Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:10

Sneu :n

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:34

Ik heb een lijstje gemaakt voor morgen, wat ik precies zoek. Hoop dat het goed is! :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:38

Ben wel benieuwd naar je eisenlijstje..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:44

Hier is ie:

Wat ik zoek:

- Braaf in omgang en onder het zadel
- Moet beschikken over een goede basis dressuur. (Netjes aan de hulpen)
- 100% verkeersmak.
- De grote tussen 1m50 en 1m70
- Leeftijd tussen de 8 en 15 jaar.
- Betrouwbaar, rustig.
- Paard dat graag werkt en dus niet in protest gaat.
(Paard kan altijd wel is in protest gaan, maar je snapt wat ik bedoel hé! :D)

Verder ben ik nog even aan het nadenken, moet natuurlijk ook gezond zijn. Maar dat moet zowiezo, en ja wat ik niet zoek is dus alles wat het tegenovergestelde er van is. Wat ik zeker niet wil is een nerveus paard, eentje dat snel schrikt van iets kleins... En ook niet eentje die geen respect heeft in omgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:45

100% verkeersmak zijn ze daar wel. Ze jagen ze gewoon de provinciale weg op ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:48

Die van mij niet, nou ja... Ze is wel verkeersmak. Schrik niet van auto's, maar bij een traktor of camion blijf ik er allesinds niet opzitten. Durft ze wel eens omhoog te gaan, of weg te schieten. Heeft ze echt bang van! Ze is ook onrustig op dingen die achter haar gebeuren, kan natuurlijk altijd wel. Dat ze toen zo schrikte van die hond kon ik haar niet kwalijk nemen, die hond kwam echt opeens uit een bosje gesprongen. Maar het zijn zo de kleine dingen waarvan ze schrikt, een vogeltje in het bos, een takje dat kraakt... Fietsers ondere andere. En ik heb hier een heel mooie omgeving om te gaan wandelen, dus vindt dat wel belangrijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:50

Ja, maar verkeersmak wil niet zeggen dat ze niet schrikken van een vogeltje. Mijne is verkeersmak, geeft niks om alle soorten verkeer, hoe hard het ook langs komt. Ook fietsers in krakende plastic regenponcho's zijn niet eng. Maar een omgevallen boomstam, een plas water en bijvoorbeeld eenden in een sloot zijn wel weer heel eng.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:53

Met mijn vorige merrie kon ik wel langs een bouwterrein rijden waar ze volop aan de gang waren, maar een wit paaltje een paar honderd meter verderop konden we toch echt niet passeren volgens haar :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:55

Yelly schreef:
Met mijn vorige merrie kon ik wel langs een bouwterrein rijden waar ze volop aan de gang waren, maar een wit paaltje een paar honderd meter verderop konden we toch echt niet passeren volgens haar :P

Die vergat ik! De stadsbus die met 80km/h voorbij kwam deed hem niks, maar het witte paaltje in het stukje grond ipv gras :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:56

Mijn nieuwe loopt zo langs draaiende tractoren, maar een shetje zorgde er voor dat ze bijna in m'n nek hing... (liep er naast)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:57

Ja had ik met mijn Haflinger ook, al was die wel heel betrouwbaar in dat soort dingen. Die kon ook wel schrikken, maar die ging niet lopen. Die ging er dan gewoon niet langs, en met een paar flinke woorden dan toch wel. Snap je wat ik bedoel? Ik wil geen paard dat meteen vlucht om iets klein's. Elk paard schrikt wel eens, dat weet ik ook wel.

Wij moeten altijd voor een varkensslager als we gaan wandelen, en elk paard doet daar wel vreemd op. Ruikt ook altijd heel raar, maar die van mij nu krijg ik daar met veel moeite langs. Die maakt rechtsomkeer, en die krijg ik pas weer stil als we bijna weer thuis zijn. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:59

Maar dat is een hele vreemde lucht en het instinct zegt dan gewoon wegwezen. Dat vind ik niet vreemd :n

Maar ik snap wat je bedoelt :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:59

Wel zonde dat je je Haflinger hebt verkocht.. Geen spijt van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:04

Als je paard helemaal nergens van mag schrikken of geen 'wangedrag' mag vertonen, dan kun je beter bij de slager in de toonbank kijken. Die zijn zeker braaf!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:04

Mijn oudje was ook superverkeersmak alleen skeelerende mensen en verkeersborden, paaltjes etc waren doodeng.

Arabiertje heb laatst op de site gekeken maar ik zag er werkelijk niets bij staan waarvan ik dacht die gok durf ik te nemen. Veel succes morgen en als het kan zou ik geld terug vragen en ergens anders gaan kijken.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:05

Tgoh spijt, was een leuk paardje. Heb daar super veel van geleerd, maar in omgang kon ik er niets mee doen. Werd het na een tijd beu, dat ik op wedstrijd zoveel materiaal moest meenemen, en steeds rekening mee moest houden dat ze haar ging los trekken. Heb grondwerk gedaan, maar hoe dan ook... Als ze haar kracht gebruikte, kon ik haar niet houden. En dat durfde ze onder het zadel de laatste tijd ook wel eens te doen. Spijt niet echt, want op het vlak van springen gaf ze mij de laatste paard maanden ook niet echt veel vertrouwen aangezien ze daar zo op afstormde. Maar heb heel veel geleerd, blijft een schat van een paard. Maar je moet er mee overweg kunnen, en dat kon ik op het laatste niet meer.

Ben wel blij dat ze met m'n vriendin staat, die doet het er goed mee. En ik zie haar nog af en toe, dus echt spijt heb ik daar niet van. Mijn andere haflingerveulen over een paar jaar terug is sinds gisteren ook goed terecht gekomen bij iemand. Die was terug naar de fokker, maar de fokker verkocht haar ook terug. En gisteren had ik die man gevonden op FB! Hij gaat haar gebruiken voor't karretje. Mijn Arabiertje doet het ook goed, dus als ik het achteraf bekijk heb ik daar geen spijt van. De paarden hebben nu meer als wat ik hun toen kon bieden.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:07

Ik heb er enkele op m'n lijstje staan, maar er zijn er nu al twee tussen uit omdat ik daar een verleden vanaf weet. Dus dat doen we niet... :-) Gaat helaas niet hé Grauwman. Ben ergens ook verkeerd geweest door m'n merrie te houden, kosten wat het kost. Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten!

Denk dat je me niet zo goed begrijpt Vonneke, ik zeg net dat elk paard schrikt. Maar het is de manier waarop, wil geen paard dat meteen vlucht. Kan het moeilijk uitleggen, maar blijkbaar snapt iemand me allesinds toch. :')

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:10

Welke paarden bij JVDH spreken je nu aan dan, Arabiertje?

Elk paard kan inderdaad wel eens schrikken, maar ik hoef geen enorm rilkikker te hebben die het bij het minste of geringste op een lopen zet :n

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:20

Deze:

Dolce Vita (Maar die is te jong, en weet ik bepaalde dingen over dus die heb ik er uitgehaald)
Goldanna's Pride.
Zerou
Waleska
Ekke
Tampa
Wiard
Shamira.

En Mary Pu leek me ook leuk, maar die wordt verkocht voor iemand en valt dus niet onder het contract bij JVDH.

De meeste interesse heb ik vooral in Waleska, Zerou, en Wiard.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:23

Hoi hoi,

In eerste instantie zocht ik echt een paard tot 9 jaar, maar heb nu toch een leuke 12 jarige merrie gezien!! Past verder helemaal in mijn 'eisen' lijstje alleen is ze net wat te oud.
Ze heeft daarnaast prima papier (zowel dressuur als spring) en heeft al ooit 2 veulentjes gefokt, dus voor later zou dat ook nog een optie zijn! Ze is al eens gekeurd geweest en zou goed zijn, ook op de foto.
Al met al dus eigenlijk wel de moeite!!
Maar die leeftijd zit me helaas toch een beetje in de weg, maar ja, aan de andere kant, als ik er een droom paard aan heb... Wat denken jullie?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:26

Ik zou me om die 3 jaar echt niet duk maken aks ze verder voldoet.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:27

Ik zou gewoon gaan kijken! Wat maken die 3 jaar uit als de rest helemaal bij jou past? Paard kan nog wel 10 jaar mee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:50

Ik zou me om dat leeftijds verschil ook zeker niet druk maken ik wou ook iets jongers maar als je iets vind wat je aanstaat en die voldoet ook nog eens aan alle belangrijke eisen is een leeftijd makkelijk om over heen te stappen :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:51

Iris__Bennie schreef:
Hoi hoi,

In eerste instantie zocht ik echt een paard tot 9 jaar, maar heb nu toch een leuke 12 jarige merrie gezien!! Past verder helemaal in mijn 'eisen' lijstje alleen is ze net wat te oud.
Ze heeft daarnaast prima papier (zowel dressuur als spring) en heeft al ooit 2 veulentjes gefokt, dus voor later zou dat ook nog een optie zijn! Ze is al eens gekeurd geweest en zou goed zijn, ook op de foto.
Al met al dus eigenlijk wel de moeite!!
Maar die leeftijd zit me helaas toch een beetje in de weg, maar ja, aan de andere kant, als ik er een droom paard aan heb... Wat denken jullie?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Waarom zit die leeftijd je in de weg??? Gewoon gaan kijken bij die merrie en als het je aanstaat laat je keuren en koop je haar. Als ze gaaf 12 zijn geworden dan zijn ze behoorlijk degelijk en heb je er nog minstens 10 jaar plezier van.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:00

Dat is ook zeker zo, had gewoon even jullie bevestiging nodig (A) Thanks!
Ze is zelfs al op de foto helemaal goedgekeurd. Dus zal, als het allemaal bevalt, de foto's door mijn eigen DA na laten kijken en klinisch laten keuren. Pas als de DA geen twijfels heeft zal ik geen nieuwe foto's maken en dan wie weet.. ach ja, ik ga te ver voor op de feiten ;)
Eerst maar eens een afspraak maken :D