Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:29

unihorses schreef:
les 1 van touwhalsters :
nooit je paard aan een touwhalster vast zetten dus dat probleem is er al niet al je met goed gebruikt.

oh oke dat wist ik niet maar leg me dan alsjeblieft uit wat het nut van een touwhalster is? behalve dat het mooi staat?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:32

ruberen touwen voor op spoelplaats of ind e trailer.. ze rekken hartstikke uit, en zitten dan om een paard zijn nek, knappen kapot en dan word de paniekhaak weggeschoten of het paard hangt aan die uitgerekte dingen.. en ze kunnen ze ver uitrekken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:42

littlesannie schreef:
unihorses schreef:
les 1 van touwhalsters :
nooit je paard aan een touwhalster vast zetten dus dat probleem is er al niet al je met goed gebruikt.

oh oke dat wist ik niet maar leg me dan alsjeblieft uit wat het nut van een touwhalster is? behalve dat het mooi staat?

Preciezere sturing, meer controle. Het werkt sterker in wanneer het inwerkt en het heeft een grotere release doordat het zo licht is (daardoor drukt het minder op het hoofd als er geen contact is). Zelf werk ik er niet mee, maar het is op zich een goed werkend product. Ik pak of het hoofdstel of een ketting als ik meer in te brengen moet hebben. En dan is de preciezere sturing vaak ook minder van belang (maar over het algemeen doe ik aan de hand alles aan het halster. Daarom pak ik de ketting op probleemmomenten, die heb je sneller om dan een hoofdstel en makkelijker mee, gebruik gewoon een slipketting).

Babbelaar20

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:46

Oke duidelijk :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:03

Mizora schreef:
littlesannie schreef:

Preciezere sturing, meer controle. Het werkt sterker in wanneer het inwerkt en het heeft een grotere release doordat het zo licht is (daardoor drukt het minder op het hoofd als er geen contact is). Zelf werk ik er niet mee, maar het is op zich een goed werkend product. Ik pak of het hoofdstel of een ketting als ik meer in te brengen moet hebben. En dan is de preciezere sturing vaak ook minder van belang (maar over het algemeen doe ik aan de hand alles aan het halster. Daarom pak ik de ketting op probleemmomenten, die heb je sneller om dan een hoofdstel en makkelijker mee, gebruik gewoon een slipketting).

dit :) en dat echt ieder klein hulpje doorkomt. soms een wijze les voor je zelf

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:59

Benfan schreef:
Zweep is ook zo handig met paarden die hun kont soms vergeten. Het is een aanwijsstokje immers, vind zeker geen nutteloos product. En dan zijn een paar hele goeie voorbeelden ervoor al langs gekomen. Om mensen en andere dieren op afstand te houden, steekvliegen weg te halen (en zeker die voorop de borst zitten, of tussen de voorbenen.. jaha, ik ben behendig!) Vind ze zelf prettiger dan sporen, gezien je daarmee niet per ongeluk in je paard kan prikken.

Mee eens, vind een zweep echt niet nutteloos.
Ook helpt het om je paard ronder te krijgen door het op de schouder te ondersteunen als ze niet in de hals willen buigen (ervaring mee) dus nee ik vind ze wel handig :)

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:15

MadelonSunny schreef:
Hoevenvet :)*
Werkt niet zoals er wordt gezegd dat het werkt. Of werkt eigenlijk gewoon niet :P Is alleen maar voor het mooi.

werkt wel voor mijn paard ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:56

liana_shet schreef:
MadelonSunny schreef:
Hoevenvet :)*
Werkt niet zoals er wordt gezegd dat het werkt. Of werkt eigenlijk gewoon niet :P Is alleen maar voor het mooi.

werkt wel voor mijn paard ;)

hoeven lekker nat, en dan het vet erop ( of slaolie met water ) dan trekt het water in de hoef, en hydrateerd deze als je ze zo erop doet werkt het ( denk ik ) niet

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:52

als je hoefvet er zo opsmeert gaat het water afstoten en drogen de hoeven uit, ik gebruik het dus ook echt alleen met water eronder.

loisevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:56

ik vind denk ik bandages en transport beschermers want die 2 kunnen snel afzakken en transport beschermers vind ik juist gevaarlijk omdat je eigenlijk ook al ziet dat die paarden het een raar idee vinden die lange rare "dingen" aan hun benen en dat ze er raar van gaan lopen!!!!!!!!!!vind je het heel gek dat heel veel paarden niet willen laden?!?!?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:58

loisevers schreef:
ik vind denk ik bandages en transport beschermers want die 2 kunnen snel afzakken en transport beschermers vind ik juist gevaarlijk omdat je eigenlijk ook al ziet dat die paarden het een raar idee vinden die lange rare "dingen" aan hun benen en dat ze er raar van gaan lopen!!!!!!!!!!vind je het heel gek dat heel veel paarden niet willen laden?!?!?!

Als bandages afzakken, dan zijn ze simpelweg niet goed aangelegd. Transport beschermers kun je ook paarden aan laten wennen, voordat ze de trailer op gaan. Dat veel paarden angst hebben voor de trailer heeft echter weinig te maken met de beschermers :D maar het feit dat ze in een vrij kleine, opgesloten trailer moeten lopen. Soort kat in het nauw maakt rare sprongen idee :+
Een prooidier klem willen zetten is voor veel paarden niet echt een fijn vooruitzicht.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:38

loisevers schreef:

Ik weet niet hoe jij bandageert of transportbeschermers koopt maar die horen NIET af te zakken.
Als bandages afzakken zijn ze te los gebandageert
En afzakkende transportbeschermers zijn simpelweg te groot of te los vast gemaakt.
En ik heb maar een paar paarden gezien die er raar van gaan lopen, mijn paarden hebben ze gewoon vlak voor 1e transport omgekregen niet aan laten wennen en geen last van raar lopen gehad staat ook binnen 5 minuten op de wagen, heerlijk die goed opgevoede paarden :D

loisevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:44

Luz_ElenaE schreef:
loisevers schreef:

Ik weet niet hoe jij bandageert of transportbeschermers koopt maar die horen NIET af te zakken.
Als bandages afzakken zijn ze te los gebandageert
En afzakkende transportbeschermers zijn simpelweg te groot of te los vast gemaakt.
En ik heb maar een paar paarden gezien die er raar van gaan lopen, mijn paarden hebben ze gewoon vlak voor 1e transport omgekregen niet aan laten wennen en geen last van raar lopen gehad staat ook binnen 5 minuten op de wagen, heerlijk die goed opgevoede paarden :D

ik doe zelf nooit banadges op of transport beschermers maar het is al vaker voor gekomen dat het of afzakt of iets anders mee gebeurt en IK VIND het waardeloose producten omdat ze ten eerste NIET altijd goed gebruikt worden bijv. te strak of te los. en eigenlijk heb je het ook NIET nodig.... ( mijn pony's die gaan minstens 3X per week met de veewagen weg en er is nog nooit wat gebeurt, in iedergeval HOOR IK minder problemen ZONDER bandages dan MET bandages of transport beschermers.....) maar ja dat is mijn mening, en iedereen heeft een andere mening!!! ;)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:00

Ach ik ga niet de moeite doen om in discussie te gaan. Een goed aangelegde bandage en goed vastgemaakte en passende transportbeschermer zakken niet af. Dat het te strak of te los wordt aangelegd vastgemaakt is onkunde, maar hoeveel paarden lopen niet rond met veel te strakke peesbeschermers omdat mensen altijd dat elastiek helemaal vast trekken? Zelfde idee alleen zie je het minder snel.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:04

Mee eens, Luz ElenaE. daarom heb ik al eens gepost dat sommige peesbeschermers (met dat elastiek dus) bij mij onder waardeloos vallen.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:07

Harry's horse beschermers brrr die zijn zo losjes in het elastiek :? Trek je zo veel te strak en ik kom er nog steeds niet van af..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 06:41

Bij die van mij zit ik juist wel over transportbeschermers te denken. Want hij dendert van de laadklep af wanneer we uitladen. Hij gaat gewoon op zeer hoog tempo schuin achteruit en dan houdt de laadklep aan de zijkant op. Dat kost hem nog een keer zijn pezen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:40

Transportbeschermers zijn heel nuttig, zeker op een trailer. Op een vrachtwagen zijn ze vaak niet nodig, omdat een paard daarop comfortabeler reist. Alleen bij lange buitenlandreizen is iets ondersteunends dan soms wel nodig, vanwege het lange stilstaan, maar dan gebruik ik stalbandages. Maar goedkope transportbeschermers zijn echt flut, daar trappen ze zo doorheen, als je iets gebruikt kun je beter voor kwaliteit gaan, anders heeft het paard er meer last als bescherming aan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:47

Christiene schreef:
ruberen touwen voor op spoelplaats of ind e trailer.. ze rekken hartstikke uit, en zitten dan om een paard zijn nek, knappen kapot en dan word de paniekhaak weggeschoten of het paard hangt aan die uitgerekte dingen.. en ze kunnen ze ver uitrekken!

Heb zo eens behoord dat een jong paard zo is gaan hangen in de stalgang met zo' n elastiek aan elke kant van het halster. Net toen hij op de grond ging zitten met zijn kont slipte hij weg op het beton. Paard over de kop geslagen en nadien natuurlijk de nodige problemen om hem nog vast te zetten. Ik verkoop ze dus niet!

Verder vond ik die plaat die je in een box of vrachtwagen tegen de muur kon hangen tegen trappen het meest waardeloze product. Dat ding werkt middels stroomstoten... :n

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:58

Ik ken die platen niet, maar dat lijkt me nogal gevaarlijk. Na een stroomstoot een paard helemaal in paniek in zo`n kleine ruimte. Op de wei hebben ze al behoorlijk de ruimte nodig om een stroomtik te verwerken. Daarvoor zijn de meeste vrachtwagens toch met rubber bekleed?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:00

Zo werd het product toch voorgesteld door de vertegenwoordiger. Ik heb geweigerd het te verdelen, zijn ze nu helemaal 8)7 geworden!!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:01

Een paard heeft die wanden toch ook nodig om steun te zoeken tijdens scherpe bochten enzo? Krijgen ze dan ook stroom?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:02

Stroom kwam alleen vrij bij trappen meen ik me te herinneren, maar dan nog.... Wat als dier naar vlieg of zo trapt? Of naar ander paard dat staat te klieren?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:04

slofteugel,zie het nut er niet van in,zelfde als de bijzetteugel.

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:05

Er is ook hoeflak (in diverse kleuren) in de handel.

Die staat hoog op mijn lijstje waardelose produckten