Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:47

Voor Noord Holland kan je mij vragen

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:28

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:00

hij is nu 1,71 mij hij is ook geen echte trento en is een spielberg X trento, en schijnbaar zach spielberg er ook zo uit toen hij 3 was

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:54

ow oke. Het lijkt me een fijn te rijden paard.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:02

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:07

raar beslagen en hoeven zijn niet goed bekapt vooraan...

Maar aan de stand zie ik niet direct iets.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:09

Adin schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/445394

wat vinden jullie van de stand van de (voor)benen van deze merrie?

Lijkt bokbenig op die ene foto en sowieso ingesnoerd hol voorbeen. :+ En een slechte smid.
Daarnaast zie ik ook wat aan de sprongen maar dat kan vertekend zijn door de foto.

Kromme foto's eigenlijk, doen dat paard geen goed.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 11-10-11 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:11

dat linkervoorbeen ziet er raar uit he, hol idd.

smid had een glaasje op denk ik :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:13

ja de eerste foto is bizar, de 2de lijkt al wat normaler.
Inderdaad verschrikkelijke smid.

Hoe reageert de eigenaar over een eventuele keuring?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:14

Hoi dames, mag ik me ook melden?
Ik ben ook op paardenjacht! Dacht dat het met deze slappe markt en de winter op komst wel makkelijker was om wat leuks te vinden, maar dat valt toch vies tegen.. Of ik ben gewoon te kritisch. Advertentie op bokt, de reacties stroomden binnen, maar het gros sprak me niet zo aan.. Ligt dat nou aan mij? Vergeleken met dit was de zoektocht naar mijn vorige pony echt een peuleschil.. Bij nummer 4 was het meteen raak.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:17

zover ben ik nog niet hoor, denk ook maar niet dat ik ga kijken. Had gevraagd of ze al gekeurd was, ze hebben nog 1 te koop die iets kleiner is maar wel gekeurd. Maar deze dus niet. ze geeft toe dat ie ongelijke voeten heeft. Ach zoek wel ff verder geloof ik.

Heb een leuke aangeboden gekregen in Limburg volgens mij en iets over mijn budget. Er wordt overlegd of zakken in prijs een optie is, maar limburg is wel erg ver.
Dit is " gewoon" een bruine maar toch spreekt ie wel aan, maar of dat wat wordt is dus ook nog maar de vraag.

Welkom Sneeuw, wat zoek je?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:37

@ Adin, een eventing/springpaard/allrounder (merrie bij voorkeur) van rond de 3 jaar van rond de 163-167.. Niet zo'n tank haha

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 16:56

Sneeuw88 schreef:
Hoi dames, mag ik me ook melden?
Ik ben ook op paardenjacht! Dacht dat het met deze slappe markt en de winter op komst wel makkelijker was om wat leuks te vinden, maar dat valt toch vies tegen.. Of ik ben gewoon te kritisch. Advertentie op bokt, de reacties stroomden binnen, maar het gros sprak me niet zo aan.. Ligt dat nou aan mij? Vergeleken met dit was de zoektocht naar mijn vorige pony echt een peuleschil.. Bij nummer 4 was het meteen raak.

Ik heb precies hetzelfde. Ook een advertentie op bokt, maar krijg vooral reacties die iets aanbieden wat ik helemaal niet zoek.
Mijn vorige paard had ik ook heel snel gevonden. Binnen 1 maand.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:08

Hey ik ben niet zo'n fanatieke bokker, maar kwam toevallig je topic tegen. :)

Ik ben zelf ook erg lang opzoek geweest voor een paardje naar mijn zin. Ik heb altijd met mijn tinker Dressuur, springen en sgw gereden, maar nu ik tussen de paarden moet starten word het eenmaal lastiger. :o

Ik was dus opzoek naar een braaf paardje, binnen mijn buget, niet te groot, niet te oud, niet te jong en eentje waarmee ik weer allround kan rijden. (jaja heel lijstje :+ , maar met de tijd veranderde die door alle paarden die ik bekeken had) En het was niet echt makkelijk om er eentje te vinden.
Ik ben denk ik een half jaar bezig geweest en heb ongeveer 17 paarden bekeken, soms ook meerdere in een weekend. :+ 2 keer bijna een paardje gekocht, maar eentje liep stok kreupel ineens op de keuring en iemand anders deed heel moeilijk met onderhandelen en kwam tot de conclusie dat het paard ineens verkocht was ( staat trouwens nogsteeds te koop).

Tot een week geleden, toen liep ik ineens tegen een paardje aan. Stond niet te koop, maar diegene wilde haar wel aan ons verkopen. Was recent rontg. gekeurd en mocht de volgende dag met ons mee. We hadden haar gekocht onder voorbehoud van de klinische keuring. Ze is deze week goed gekeurd en onze dierenarts vond de foto's ook mooi. Dus nu is ze officieel van mij! *\o/*

Mijn tip is: geef niet op, probeer zo veel mogelijk paarden (zo kreeg ik ook een beter beeld van wat ik zocht in een paard), kijk rustig rond en misschien loop je net als ik ineens tegen je paardje aan. ;)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:31

Adin schreef:

rechter voet lijkt net een bokvoetje en de linker lijkt me te lang op de eerste foto . op de 2e foto ziet het er wat beter uit.

Volgens mij zag ik vandaag een leuke op bokt voorbij komen is iets voor degene die niet zo'n hele grote zoekt. En iemand uit het jonge paarden topic heeft een leuke 2.5 jarige merrie staan van 1.67 weet alleen niet de vraagprijs.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 17:42

grauwman schreef:
Adin schreef:

rechter voet lijkt net een bokvoetje en de linker lijkt me te lang op de eerste foto . op de 2e foto ziet het er wat beter uit.

Volgens mij zag ik vandaag een leuke op bokt voorbij komen is iets voor degene die niet zo'n hele grote zoekt. En iemand uit het jonge paarden topic heeft een leuke 2.5 jarige merrie staan van 1.67 weet alleen niet de vraagprijs.

Waar kan ik dat jonge paarden topic vinden?
Die 2,5 jarige merrie wil ik wel eens zien...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:49

Hier een stille meelezer ;)!.. Vandaag eindelijk het droomplekje voor m'n 'oudere' merrie gevonden, en mag dus legaal rustig eens kijken voor een ander jonger paardje.. Geen haast, een winter geen bevroren tenen wordt ik ook niet heel verdrietig van ;)! Maar een lege stal trekt me eigenlijk ook niet voor een paar maanden.

Budget is wel een stukje lager als bij de meesten hier, maar ben ook niet perse op zoek naar een 'topper' voor op concours. Wel een topper opzich natuurlijk ;)!

Heb geen hoge concoursplannen en zoek een maatje waar ik van alles wat mee kan.
Een keer een B-L proefje op concours, lekker springen in de les of evt een B parcours, en ook lekker het bos in kunnen.
Leeftijd tussen de 3 en het liefst niet ouder als 10.. En niet kleiner als 1.62..

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:55

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:55

Ik heb zelf toen ik zocht wel eens een advertentie gezet. Ik kreeg hele aparte reacties. Van afgekeurde paarden tot paarden van 1,80. (ik zocht rond de 1.55)
Er worden op dit moment ook veel oude paarden aan geboden.
Als je standvastig bent ga je echt wel vinden wat je zoekt.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:02

hij staat idd wat apart op zijn achterbenen ingetje, maar bij ons op stal is ook zo'n merrie en die kan wel lopen hoor. In een jaar Z1 met winst. Een soort " herten" benen vindt ik het maar wel een zeer aansprekend paard.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:22

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:28

R_ali_R schreef:
Hey iedereen mag ik jullie mening over deze.

http://link.marktplaats.nl/490684574

Leuk paard om te zien.
Vindt hem alleen wel erg kort in zijn rug. Er is weinig plaats achter het zadel over.
Verder wel compact en mooi beestje om te zien.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:28

vind z'n rug een beetje eng, die zou ik op de foto laten zetten, verder wel een leuk paardje.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:28

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:43