Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:40

dat vind ik ook wel heel erg lief....

Eigenlijk wil ik best wel weten wat je nou voor echt ergs had gedaan TS... :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:02

Browniee schreef:
tijdje meegelezen.

Ik was eerst bevriend met een meisje, had al veel verhalen gehoord dat het meisje heel raar was en dat ze AL-TIJD loog. Maarja, ik was nieuw op de manege en ze was de enige die aardig deed tegen mij, en ze was echt lief. Samen mochten we weleens tutten met de bruine KWPN van onze instructrice, hoeveel roze die wel niet in haar haar heeft gehad... Op een dag ging ze weg, naar een andere stal, wij janken joh. Eerst nog lekker getut met het paard voordat ze wegging.
We wilde allebei een eigen paard en hadden bedacht dat het misschien wel samen mocht van onze ouders (zo blij dat dat niet doorging). We zaten dagelijks bijelkaar en minimaal 3x per week op de manege. Na een jaar kwam ik erachter dat ze echt loog, en veel ook. Maar iig gingen wij dus gewoon naar de weides enzo, beetje blij doen met de paarden en dat soort dingen.
nu ben ik niet meer bevriend met haar, ze loog echt over vanalles en nog wat. Ze wordt dit jaar 15 en heeft op haar hyves staan dat anky haar trainster is.... yeah right.

Ik zie dit meer als een te rijke fantasie dan echt liegen... Ik ben ook zo geweest :o Ik heb toendertijd op een ponykamp iemand wijsgemaakt dat ik een eigen pony had en ze geloofden me ook :') natuurlijk was het niet waar := Was toen ook een jaar of 13 a 14 :+ Heb echt een gigantische rijke fantasie, altijd al gehad :') Ik heb bijvoorbeeld op een bepaald paardenforum :') gezegt dat ik later rijk ga worden, dierenarts word en dat ik dan een ranch in amerika heb met 6 quarter hengsten en 6 merries omdat ik wil gaan fokken :') was toen 14 of 15. Ik zie het dus niet als liegen maar wel als een dromer. Liegen is in mijn ogen meer iets als zeggen dat je niet hebt gereden maar het dus wel hebt gedaan (terwijl het niet mag). Ik vind 14/15 jaar nog best jong, ik zie aan de meisjes van die leeftijd die ik ken dat ze ook nog best penny zijn :+

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:03

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:43

lifaya schreef:
Browniee schreef:
tijdje meegelezen.

Ik was eerst bevriend met een meisje, had al veel verhalen gehoord dat het meisje heel raar was en dat ze AL-TIJD loog. Maarja, ik was nieuw op de manege en ze was de enige die aardig deed tegen mij, en ze was echt lief. Samen mochten we weleens tutten met de bruine KWPN van onze instructrice, hoeveel roze die wel niet in haar haar heeft gehad... Op een dag ging ze weg, naar een andere stal, wij janken joh. Eerst nog lekker getut met het paard voordat ze wegging.
We wilde allebei een eigen paard en hadden bedacht dat het misschien wel samen mocht van onze ouders (zo blij dat dat niet doorging). We zaten dagelijks bijelkaar en minimaal 3x per week op de manege. Na een jaar kwam ik erachter dat ze echt loog, en veel ook. Maar iig gingen wij dus gewoon naar de weides enzo, beetje blij doen met de paarden en dat soort dingen.
nu ben ik niet meer bevriend met haar, ze loog echt over vanalles en nog wat. Ze wordt dit jaar 15 en heeft op haar hyves staan dat anky haar trainster is.... yeah right.

Ik zie dit meer als een te rijke fantasie dan echt liegen... Ik ben ook zo geweest :o Ik heb toendertijd op een ponykamp iemand wijsgemaakt dat ik een eigen pony had en ze geloofden me ook :') natuurlijk was het niet waar := Was toen ook een jaar of 13 a 14 :+ Heb echt een gigantische rijke fantasie, altijd al gehad :') Ik heb bijvoorbeeld op een bepaald paardenforum :') gezegt dat ik later rijk ga worden, dierenarts word en dat ik dan een ranch in amerika heb met 6 quarter hengsten en 6 merries omdat ik wil gaan fokken :') was toen 14 of 15. Ik zie het dus niet als liegen maar wel als een dromer. Liegen is in mijn ogen meer iets als zeggen dat je niet hebt gereden maar het dus wel hebt gedaan (terwijl het niet mag). Ik vind 14/15 jaar nog best jong, ik zie aan de meisjes van die leeftijd die ik ken dat ze ook nog best penny zijn :+

haha nee ze liegt echt, dit is namelijk niet het enige, ze loog echt over ALLES. zo heeft ze een paard, rijdt ze zz zwaar en kan ze met paarden praten, en ze gelooft het ook nog serieus. Maar het is ook gevaarlijk want vorig jaar pakte ze het op de paardenmarkt gewonnen veulen en was ze van plan om ermee naar de waterweg te gaan. ze zei dat dat mocht van degene die alles met de paarden doet en dat zij daarvoor aangewezen was. Wij die vrouw gebeld en te horen gekregen dat ze er niks vanaf weet en dat het veulen absoluut nog niet naar buiten mag.

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:48

Dichtbij ons stond altijd een oud wit paardje. Ze was altijd erg vies, maar wat wil je als je een spierwitte pony in de wei hebt staan :+. Maar dat vond ik natuurlijk sielug! Ik fietste er elke middag langs als ik naar huis fietste van school, dus toen begon ik tegen mn vriendinnetjes te zeggen dat ze aan me gehecht was, en dat ze nooit eten kreeg, alleen van mij. Dat ze naar me toe gallopeerde als ik voor haar hek stond enzo, paard had mij in de realiteit misschien 2 keer een suffe blik toegeworpen. Toen besloot ik haar een naam te geven: Gavonita (had ik ergens in een boek gelezen geloof ik). Later bleek dat een paar andere plaatselijke penny's de politie hadden gebeld wegens 'ernstige verwaarlozing' ofzo ( paard had het hartstikke goed!). Dat was al verschillende keren gebeurd dus eigenaren hingen een briefje op bij het hek:
Deze pony heet Lady, ze is al 30 jaar. Daarom ziet ze er misschien niet meer zo goed uit, maar ze is nog helemaal gezond. gelieve haar niet te voeren, Lady is allergisch voor bepaalde dingen.
Ik als diehard-penny trok me daar natuurlijk niks van aan en ging nog dagelijks naar haar toe wat 'suh kann niet sondur mee!!!!'
Pony heeft een goed leven gehad en is jammer genoeg overleden.

Ik was denk ik meer de sluwe penny soort, niet de brutale haha.
Als de eigenaar er aan kwam snel wegfietsen etc, nooit gevraagd of ik haar mocht verzorgen, ook met allerlei leugentjes mensen dingen wijs maken :+. ( en dan vooral de meiden die geen penny's waren, die kon ik natuurlijk helemaal voorliegen..)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:57

Ik had als 6? jarige met een vriendin een trektocht gepland. :')
Die wouden we gaan doen met onze shetten.
We dachten dat we dat wel met een groepje konden want we waren toch geen kleine kinderen meer :')

Ook speelde we altijd paardje en de hond moest ook altijd springen.

Ik en een vriendin zouden ook nog een keer naar 't strand gaan.
Dan gingen we 't busje lenen van de eigenaar van die verzorgshet van mijn vriendin en konden de pony's (2 shets) wel achterin _/-\o_
Dit was al vaker gebeurd met de pony's van de buseigenaar :')

Mijn andere vriendin had ook een verzogpony, een welsh B en daar wouden we op rijden (we wisten dat hij niet beleerd was)
Toen waren we 9? Ik ging er op en zij hield hem vast. (Zonder zadel/hoofdstel)
Toen gingen we draven en 't ging gelukkig ook nog goed

Toen ik 10? was hadden we (Ik en mijn zus) stiekem andermans veulen uit de stal gehaald om hem buiten te zetten.
We vonden hem zo zielig. bokken en steiger joh! (Hij was in 3 maanden nog NIET buiten geweest)
Maar met halstertouw aan zijn halster laten uitrazen

Echt erg was ik niet. wel altijd paardjes aaien maar niet andermans weiland in.

13maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:01

Ik heb niet onwijs veel gedaan, komt omdat ik vroeger de grote paardenhater was en eerder een blokje om liep dan dat ik ze wilde zien. Reden? bijna alle mensen in Nederland vinden paarden leuk, dus ik niet!
Gelukkig ben ik tot betere inzichten gekomen en toen kwam ik ook met pennystreken.
Zo was er op de weg naar school een huis met daarachter een wei. Ik liep door de tuin om een het paard dat in de wei stond te aaien. Ook gaf ik hem vaak wat te eten. Dit heb ik een paar weken volgehouden, met de gedachte dat als de eigenaar me zou zien, ik het paard vast wel mocht aaien. Toen de eigenaar me zag, werd ik meteen weggestuurd. later had ik nog een gedicht gemaakt, omdat ik het paard zo miste. De mensen die in het huis woonden bleken toen niet de eigenaar van het paard te zijn, maar ze verhuurden de wei. De bewonders zeiden toen nog dat ze het ontzettend zielig voor me vonden.....Ik was toen ook erg zielig!!!! :P

Later heb ik een shetlander verzorgt. Ik had echter nog helemaal geen ervaring met paarden, de eigenaar vond het echter geen probleem en vond het leuk om me allemaal dingen te leren. Het enige was, dat de eigenaar mij 'harde' dingen bijbracht. Zo heb ik die shetlander eens getrapt, omdat ze niet doorliep. O, hoe heb ik ooit zo stom kunnen doen.

Het trieste komt nog: Ik ben nog steeds niet helemaal penny af |( |( |(
Ik hoop dat ik voor alle andere penny-bevliegingen bewaart zal blijven en geen stomme dingen meer zal doen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:06

Even een stipje! Heerlijk om te lezen,, zal ondertussen even nadenken over mijn Penny-bestaan :+

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:34

Ik weet niet of het heel erg penny is, maar heb me tot lange tijd erna nog erg geschaamd!

Vroeger toen in nog op een manege stond had ik een keer op de shetlander van de dochter van de eigenaar van de manege gereden. Dit was natuurlijk hardstikke leuk en stoer wantja, niemand mocht dat voor de rest en ik zat op een pony waar nog niemand op had gereden :+
Vlak daarna kreeg ik een eigen pony dus had hem niet meer gereden.
Paar weken later wilde ik toch nog graag een keer op deze shet rijden, ik had het aan de eigenaar gevraagd en de vond het goed. Hij zou ze straks op de wei zetten omdat ze al een tijdje niet uit stal waren geweest en dus erg fris zouden zijn en dan kon ik om 12 uur vrijrijden. Nou.. Tijdje gewacht, toen begon de tijd toch wel te dringen. (Ik was samen met een ander meisje die de andere shet zou nemen). Nog een keer gevraagd; "Jaja doet het zo.." . Weer even gewacht en toen hebben we voorgesteld om ze zelf op de wei te zetten omdat ik toch echt ongeduldig werd en het al bijna 12 uur was! Dit was goed als we maar voorzichtig waren want ze waren druk, maarja als 9 of 10 jarig manege meisje kun je zelfs een grote zwarte hengst aan dus is het logisch dat je dit ook kunt :+ .
Nou, wij dus die pony's pakken en mee naar de wei lopen. De weilanden zijn best een end lopen maar wel op het terrein dus ze kunnen alleen naar de wei of naar stal en niet de weg op als ze losbreken.
Toen begonnen ze onderweg toch wel een beetje vervelend te doen, en te trekken en sprintjes nemen en wij erachteraan geslurd. We konden ze echt niet houden! Toen toch maar losgelaten en die shetten KEIHARD naar de weilanden rennen! Ik bijna in tranen joh! :') en toen gingen we er natuurlijk achteraan! Helemaal tot de achterste wei gevolgd. En als dat nog geen straf genoeg was, lieten ze zich echt niet meer vangen! Even later kwam de zoon en zijn neef van de eigenaar en wij dachten gelukkig! Gingen ze tot overmaat van ramp op het hek van dat weiland waar we ze hadden ingelokt zitten en gingen smakelijk staan lachen! Schaamde me kapot! Toen uit eindelijk hebben we de verzorgertjes van de shetjes erbij moeten halen om ze te vangen. :o
Heb daarna nooit meer gevraagd of ik op die shet mocht rijden :+ Wat een ramp was dat zeg!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:04

Browniee schreef:

Euhmm,
Ts heeft dit al lang al gezegt :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:09

Dat is al wat pagina's geleden :D. Geen idee meer waar.. Leuk dat dit topic nog altijd zo loopt. Ik lees nog steeds met een glimlach de penny verhalen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:39

Weet niet of ik het al had geplaatst,

Mijn achternicht, bokker Fayem89 heeft een tinker, Shakiro.
Toen ik een jaar of 6/7 ? was mocht ik er eens een rondje op door het bos, zij ernaast lopen.
MAAR TOEN.

Mocht ik zélf oversteken! Zij liep naar de overkant en ik mocht zelf Shakiro naar de overkant brengen!
Wat voelde ik me stoeeeer! Volgensmij wist het hele dorp dat ìk, de echte cowgirl op de echte tinker, Shakiro naar de overkant kon rijden!

Paardlief liep trouwens gewoon achter baasje aan :')
Afbeelding
8-)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:21

Vroeger was ik een keer bij me oma.
Tegenover hun huis was een meisje aan het rijden met haar paard.
Ik verveelde dus ik dacht, ik ga daar mooi even naar toe.
Dus ik daar heel verlegen bij de bakrand staan kijken.
Meisje had me gezien en we begonnen wat te praten, volgens mij vond ze me wel schattig haha.
Totdat ik ( krijg nu nog een rode kop van schaamte) ging vragen of ik mocht uitstappen.
En wonder boven wonder zei ze ' als je de volgende keer je cap meeneemt mag je uitstappen' :')

En vroeger met opstaples, liepen er altijd ervaren kinderen met je mee.
Nou dat vond ik vreselijk joh! Want het was zo stoer als je los mocht.
En ook altijd zeggen ' nee je hoeft niet mee te lopen, ik kan het zelf heeeul erg goed'

En ik weet nog dat ik nog als klein pennytje was en ik op ponykamp was.
Met de bonteavond gingen ik een workshop logeren geven.
Helaas was mijn lievelingsmanegepaard niet beschikbaar.
Ik teleurgesteld, kwam de manege eigenaresse naar me toe met haar paard.
En mocht met dat paard longeren.
En ik met een big smile longeren, trots dat ik was joh!! :D

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:35

nikkialex schreef:
Browniee schreef:

Euhmm,
Ts heeft dit al lang al gezegt :')

oeps... overheen gelezen... (schaam)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:25

brownie,
geeft niet haha. :')

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:25

dat stukje van TS teruggelezen, jij was echt erg ! :') hahaha

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:30

Welke pagina heb het gemist?

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:31

Ach dat was een beetje een penny actie van mij...

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:25

Wat een geweldige verhalen in dit toppic. Toen ik begon met lezen dacht ik dat ik niet zoveel gekheid had uitgehaald, maar nou aan het eind.... oei, dan ben ik toch wel een pennyponymeisje geweest :P

Hier alvast een paar zinnen, heel verschrikkelijk ben ik niet geweest!

Ik ging altijd met een vriedinnetje van mij met een klasgenootje mee naar de boerderij, alleen omdat ze daar een shetlandertje hadden staan die ik wel even zadelmak ging maken. Oei wat kon dat ding hard. Maar stoer als ik was, bleef ik altijd zitten.

Diezelfde vriedin kreeg ook een shetlander bij der opa. En die kon ik natuurlijk ook wel zadelmak maken. Maar die kon aardig bokken. ben der een aantal keer in het land afgevallen. De laatste poging deden we in de oude koeienstal op een betonnen vloer, natuurlijk alleen met een halstertje en touw want dat konden wij. Ik derop, pony ervandoor, en ik bleef achter de deur hangen op mijn rug op het beton. Oh wat was ik kwaad op dat beest..... gelukkig voor hem liet die zich niet meer vangen :P

Natuurlijk altijd en overal paardje spelen. Had de lereran bij mij op de basisschool zo gek gekregen om hout aan mij te geven zodat ik bakletters voor in de pauze kon maken. En dan met al mijn klasgenootjhes paardje spelen, en de figuren aan iedereen leren. Ja want ik reed pony hoor!

En thuis ook, vooral veel springen. Zelf hindernissen maken in de bush bush en dan met een vriendin kijken wie het hoogste parcours kon springen. Dit echt nog tot mijn 14e ofzo gedaan. En de bosjes van mijn pa moesten er ook aan geloven. in het begin ging het nog wel maar na een jaar of 2 ging ik er toch vaker doorheen dan overheen, oh wat is mijn pa boos op mij geweest.

En parcoursjes voor de hond bouwen. Gelukkig voor haar heb ik nooit rare dingen aan der gebonden. Maar springen moest ze hahaha. gelukkig vindt ze dat ook wel leuk.

Enne met diezelfde vriendin haalde ik kattekwaad uit in het dorp. maar op een dag vonden we een shetlander midden in het dorp bij mensen achter het huis. Nou dat moest natuurlijk onze donderdag verzorgpomy worden. Want wat ze ze er niet uit. Zo zielig....
Dus wat hebben we gedaan, ik het naastgelegen bosje een diepe kuil gegraven en deze gevuld met groentes die we bij het halve dorp uit de groetetuin hadden gejat. Oh wat heb ik mij daar lang schuldig over gevoeld..... en die arme pony heeft er niet lang van kunnen genieten.... de week erna was al onze groente snot! terwijl we het zo goed koel onder de grond bewaart hadden!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:05

Ben zelf nooit echt een penny misdadiger geweest, heb wel veel verzorgpony's gehad en bij 1 ben ik er bijna op gaan zitten maar werd (gelukkig) gesnapt. Heb bij mijn eigen pony de manen wel eens recht afgeknipt xD ik vond het eigenlijk wel schattig staan.

Ik zat net al deze berichten te lezen toen ik gebeld werd door ander meisje waarmee ik zeg maar de wei deel, dat mijn paard agressief in de wei was, alle staldeuren op slot zaten en de ander pony allemaal wondjes had (ga zo mijn eigen paard controleren op wondjes). Als ik erachter kom wie dit heeft gedaan ~~}> Ik kan hier echt zoo erg boos van worden dat ik mezelf gewoon zit op te fokken xD

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:10

Ik was niet echt een misdadiger, eerder een brutale, onwetende penny, haha.
Onze achterburen hadden een weitje met een leuke fjord en shetlander vroeger.
En dat begon met snoepjes voeren, en aaien, tot de wei inlopen.
Eenmaal in de wei ging ik poetsen, en met mijn hond in de wei zitten, en in het hondenhok.
Maar heb nooit op de pony's durven zitten, zo slim was ik wel op mijn 6e.
Tot het hele spul inclusief pony's verkocht werden, en de nieuwe eigenaren waardeerden mijn poetswerk niet zo, en begrijpelijk, ghehe.
Daarna ben ik er nooit meer geweest, alleen nog om appels e.d. te voeren, maar dat doe ik nog steeds aangezien de pony's er nog steeds staan.
Maar heb wel eerst gevraagd of ze snoepjes mochten, haha, heeft me veel lef gekost.
Gelukkig herkende ze me niet na zoveel jaar. :')
Als ik nu een penny bij mijn verzorghafje zou aantreffen zou ik echt om te spetteren zijn, haha, afblijven!

Kimberleeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:54

geweldig om dit allemaal te lezen :')

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:27

Ik ben blij dat er bij mijn vp's een sloot tussen zit en er een hond rond loopt die iedereen uit enthousiasme omverloopt. Nu ik al die verhalen heb gelezen. :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:28

arankeng schreef:
Welke pagina heb het gemist?

rond 8 ofzo, moet je ook zelf even gaan zoeken. ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:33

Als je bij de topicstarter op "geplaatst" drukt rechtsbovenaan een post van haar krijg je enkel haar posts te zien en hoef je dus veel minder pagina's te doorzoeken.