De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:10

Ja klopt, in zekere zin doet iedereen er wel eens aan.

Maar om heel eerlijk te zijn word ik soms gek van die mensen die 'mama' zijn over hun paard.. :Z

Een paard is een paard, geen baby..
Over je paard hoor je dominant te zijn, niet op gelijke plek.....
klinkt hard maar zo is het wel :)
Hebben er teveel verpestte paarden van moeten bijschaven helaas...... die hun plek niet kenden :)
Die mensen zijn in mijn ogen "mensen met paarden"..... die snappen het niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:11

geerke schreef:
nou....je moet ze eens horen brullen s'ochtends!
Maar ja....je hebt wel gelijk....dan komt moeders met eten...
Sterker nog ... moeders=eten.
Ze houden helemaal niet van me...ze hebben gewoon honger....
Daar zal ik maar niet teveel over nadenken...

psies :)
Maar paarden hinniken ook naar hun maatjes hoor... moet je ze bij mij zien als ik er 1 uit de wei haal........
maar helaas, ook dat heeft niks met "ik vind je lief" te maken...
maar met kuddeverband :)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:18

VivaLaVida schreef:
geerke schreef:
nou....je moet ze eens horen brullen s'ochtends!
Maar ja....je hebt wel gelijk....dan komt moeders met eten...
Sterker nog ... moeders=eten.
Ze houden helemaal niet van me...ze hebben gewoon honger....
Daar zal ik maar niet teveel over nadenken...

psies :)
Maar paarden hinniken ook naar hun maatjes hoor... moet je ze bij mij zien als ik er 1 uit de wei haal........
maar helaas, ook dat heeft niks met "ik vind je lief" te maken...
maar met kuddeverband :)

Ik moet daar altijd om lachen als de buurman zegt: Ooohh, hij heeft je echt graag he, hij hinnikt naar je!
Mijn nuchtere commentaar is altijd: Neuh, hij weet gewoon dat de brokkenautomaat er weer aankomt :D
(Waarbij ik mezelf dus als brokkenautomaat bestempel) :P

Commentaar buuv: Jamaar als hij je niet lief zou vinden, dan hinnikte hij toch niet? Jawel hoor buuv, doe jij het twee keer dan hinnikt hij morgen ook naar jou.

Ik geloof er ook niet in dat mijn paarden mij zullen missen, dat is vermenselijking van het gedrag. WIJ missen ons paard, niet anderson. Als Pietje morgen de brokken komt afleveren is die ook lief, en als Jantje het komt doen, is dat ook de grootste held. Allemaal "flauwekul" van ons mensen en ideetjes uit de Penny.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:19

Toch lees ik nog steeds graag de Penny, maar dat terzijde. O:)

Chiva, amen! 8-)

Anoniem

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:21

detour ik heb er zelfs in gestaan :D

het voordeel (of nadeel, is maar hoe je t bekijkt) van een zusje hebben........... :D ach ik vond het superschattig... :D

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:22

detour schreef:
Toch lees ik nog steeds graag de Penny, maar dat terzijde. O:)

Chiva, amen! 8-)

Ik ook hoor, maar dat komt omdat ik van sprookjes houd :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:23

ja? Wat geweldig, in welke jaargang? *D jammer dat ik ze niet allemaal heb, zou je zo opzoeken. ;)

De penny heeft soms best leuke info artikelen die ze goed op de doelgroep hebben afgestemd. *D

Ik heb het natuurlijk niet over die zalige strips waarbij een weeskind van een boze stieftante alleen die geweldige hengst kan rijden en wereldkampioene wordt.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:28

Ik vind 99% wat er in staan grote onzin :D
haha... ik was net al aan t zoeken hier op bokt maar kan het niet terug vinden.. misschien hebben we t plaatje nog wel hihi :D

oohh... toen ik toch aan het terugzoeken was (incl woord "penny") heb ik echt GEWELDIGE penny quotes gevonden....

heheh :D

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:31

Vind trouwens wel leuk dat het grootste deel hier zich bestempelt als paardenmens :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:31

Vond die quizjes als kind heel boeiend. :D

Soms waren die zo gek nog niet! *D
jammer , had graag even "Penny's met paarden" alhier gezien, "paardenmens" hebben we immers al! 8-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:11

Ik hoor regelmatig van mensen die me met de paarden bezig zien dat ik een "paardenfluisteraar" ben, maar of dat nou positief is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:14

detour schreef:
Vond die quizjes als kind heel boeiend. :D

Soms waren die zo gek nog niet! *D
jammer , had graag even "Penny's met paarden" alhier gezien, "paardenmens" hebben we immers al! 8-)

Pennies met paarden.......... :D die ken ik ook wel :=

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:18

Maar wat doet het er eigenlijk toe?
En waar ligt de grens? Wanneer zegt iemand van zichzelf: 'ik ben een paardenmens'.
Want ik ken een heleboel mensen die hun leven opgeven voor de paarden, maar dat maakt van hen nog geen goede ruiters of verzorgers.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:59

Zo even een resume dan om het weer eens duidelijk te maken:

Citaat:
Het mens met paarden loopt de hele dag in een prachtige rijbroek met leren paardrijlaarzen....heeft in nog geen twee jaar op een paard gezeten....
Dat vind ik dus het verschil....ik mag ze beiden even graag...

Citaat:
het gros is idd ook erg bezig met uiterlijk vertoon en het dier onderwerpen aanzichzelf. Dat zijn imo geen paardenmensen.

Citaat:
Hebben er teveel verpestte paarden van moeten bijschaven helaas...... die hun plek niet kenden
Die mensen zijn in mijn ogen "mensen met paarden"..... die snappen het niet

Krom he ? en dan nog beweren dat er niets mis is met mensen met paard terwijl jullie er zelf een minderwaardig iets van maken.
Bergeten dat je een mens bent, zijn dat dan de paardenmensen misschien ? Dus je mag geen nette kleren aantrekken of dure kleren want ja dat is minder goed voor je paard ookal bulk je van het geld ?
Bovenstaand heeft geen betrekking op mij voordat jullie denken dat ik me weer aangesproken voel. Bovenstaand bevestigd allen maar dat mens met paard als minderwaardig wordt gezien hoe hard er ook geroepen wordt dat dat niet zo is.

En verder of en waar jullie de penny lezen is niet echt on topic of wel ? En de rest ook niet dus nogmaals het vriendelijke verzoek niet dit topic ook met opzet gaan vervuilen waar jullie zelf zo'n moeite mee hebben als het over een ander gaat of een onderwerp dat jullie zelf wel van belang achten.
Niet interessant ? Interessante onderwerpen zat elders op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:05

Citaat:
Krom he ? en dan nog beweren dat er niets mis is met mensen met paard terwijl jullie er zelf een minderwaardig iets van maken.

"Jullie" vind ik een beetje generaliserend in deze context ;)
Verder maken niet alleen de schrijvers het een en ander negatief, er worden ook schoenen die kennelijk passen, op een negatieve manier aangetrokken en dan krijg je ook nooit een objectief beeld. ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:05

Kennelijk is het zijn van paardenmens toch iets voor je om te schamen, want de stand staat inmiddels op 256 paardenmensen en maar een handjevol mensen die er open voor uit durft te komen. :?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:09

Is het niet zo dat je mensen met paarden in gradaties hebt?
1. Mensen die een paard hebben om mee te koop te lopen. Kijk mij eens belangrijk zijn want ik kan een paard betalen met bijbehorende dure tuig en kleding. Maar ik ben bang ( om vies te worden) dus zit liever in de kantine. En vraag ook geen hulp want dat is niet stoer.
2. Ik heb een paard want dat wil ik graag. Een goedkope ( veulen hengst)want een dure kan ik niet betalen. ook de verzorging en dierenarts kosten moeten ze laag mogelijk blijven. Het paard kan er wel tegen. Hulp vraag ik ook niet, les kost geld en ik heb er al veel over gelezen dus weet het allemaal wel.
3. en de groep die alles over heeft voor zijn haar paard. Al dan niet met setje, maar nooit het belang van het dier uit het oog verliest. Gerust hulp durft te vragen omdat die weet dat het paard er anders de dupe van wordt en ook omdat die persoon zelf wil leren.
4. En dan alles wat er tussen zit.

Over groep 1 en 2 kan ik ook niet echt waardering hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:11

je vraagt toch het verschil tussen paardenmensen en mensen met paarden?
Dan krijg je van verschillende mensen verschillende meningen...inderdaad kun je door de regels heen lezen van mijn berichtje hoe ik denk over de mensen met schone rijbroek en leren laarzen(en die rijbroek blijft ook schoon...)die in nog geen twee jaar op een paard gezeten hebben....je kunt daar inderdaad doorheen lezen hoe ik daarover denk...
Ik probeer toch ook die mensen in hun waarde te laten....maar ja...ik heb er een mening over,al probeer ik van niet....moeilijk hoor.
Ik vind namelijk dat die mensen het zeker zelf moeten weten hoe ze gekleed gaan.....maar om nu compleet in out-fit de super in te stappen en al twee jaar niet meer hebben gereden,laat staan een paard te hebben aangeraakt....
Ben ik nu de enige die dit vreemd vind(ik heb het hier over een specifiek geval natuurlijk...)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:13

LDRD schreef:
Kennelijk is het zijn van paardenmens toch iets voor je om te schamen, want de stand staat inmiddels op 256 paardenmensen en maar een handjevol mensen die er open voor uit durft te komen. :?

Dat vond ik dus ook het frappante aan de uitslag tot nu toe!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:16

Is het niet heel Nl om je bescheiden op te stellen?.. Want je bent al snel arrogant als je iets oke vindt aan jezelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:18

ik heb hem ook niet ingevuld....ik vind mezelf wel een paardenmens....maar ik vind eigenlijk dat iemand anders daarover moet oordelen,niet ikzelf....maar ja....niemand kent me hier dus dat word moeilijk..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:18

detour schreef:
Is het niet heel Nl om je bescheiden op te stellen?.. Want je bent al snel arrogant als je iets oke vindt aan jezelf.

Nederlanders en bescheiden...Proest... :+ Mag ik er even op wijzen dat Nederlanders door vele andere Europese landen als arrogantjes worden gezien :P

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:20

Ja, da's waar, toen ik in ierland woonde en werkte merkte ik dat ze wel heel zelfverzekerd overkomen.

maar als je zegt ergens goed in te zijn, ben je al snel arrogant.
Toch?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:24

geerke schreef:
ik heb hem ook niet ingevuld....ik vind mezelf wel een paardenmens....maar ik vind eigenlijk dat iemand anders daarover moet oordelen,niet ikzelf....maar ja....niemand kent me hier dus dat word moeilijk..

Hoezo :) er is niemand die jou beter kent dan jijzelf :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:28

detour schreef:
Ja, da's waar, toen ik in ierland woonde en werkte merkte ik dat ze wel heel zelfverzekerd overkomen.

maar als je zegt ergens goed in te zijn, ben je al snel arrogant.
Toch?..

Zeker, vooral wanneer er veel mensen zijn die hetzelfde zouden willen kunnen...