld een zijgang wil vragen of wanneer je meer activiteit verlangt.
Dat is 1 factor die mij in het LDR zoveel aanspreekt.
[/quote]

Volgens mij spreek je jezelf nu tegen. Als dat werkeliijk zo is heb je het LDR toch niet nodig? Helemaal als dat nu zo slecht blijkt te zijn.

Bovendien ben ik van mening dat paarden die niet in het LDR getraind zijn maar correct getraind zijn veel beter aan de hulpen zijn en veel beter nageeflijk zijn. Dus met andere woorden kan je je prestaties verbeteren als je niet in het LDR systeem zou rijden.

Waarom twijfel jij en anderen daat toch zo aan?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:59

Sjuimpje schreef:
Over arrogant gesproken

Ben je misschien jaloers dat Sp mij een nobelprijs wilgeven? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:03

Sjuimpje schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De hoek is misschien niet zo scherp, maar je moet niet alleen naar de hoek kijken. Je moet ook kijken hoe het paard zijn lichaam moet gebruiken. Stel dat je de hals en het hoofd -in dezelfde hoek- nog eens een flink stuk naar boven kantelt, zodat de hals verticaal loopt, dan weet je toch zelf ook wel dat de richting van de lijnen belangrijk is om te weten wat er verderop in het paard gebeurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:04

Ter aanvulling: het is belangrijk te kijken naar de natuurlijke richting van de halswervels en waar die halswervels eigenlijk zitten.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:11

Sjuimpje"]

Vreselijke foto!

Get to the point, we hadden het over de hoek die een paard met het hoofd maakt ten opzichte van de hals.
Die is zeker in het voorwaarts neerwaarts minder scherp! Dus de tekening van SP klopt overduidelijk wel.
[/quote]

Jij bent nog niet zolang aan het rijden, heb ik begrepen. (als het niet zo is, heb ik het dus verkeerd) Ik loop al wat langer mee. Ook heb ik gehoord dat je nu al een hele tijd geen winstpunt meer heb gehaald.(ook dat heb ik gehoord). Ik vind het daarom nogal typisch dat jij jezelf min of meer boven een professor durft te plaatsen.
Ook lijkt het mij juist arrogant als je tegen beter weten in blijft beweren dat het LDR systeem zo goed is, terwijl alles op het tegendeel wijst.

Ook denk ik dat als ik problemen had met mijn paard en iemand zegt dat hij of zij mij zou kunnen helpen, dat ik dat met beide handen zou aangrijpen. Helemaal omdat Ozep al niet zo'n makkelijk karakter heeft, zoals jij zegt.

En nogmaals achter de loodlijn= achter de loodlijn meer to the point kan niet. Zodra je achter de loodlijn rijdt wordt de hoek anders.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:14

Aqua8horse schreef:
En nogmaals achter de loodlijn= achter de loodlijn meer to the point kan niet. Zodra je achter de loodlijn rijdt wordt de hoek anders.
als het paard laag loopt niet!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:17

Lovely schreef:
Ter aanvulling: het is belangrijk te kijken naar de natuurlijke richting van de halswervels en waar die halswervels eigenlijk zitten.

Ja, LOV dat ben ik met je eens. Je ziet ook hoe het paard op de eerste foto overduidelijk op de voorhand loopt. Je ziet op de derde foto dat er geen impuls is bij het achterbeen.

Je hebt als je een paard correct rijdt, helemaal geen LDR nodig om hem lekker soepel door het lijf te hebben.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:18

SuperPepeijn"]
als het paard laag loopt niet!
[/quote]

Zoalng je maar niet achetr de loodlijn rijdt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:26

SuperPepeijn"]
Zou hij onze methode dan als aanvulling zien op zijn wetenschappelijke onderzoek?
gegeven:

-prof bewijst dat de scherpte van de hoek bepalend is voor evt schade aan het skelet van het paard.

-aqua stel dat achter de ll lopen slecht is alsmede de scherpte van de hoek.

-aqua gebruikt de stelling van de prof. om haar stelling van achter de ll lopen kracht bij te geven.

-sp toont aan dat achter de ll lopen niet hoeft te betekenen dat de hoek scherper wordt dmv een tekening.

conclusie: de stelling van aqua dat achter de ll lopen slecht is heeft geen verband met het wetenschappelijk bewijs van de prof.
[/quote]

Slechte conclusie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:26

Aqua8horse schreef:

Ik dacht dat jij ook iin het LDR-systeem rijdt, gezien jouw instructrice.

Nee hoor zoals ik al eerder aangaf, kijk ik (en mijn instructrice) naar het paard, zijn bouw, eigenschappen en manier van lopen en daar past LDR niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:27

Aqua8horse"]
[quote="Lovely schreef:

Ja, LOV dat ben ik met je eens. Je ziet ook hoe het paard op de eerste foto overduidelijk op de voorhand loopt. Je ziet op de derde foto dat er geen impuls is bij het achterbeen.

Je hebt als je een paard correct rijdt, helemaal geen LDR nodig om hem lekker soepel door het lijf te hebben.
[/quote]

Mwah, ik doe daar geen uitspraak over. Als Sjuimpje de bevindingen van de professor niet in twijfel mag trekken wegens "te weinig ervaring en winstpunten", dan ga ik Anky en Bonnie ook maar niet bekritiseren, tevens wegens te weinig ervaring en wereldbekerpunten. De professor kan goed paarden opensnijden (maar wat minder goed deugdelijke artikelen dicteren) en Anky kan goed wereldbekerwedstrijden rijden.