Wat voor ras als je zwaar bent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lith

Re: Wat voor ras als je zwaar bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:50

ik ben ook niet de lichtste (90 kilo) en rij op een pony van 1.58 meter ze doet het goed en heeft er geen moeite mee... denk dat je moet kijken naar alles net wat ShamalArabs zegt het hoeft niet te zijn dat je dik ben, maar hierdoor kan je wel wat zwaarder wegen... paardrijden moet voor iedereen zijn en je moet kijken of het paard/pony hier geen last van heeft...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:11

lith schreef:
paardrijden moet voor iedereen zijn .

Onzin. Genoeg argumenten al gegeven waarom (verbazingwekkend dat het niet vanzelfsprekend is).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:08

paardrijden is gewoon niet voor iedereen,klaar.
ik ben het eens met kuggur,het is gewoon onzin en je hoofd in het zand steken.

er zijn zoveel andere dingen die je ook met paarden kan doen buiten het rijden om.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:54

100 kilo klinkt heel zwaar,
maar als je naar sommige mensen met dat gewicht kijkt,
valt het denk ik nog wel mee.

als je een goed stevig paard hebt ,
zou het best wel kunnen vind ik.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:46

Snoevie schreef:
hoho ik had het ook tegen degene die het gezeur vond dat paardrijden niet voor iedereen is weggelegd

Het was ook mijn bedoeling om jouw reactie aan te vullen :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:29

ok sorry dan!

OdeSsaA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:20

gwn een ruig paardje niet zo'n smal paardje met een dun rugje , ene trekpaard bv een fjord ik denk een grote welsh miss . oowk :)
grtjs

Samantha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:21

Als ze kan afvallen zou dat natuurlijk niet verkeerd zijn.
Maar haflingers kunnen veel gewicht houden omdat die zelf ook zwaar gebouwd zijn en heel veel spieren hebben.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:24

beantsje schreef:
amanda1980 schreef:
Nou ben ik erg beniewd naar jullie mening. Er word hier erg veel over bmi gesproken. ( ben gestopt met lezen bij 10). Ik heb een fjord gekocht van zo'n 148 niet het oude type maar ook niet ielig. Ik heb een bmi van 25,5. Nou geen commentaar van je heb overgewicht je moet afvallen, dat weet ik zelf ook al en ben al 15 kilo afgevallen en nog bezig. Zou ik nu dan te zwaar zijn voor mijn fjord?

Je BMI is totaal niet interessant voor het paard, het gaat om je gewicht.
Een lange vent van 2 meter kan 100 kg zijn zonder dat hij dik is. maar het is voor het paard wel 100 kg.

Helemaal mee eens :P

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:17

Is het ook niet van belang hoe kundig de ruiter is?
Ik kan me voorstellen dat je een paard er geen plezier mee doet als een zwaarder iemand (gewicht laat ik maar in het midden!) niet goed kan rijden en laat draven en galopperen, maar als iemand zichzelf redelijk op kan vangen qua spierkracht dan zou het voor het paard minder belastend zijn lijkt me.

Op de manege waar ik rij geldt een gewichtslimiet van 85kg en dat vind ik echt een goede zaak, die dieren worden vaak al zwaarder belast door de onkundige ruiters die ze op hun rug krijgen.

Mijn mening is dat het welzijn van het paard altijd voorop dient te staan en als dat betekent dat daardoor iemand beter niet kan opstijgen door zijn/haar gewicht dan zou ik dat heel banketstaaf vinden voor die persoon, maar de gezondheid van het paard ten alle tijden gewaarborgd worden vind ik.
Het dier zelf zal het niet snel aangeven, maar dat betekent niet dat je er dan maar op moet gaan zitten omdat het niet protesteert.

Nogmaals, heel vervelend als je te zwaar bent, maar als je echt van paarden houdt dan snap, en respecteer je ook dat het soms niet verantwoord is naar het dier toe om erop te gaan zitten.

Een lilliputter kan er ook wel van dromen om professioneel basketballer te worden, maar zal die droom ook niet kunnen waarmaken...sometimes life's a bitch!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:18

Nogmaals, heel vervelend als je te zwaar bent, maar als je echt van paarden houdt dan snap, en respecteer je ook dat het soms niet verantwoord is naar het dier toe om erop te gaan zitten.

Een lilliputter kan er ook wel van dromen om professioneel basketballer te worden, maar zal die droom ook niet kunnen waarmaken...sometimes life's a bitch![/quote]

Dit is precies wat ik altijd probeer te zeggen. Helemaal mee eens! +:)+

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:48

haffie is heel erg handig!!

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:58

ik zou eerst proberen af te vallen als je heel zwaar bent verpest je de rug ven het paard zelfs 10 kilo is al goed maar als paard mssn een tinker of een struisse haf moet mssn wel lukken maar raad haar eerst maar eens aan af te vallen ;)