Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:40

ik herinner me ook nog een briljante:
een aantal jaar geleden stond mijn paard in pension bij een boer. Ik ben Parellier en had ook nog eens een natuurlijk bekapper die ook Parellier was.
Hij stond op een zonnige zomerdag mijn paard te bekappen en het paard had behorlijk last van vliegen.
Zegt ie: kan jij met je string die vliegen een beetje wegjagen....? _O-

We konden de boer wegdragen, die zag ik nog net hikkend en proestend de hoek om gaan :+ :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:41

Morrie schreef:
een aantal jaar geleden stond mijn paard in pension bij een boer. Ik ben Parellier en had ook nog eens een natuurlijk bekapper die ook Parellier was.
Hij stond op een zonnige zomerdag mijn paard te bekappen en het paard had behorlijk last van vliegen.

We konden de boer wegdragen, die zag ik nog net hikkend en proestend de hoek om gaan :+ :D

:D :D :D :D :D Zou zomaar mijn bekapper kunnen zijn... ik hóór het 'm zeggen :))
Laatst bijgewerkt door Koper op 15-11-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:45

Morrie schreef:

Zo zei ik een keer tegen iemand: Ja het liefst wil ik nog een lere string hebben, die neemt tenminste de nattigheid niet op.

:')

Je had dat gezicht moeten zien :P

(ook een parellier haha)

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:18

Maritje1991 schreef:
Zo zei ik een keer tegen iemand: Ja het liefst wil ik nog een lere string hebben, die neemt tenminste de nattigheid niet op.

_O- :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:54

Een hele tijd geleden op een paarden evenement waar ik met vrienden was, waarvan 1 tevens me instructeur is.
Anky stond met haar zoontje op dr armen.
Komt er een stoet menners voorbij.
Zegt anky tegen dr zoontje....Kijk paardjes

Zegt me instucteur....Die heeft hij vast nog nooit gezien :+

Ooit op wedstrijd opgevangen........
Die mensen hadden een behoorlijk groot paard.
waren door de politie aangehouden voor controle.
Die zeiden dat het paard te groot was voor de trailer.
Het was al een speciale trailer iets verhoogt.
Die politie mensen hadden er een rekensommentje voor dat het er op neer kwam dat die trailer hoger dan 2 m moest zijn....
Sta je daar met je goede gedrag

diddletje

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:05

trailers zijn toch altijd hoger dan 2 meter?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:07

diddletje schreef:
trailers zijn toch altijd hoger dan 2 meter?

Volgens mij niet vanaf de laadbodem tot het dak hoor.
Maar het kwam er op neer dat dan uiteindelijk hoger zou zijn dan een vrachtwagen en niet meer door viaducten zou kunnen komen

Zie net dat ze tegenwoordig tegen de 2.30 zitten :+

Maar de politie mensen wilden een toren flat zien zo hoog

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:11

dan ist wel een stuk meer dan 2m ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:17

volgens mij zijn er helemaal geen regels mbt hoe groot de trailer voor welk formaat paard mag/moet zijn

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:22

Hahahahaha geweldig!

Maar een trailer hoger dan een vrachtwagen?
Lijkt me nogal sterk haha, vrachtwagen combinatie is bijna 4 meter hoog.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:23

Vivat schreef:
volgens mij zijn er helemaal geen regels mbt hoe groot de trailer voor welk formaat paard mag/moet zijn

Ja volgens de politie was er toch echt een rekensommentje.
Die mevrouw had ook gevraagt hoe het dan met hun bereden politie zat.
Sommigen willen gewoon even laten zien wie er in het blauw loopt 8-)

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:23

Vriendje van mijn huisgenoot..

*Bukt voorover en pakt de pees van het paard vast.
"is toch bijzonder dat een paard op zulke dunne beentjes kan blijven staan?!!"

*Loopt stal in
"is dit nou zijn slaapkamer?"

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:33

Vriendlief zegt altijd.........Als jij het huis nu net zo netjes en precies zou doen als de stallen............
Ik zeg dan altijd doodleuk......Is goed hoor schat dan strooi ik in het huis ook stro

Pas geleden toen ze met een paard bezig waren met inrijden en gingen hangen zei vriendlief pff dat kan ik zelfs :+

_Evelyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:41

en hoeveel keer heb ik al niet gehoord - na vermelden dat ik western rijd: "ah leuk, dan doe jij zo aan line dancing ? " (yeah right)

en deze vind ik ook leuk (van een vriend van een paardenvrouw): dit paard heeft een luxe leven in vergelijking met mij, 1uurtje per dag werken, altijd eten op tijd op tafel en moet zelfs zijn eigen stal niet uitmesten...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:45

ik geef die vriend groot gelijk om dat te denken, haha! En hij moet ook nog z'n eigen ziekteverzekering betalen :(:)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:10

Eerlijk gezegd vind ik het ook een knap staaltje van de natuur dat een paard op vier van zulke dunne beentjes kan staan......

En ik ben nog wel een paardenmens!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:03

_Evelyn_ schreef:
en hoeveel keer heb ik al niet gehoord - na vermelden dat ik western rijd: "ah leuk, dan doe jij zo aan line dancing ? " (yeah right)

Aan zo'n wannabeekojboj line dancer vragen waar hij zijn paard heeft geparkeerd, dát is grappig, vond ik dan :D . Ik krijg vaak de vraag of ik dan ook kan lasso gooien, waar mijn lasso is, waar mijn hoed is en waar of dat de koeien zijn ('nee', 'kwijt', 'weggewaaid', 'daar waar mijn lasso is').

O, en een keer, ik reed buiten, paard in westernoutfit inclusief stars-and-stripes pad, van welk circus ik was...

En die stringdingen... _O- . Ga toch eens in de lingeriewinkel vragen hoe ze denken dat ik zo'n ding om een carrotstick geknoopt krijg :P .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:15

Omg welk circus, die is wel heel erg... :')

Maar ik doe stiekem ook wel "coiboitje" spelen hoor. Dan ga ik op Flame de andere 5 mbv een longeerzweep van de wei naar de paddock sturen. }>
(En dan verdomd goed opletten dat als het spul dan bokkend daar naar toe spurt paardlief onthoud dat zij wel iemand op haar rug heeft. := )

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:55

Een opmerking van een paardenmens over mijn BRUINE border collie: wordt hij nog zwart? :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:17

:') heb echt in tranen gezeten van sommige opmerkingen hier ....

Ik was eens met een stalgenootje aan het buitenrijden (bos), komen we ouders en twee kindjes tegen.. vader tegen die kinderen : "kijk dat zijn nou politiepaarden, die mag je niet aaien als ze aan het werk zijn !"
Je kon ons opvegen :D
(mondy in western, ik met spijkerbroek, het andere paard had wel een blauw dekje op, dus ik snap de verwarring :') )

De vraag of wij vrouwen een orgasme krijgen van paardrijden heb ik ook al vaak gehad (mannenwereld op het werk)

Mondy en Kasper zijn ook vaak erg jonge hengsten (beide ruinen van 19) :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:52

_Mondy_ schreef:
De vraag of wij vrouwen een orgasme krijgen van paardrijden heb ik ook al vaak gehad (mannenwereld op het werk)
Mja, nou zeg je wel mannenwereld, maar ik heb serieus wel eens eens artikel gelezen in de Viva, drie interviews met vrouwen over wat hen nou zo aantrok in paardrijden, dat toch wel licht erotisch getint genoemd kon worden. Heb het iig met open mond zitten lezen...

O, nog zo'n mooie schoot me te binnen. Ik was met een kennisje in de bak aan het rijden. Komt er een man langsfietsen die stopte. Of we wel heel voorzichtig wilden doen en heel goed moesten vasthouden, we konden eens vallen en in een cactus terecht komen.
Heb 'm maar vriendelijk bedankt voor de waarschuwing en hem beloofd dat we écht zouden oppassen bij de cactussen. Al vraag ik me tot op de dag van vandaag af welke hij nou bedoelde...hier in de polder groeien die dingen nu eenmaal niet zo...

@Gypsy: op zich had ik die opmerking van dat circus wel kunnen begrijpen, ik doe nog wel eens 'rare' dingen in de bak met de paarden, maar dat iemand zoiets vraagt als ik met een nog net niet slapend paard aan het sjokken ben...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:06

Over jonge hengsten gesproken... wedstrijdje van de vereniging, was aan het losrijden en paard miste z'n vriendjes. Om dat kenbaar te maken zette hij een flinke keel op en was overall niet heel rustig. Dus daar reed ik op een brullend en stuiterend paard. Een paar meisjes die daar ook reden hoorde ik iets zeggen over "uit de buurt blijven van die mevrouw met die jonge hengst" toen ik langsreed... hij was 11, al heel lang ruin en heeft bepaald geen viriele uitstraling :=

Aan het eind van dat weekend was hij schor :(:)

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:15

ik heb een iele nrps van 1.44, tsja die is in vergelijking tot de zware ruin van 1.75 en mega ronde merrie van 1.60 wel klein, maar wel banketstaaf dat een fam. die ons tegemoet fietste zei: oh kijk een shetlander, wat een leuke mini zeg! (ik keek nog achterom of er missch een shetje aangesloten was?)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:19

Whuahahaha sommige opmerkingen kan je toch niet zelf bedenken?! :Y)

Onze pony's staan langs een fietsroute en één van de 3 kuddes bestaat uit een fries en een stuk of 5 shetjes die ook allemaal zwart zijn . Nou fietste er eens een gezinnetjes langs toen de shetjes lagen te slapen en de fries op wacht stond. Hoor je de kindjes zo: "aaaah kijk mama, die mama is wel lief voor haar baby's!"

Wij zelf hebben een tweespan waarvoor de drie pony's hadden; Rachid een druk ruintje van toen 18 jaar, Puck een rustige merrie van toen 9 die de andere het werk liet doen en haar zoon Spetter een stoere ruin.
Hoe vaak we wel niet uit hebben moeten leggen dan Rachid niet de zoon is van Puck en Spetter en dat Puck niet al zo oud is dat ze echt dringend met pensioen moet. Hahahah

En over fotografen gesproken... Mijn toenmalige vriendje had ik eindelijk over kunnen halen mee te gaan naar wedstrijden en aangezien ik normaal alleen m'n groom mee heb en lezen én foot's maken geen combi is was dit mijn kans om een paar kiekjes van mn poown te krijgen. Helaas voor mij heeft mijn ex mij op de foto gezet, ongeveer 50 keer.. Niet mijn paard..
En tijdens een andere wedstrijd op een terrein waar m'n paardje altijd al heel gespannen is, zat er een fotograaf andere zo'n sierstruik die opeens omhoog sprong om foto's te maken toen ik langs reed. Nou dan moet je echt mij hebben.. paard 3 meter de lucht in en de rest van de proef verpest, en oja een snauw naar de fotograaf (heb nog wel sorry gezegd haha)
Laatst bijgewerkt door SunNDLM op 16-11-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:23

Ik had een nieuw paard gekocht, met wit hoofd, mijn oma was blijkbaar langs het land gefietst en weer snel naar huis om mij op te bellen:je moet snel naar je nieuwe paard want hij staat al een hele tijd met een witte emmer om zn kop en die gaat er niet meer af.