Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:16

Gefeliciteerd pollux!! Ben benieuwd naar de foto's!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:20

Calypso84 schreef:
Ohja, en de leeftijd zoals ik eerder zei. Zij of het moet toch echt onder de 10 zijn. Ik wil het paard voor altijd kopen, en het zou jammer zijn dat als ik een paard van 14 koop, dat wij hierdoor minder lang een team zullen zijn dan dat ik een paard van 8 jaar koop.

ps, vind de tips wel fijn hoor! Alleen ben bang dat dit nét niet het paard voor mij is. Ben ook rustig aan het zoeken. Maar heb geen haast.

Het geeft niemand dat je het niks vindt, maar om dan te zeggen dat ie niet opgevoed is, etc, komt niet zo leuk over. Daarnaast snap ik je zoektocht, maar is het wel lastiger om een paard onder de 10 te vinden, die én echt braaf is én gezond én in het budget valt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:25

Een paard koop je meestal niet "voor altijd". En om 1 jaartje (te oud) zou ik het ideale paardje nu ook weer niet laten staan.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:31

Sorry dat het overkwam dat ik denk dat manegepaarden niet consequent zijn opgevoegd. Dit is alleen mijn ervaring en zeg ook zeker niet dat het bij ieder paard is. Het is gewoonweg dat als ik 'manegepaard' hoor, dat ik dan al een stapje achteruit doe... en daarbij is het paardje 14 jaar. Is voor mij gewoon te oud. Die van ons is nu 21 en moeten we binnenkort laten afmaken omdat we denken dat haar artrose haar pijn gaat doen (doet het al, maar nu 3 weken op medicijnen). 21 jaar... dit betekend dat ik met een paard van 14 nog maar 7 jaar iets leuks kan doen, en met een paard van 8 bijvoorbeeld, heb ik nog 13 jaar! Hoop dat dit verklaart waarom ik denk dat een paard onder de 10 beter bij mij zal passen. Ik word namelijk verliefd op een paard, en dan gaat hij nooit meer weg! Hoop dus dat als ik een paard koop, dat het een paard voor altijd is begrijp je?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:52

Heyhey, kunnen we niet gewoon de wensen van Calypso84 accepteren? Als zij geen (ex)manegepaard/pony wil en hij maximaal zo oud mag zijn, is dat toch haar keuze? We kunnen haar helpen en adviseren, maar niet opdragen om perse een bepaald paard te kopen wat zij niet ziet zitten.. Zij zal met haar toekomstige paard moeten leven, wij niet :P

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:07

dank je wel xladyx

Calypso84 schreef:
..
uiterlijk: ik vind mooi, de fries, maar niet zwart (dus geen fries _O- ) ze zijn allemaal zo .. eh..zwart haha. De optie daarnaast is de Tinker. .

nu lees ik toch net over het ras Barock Pinto! Dit is minimaal 25% fries bloed (tot de 85%) en hij is bont!
hmm, ga daar is verder over lezen :)

EDIT: niet te vinden (of niet in mijn prijsklasse. das jammer)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:55

Bij manegepaard klik ik ook al wat sneller weg. Is misschien heel erg bevooroordeeld, maar ja, laatst heeft een manege deze weer helemaal bevestigd....

Er zijn denk ik zat leuke paardjes te vinden rond de 150... Gewoon op stokmaat en budget gaan zoeken. Op ras zoeken zou ik loslaten.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:56

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:02

XladyX schreef:
Heyhey, kunnen we niet gewoon de wensen van Calypso84 accepteren? Als zij geen (ex)manegepaard/pony wil en hij maximaal zo oud mag zijn, is dat toch haar keuze? We kunnen haar helpen en adviseren, maar niet opdragen om perse een bepaald paard te kopen wat zij niet ziet zitten.. Zij zal met haar toekomstige paard moeten leven, wij niet :P

Precies :j
Zij heeft bepaalde wensen, dat zijn haar wensen.
Ze geeft ook nergens aan dat ze een paard wil wat op concours is geweest.
Volgens mij zoekt ze gewoon een leuk, braaf dier voor buitenritten waarmee ze ook eens een onderlinge wedstrijd kan rijden.
Manegedieren kunnen overigens erg geschikt zijn, en goed opgevoed.
Particuliere paarden zijn net per definitie beter opgevoegd, ik ken er een paar die wel een heropvoedingscursus mogen hebben.
Echter, paard is boven de leeftijd die je zoek, dus valt af. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:10

@ Snoekiej ik vind die Corinthe ook wel een mooi paard bij DWH. Alleen jammer dat zij met slof op de video wordt gereden. Denk alleen niet dat zij allround is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:12

Calypso84 schreef:
deruijter schreef:
Maar je wilt dus geen manege paard? Wil je echt een paard dat concoursen heeft gelopen of wat?

Ik lees het op die manier dat hij gebruikt is voor in de manege. Dat hij dus iedere dag een aantal keer bereden is.. Mijn ervaring met manegepaarden is dat hij daardoor nooit consequent is opgevoed. Een groot min puntje dus.

Of lees ik het fout?

Citaat:
Heeft bij ons in de manegelesjes gelopen, ze is lekker voorwaarts en braaf

maar het is wel een heel leuk paard! Hij lijkt kwa uiterlijk op de fries, met de kleuren van de new forest. Wel heel leuk :j

Ik heb ooit een 12-jarig manegepaard gekocht. Dat dier is 29 geworden bij en er was na een jaar helemaal niets meer van te merken dat ze ooit manegepaard was geweest.
Het is een kortzichtig vooroordeel om een manegepaard af te wijzen, enkel op basis van het gegeven "manegepaard".

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:27

Calypso: ik heb je een PB verstuurd met een advertentie van een paard.

Overigens op de bokt markt, als ik zo even snel kijk, staan er ook wel wat leuke dieren voor je bij.

Er was geloof ik nog iemand op zoek laatst naar een leuk recreatiedier?
Weet niet meer precies wie, maar misschien ook voor jou de moeite waard even op de bokt markt rond te snuffelen. :)
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 07-02-12 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:38

Ik breek even in. Wellicht zit er nog iets bij voor iemand, zie mijn onderschrift.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:15

Pion schreef:
Calypso: ik heb je een PB verstuurd met een advertentie van een paard.

Overigens op de bokt markt, als ik zo even snel kijk, staan er ook wel wat leuke dieren voor je bij.

Er was geloof ik nog iemand op zoek laatst naar een leuk recreatiedier?
Weet niet meer precies wie, maar misschien ook voor jou de moeite waard even op de bokt markt rond te snuffelen. :)

Klopt ik, heb er een op proef gehad maar dat klikte toch niet zo goed als gehoopt :( Nu weer opnieuw zoeken. gelukkig werkt het weer niet echt mee want anders zou ik er nog sagerijnig van worden ook dat ik niet lekker aan de gang kan. Ik vind de new forest x fries trouwens wel leuk en denk dat ze zeker de moeite waard is om naar te gaan kijken, alleen is ze boven mijn budget. Wat dan weer jammer is.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:17

Jij had die 5-jarige toch? :)
Of haal ik nu iedereen door elkaar?
Wat voor stokmaat zoek je?
Zag vooral een aantal leuke in de E-maat staan op de bokt markt voor recreatie.
Enne voor die fries x NF, het is een vraagprijs hé ;)

Er was ook iemand die een D-pony zocht voor recreatie geloof ik? :P

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:27

Pion schreef:
Jij had die 5-jarige toch? :)
Of haal ik nu iedereen door elkaar?
Wat voor stokmaat zoek je?
Zag vooral een aantal leuke in de E-maat staan op de bokt markt voor recreatie.

Er was ook iemand die een D-pony zocht voor recreatie geloof ik? :P

Je heb helemaal gelijkt, die vijfjarige. Met rijden ging het super alleen op stal en in de wei kon ze gewoon niet wennen. Constant rennen en draaien, niet eten.

Stokmaat maakt mij niet uit. Is het paard wat groter dan vind ik het wel belangrijk dat het goed stilstaat met opstijgen. (i.v.m. de buitenritten) Ik vind het erg lastig zoeken aangezien zoveel mensen NOTK hebben staan. Heb wel een leuke op marktplaats gezien, daar vragen ze alleen 1750 voor kreeg ik via de mail door en mijn budget is 1250 zonder zadel en met zadel 1500 (of mijn eigen zadel moet passen maar dat zal wel niet)

en van 2000 zover zakken zullen ze wel niet doen, ondanks dat ik natuurlijk een topplekje voor haar heb ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:30

Jammer hoor, dat ze niet kon wennen!
Ook niet met andere paarden erbij? Slobber om te eten oid?

Zoek je ook nog in een bepaalde leeftijd?
Trouwens, niet geschoten altijd mis ;)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:35

Niet echt heb aardig wat ervaring met jonge paarden. En als het paard echt is wat ik zoek maakt het me ook niet uit als het bijvoorbeeld 16 17 is. Hier moet dan wel de prijs naar zijn vind ik.
Je zou toch zeggen dat er dan ergens eentje voor me staat :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:37

Gerjanne_s schreef:
Niet echt heb aardig wat ervaring met jonge paarden. En als het paard echt is wat ik zoek maakt het me ook niet uit als het bijvoorbeeld 16 17 is. Hier moet dan wel de prijs naar zijn vind ik.
Je zou toch zeggen dat er dan ergens eentje voor me staat :)

Spreekt dit je bijvoorbeeld aan?

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/202064
Goed tehuis lijkt voor hun het allerbelangrijkste en er lijkt ook redelijk wat haast achter te zitten. :)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:43

@ pion, Dat ziet er inderdaad wel leuk uit ja. Best grappig dat er dezelfde hengst achter zit als de vijfjarige merrie'

Ik vraag me altijd wel af wat er achter zon zinnetje zit

Wel enige rijervaring gewenst

Ik heb namelijk wel rijervaring maar zou niet zeggen dat ik heel goed ben ofzo. Ook kan ik best snel zenuwachti worden. best lastig

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:49

Gerjanne_s schreef:
@ pion, Dat ziet er inderdaad wel leuk uit ja. Best grappig dat er dezelfde hengst achter zit als de vijfjarige merrie'

Ik vraag me altijd wel af wat er achter zon zinnetje zit

Wel enige rijervaring gewenst

Ik heb namelijk wel rijervaring maar zou niet zeggen dat ik heel goed ben ofzo. Ook kan ik best snel zenuwachti worden. best lastig

Ik ga er van uit dat ze bedoelen dat je de 'basis' gewoon onder de knie hebt.
Zou er anders gewoon een mailtje aan wagen hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 07-02-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:55

MarvinSgatJ schreef:
@calypso is een draver niks voor jou? Zijn meestal niet zo groot, lagere prijsklasse en goed voor recreatie.
http://link.marktplaats.nl/525177454

ja ik zag ze ook al een paar keer voorbij komen inderdaad :j
alleen weet eigenlijk niks van een draver. En veel zijn in de kleuren bruin met zwarte manen. Laten wij nou net al 4 kwpn-ners in die kleur hebben staan op de stal... dan ben ik nr 5. Dat is de reden waarom ik ook wel zoek naar een paard(je) die me aanspreekt al kwa aanzien. (kleur, bles, wit voetje) enzovoort. Gewoon omdat hij anders moet zijn dan de 4 anderen bij ons op stal ;)

Maarrrrr, jouw link is zeker wel een leuk paardje! :)
alles wat ik hierboven wens zit erin. leuk karakter zeggen ze!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:13

Ach,met de kleur kun je niet rijden.
Ik heb liever geen schimmels meer,vanwege het wassen,maar ga er toch weer bij 2 kijken.

Mocht er nog iemand zijn die interesse heeft in een 14 jarige ruin,braaf te rijden ook buiten maar geen trapzak.
Mag voor goed tehuis weg,prijs is dan minder belangrijk.Heeft M2 gelopen en springt ook leuk.Duits gefokt.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:17

De 2 dravers die ik gekend heb waren inderdaad bruin maar door hun bijzondere karakter sprongen ze er toch uit. Deze twee hadden en goede werklust en waren erg op mensen gericht. Ook waren ze beide erg gevoelig. of dit echt typisch iets van een draver is weet ik niet dat zul je aan de kenners moeten vragen. Maar als je geen bruine en geen zwarte wil valt er wel super veel af hoor!! Je voorkeur gaat dus uit naar schimmel, vos en bont?

En Ambre klinkt erg leuk, en ik heb een goed tehuis voor hem te bieden. :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:20

Ik meld me hier ook even. Ook ik ben op zoek naar een leuk paardje.. Naja meer type grote pony (pony meisje :P) normale prijsklasse, goed verkeersmak ... Hier zijn er zat van zul je denken maar ik wil graag ook de uitstraling waar ik op val... Volslank type maar toch een sjiek en trots voorkomen... Dan krijg ik bijvoorbeeld een haflinger of fjord aangeboden die gewoon alleen maar rond is maar geen uitstraling heeft... Terwijl een haffie best sjiek kan zijn hoor, heb een zwak voor haflingers :) maar er zijn er zo veel die me absoluut niet aanspreken... Volgens mij moet mijn ideale paard nog in de verkoop komen te saatstaan.. :(