Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wintu schreef:Dreamboy schreef:
Je kan gewoon toch fatsoen houden in een topic? Ik geloof prima dat mensen om dit soort reacties heel snel afhaken en dat was toch niet de bedoeling?
Ik mag gewoon mijn mening zeggen net als jij. En als iemand zegt dat ik dan maar mijn paarden moet verkopen, ja dan word ik hels want het zijn mijn "kinderen".
DuoPenotti schreef:Nee je praat niemand na. Je praat hetzelfde.
Iets van een burgerwacht organiseren of meer die kant op denken. Maar geen gezonde in laten slapen nee.
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Nee je praat niemand na. Je praat hetzelfde.
Iets van een burgerwacht organiseren of meer die kant op denken. Maar geen gezonde in laten slapen nee.
Dit is een beetje om moe van te worden, je wordt gelijk in de hoek Lelyveld gezet, als je ook maar even een kritische noot ergens noemt.
Wat jij doet met je paarden moet je zelf weten, ik noem wat ik met die van mij zou doen.
Ik vraag al een paar maal wat jij dan zou doen, als het te erg wordt met de wolven, maar daar geef je geen antwoord op.
Popstra schreef:Ik ben het wel met Elisa eens.
Kleine dieren daar heb je heel geen stal gebouw voor nodig. Zo een mini shet kun je snachts ter bescherming ook in je schuurtje kwijt. Het is niet de eerste x de wolf daar in Otterlo zijn slag slaat he!?
Dus ja als je dan zoiets onbeschermd in een weitje laat staan dan kan ik daar ook enkel medelijden met dat diertje hebben.
Hoe vaak zie je het nu nog niet, kleine ukkies vaak nog alleen ook als weide vulling want ooh zo schattig, makkelijk en kost niks!
gillian schreef:Maar waarheen verkoop je ze dan, en wat doe je in de tussentijd want een paard verkopen gaat niet altijd zo snel als je wil.
Ik begrijp je he, je doet je best om je dier zo goed mogelijk te beschermen. Maar hoe los je dit in hemelsnaam op?
Het verschil tussen een weiland ergens huren en een pensionstalling is al immens groot. Dat is niet voor iedereen te betalen..
Vind het zo triest dat verkopen dan de oplossing zou zijn...weg hobby..
DuoPenotti schreef:Je quote het zelfs...
En jij kan goed lezen![]()
Wijzen kun je goed naar andere maar dat was al bekend.
Wat uitvoerbaar is verschillen de meningen over.
Stal bouwen verkopen inslapen is voor vele niet uitvoerbaar
Maar
Dreamboy schreef:Het is gewoon heel frustrerend. Ik dacht het allemaal goed voor elkaar te hebben. Mijn grote paard had ik met vroegpensioen in een rusthuis gezet. Voor de twee shetlander had ik een grote blokhut gekocht, want die mogen vergunning vrij geplaatst worden (ik woon in Duitsland dus weet niet of dat in Nederland ook zo is). Helaas kon mijn grote paard niet aarden in het rusthuis dus heb ik hem terug gehaald. Hij past wel in de blokhut maar niet om ze met drie in op te sluiten. Maar wij gaan dus inderdaad illegaal stallen plaatsen voor de volgende winter. Hopelijk is het dan nog niet te laat. Ze zitten hier nog niet maar worden wel zo nu en dan redelijk in de buurt gesignaleerd.
DuoPenotti schreef:Elisa2 schreef:Wat zijn jouw oplossingen dan DP?
Ik heb het toch geschreven?
Echt is dat onzichtbaar voor jullie 2?
Serieus en door mij gaan dan de mensen weg uit het topic? Echt?
Ik ga nu wel.
Ongelooflijk wat een gek.t
Elisa2 schreef:Dreamboy schreef:Het is gewoon heel frustrerend. Ik dacht het allemaal goed voor elkaar te hebben. Mijn grote paard had ik met vroegpensioen in een rusthuis gezet. Voor de twee shetlander had ik een grote blokhut gekocht, want die mogen vergunning vrij geplaatst worden (ik woon in Duitsland dus weet niet of dat in Nederland ook zo is). Helaas kon mijn grote paard niet aarden in het rusthuis dus heb ik hem terug gehaald. Hij past wel in de blokhut maar niet om ze met drie in op te sluiten. Maar wij gaan dus inderdaad illegaal stallen plaatsen voor de volgende winter. Hopelijk is het dan nog niet te laat. Ze zitten hier nog niet maar worden wel zo nu en dan redelijk in de buurt gesignaleerd.
Begrijp ik helemaal!
En ook dat niet iedereen de dure hekwerken kan betalen die maar minimaal vergoed worden en waarbij niet eens zeker is dat ze werken.
Ik denk dat illigaal stallen bouwen wel een goede oplossing is want je moet gewoon wat..ondanks dat het echt aan alle kanten moeilijk gemaakt wordt.
rien10 schreef:Knuppel in het hoenderhok: Misschien moeten we er van af dat alles te redden is. Misschien moeten we gaan beseffen dat 29 jarige, artrose hebbende, dampige shetjes/pony's/paarden of ten prooi vallen aan een roofdier, of ingeslapen moeten worden. Dat deze leeftijd in combi met deze aandoeningen niet met het leven verenigbaar zijn. Dat wij wel alles in een weiland willen hebben, alles in leven willen houden maar dat het gewoon niet (meer) mogelijk is. En dat het eigenlijk wel altijd zo geweest is alleen de afgelopen 25/30 jaar of zo, zijn we alles gaan pamperen.