Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Silver_Bolly schreef:Voor 800 euro zou je inderdaad een leuke draver kunnen vinden. Ik heb ervaring met verschillende dravers en mijn indruk van ze is dat ze wel goed voorwaarts zijn maar niet lastig of gemeen.
ik ben gelukkig niet opzoek naar een jaarling maar als ik dat was....!!! hihihii
want Ben wel een beetle verliefd

(1 gepensioeneerde Fjord, een 2-jarige hengst en een 14-jarige (fok)merrie) Maar nog eentje erbij vind ik helemaal niet erg, paardenvirus slaat toe.
JoAnn schreef:Hallo allemaal.
Mag ik even inbreken in dit topic om jullie een vraagje te stellen? Ook ik ben recent op zoek gegaan naar een paard, na alle tegenslagen het afgelopen anderhalf jaar verdien ik wel eens een opstekertje.
Vereisten bij aanvang waren : braaf, merrie, ong 1,68m en dressuur minimaal niveau M-Z. Niet echt met de intentie om een hyper-de-luxe wedstrijdpaard te kopen.
Eerste paard was erg braaf, merrie, iets onder het gewenste niveau (net M klaar) maar niet te duur. Zij zette in feite de zoektocht in gang, ik zag haar bij het snuisteren op sporthorses en dacht "och kom, ze staat niet veraf en proberen kan geen kwaad". Omwille van bepaalde twijfels en toch niet helemaal het niveau dat werd beweerd is deze koop afgesprongen.
Toen dacht ik "laat ik eens informeren bij een handelsstal". Op die manier krijg je de kans om met 1 verplaatsing meerdere paarden te zien. Prijzen vrij hoog, maar kom, op die duurste worden we toch niet verliefd en gaan kijken kan altijd. Niks is minder waar, het eerste ritje met een zwarte achtjarige ruin van 1.70m was meteen een klik. Helaas alleen de duurste van de stal, flink boven budget (maar niet onhaalbaar). Paard is echter heel braaf, gewend aan groot verkeer, braaf op wedstrijd (ik ben accidenteel de echte eigenaar tegengekomen op bokt) en een enorme knuffel in de omgang. In alles dus het perfecte paard, alleen een ruin en geen merrie. Het enige waar ik over twijfel is de prijs.
Natuurlijk geef je wat meer omdat je het paard via een bemiddelaar koopt, maar wat vinden jullie nu een realistische prijs voor een achtjarige zwarte ruin van 1.70m, die aardig vlot beweegt, goede wedstrijdresultaten kan voorstellen, bovenal heel lief en braaf is, niveau Z geschoold (enkel de changementen zitten er nog niet helemaal op, paard zou echter nog eventjes in training blijven staan voor dat geld) en gewoon heel fijn rijdt. Het is het eerste paard van een dergelijk kaliber waar ik naar ga kijken.

marloes1990 schreef:Marloes gefeliciteerd met je nieuwe pony! Ben benieuwd naar foto's![]()
Ik ben het wel met Rider01 eens, een zadel past nooit zo maar op een andere pony, ik zal de zadelpasser wel even laten kijken, en miss heb je geluk en hoeft je zadel alleen wat te worden bijgevuld.
Is er hier iemand die weet wat een redelijke prijs zou zijn voor deze jaarling, ik weet al wel wat de vraag prijs is, maar wilde graag weten wat jullie denken
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/51 ... 4VB4M&df=1
Hoop dat iemand me kan helpen, wat vind hem echt super leuk
)?