Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:45

Ik kom dit topic nu tegen en ben er gewoon misselijk van!!
Verschrikkelijk zeg... Dit is gewoon dieren onteren vind ik... Paarden zijn toch mooi zat uit zichzelf?!

DubbelFun

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:47

Beauty is in the eye of the beholder...er zijn in Europa ook genoeg misstanden, daarin staat Amerika niet alleen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:55

Volgens mij is het slachten nog steeds verboden in Amerika, waardoor veel mensen hun paard verwaarlozen en/of gewoon ergens achterlaten en er niet meer naar omkijken.
Dit is soms ook geldgebrek.
In Amerika is een gigantisch overschot aan paarden. Er worden er elk jaar veel te veel gefokt. Bijvoorbeeld renpaarden. Daar wordt maar een minimaal percentage van gebruikt op de renbaan en de rest 'verdwijnt' naar particulieren of wordt losgelaten waardoor ze verwilderen, voor overlast zorgen en worden afgeschoten.
Maar ook in Nederland begint een paardenoverschot te ontstaan doordat er meer gefokt wordt dan er vraag naar is.
In Amerika is alles wel altijd extremer, maar laten we ook bewust naar ons eigen fokbeleid kijken.
Kom ik toch ook weer even terug op de hondjes: mensen kopen een raspup, terwijl de asiels uitpuilen van de honden...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:00

Cowgirl schreef:
Maar owee als je in amerika een paard naar de slacht brengt...moet je ze dan eens horen.

Je hebt toch geen paardenslachters meer daar? Dat nu alles dat wel geslacht moet worden naar canada moet gaan? Vind dat zo naar, want zo zorg je er voor dat mensen andere dingen gaan doen om van hun paard af te komen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:05

Ik kan me niet indenken dat slachtpaarden naar Canada gaan. De grensoverschrijding daar is aan zeer strenge regels gebonden (bin there dun that).

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:06

Dan word er dus illigaal geslacht..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:07

wat gebeurt er dan met die paarden? :oo gezien ik heb begrepen dat je geen slachthuizen hebt voor paarden.... In Canada gebeurt dit wel gewoon maar heb hier niet zulke plesante filmpjes over gezien... (laten we het er op houden dat ze geen schietmasker gebruikten maar een geweer, waar je wel eens mee kan missen ;) )

Ik heb al vreselijke verhalen gehoord over paarden die op gruwelijke wijze aan hun eind zijn gekomen omdat de eigenaar geen geld meer over had voor het paard en inslapen geen optie was (kost geld)...

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:09

ILuvWinnetoo schreef:
Over de Tennessee Walking Horses gesproken, ik heb vorig jaar met school twee filmpjes gekeken over hoe ze die 'hoefijzers' vastmaken enzo. Echt heel gruwelijk..

stomme amerikanen.....
Galopperen die dieren ook ????

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:10

Dandir: Zie het filmpje op de vorige pagina rond 1.36... Galop (of wat je het noemen kan...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:12

Vreselijk, dat filmpje inderdaad...
Ook hoe de achterknieën belast worden, die draaien gewoon spontaan naar buiten bij iedere pas... walgelijk.

Ik heb in 2005 en 2007 de Europese Kampioenschappen voor TWH op de foto gezet.
Gelukkig zijn dat wel normale paarden die op een normale wijze gereden worden. Echt toaal anders.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:14

Gelukkig maar Femke!

Ik vind het echt jammer dat mensen alleen maar denken aan het beste! (uhum) :r :r

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:11

Bah bah bah ;( heb het hele topic gelezen en een paar keer met tranen in m'n ogen gezeten. Wat een dingen doen mensen hun dieren toch aan voor geld of status :(

Feit blijft dat men rassen graag aanpast aan een ideaal.. In Marokko bijvoorbeeld probeert men nu zo massief mogelijke 'berbers' te fokken, er wordt met koudbloed gekruist, deze paarden worden dan wel weer als 'berber' zijnde het stamboek in geloosd, en zijn nu het nieuwe ideaalbeeld geworden. Dat de paarden eruitzien als fotocollages van 3 verschillende paarden doet er niet toe, het beest is groot, dik en massief en dat is het belangrijkste want daar zit het geld... Enorm weke ruggen, overbouwd, veel te dunne beentjes om het massieve lijf nog te dragen.. Het stamboek wil de standaard zo gaan wijzigen dat oa deze dieren juist weer goed in de standaard passen. En dat bij een ras wat al duizenden jaren bestaat en al die tijd een vrijwel gelijke morfologie heeft gehad, kijk maar eens naar rotsschilderingen en mozaïeken en gravures van duizenden jaren terug!

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1638_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0988_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7406_n.jpg

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:21

wat is dit misselijkmakend :r
komt spijtig genoeg ook voor bij meerdere diersoorten!
jammer dat er mensen rondlopen die dit mooi kunnen vinden -:(-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:20

bethje31 schreef:
Klopt DubbelDun maar blijkbaar wordt er wel aan gewerkt.
Zie link:
http://www.change.org/petitions/end-tennessee-walking-horse-cruelty
Kan iedereen die er tegen is meteen de petitie tekenen!

Ik was even afwezig. . . maar dit is nou een reactie waar mensen wat mee kunnen, al weet ik niet of zo'n petitie werkelijk zou helpen ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:24

Nikass schreef:
Waarom is daar niks mis mee? Vind het hoe dan ook een raar soort "hulpmiddel". Met welk doel zou je dat met gezond verstand inzetten dan?

Ik bedoel niet dat het goed is. . . die kettingen zijn pure onzin, maar als het paard verder geen pijn zou hebben, zouden die kettingen ook geen pijn doen (geen prettig gevoel, maar geen pijn). En dat is precies waarom ze die kettingen plaatsen, omdat de benen onder de chemische troep zitten, waardoor aanraking alleen al ontzettend pijnlijk is.

Ik zag een filmpje op youtube waarop je een groom heel sneaky een spraybus ziet gebruiken op de benen van het paard, terwijl het paard geen kant op kan. Ik zou die vent serieus in een dwangbuis stoppen en dan eens een bus pepperspray in zijn gezicht willen kijken. En dan moet ie vriendelijk blijven lachen, want de paarden mogen ook niks laten merken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 22:25

DubbelDun schreef:
Volgens mij hadden ze de slacht afgeschaft, alleen toen brachten mensen hun paarden naar een dirt-lot en lieten ze daar achter om van de honger dood te gaan. Dus ik meen dat ze van het niet-slachten weer zijn teruggekomen.

Klopt. . . er zijn plannen (of het is al afgesproken) dat ze in bep. staten (Texas bijv.) wel weer willen gaan slachten.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:34

Kunnen we hier niet iets tegen doen? Iets van petitie tekenen ofzo? Het zal misschien niet veel uithalen...maar dit kan toch niet zo? Dit is toch pure dieren mishandeling? Dit kunnen we toch niet accepteren?

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:36

Want ik zie dat die petitie die je kon tekenen, gesloten is.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:15

lifaya schreef:
wat gebeurt er dan met die paarden? :oo gezien ik heb begrepen dat je geen slachthuizen hebt voor paarden....

Sommigen worden duizenden kilometers getransporteerd naar Mexico (?) of Zuid-Amerika om daar dan geslacht te worden.

De filmpjes van de TWH's hier zijn misselijkmakend. Het gaat er bij mij echt niet in dat mensen zoiets over hun hart krijgen om te doen en het dan nog blijven verdedigen ook. :n

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:19

Ze moeten ze allemaal afmaken, die mensen, en misschien ook wel die paarden om te zorgen dat ze niet weer verder gefokt kunnen worden.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:20

Niemand vind het een goed idee om petitie te tekenen? Want waar je petitie kan tekenen is gesloten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:25

Esstherm schreef:
Niemand vind het een goed idee om petitie te tekenen? Want waar je petitie kan tekenen is gesloten.

Echt wel. . . maar ik kan ook geen petitie vinden :(

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:25

Zijn er mensen die ook trek hebben in een nieuwe petitie en voorlichtingssites?

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:28

JA!! Ik meld me!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:15

Ik weet niet in hoeverre petities nuttig zullen zijn. Er gaat veel geld in om, en de gemiddelde dingen (die legaal zijn) waar veel geld in omgaan, zullen niet verboden worden. Vooral niet in welvarende landen.