Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laninthe gaf me haast een mep ''doe normaal stresskip het is maar een manege dahh'' -_-''
mirm schreef:Ik meld me ook! Na een erg nare val en 8 maanden revalideren ben ik ook geen held meer.
De smoesjes om er niet op te stappen herken ik vooral![]()
Het gekke is, dat als ik eenmaal op mijn paard zit het wel meevalt met de angst. Het is meer van te voren. Als ik naast mijn paarden sta/loop druf ik alles en is niets te gek.
Flink last van mijn schouder gehad. (Hij was en is wat schieterig op geluidjes en als hij alleen is ook in de bak, staat ie zomaar eens aan de andere kant van de bak zonder dat je dat had voelen aankomen. Een soort miep-miep road runner zeg maar. Je kunt je voorstellen wat er dan gebeurt. Meestal zit ik dat wel uit, maar soms ook niet. Enfin. Hij is nu eenmaal van mij en dan zal je er weer op moeten anders kan je hem wel wegdoen. En dat gaat natuurlijk niet gebeuren. En de angst - moet ik zeggen - trekt na verloop van tijd wel weg.
Dus ik ben in de bak gaan rijden.
Dat ging goed, hij was braaf. Zelfs een galopje weer meegepakt op links.
Ook dat ging goed, alleen je merkt wel dat hij echt totaal geen balans heeft daarin.
Ik wilde een volte maken in galop maar dat werd een halve bak.

Wel een geluk met zo'n vriend. De mijne had gezegd dat ik me niet zo aan moest stellen. En zodra paard of pony gek gaat doen doet hij wel een stapje aan de kant. Dat zou geen hulp zijn!

) maar niet schrikt, bokt,struikelt, uitglijdt of wat dan ook dan zou ik die onmiddelijk kopen, heerlijk zonder cap op die robot zitten, de wind door je haren, het gevoel van een galop ( jaren niet meer meegemaakt behalve als ik er echt niet onderuit kan en dan met ogen dicht en het bidprentje al aan het samenstellen) kortom ik spaar nog even door, ooit wordt hij uitgevonden, er is ongetwijfeld markt voor
(behalve dat stuk van het trainen, steeds begin ik weer aan het hardlopen maar ik ben zo weinig streng naar mezelf....wilde toch echt dat ik mezelf eens flink op m'n kop zou geven...gewoon ECHT)
Maar nog nooit iets gebroken oid.
Waardoor hij ze dus als gevaarlijk beschouwt. Heb serieus maanden met rug/schouderpijn op de kar gezeten
stukje straat uit en weer terug was voor mij ver genoeg.

) was en toen kwamen de smoesjes (slecht weer, verkeerde periode van de maand etc. etc. (goh, ineens zie ik hier een trend zich ontwikkelen
))

Moet altijd ontzettend nodig plassen als ik ga mennen haha!!
Als ik eenmaal rij dan word ik wel wat pittiger en wat brutaler, mja je moet me er eerst op krijgen.
goed om jezelf een doel te stellen
ultimo33 schreef:Er is in 2008 een onderzoek gedaan.... kan het misschien nog wel eens ergens vinden.
Daaruit bleek dat 80% van de ruiters in meer of mindere mate angst ervaren in hun omgang met hun paard!!