Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:04

haha ja, maar ik bedoel niet dat ze verkocht wordt :P Maar dat zij de prijs (meestal) steeds weer wat omhoog te gooien, omdat zij er toch steeds nog voor betaald, of ze doorrijd. (vind ik wel begrijpelijk trouwens.)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:08

Ja snap wel wat je bedoelt!
Ze is nu al duur zat, hahahaha.
Ik zal haar van de week is bellen, gewoon om te vragen wat voor'n paard ze is. Want ik kan dr wel heel mooi vinden maar als ze heel dominant is of ze is echt nog aan het stijgeren en bokken onder het zadel. Hoef ik er niet aan te beginnen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:16

Ben benieuwd! :)

Ik ga me even bannen van bokt.. := Dit werkt zo écht niet.. Moet nu 2 topics in de gaten houden en dan nog het meetingtopic ook en ondertussen aan m'n praktische opdracht, die donderdag ingeleverd moet worden _O-

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:17

Verstandig denk ik! En vragen kost niks!
Ben wel erg benieuwd of het wat is, ik sluit me qua commentaar over de andere paarden bij Lioony aan, behalve dat over de Calvin. Ik vind hem ook te ielig naar mijn smaak, maar verder wel mooi in verhouding. Denk wel dat er wat kilo's bij mogen trouwens. Hij heeft een redelijk schuine schouder, wat hem mooie ruime bewegingen geeft. Ik denk dat er meer inzit dan er op de foto's uitkomt!

Haha Lioony, ik ga nu ook even mijn laatste college stampen voor morgen!

Edit: succes ;)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:45

Alice, is dit niet iets voor je: http://handelsstalvaniwaarden.nl/html/diamantico.html
Wel weer een handelsstal, maar een erg aansprekend paardje vind ik! Ik ken geen ervaringen met deze stal verder..iemand anders?

Hier staan trouwens ook een paar knapperds op zeg: http://www.groenraven.nl/index.php?action=page&id=32&l=
Maar overal staat 'prijs in overleg', meestal betekent dat 'duur' :P.

Hier ook nog wat paardjes tegen redelijke prijzen: http://www.staltieks.nl/details.php?tid=aanbod
Vind de Scandic x Wilawander erg mooi van bouw, haar hoofd trekt me alleen niet zo aan. Veronica spreekt me in z'n geheel erg aan, leuk beest! Jammer genoeg wel aan de kleine kant.

Ik kom geloof ik niet zo goed tot mijn laatste college :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:00

Poeh euh een draver... Dat kan ja. Niet het eerste waar ik aan denk, maar het is iets wat ik niet uitsluit.
Friezen passen aan de ene kant ook niet in mijn plaatje van harige hobbelpoown (ik HOU van harige hobbelpoowns) maar een gezonde fries keur ik niet op uiterlijk af. Het moet wel praktisch zijn. Als ik in draf van hot naar her word geslingerd en in galop vurig lijm wens voor mijn gat mee vast te plakken ga ik ook al issie verder perfect wel 2 keer nadenken.

Haha maar voorlopig is mijn budget nog 0 hoor. :+ Dus ik wil je fries graag hebben, hier ligt 300 euro cash, kom je 'm brengen? :+ Ohnee wacht, ik kan de keuring nog niet betalen. :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:09

Hahahaha!
Moet wel weer lachen om alle berichten!
diamantico is schitterend mooi maar die kan helemaaaal nog niks! :S en ik weet niet of ik zelf nog weer een paard zadelmak wil maken:S Inrijden verder geen probleem maar zadelmakmaken is zo gekloot, dan val ik er geheid een paar keer af! :S nee toch maar niet dan!

Ik ga voor 3500 ook wel mijn eerste keuze hahaha. Als ik het red morgen maar eens bellen!

Wat vinden jullie van deze liesje_waal @ [EA-TK-PP] 3 jarige ruin wilawander X osmium vpr. net gevraagd is 3500

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:16

Oh da's waar ook ja, je wilde een beleerde! Ik zag een schimmel en dacht 'tsjakka'! Ik zou daar zelf denk ik ook niet aan beginnen nee, heb daar nul komma nul ervaring in en ben veel te bang dat ik iets verkeerd doe.

Dit topic is bijna net zo leuk als zelf een paard kopen! Ik word helemaal enthousiast van al jullie verhalen :j

Leuk paardje en stoere naam ook: Dinand. Wel echt een puppy nog om te zien. Voor mijn gevoel wel een ietsiepietsie lange rug, of verbeeld ik me dat nu? Hij heeft een heel aandoenlijk koppie, ik val op paarden met grote oren :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:18

Zo hee, gaat echt snel hier! :oo . Ben zo benieuwd met wat voor paard of pony we nou uiteindelijk naar huis gaan. Best wel spannend.. :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:28

Ik vind dat dit topic de voorpret ook echt helemaal leuk maakt haha.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:31

inderdaad, al die positieve verhalen. Kan je lekker je zoektocht delen met anderen, en tegelijk letten op allerlei praltische dingen :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:36

Nemen jullie nog iemand mee als je gaat kijken bij een paard? Daar zit ik dus al eeuwen over te twijfelen. Ik ken eigenlijk niet zoveel mensen in de paardenwereld, maar wel een aantal mensen met verstand van zakendoen.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:48

@saar, ik heb bij de eerste keer niemand meegenomen maar toen ik voor de tweede keer ging kijken heb ik de vader van mijn vriendin meegenomen(die is voorzitter van onze manege en dus verstand) hij had twijfels dus de 3de keer is een meneer meegeweest ook va mijn manege die zit helemaal in de paarden met fokken en alles echt al iets van 60 jaar maar dat was eenmalig,
dus nu weet ik ook niet zo goed wie ik mee moet nemen als het weer serieus word ik had wel gehoord van vrerniging eigen paard maar kon geen mensen vinden die daar ervaring mee hebben...

@jessica dacht ik??, ik ben zelf ook 1.69 en zou echt niet aan een C pony beginnen ik pas ook wel op pony's van boven de 1.40 maar het plaatje is ten eerste heel lelijk en je zal veel vervelende reacties krijgen voor het ponytje is het ook minder fijn en als je ouder bent word je dat echt wel zat.
Het is natuurlijk jou keus maar ik zelf geef je negatief advies voor het kopen van een C pony.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:56

Die vereniging eigen paard heb ik ook naar gekeken, ik zou daar ook wel wat ervaringen over willen horen. Dus als je iets hoort, let me know! De enige die ik kan verzinnen is mijn oude instructrice, maar die heb ik al een aantal jaar niet meer gezien en als je dan bijvoorbeeld naar de andere kant van het land moet kan je haar ook moeilijk meeslepen..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:04

ja dat is idd het lastige maar de vader van mijn vriendin wil in ieder geval wel vaker mee maar die ziet ook niet alles die andere meneer had echt meer verstand ervan enzo..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:06

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:06

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:07

hihi miss malfoy smaken verschillen :P totaal geen paard voor mij..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:09

Haha ik vind het kleurtje gewoon leuk. En het ras voldoet aan een deel van mijn eisen. :) Zijn leeftijd ook, prijskaartje is zeer gunstig.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:09

Miss_Malfoy schreef:
En nog een ponytje wat mijn aandacht trok. Alleen eerst was hij 1500 euro, nog 750?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/d-pony-ruin-54518588.htm

En volgens mij is dit dezelfde pony?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/d-pony-ru ... 277102.htm

Appart.... Weet niet wat ik daar nu van denken moet. Zou een gelukje moeten zijn, of ik krijg voor dat geld een hoop ellende aangesmeerd.

Edit: Dit http://nl.kapaza.be/antwerpen/volbloed- ... 349904.htm klinkt wel interessant. Zoiets zoek ik eigenlijk, dat lijkt mij nu leuk.

Maar ik blijf het eng vinden, iedere keer denk ik eerst yes, een koopje, en dan ho, waar zit hier het addertje onder het gras?

ik lees ff mee omdat ik hier belandde via een omweg, hihi.

ik kan je wel vertellen dat dat laatste paard zijn originele paspoort niet meer heeft!
Elk paard kan naar de slacht namelijk, mits er een correct paspoort bij zit.
Als je een nieuw paspoort aanvraagt dan krijg je er een pagina of stempel in dat hij niet meer geslacht mag worden. Dit is ivm eventuele medicijnen die een paard in het verleden gehad heeft en die dus nu niet meer in dat nieuwe paspoort staan vermeld.
Verder denk ik zelf eigenlijk dat het een "volbloed" draver is?

ik zal ff naar die andere linkjes kijken...die welsh cob vond ik ook erg mooi, geen idee waarom de prijs zo laag is. Misschien issi niet zo makkelijk te handelen/omgang?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:11

@Teigetje: Geen idee, dat zou geen punt zijn voor mij. De eerste valt zowiezo nu al af hoor, de plannen zijn gewijzigd en ik zoek nu echt een paardje om mee op trektocht te gaan. :)

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:14

ja, weet ik.

die 4 jairge pony dus niet doen.

die laatste kan dus veeeel ouder zijn dan wat die mevrouw zegt. Dit omdat het paspoort waarschijnlijk niet klopt...en ik kan ook een heel verhaal ophangen dat het zo jammer is enz enz...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:15

Die draver is leuk zeg!! Mooi kleurtje, houd ik ook wel van. Mooi koppie (met jawel, grote oren!). Vind z'n bouw verder moeilijk te beoordelen, maar ik zie je ook wel gaan hoor! Nou ja, als ik wist hoe je eruit zag dan :P

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:19

die roan draver is idd leuk!

vraag me wel af of hij beleerd is onder het zadel....anders zou je dat als verkoper er bij zetten lijkt mij?

je kan altijd eens mailen.

ik krijg trouwens ook een leuke donderdag! staat in mijn profiel: Bennie. (zo, hoezo ik ben nog niet helemaal wakker ;) )
Maar ligt denk ik boven je budget, heb trouwens geen idee wat je budget is, hahahaha

oh ja, ik heb géén addertjes onder het gras ;) Verkoop liever "mijn" paard eerlijk en dat hij op een goeie plek komt dan dat ik er 100€ meer aan over hou ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:26

Die draver is ook niet echt mijn ding :=

Heb je geen instructrice die je mee kan nemen, Roelien?