Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:54

Dank je haha, hij spoort niet :D Omar denkt namelijk dat hij nog 3 is ofzo en daardoor doet hij zichzelf ook altijd van alles aan :roll: Daarnaast is het een beetje een mietje en als er maar iets een beetje pijn doet laat hij het ook heel duidelijk merken. Aan de ene kant natuurlijk goed want hij laat zich niet stuk rijden, maar wordt er ook wel eens gek van. Zo heeft hij me een keer bij de zadelmaker eraf getrapt net toen ik opsteeg... lag zo aan de voeten van de zadelmaker := Oooh zei de zadelmaker, hij heeft pijn!! Ja dat zag uhm voelde ik ook :+ Hup meteen Steffi vd Laarse maar weer gebeld en kon Omar weer uitgedeukt worden :)

Ik ben trouwens niet verzekerd en Omar kost me dus klauwen met geld :=
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 18-08-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:57

Heeeee volgens mij had ik laatst nog een oud topic van jou gevonden toen ik coole arabieren zocht... ;) (Ik ben heel kieskeurig met arabieren dus dat zegt al wat.)
En eerlijk gezegd wou ik dat meer paarden (vooral merries) lieten merken wanneer ze pijn hadden... :+ Meer dieren algemeen trouwens.

En nu ga ik even in je profiel spieken. :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:58

Hahaha dank je Nemurin :D Cool is Omar zeker wel :j en ook erg grappig, nou ja het is gewoon een (h)eerlijk paard! Ik rij endurance met Omar, tenminste ik hoop dat ik ooit nog kan starten met alle pech komt er niet veel van en weet niet of hij er ooit weer aan toe zal zijn.

Nummus

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:04

Endurance schijnen ze ontzettend goed voor te zijn ja! Heel jammer dat hij nu niet goed is... :(:) Hopelijk komt dat nog weer! Hij is echt prachtig!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:08

Dank je :D Endurance is idd juist erg goed voor hem, raakt hij ook lekker al zijn afvalstoffen kwijt en hij vindt het heerlijk! Hopelijk heeft hij over een paar dagen geen last meer van zijn dunne zool. Baal er onwijs van.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:13

Wil later ook endurance gaan proberen, zien of het me bevalt. :') Op een Gelderse!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:14

Er zijn er genoeg op een Gelder die meerijden :j moet zeker gaan lukken en endurance is echt heel erg leuk!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:23

En Gelderse paarden vinden meestal alles wel leuk. :') Komt wel goed. Moet alleen nog afstuderen en geld hebben!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:30

renatevb hopelijk is je les goed gegaan en heb je je galop kunnen verbeteren met je intructeur.

Marianne ik begrijp dat je niet twee jaar hoeft te studeren voor da.
Maar ik dacht dat je er al drie achter de rug had, ik zal me vergist hebben, sorry!!
We zijn weer thuis, hoewel Ernesto is weer onderweg naar Benidorm en ik ben alleen thuis.
Ga mijn huis leeghalen deze dagen.
De spullen van Flash zijn al meer of mider bewaard gelukkig, maar het is niet makkelijk hier alleen te zijn op het moment.
Gelukkig zijn het maar drie dagen.
Inderdaad het zou een stuk makkelijker zijn als merries of sommige dieren niet zo hard voor hun zelf waren.
Enne jouw Gelder komt er zeker weten strakjes :j .

AnneOmie dank je wel. :)
Wat een prachtig paard is Omar, ik hoop ook da hij weer helemaal opknapt en jullie nog heel erg lang van elkaar mogen genieten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:50

Ah zooooo! :) Nee ik heb pas 2 jaar achter de rug dus moet er nog 4, duurt echt laaaaaang. _O-

Ja hoor er komt over een jaar of 4/5 ofzo wel een ITP topic van mijn Gelderse. ;)
Gaan jullie nu permanent in Benidorm wonen?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:01

Ben nu al nieuwsgierig naar dat topic :D
We gaan inderdaad voorlopig (zeker de eerste twee jaar) naar Benidorm.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:10

Fotoooooows! :P

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:18

Waarvan wil je foto´s

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:28

Van jullie nieuwe huis. :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:47

Dat komt pas over een jaar of twee.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:48

Oh nou dan hou ik ze tegoed. ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:49

Ik stuur je even een pb :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:27

Wat lief Blensink, dat je aan ons denkt :D

Ellen heb je al pb contact mee gehad heb ik begrepen. Met mij gaat het goed. Ik zie alleen op tegen de koudere periode. \je weet dat dan de tijd daar is dat ik Vic moet laten gaan.
Ik begin er steeds meer tegenop te zien omdat hij er nu super uit ziet. We hebben inmiddels twee weilanden tot onze beschikking dus gras in overvloed. Hij is dus flink aangekomen voor zijn doen en heeft appeltjes op zijn kont. Doet af en toe lekker gek, trekt sprintjes, geeft hele rodeosessies weg en zit lekker in z'n vel. Ik ben blij dat ie zo geniet maar dit maakt het er allemaal niet makkelijker op. Maar we hebben nog even.... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de tijd nadert dat ik hem moet laten gaan. Ik zit me af en toe af te vragen of de pijn in de winter niet ruimschoots gecompenseerd wordt door de zomerperiode maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik dat dan voor mezelf zou doen. Wanneer ik hem nog een winter door laat gaan en ik haal van het voorjaar de deken eraf en zie dat er weer een knokenzak onder de deken uit komt dan heb ik weer een schuldgevoel dat ik hem weer een winter met pijn heb laten lopen. En de winters hier zijn de laatste jaren niet mals. Temperaturen van min 15 graden zijn geen uitzondering meer in de winter. En die temperaturen trekken zijn gewrichten niet....

Ik ben wel heel bewust bezig met het gebeuren. Denk vaak als ie iets doet van goh...kan goed zijn dat dit de laatste keer is dat ik hem dat zie doen. Dat is akelig. Ik vind het echt zoooo moeilijk. Ik vind het gewoon erg dat ik moet beslissen over of ie mag leven of dat ie dood moet. Zijn leven ligt in mijn handen. En ik voel me er zo poedersuiker onder.

Maar we hebben nog even gelukkig. Binnenkort een afspraak maken met m'n buuf voor een mooie fotoshoot voordat ie z'n zomervacht verliest met die mooie appeltjes :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:41

Wat moeilijk voor je maikeltje ik kan me je onzekerheid en twijfel heel goed indenken.
Zeker omdat hij op het moment zo lekker gaat.
Ik wil je niet van gedachten laten veranderen of het je nog moeilijker maken dan dat het al is.
Jammer dat ik geen plaats heb nog, ik had hem graag hier voor je willen verzorgen en hem nog fijne jaren op de wei willen geven als het warme weer hem goed doet.
Maar helaas is ons leven een grote puinhoop op het moment en kan ik zo´n verantwoording niet op me nemen.
Wel zit ik te denken aan bokster MoniqueT haar paarden staan op een grote wei in zuidfrankrijk.
Maar als je net zo bent als ik weet je wat het beste voor je paard is en is hij misschien beter af te sterven bij jou en geen andere eigenaar of plek.
Het is ontzettend moeilijk juist omdat je jezelf nog zoveel tijd gegeven hebt voor Vic zodat hij deze zomer nog kan genieten.
Je bent geweldig dat je zo om je dier geeft.
Ben benieuwd naar die fotoschoot want hopelijk laat je hier toch wel wat mooie plaatjes zien.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en in gedachten leef ik ontzettend met je mee.
Eeen hele dikke knuffel. :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:14

Dat zou ik hem heel graag gunnen. Ik zou willen datik zelf een grote wei in Zuid Frankrijk had en 'm daar naartoe kon brengen.
Maar weet je wat het is? Hij heeft chronisch pijn, in de zomer een stuk minder dan in de winter maar wel altijd pijn. Zola, mijn merrie en Victor lijken qua uiterlijk heel veel op elkaar. Ook qua kleur. Mensen die ze niet dagelijks zien weten nooit wie wie is. Mijn dochtertje heeft het iemand ooit heel treffend uitgelegd en dat heeft me echt geraakt. O, zei ze, maar dat is heel makkelijk: kijk maar naar hun gezicht. Zola kijkt altijd vrolijk en Victor kijkt altijd een beetje verdrietig. Boink! Dat komt aan hoor als je dat uit de mond van een 7 jarige hoort.

Victor kan niet belast worden. Ik ben in het voorjaar, toen het hier zo heerlijk warm was, weer begonnen met revalideren. Zo'n 2 a 3 keer peer week longeren. Opgebouwd van 5 minuutjes tot een kwartier. En dan loopt ie na 4 weken echt heel beroerd. Enn dan gewoon vrij longeren, zonder lijn maar gewoon gecontroleerde beweging. En dan valt ie af want dan heeft ie echt pijn. Erop kruipen kan ook niet, daarvoor zal ie eerst wat spieren moeten opbouwen. Maar als ie al geen 3 keer per week een kwartiertje gecontroleerd kan bewegen, dan lukt spieropbouw ook niet. Ik durf hem gewoon niet mee te geven aan iemand anders. Ben bang dat dat dan toch weer geprobeerd wordt. En ik vind het ook niet fair om iemand anders met zo'n paard op te zadelen. Want behalve knuffelen, poetsen en ernaar kijken kun je er niets mee.

Hier was Zola net bij ons en stonden ze voor het eerst bij elkaar. Die twee waren meteen dikke maatjes:

Afbeelding

Dat is ook nog zoiets: wat doe ik straks? Thuis in laten slapen of toch naar de kliniek? En als ik kies voor thuis op de wei, Zola en Maikeltje erbij of juist niet? Maar Vic kan niet tegen alleen zijn, dan roept ie net zo lang tot ie schor is.

Zola heeft eens 4 dagen op een kliniek gestaan voor onderzoek. En hoewel Victor niet alleen was (maikeltje stond ook bij hem) heeft ie 4 dagen en nachten non-stop lopen hinniken. De hele buurt wist dat z'n vriendin weg was _O- _O-

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 00:26

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je hem niet uit handen wilt geven.
Ik zou dat persoonlijk ook niet doen in jouw geval.
Het is duidelijk als hij zomers ook pijn heeft ookal is het minder denk ik toch dat je de juiste moeilijke beslissing moet maken.
Poeh dat komt inderdaad hard aan die woorden van je dochter dat ze zei dat Zola altijd vrolijk is en Vic verdrietig. |(
Ik denk dat het het beste is hem in zijn eigen wei te laten inslapen zodat Zola en Maikeltje ook kunnen rouwen.
Heb begrepen dat dieren dat ook doen en als het voor Vic makkelijker is op die manier omdat hij anders in paniek raakt zo ik het zeker doen.
Maar ook deze keuze moet jij maken, jij kent je dieren het beste.
En wat je ook beslist ik weet zeker dat ht van jou de juiste beslissing is.
Wat een ontzettende lieve foto trouwens die twee neus aan neus knabbelend aan het hooi :+:
Arme Vic en arme jij een hele dikke knuffel voor jullie :*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:41

Hier nog een foto, hier was Vic voor zijn doen nog dik en dit is 3 jaar geleden, Vic is de rechtse:

Afbeelding

En deze foto is van 4,5 jaar geleden, om maar even het verschil aan te geven:

Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 10:04

Tjeetje wat een verschil en ondertussen is hij dus nog magerder.
Dat was bij Flash ook zo, altijd is ze te dik geweest maar de laatste maanden was ze ontzettend afgevallen.
Daarom was het besluit nemen voor mij ook ineens zo duidelijk.
Het is wel een ontzettend mooi paard zeg en Zola ook, ze lijken inderdaad op elkaar.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:18

blensink schreef:
Ben nu al nieuwsgierig naar dat topic :D
We gaan inderdaad voorlopig (zeker de eerste twee jaar) naar Benidorm.

Wat heerlijk zeg!! Jaloers :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:42

Mailkeltje, wat een vreselijke moeilijke beslissing die je moet nemen zeg. Alvast heel veel sterkte en kracht toegewenst. Zola en Vic lijken idd op elkaar, allebei mooie paarden. Je ziet idd wel duidelijk verschil met bovenste en onderste foto.