Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:12

Is dit de anti-zweetreetbroek?
Afbeelding
Zie hem op facebook haha.

vuurneon

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:12

'uw bilnaad is u dankbaar?' :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:13

Nouja, ik let ook op mijn paard natuurlijk, en ze zal er ook echt geen rodeo van maken hoor. Ik vind het zelf fijner om gewoon op de omgeving te letten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:13

vuurneon schreef:

_O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:14

Kirsha schreef:
Nouja, ik let ook op mijn paard natuurlijk, en ze zal er ook echt geen rodeo van maken hoor. Ik vind het zelf fijner om gewoon op de omgeving te letten.

Ligt er ook wel aan waar je rijdt natuurlijk. De schrik van mijn paard komt voor mij altijd uit het niets, of ik nou op de omgeving let of niet, stom beest ziet spoken :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:17

vuurneon schreef:
michelle___ schreef:
Wat ik ook stom vind is op blote voeten in een jurkje rijden.
Er was eens een topic van een meisje die dat deed midden in de winter. :=

En die arme schat zag er toen zo bevroren uit :(:)

Ja, zo zag ik er nog niet uit na een kwartier in de diepvries..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:17

vuurneon schreef:

_O- _O- :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:19

Geryon schreef:
Kirsha schreef:

Ligt er ook wel aan waar je rijdt natuurlijk. De schrik van mijn paard komt voor mij altijd uit het niets, of ik nou op de omgeving let of niet, stom beest ziet spoken :+

Hier ook. Wij hebben hier veel redelijk smalle wegen zonder fietspad waar ook trekkers, vrachtwagens e.d. langskomen, dan moet ik echt even de berm in. Ik kan dan niet met andere dingen bezig zijn, er komt hier van alles langs. Naast mijn merrie kan een bom afgaan en daar kijkt ze niet van op, maar als er een vogel opvliegt schrikt ze zich bij wijze van spreken dood.

En daarbij is knolhobbelen een momentje van ontspanning voor mij, dan heb ik écht geen zin om de telefoon aan te nemen o.i.d. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:29

Ik probeer eclair goed te laten lopen en dat werkt niet met een poek of peuk.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:49

Die broek van hier boven. Heeft mijn zusje er 3 van. Maar super fijne broeken! En zweet billen geen last van.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:54

Geryon schreef:
vuurneon schreef:

_O-

ik mag er niet om lachen dan krijg ik bokt over mij heen.... ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:10

Soraya10 schreef:
Geryon schreef:

_O-

ik mag er niet om lachen dan krijg ik bokt over mij heen.... ;)

Nee joh :D

Suusj91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:14

Van die oude bruine ouderwetse caps

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:06

Hilli schreef:
Een joggingbroek en slobbertrui mag je zeker dragen. Binnenshuis. Op de bank. Niet in het openbaar, al snap ik heel goed dat het lekker zit en dat dat soms het enige is wat belangrijk is.

.

Ik woon in ledeberg, dus hier kan ik in pyama, op sloffen, in jogging, vieze rijoutfit lopen, winkelen en alles doen zonder rare blikken te krijgen hoor :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:09

Soraya10 schreef:
Nou over zweetvlekken. Wij hebben er 1 op stal die altijd na het rijden een zweetvlek op haar kont heeft!!! Nou hoe is dat mogelijk??? We raken er op stal soms niet over uitgepraat. En dat ze dat zelf niet ziet als ze haar rijbroek uitrekt. Die zweet zich dus letterlijk uit haar naad.

Ik heb een beige pikeur, echt een héérlijk licht stofje, ideaal voor 27 graden en meer, maarreuh, daar heb ik het ook in :+ en je ziet het zo hard in die kleur en lichte stof!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:02

Oepsie, ik rook altijd een sigaret bij het uitstappen of op buitenrit. Nu is mijn paard gelukkig bomproof en vertrouw ik hem met mijn leven, maar snap jullie standpunt dat het gevaarlijk is. Aan de andere kant let je ook niet op je paard wanneer je bekenden tegen komt en een praatje maakt of wanneer je idd om je heen zit te staren. Dusja, waarom dan geen sigaret :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:15

michelle___ schreef:
Is dit de anti-zweetreetbroek?
[ Afbeelding ]
Zie hem op facebook haha.

Ah Ideaaaal zo'n rijbroek! Stevigheid van een lederen vlak, maar de soepelheid van eentje zonder!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:50

Roken doe ik eigenlijk echt zelden tot nooit op het paard.
Toevallig afgelopen weekend een keer, en dat is echt een uitzondering.
Maar we waren bij de oefen trec, haddden er al een groot deel opzitten en toen moesten we wachten met de groep. Toen heb ik ff snel een paar haaltjes genomen van een sigaret samen met een stalgenootje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:29

Friso_lover schreef:
Oepsie, ik rook altijd een sigaret bij het uitstappen of op buitenrit. Nu is mijn paard gelukkig bomproof en vertrouw ik hem met mijn leven, maar snap jullie standpunt dat het gevaarlijk is. Aan de andere kant let je ook niet op je paard wanneer je bekenden tegen komt en een praatje maakt of wanneer je idd om je heen zit te staren. Dusja, waarom dan geen sigaret :=

Ik snap echt niet dat mensen roken op hun paard. Ik vind het sowieso al geen gezicht als mensen lopend op straat met een peuk in hun gezicht lopen, laat staan dat je dat op je paard (of naast je paard) doet. Volgens mij is paardrijden een sport. Je ziet toch ook geen enkele andere sporter met een sigaret in zijn gezicht even uitblazen of relaxen??????
Ha, ha, zie het al voor als ze tijdens een tenniswedstrijd even gaan zitten. "Pffff effe een peukie hoor, ben nu toch niet met de wedstrijd bezig" :D .

Verder schijnt er wel eens onderzoek naar gedaan te zijn en daarin werd bewezen dat "meeroken" slecht is voor een paard. Dit weet ik echter niet zeker. Maar goed, dat is compleet offtopic.

Persoonlijk vind ik het echt geen gezicht.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:40

Tja als exroker kan ik alleen zeggen dat t heerlijk ontspannend was ff een peukie tijdens een buitenrit en pasrd van mn zus is 35 geworden dus die heeft niet geleden onder t mee roken. Mijn pony is nu 23 en in blakende gezondheid. Ik ben blij dat ik niet meer rook en vaak denk ik ook bij bushaltes etc wat ziet t er eigenlijk stom uit dat roken, maar ja best hypocrirt aangezien ik t ook jaren gedaan heb. Nu al ruim 2 jasr gestopt en begin nooit meer!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:41

Soraya10 schreef:
Tja als exroker kan ik alleen zeggen dat t heerlijk ontspannend was ff een peukie tijdens een buitenrit en pasrd van mn zus is 35 geworden dus die heeft niet geleden onder t mee roken. Mijn pony is nu 23 en in blakende gezondheid. Ik ben blij dat ik niet meer rook en vaak denk ik ook bij bushaltes etc wat ziet t er eigenlijk stom uit dat roken, maar ja best hypocrirt aangezien ik t ook jaren gedaan heb. Nu al ruim 2 jasr gestopt en begin nooit meer!

De opa van m'n vader is ook 90 geworden ondanks het roken :'). Dat zijn altijd van die kul-argumenten, he. Roken is slecht. Voor mens en voor dier, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:50

_San87_ schreef:
Soraya10 schreef:

De opa van m'n vader is ook 90 geworden ondanks het roken :'). Dat zijn altijd van die kul-argumenten, he. Roken is slecht. Voor mens en voor dier, punt.

San87 je bent me voor! Ik had inderdaad wel dergelijke reacties verwacht.

Soraya10 ik kan mij heel goed voorstellen dat het lekker ontspannend was.
Ik kan heerlijk ontspannen zitten met een goed bord eten en een glas wijn. Ga ik toch echt niet op mijn paard doen hoor ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:05

Ach, genoeg mensen die ook ooit te paard door de McDrive zijn gegaan hahaha. Ook niet het toonbeeld van sportiviteit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:14

Urielle schreef:
Ach, genoeg mensen die ook ooit te paard door de McDrive zijn gegaan hahaha. Ook niet het toonbeeld van sportiviteit ;)

_/-\o_ dat is waar. Maar ook eten op je paard vind ik geen gezicht. Ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet, maar persoonlijk vind ik het een stom gezicht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:23

's Zomers heb je hier een terras, en daar zie ik op mooie dagen western en/of recreatieruiters die eerst door het bos zijn gaan rijden hun paard vastbinden (is een speciale balk voor, waterbak erbij etc.) en dan gaan ze dus gelijk na het rijden lekker eten en drinken en daarna het laatste stukje naar stal/huis stappen.
Daar ben ik toch wel jaloers op, mijn paarden blijven echt niet zo braaf staan tussen een rij vreemde paarden terwijl ik op mijn gemakje met mijn vrienden op het terras zit. Als je dan 's zomers met zweetreet en al :P van je paard afkomt met je snikhete zwarte dressuurjas en je moet dan eerst paard afzadelen, afsponzen, op de trailer zetten, eigen kleren wisselen, kofferbak weer inruimen etc. voor je aan je drankje toekomt kan ik er wel eens weemoedig aan denken.