Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmarloesx2

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:07

hoii bokkerss

vandaag mn nieuwe aanwist opgehaald rond kwart over 10 waren we weer thuis!
alles was nieuw voor haar dus heel allert .. naar een halfuurtje gekeken of zadel en hoofdstel passte van mn andere pony en dat paste wel dus blij! vanmiddag naar de manege gestapt toen lekker halfuurtje gereden ! toen weer lekker op stal geweest en morgenochtend gaan we weer rijden! (ja we gaan meteen rijden zodat ze aan meer dingen weer gaat wennen)

voor de rest nog nieuwe aanwinsten hier op bokt?? xx

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:17

Xmarloes, een zadel past nooit zomaar van de ene pony op de andere pony, zou toch een zadelmaker laten kijken als ik jou was.
Anders krijg je daar op den duur problemen mee
Tenzij het een boomloos zadel is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:40

Of ze geeft hetzelfde type pony gekocht...

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:27

Marloes gefeliciteerd met je nieuwe pony! Ben benieuwd naar foto's :)
Ik ben het wel met Rider01 eens, een zadel past nooit zo maar op een andere pony, ik zal de zadelpasser wel even laten kijken, en miss heb je geluk en hoeft je zadel alleen wat te worden bijgevuld.

Is er hier iemand die weet wat een redelijke prijs zou zijn voor deze jaarling, ik weet al wel wat de vraag prijs is, maar wilde graag weten wat jullie denken
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/51 ... 4VB4M&df=1

Hoop dat iemand me kan helpen, wat vind hem echt super leuk <3
Laatst bijgewerkt door marloes1990 op 05-01-12 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:28

@ Rider01: Dat van het zadel vind ik onzin, mijn zadel ligt nu ook prima op mijn 4 jarige terwijl ik het voor een ander paard had aangeschaft...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:32

De jaarling, ik zou graag de prestaties van de moeder willen weten etc..
Maar 't is zeker een hele leuke...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:41

Silver_Bolly schreef:
Voor 800 euro zou je inderdaad een leuke draver kunnen vinden. Ik heb ervaring met verschillende dravers en mijn indruk van ze is dat ze wel goed voorwaarts zijn maar niet lastig of gemeen.

Zeker wel :j

Maar 1.65 wordt iets moeilijker, aangezien een groot deel van de Dravers rond de 1.55/1.60 zitten. Het zijn echt niet allemaal heethoofden, wij hebben verschillende kipmakke gehad waar je zo iedereen mee weg kon sturen. Mocht je interesse hebben, de trainer van een van onze paarden heeft vaak wel wat te koop staan in die prijsklasse. Zit hier ook in het Noorden :)

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:44

maudenmarc schreef:
De jaarling, ik zou graag de prestaties van de moeder willen weten etc..
Maar 't is zeker een hele leuke...

De prestaties van de moeder weet ik nog niet, maar als je hem zo ziet, wat zou hij mogen kosten? Mag ook wel in PB hoor :o

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:59

ik vind het echt een super leuke jaarling!!!!!!!! het is er echt eentje waarvoor ik zelf ik zou willen kijken!! echt een leukerd... :D

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:03

Shareek schreef:
ik vind het echt een super leuke jaarling!!!!!!!! het is er echt eentje waarvoor ik zelf ik zou willen kijken!! echt een leukerd... :D

Ik zag hem als eerst! :+ :P

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:09

hhaahhahahahaaa!!!!!! :D ik ben gelukkig niet opzoek naar een jaarling maar als ik dat was....!!! hihihii

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:11

Haha heb ik even geluk :) want Ben wel een beetle verliefd <3

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:18

zou ik ook zijn! :D

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:27

Hoi, ik meld mij hier ook even. Eerst allemaal een gelukkig nieuwjaar! :D

Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een paard waarmee ik fanatiek kan dressuren en die niet te hoog is. Ik ben maar klein en pas nog steeds heel mooi op C/D pony's, maar ik wil toch echt een paard hebben. Gisteren werd een paard die ik had gevonden afgekeurd, dus de zoektocht gaat door... Heb inmiddels wel een paar gevonden, maar wat is het tegenwoordig moeilijk zeg?! Sommige mensen vragen echt belachelijke prijzen voor paarden!

Ik heb al 3 paarden.... :o (1 gepensioeneerde Fjord, een 2-jarige hengst en een 14-jarige (fok)merrie) Maar nog eentje erbij vind ik helemaal niet erg, paardenvirus slaat toe. :+

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:42

Nou ik heb gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald! Was erg onder de indruk van haar. Ze liep het stallencomplex in alsof ze er al jaren staat en ging meteen lekker knabbel aan het kuil. Binnen no time stond er een hele groep mensen om haar heen om haar te bewonderen, oortjes gingen meteen naar voren en lekker neuzen bij iedereen. Ze zag er erg tevreden uit:D.

Vandaag wil ik haar manen gaan bijwerken en kijken of ik passend tuig voor haar heb.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:44

JoAnn schreef:
Hallo allemaal.

Mag ik even inbreken in dit topic om jullie een vraagje te stellen? Ook ik ben recent op zoek gegaan naar een paard, na alle tegenslagen het afgelopen anderhalf jaar verdien ik wel eens een opstekertje.

Vereisten bij aanvang waren : braaf, merrie, ong 1,68m en dressuur minimaal niveau M-Z. Niet echt met de intentie om een hyper-de-luxe wedstrijdpaard te kopen.

Eerste paard was erg braaf, merrie, iets onder het gewenste niveau (net M klaar) maar niet te duur. Zij zette in feite de zoektocht in gang, ik zag haar bij het snuisteren op sporthorses en dacht "och kom, ze staat niet veraf en proberen kan geen kwaad". Omwille van bepaalde twijfels en toch niet helemaal het niveau dat werd beweerd is deze koop afgesprongen.

Toen dacht ik "laat ik eens informeren bij een handelsstal". Op die manier krijg je de kans om met 1 verplaatsing meerdere paarden te zien. Prijzen vrij hoog, maar kom, op die duurste worden we toch niet verliefd en gaan kijken kan altijd. Niks is minder waar, het eerste ritje met een zwarte achtjarige ruin van 1.70m was meteen een klik. Helaas alleen de duurste van de stal, flink boven budget (maar niet onhaalbaar). Paard is echter heel braaf, gewend aan groot verkeer, braaf op wedstrijd (ik ben accidenteel de echte eigenaar tegengekomen op bokt) en een enorme knuffel in de omgang. In alles dus het perfecte paard, alleen een ruin en geen merrie. Het enige waar ik over twijfel is de prijs.

Natuurlijk geef je wat meer omdat je het paard via een bemiddelaar koopt, maar wat vinden jullie nu een realistische prijs voor een achtjarige zwarte ruin van 1.70m, die aardig vlot beweegt, goede wedstrijdresultaten kan voorstellen, bovenal heel lief en braaf is, niveau Z geschoold (enkel de changementen zitten er nog niet helemaal op, paard zou echter nog eventjes in training blijven staan voor dat geld) en gewoon heel fijn rijdt. Het is het eerste paard van een dergelijk kaliber waar ik naar ga kijken.

Ik heb precies wat je zoekt :+
Brave merrie van 1,70 M-Z niveau :)

Maar ik heb haar 3 jaar geleden groen gekocht dus zou niet weten wat ze daar nu voor vragen... ligt ook erg aan het papier denk ik....

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:45

wat leuk Bon_ita, gefeliciteerd met je paardje :D
heb je fotos? ben benieuwd!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:14

@Bon_ita en @xmarloesx2: gefeliciteerd met de komst van jullie nieuwe aanwinst! Natuurlijk wachten wij hier met smart op foto's.

Hebben anderen in t topic nog bezichtingen/proefrijden in de planning staan?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:17

marloes1990 schreef:
Marloes gefeliciteerd met je nieuwe pony! Ben benieuwd naar foto's :)
Ik ben het wel met Rider01 eens, een zadel past nooit zo maar op een andere pony, ik zal de zadelpasser wel even laten kijken, en miss heb je geluk en hoeft je zadel alleen wat te worden bijgevuld.

Is er hier iemand die weet wat een redelijke prijs zou zijn voor deze jaarling, ik weet al wel wat de vraag prijs is, maar wilde graag weten wat jullie denken
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/51 ... 4VB4M&df=1

Hoop dat iemand me kan helpen, wat vind hem echt super leuk <3

Je kunt aan jaarlingen komen voor 1500 euro en dat is wat ik er voor uit zou geven.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:54

EsterW schreef:
Hebben anderen in t topic nog bezichtingen/proefrijden in de planning staan?

Ik zit het erg te overwegen om een paar afspraken te maken voor een paar paarden. :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:55

Ik zit ook heel erg te twijfelen om bij die 3-jarige Unaniem op SH langs te gaan :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:05

Unaniem komen wel erg fijne paarden vanaf vind ik!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:06

Mag ik me ook komen melden?
Ik ben sinds kort opzoek naar een paardje of een e-pony. Het liefst een ruin maar merrie mag ook. Het zal me eerste eigen paardje worden en ondanks dat ik op verschillende lastpakken heb gereden wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen en ben ik bovenal opzoek naar een braaf, lief paard die geen vlieg kwaad doet, die verkeersmak is en ook alleen of samen op een buitenrit kan. Daarnaast zoek ik geen reus aangezien ik zelf niet zo groot ben. Het mag gerust een wat ouder paard zijn. Het liefst rond het m-niveau aangezien ik zelf leergierig ben en graag vooruit wil komen. En het zonde zou vinden om al gauw vast te lopen en niet verder te komen. Kortom een heel eisenpakket maar het komt er op neer dat ik een fijn leerpaard zoek in ook nog eens het lagere/gemiddelde prijsklasse. :o

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:07

denk dat ik, als ik positieve antwoorden krijg op wat vragen, ik een afspraak ga maken bij die jaarling om te kijken of hij echt wat voor mij is

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:13

Ik ga vanavond terug rijden met die 8-jarige en een 6-jarige Florencio x Flemming. Mijn instructeur gaat mee, want ik vond het beide fijne paarden. Voor iemand die er al een tijdje uit is lijkt voorlopig de 8-jarige de beste optie, die heeft al wat meer kilometers gemaakt. Ik ben eens benieuwd wat mijn instructeur zal zeggen, en of de tweede proefrit nog steeds datzelfde gevoel als eerst oplevert.

Nog iemand aanvullingen op de vraagprijs in jullie ogen voor een achtjarige ruin van 1,70 met een goed maar minder bekend papier (hoewel dat voor een ruin toch niet uitmaakt), braaf en geschoold op Z-niveau (een beetje een mini toot dan ;-) )?