Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris__Bennie

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:56

Ik laat ook RX keuren als dat nog niet gedaan is..
Degene die mij helpt bij de aankoop zegt dat je foto's van 2 tot 4 jaar oud ook nog wel kan laten overkeuren.
Dat in samenwerking met een klinische keuring zou dan dus ook kunnen..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:58

De verkoper had de benen van mijn merrie al op de foto laten zetten. Ik heb haar klinisch laten overkeuren, de bestaande foto's heb ik laten herbeoordelen en ik heb aanvullend foto's laten maken van de bovenlijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:58

Iris, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer een paard zonder werk als driejarige is gekeurd en 3 jaar later opnieuw op de röntgen gezet wordt kan dat een heel ander beeld geven!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:01

Nou ben benieuwd wat je besluit te doen :j

IK heb ooit ook een een dier te rijden gekregen die werd van t ene moment van vreselijk gehoorzaam niet meer te rijden ben dr nog mee in een spiegel beland toen is het dier helemaal op de foto gezet en bleek hij een flinke irritatie in de benen te hebben door misvormde straalbeentjes in de voorbenen, geen dikke benen niet kreupel maar wel vreselijk gevoelig op t beenwerk en de hoeven maar dier was zo ril dat het nooit werd op gepikt. Helaas is het dier door de eigenaar in geslapen denk er nog wel eens aan terug dat dat dier zoveel pijn moet hebben gehad. Ik heb alles daarna op de fotos laten zetten en enkel gekocht als ze goed waren.

Ben het niet met je eens iris, er kan veel gebeuren in 2 a 4 jaar. wat vonneke zegt :D

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:04

Cath, ik bedoelde dus. IK zet er nog even m'n lijstje bij, ook al heb ik al een leuke op't oog :D

Succes nog in Spanje, wanneer ga je nog eens?
Heeft ze correspondente al leuke gezien?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:08

O haha, snapte het al niet.
Ik hoop van de zomer weer, heb nog niets op het oog helaas.. Wil er ook minimaal 2 hebben, zodat ik wat achter de hand heb. Vorige keer pech gehad, 3,5 jarige gewoon afgekeurd op de foto..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:10

Zonde hoor! Maargoed, je zit nu tenminste niet met een afgekeurd paard, dus ondanks dat de keuring een teleurstellende afloop had, is het verstandig dat je gekozen had voor foto's!

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:13

Cath, de andere dieren van je topic met die je bent gaan bezichtingen zijn het dus ook niet geworden. Waarom heb je die niet laten keuren? :D ben nieuwsgierig hoor :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:14

Was ook jammer.
Maar mijn merrie heb ik al op 10 jaar in moeten laten slapen. Dus neem het zekere voor het onzekere.
Hij liep erg rad, was ook zo door de klinische keuring gekomen.

@Eastpak: Die paarden waren ook erg leuk, maar was toch niet helemaal wat ik zocht helaas..
Laatst bijgewerkt door Cath op 02-06-12 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:16

Ow, das wel jammer.

ga toch maar slapen, droom zacht iedereen!

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:19

Sjips zeg.. ik denk ga eens kijken wie de ouders zijn van me nieuwe paard Solinde.
Tik ik zijn naam in op google en zie dat ie al een topic heeft gehad hier op bokt!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1202172&

Kan zien waar Solinde haar schoonheid van heeft.. morgen plaats ik foto's .. het was te donker voor me telefoon.
Ze is goed aangekomen en zat lekker aan het stro te knabbelen. Heb dr lekker met rust gelaten.
Morgen lekker poetsen!

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:22

Fijn zo Udessa

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:31

Hallo allemaal,
ik kom me heel even melden om wat adviezen...
ik heb op MP een geweldig leuk paard gezien wat ik al zo'n maand lang een paar keer per week bekijk, haha! Het is een 11 (volgens sporthorses) of 12 (volgens MP) jarige vos ruin van tegen de 1.80m en M2 dressuur. Super leuk paardje van democraat x jet set D maar de VP is 'maar' €2500,-. Nu vind ik die prijs natuurlijk geen probleem alleen gaan er bij mij al 'alarmbellen rinkelen'... Is dat wel een reële prijs?
Misschien is het slimste gewoon te mailen naar de eigenaar maar ik vroeg me af wat jullie mening is, en misschien heeft iemand uit dit topic al gereageerd op de advertentie?
Bedankt!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:43

Oké oké excuses, ligt er inderdaad aan op welke leeftijd de foto's zijn gemaakt en wat er met het paard gedaan is..
Ik was laatst bij een 11 jarige merrie kijken die in de afgelopen 4 jaar (de benen) en afgelopen 2 jaar (de rug) was gekeurd, die had ik dus niet opnieuw op de foto laten zetten mits de klinische keuring helemaal oké was..

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:43

SunNDLM schreef:
Hallo allemaal,
ik kom me heel even melden om wat adviezen...
ik heb op MP een geweldig leuk paard gezien wat ik al zo'n maand lang een paar keer per week bekijk, haha! Het is een 11 (volgens sporthorses) of 12 (volgens MP) jarige vos ruin van tegen de 1.80m en M2 dressuur. Super leuk paardje van democraat x jet set D maar de VP is 'maar' €2500,-. Nu vind ik die prijs natuurlijk geen probleem alleen gaan er bij mij al 'alarmbellen rinkelen'... Is dat wel een reële prijs?
Misschien is het slimste gewoon te mailen naar de eigenaar maar ik vroeg me af wat jullie mening is, en misschien heeft iemand uit dit topic al gereageerd op de advertentie?
Bedankt!

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/550844197-dressuurpaard-12-jaar-oud.html?

Daar heb ik ook naar zitten kijken.. de foto's zijn erg mooi maar ik dacht aan het zinnetje van MP "als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo"
Je zou altijd kunnen gaan kijken en laten keuren als het je wat lijkt?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:50

vonneke schreef:
Iris, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer een paard zonder werk als driejarige is gekeurd en 3 jaar later opnieuw op de röntgen gezet wordt kan dat een heel ander beeld geven!

Mee eens.. Ken ze zelfs die als 3jarige helemaal prima waren en als 5jr afgekeurd op hoefkatrol.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:23

Poeltje schreef:
Ben al een tijdje aan het meelezen, mocht iemand nog wat leuks zoeken..

Wij hebben een Johnson X Ferro te koop staan (althans, nog niet op internet), 5 jaar, ruin, 1.75 groot en zadelmak. Kent de basisdingen ohz.
Dus mocht iemand nog zoiets zoeken.. :)

http://8.media.hyves-static.net/1499008 ... 08031.jpeg

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:47

Pagina 22 alweer.. ! Ik lees ook weer gezellig mee & hoop dat iedereen in dit topic zijn/haar nieuwe paard vindt!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:11

Ook ik heb hier genoeg topics mee gelezen. We waren op zoek naar een wat oudere paard, een leerpaard. Zodat ik lekker kon rijden, maar mijn vriend het kon leren.

Tot dat ik hier op Bokt een privé bericht kreeg van een vriendin dat ze er over zat te denken om haar paardje te verkopen. Een toen 3,5 jarige haflinger. Kende hem al wel. Ben toen weer een aantal keer mee geweest en er op gestapt, maar ik twijfelde wel over zijn leeftijd. Toch de knoop doorgehakt en hem meegenomen. Hij is super lief, buiten wel voor alles bang, in de bak kan mijn vriend er ook gewoon op en hij doet geen vlieg kwaad. <3

MOeder is; Emma van Nieuw Leven
Vader is; Windspiel.

En dit is Walando van Nieuw Leven;
https://lh5.googleusercontent.com/-rLSf ... 0605_n.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-7c84 ... 6kopie.jpg

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:34

Zo even nu tijd om uitgebreid te reageren :)

gisteren is Schimmeltje goedgekeurd, toen weer naar huis gereden om trailer te halen en toen weer terug gereden :)
Ze was heel moeilijk met laden, logisch ze is 3 en heeft bijna nooit op de trailer gestaan.
Na een half uur stond ze erin, toen heel rustig en op ons gemak naar huis gereden(reis van 1.5 uur met normale auto zonder trailer).
Onderweg nog een keertje gestopt, ze had heel veel stress en wilde niet eens eten toen maar niet meer gestopt om zo snel mogelijk maar weer thuis te zijn.

Eenmaal op stal, had ze nog meer stress, een nieuwe omgeving met nieuwe paarden wat een feest!
Ze heeft in de rijbak even haar ei weg mogen bokken/rennen..
Vannacht heeft ze voor der eigen rust op de paddock gestaan naast een andere merrie, het was de enige plek waar ze een beetje tot rust kwam.

Ze heeft nog bijna nooit tot nooit op het gras gestaan, dus voorlopig blijft het paddock voor haar met denk per dag 20 min. erbij opbouwen(ben veel te bang dat ze hoefbevangen of koliekerig word).
Straks even de hoogstbenodigden spullen halen bij de ruitershop :j

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:39

[quote="Udessa]
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/550844197-dressuurpaard-12-jaar-oud.html?

Daar heb ik ook naar zitten kijken.. de foto's zijn erg mooi maar ik dacht aan het zinnetje van MP "als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo"
Je zou altijd kunnen gaan kijken en laten keuren als het je wat lijkt?[/quote]

Dat is inderdaad de advertentie. Krijg ook van veel mensengehoord dat dat nu eenmaal de prijs is op t moment. Misschien moet ik maar gewoon mailen en vragen om een film en rijfoto's. Wie weet ben ik dan helemaal bekoeld, haha!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:07

Sun, ik zou gewoon eens info vragen. Voor velen is een paard van 1.80 gewoon te groot en er zijn ook veel mensen die graag een jonger paard willen. Dus misschien is er maar een beperkte markt voor dit dier. Als men dan graag snel een verkoop wil, kan de prijs gunstig zijn. Je weet maar nooit: gepaste voorzichtigheid is altijd goed maar je kan ook eens een buitenkansje treffen wanneer dit nou net is wat je zoekt!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:21

Steffiy: Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd naar foto's?

Eastpack: ik zou het filmpje ook wel willen zien?

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:30

Gefeliciteerd hoor!! Fijn dat ze goedgekeurd is!

Ik ben ook helemaal H@ppy!..Mn merrie heeft gisteravond een merrieveulentje gekregen van Sorento! Mooi bruin met een kolletje...alles is goedgegaan gelukkig!!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:36

Gefeliciteerd Steffiy!