Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:07

Ik merk dat ik het gewoon niet begrijp. Over welke regeling heb je het (sorry als ik het vergeten ben) , praat je over de mens buurman of staat er een paard waar hij naar kapt? Waarom kapt hij naar de buuf want waarom staat die gast daar,?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:18

pien_2010 schreef:
Ik merk dat ik het gewoon niet begrijp. Over welke regeling heb je het (sorry als ik het vergeten ben) , praat je over de mens buurman of staat er een paard waar hij naar kapt? Waarom kapt hij naar de buuf want waarom staat die gast daar,?

Er staan paarden van kennissen van de man van Ayasha op het andere stuk, zij gebruiken dit kosteloos maar doen dus ook geen ruk...

Snap je frustratie heel goed, TS, dit levert niks op dan hoofdpijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 20:35

different1 schreef:
pien_2010 schreef:

Er staan paarden van kennissen van de man van Ayasha op het andere stuk, zij gebruiken dit kosteloos maar doen dus ook geen ruk...

Snap je frustratie heel goed, TS, dit levert niks op dan hoofdpijn.

Dit idd. Denk dat het door de ergernis is dat ik niet heel duidelijk ben.

Ik snap dat het voor mijn man moeilijk is. Het zijn vrienden en op zich zijn het ook echt leuke mensen maar samen op een weide werkt gewoon niet met mij.

Die weide is mijn eerste eigendom. Mijn plekje. Iedereen weet ook dat ik gewoon ben van alles alleen te doen (dat valt nogal op als ik bezig ben. _O- er zijn bokkers die dat kunnen bevestigen. _O-) dus ik deel ook gewoon moeilijk vooral omdat het voor mij de enige plek op deze wereld is die echt van mij is… dus alles wat niet loopt zoals ik wil frustreert me enorm. En zij doen hun ding wat logisch is natuurlijk maar hun ding veroorzaakt wrijving.

De paarden gaan regelmatig op verplaatsing en ik heb iemand geweigerd omdat die op verplaatsing wilde kunnen en ik dat niet wilde omdat je niet weet wat ze mee naar ‘huis’ nemen. En nu zit ik dus alsnog met paarden die op verplaatsing gaan maar mijn man begrijpt niet waarom ik me daar druk om maak.

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:54

Nu begrijp ik het. Bedankt voor alle uitleg!! Jeetje wat vervelend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 07:52

Het is duidelijk hoe diep het voor jou zit, en dit speelt ook al best lang zo. Dan heb je zo'n ontzettend lieve, leuke vent, maar dit hele verhaal is super respectloos naar jou toe.. Hoe ze je in de maag gesplitst werden zonder overleg. Hoe je nu al meerdere keren aangegeven hebt dat je dit niet wilt. Dat het niet werkt. Dat je er toch best wel veel irritatie / frustratie / stress door hebt. Dat je nu de wei ook echt gewoon zelf weer nodig hebt.

En nu dan ook dat het risico gewoon te groot is dat Joy (weer) beschadigd raakt. Zou dit dan eindelijk genoeg zijn om de stekker er uit te trekken....? Ik snap dat hij het lastig kan vinden om ze weg te sturen. Maar als je moet kiezen tussen het welzijn van je vrouw of dat van vrienden die van je profiteren zonder daar iets voor terug te geven (?)..... dan is dit toch zachtjes aan een prima reden om te zeggen: sorry maar we hebben de weide nu echt weer zelf nodig voor de hengsten, het risico op blessures is ook te groot nu. We willen op datum X de wei weer voor onszelf hebben.

Of dat jij het anders zegt in overleg met hem. Dan ben jij maar de kwaaie pier toch. Dat jij zegt Het was lief van mijn man dat hij jullie de wei zo lang heeft laten gebruiken maar nu heb ik hem echt weer zelf nodig, ik wil dat jullie op datum X vertrokken zijn.

Het is vooral dat stukje van pakken en weinig teruggeven dat dan zo schuurt hè bij "indringers" op je wei....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:57

Ik ben het helemaal eens met de post van pmarena. Wat een vervelende toestand. Alles heb je perfect geregeld behalve dat gedoe van die wei. Zo zonde ook van alle energie.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:49

O ik voel met je mee! Ook wel s met stal of weide genoten dit soort dingen gehad, zoooo lastig!

Gewoon op jezelf is echt het allerfijnste als dat kan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 22:02

Inderdaad Pmarena en het is gewoon gecompliceerd omdat er voor mijn man natuurlijk meer factoren mee spelen dan voor mij betreffende de beslissing. Dus ik begrijp hem echt wel. Maar het maakt het niet minder frustrerend.
Ik denk niet dat mijn man echt beseft dat Joy tot nu toe vooral geluk gehad heeft. En met alles met zijn werk is dit natuurlijk een druppel op een hete plaat voor hem. :(:)

Ik vind het vooral ook rot voor hem. Dat ze van mij profiteren tot daar aan toe. Maar dat ze indirect van mijn man profiteren is wat echt aan me vreet… :x

Lucia: Idd en dat is ook echt waarom ik gewoon geen paarden op pension wil. Met de eigenaren van de veulens is dat anders. Die heb ik ten eerste zelf geselecteerd en die wisten ook op voorhand de do’s en donts. Dus daar heb ik dan totaal geen moeite mee. Maar zij vallen niet onder ‘mijn bewind’ (want dan zouden ze niet van de weide mogen of 14 dagen quarantaine voor ze terug komen.) en dat maakt het dus gewoon ellendig. Dat Joy zo’n hekel heeft aan een van die drie helpt ook niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:32

Ik zou echt zelf het heft in eigen hand nemen zachtjes aan hoor. Tegen ze zeggen dat je hun paarden niet meer langs de draad wilt hebben vanwege kans op blessures bij jouw paard, en ze verzoeken om de paarden weer lekker thuis te zetten. Zeker dat gratis staan suggereert toch dat ze niks te zeggen hebben en blij moeten zijn met elke dag dat ze daar gebruik van die wei hebben mogen maken?

Ik blijf het vooral ook hondsbrutaal vinden dat je gratis op een wei gaat staan en blijft hangen wanneer je zelf ook wel ziet dat de eigenaar die wei zelf weer heel goed zou kunnen gebruiken. Maarja als het niet tegen ze gezegd wordt vinden zij het wel best. Sommige mensen hebben wat dat betreft ook wel een beetje een blinde vlek voor andermans behoeftes :=

Maar als je gewoon vriendelijk zegt dat je je zorgen maakt over Joy nu hun paarden daar lopen. Dat je de wei graag weer zelf zou willen gebruiken. Misschien is dat genoeg om ze hun paarden in te laten pakken en weg te wezen? Dat het niet nodig is om ze officieel weg te sturen zeg maar....?

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:07

Of een extra draadje spannen ertussen? Niet ideaal, maar dan blijft er een constante afstand tussen jouw paarden en die van hun? Met een meter of 2(?)ertussen dat ze elkaar ook niet kunnen neuzen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:19

Ja dat schoot bij mij ook door mijn hoofd. Maar om jezelf nou op werk en kosten te jagen voor gebruikers van een wei die er niks voor betalen en eigenlijk ook helemaal niet welkom zijn...

Vervolgens dacht ik, zeg dan dat je hun paarden niet meer langs de draad wil hebben. Als je niet wilt zeggen dat ze op moeten hoepelen van de wei. Met een beetje geluk gaan ze dan gewoon weg. Maar met een beetje pech doen ze dat niet omdat mensen een gratis wei natuurlijk niet graag opgeven. En dan zouden ze wellicht zo'n draad er voor kunnen zetten.

Aan de ene kant is dan je acute probleem een soort van opgelost wellicht. Maar mensen die net een investering hebben gedaan in je wei voelen wellicht als lastiger om dan vlak daarna weg te sturen....ds daarmee maak je het jezelf ook weer moeilijker juist :=

Beste is volgens mij toch echt gewoon eerlijk zijn. Als de mensen een beetje okee zijn dan gaan ze gewoon weg als je ze zegt dat je de wei weer graag zelf wilt gebruiken nu. En daar kan toch niemand iets op tegen hebben, wanneer je daar gewoon vriendelijk eerlijk over bent... :?

Man staat dan ook niet voor gek ofzo in mijn beleving...?

Ik kan me zelfs nog wel voorstellen, als die mensen in principe wel okee zijn maar zich oprecht van geen kwaad bewust, dat ze zouden kunnen denken van jeetje ik wist niet dat het je zo dwars zat, had het eerder vertelt dan waren we vertrokken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 23:21

Ik ben twee weken geleden uitgevallen tegen de vrouw van het koppel omwille van iets dat weer niet gemeld was en daar is toen wel het eerste v zaadje gezaaid dat ik het moe aan het worden ben.

Nu gaat het via een app groep waardoor ik beter op de hoogte ben maar elke keer als ze weg geweest zijn en terug gebracht worden is het prijs. En zeker dan het gebrek aan reactie als ik met stormweer alleen op weide zit… dat is toch wel echt de druppel geweest voor mij. Die draad is ook niet gratis.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze het niet merken. Ik ben op mijn beste dagen al niet subtiel… := ze zeiden toen ik uit viel ook dat ze geen problemen tussen mij en mijn man wilde maken. Dus ze lijken zich er toch wel bewust van te zijn dat de regeling wringt. Als ik dat zou denken zou ik eerlijk gezegd gewoon gaan. Zeker omdat het niet is dat ze zelf geen weide hebben. Gewoon niet veel maar met een beetje management kunnen ze prima bij hun staan. Onze weide maakt het hun gewoon makkelijker. Als ik zo ergens stond zou ik in dit geval zelf al gegaan zijn eigenlijk.

Overigens. De dag dat ik zeg dat ze weg moeten gaan ze ook wel. Ik weet waar ze wonen dus als ze niet zelf gaan lever ik de paarden gewoon af op thuis-adres. := :=

Nog eens draad bij spannen maakt het eigenlijk onmogelijk om nog met bv de tractor of de aanhanger op weide te geraken. Dan moet ik mijn stuk kleiner maken en dat ga ik dus echt niet doen. :o
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-23 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:23

Gooi ze er gewoon vanaf dan. Waar wacht je op....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 23:27

Eerlijk? Ik hoop het te kunnen oplossen zo dat mijn man er ook achter staat.
Ik weet niet of dat gaat lukken maar de dag dat ik de knoop door hak wil ik ook echt 100% achter mezelf kunnen staan dat ik alles geprobeerd heb om ‘aan hetzelfde touw’ te trekken zeg maar. Ik weet niet of dat logisch klinkt maar uiteindelijk is het natuurlijk ook wel zo dat mijn man veel van het zware werk doet voor de opfok dus het is niet dat hij geen enkele betrokkenheid heeft. Hij snapt mijn ergernis wel maar hij kan om een of andere reden niet uit leggen wat hem weerhoudt en ik hoop daar duidelijkheid over te krijgen maar als de situatie me geen keuze meer geeft dan maak ik idd de beslissing. En dan vertrouw ik er ook wel op dat ze gaan. Ik verwacht daarin op zich geen strijd. Ik zou alleen graag willen dat mijn man er ook achter staat.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:37

Lastig situatie voor je dus. :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:41

Ah super lastig, voor alle partijen. Ik begrijp jou helemaal, zou er ook al moe van zijn maar ook logisch dat je wilt dat je man er ook mee eens is om hier een einde aan te breien. Extra vervelend nu hij met zijn werk ook zit, dat zijn nu net van die perikelen die je er niet bij kunt gebruiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 00:14

Het hele gezeik met het werk is een hele grote factor waarom ik zeker nu liever niet op eigen houtje de stekker er uit wil trekken. Maar daarvoor had ik ook al liever dat we gewoon op een lijn konden komen hierover. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken. Met momenten zei hij dingen dat ik dacht ‘komt goed.’ Maar na het nieuws is dat precies weer om geslagen. :\

Nu goed. Tijd brengt raad. Daar red ik me al mijn hele leven mee dus daar vertrouw ik nu ook op. Woensdag zat ik even hoog in de frustraties maar momenteel ben ik rustig. Morgen de heren ontwormen. Heb mijn fysio al maar gewaarschuwd gezien Leo creatief is bij het ontwormen >;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-23 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:21

Ik lees:

- Hij snapt jouw ergernis.
- Hij kan niet uitleggen wat hem weerhoudt (om tegen hun te zeggen dat ze moeten vertrekken?)
- Je zou graag willen dat hij achter je staat.

Maar staat hij dan niet achter je, als je zegt van "lieverd het is tijd dat we de wei terugkrijgen. Vind je het goed als ik aan ze doorgeef dat we de gehele wei zelf weer willen gaan gebruiken en ze dus moeten vertrekken?". Hoe reageert hij dan als je dat zegt? Wil hij niet dat je dat gaat doen....?

Want waarom zou hij het gebruik van de wei moeten opzeggen? Als hij daar zo tegenop ziet (om welke reden dan ook) dan doe jij dat toch, jullie zijn 1 unit immers :) Misschien is het voor je man ook wel een opluchting als jij het doet en dit probleem dan eindelijk opgelost is zonder dat hij de slecht nieuws brenger hoeft te zijn.

Maargoed ik besef ook wel dat het makkelijk gezegd kan zijn. Ik zou het je alleen zo gunnen als je van deze stressfactor af zou zijn want zo moeilijk lijkt het niet, je bent ze niks schuldig toch, in tegendeel...zij staan bij jullie in het krijt :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 00:29

Momenteel is hij zo druk in zijn hoofd dat het erg moeilijk inschatten is eigenlijk. Het ene moment reageert hij al toegankelijker om er over te praten dan het andere. Woensdag bv zei hij ronduit ‘ik ga er niet over discussiëren’ iets wat heel atypisch is. Ik zeg niet dat het altijd een engelenkoor is hier maar ronduit zeggen dat hij ergens niet over wil praten dat ons beide aan gaat is nog nooit gebeurt. Hij zei wel dat hij ook begreep dat ik gefrustreerd was. Daar maak ik uit op dat het op dit moment echt even een kwestie is van niet Kúnnen. Niet van niet willen. Daarom wil ik het nu ook even laten gaan in dezelfde zin dat je met een paard dat over de zeik is niets moet willen dat gecompliceerd is. Voor die ene keer in bijna 12 jaar dat hij aan geeft dat het nu niet ‘kan’.

Normaal ben ik degene die het in haar hoofd niet geordend krijgt tot iets zinnig en dicht klapt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:34

Dan is t voor nu al heel wat dat hij even aangeeft dat ie niet kan. Moet op zich al een stap zijn als ik t zo lees.
Jullie zijn samen sterk, komt vast goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 01:12

Inderdaad, en jullie krijgen nu natuurlijk de frustraties maar het is niet dat we hele dagen zitten te mokken hierover natuurlijk. :+

Vandaag hebben we het water bij gevuld en hooi in de ruif gerolt en dat gaat dan gewoon al grappend. Nero besloot om achter de slang te vangen in het water. >;) :+

Kijk mijn man en ik zijn 12 jaar samen. We weten allemaal dat het leven geen sitcom is. De meeste onenigheden zijn snel opgelost. Sommige hebben meer tijd en begrip nodig. Het is geven en nemen. Mijn man geeft heel veel. Dus nu is het mijn beurt om te geven. Als er iets voorvalt zoals woensdag dan is er even een momentje dat het hoog op loopt bij mij (gezien ik ook een heethoofd ben) maar daarna gaat het leven gewoon door. :)

In goede en kwade tijden hè. ;) hij heeft doorheen de jaren al heel veel geduld gehad met mij. := En stalen zenuwen als ik weer eens een of andere dwaze knol besluit te nemen/rijden. _O-
Als ik nog half zo veel geduld moet tonen als hij al met mij gehad heeft. Heeft ie nog wel even tijd vrees ik. _O-

En ik moet nog altijd die blog maken over de opfok. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:16

Dan is het nu tijd om te geven. Punt. Zo gaat dat en dat doe je goed. Dit gaat zich oplossen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:56

Ja ik denk dan je geeft óók door hem aan te bieden dat jij ze vraagt om te vertrekken, zodat je dat probleem van zijn bordje af haalt. Want hij klinkt gewoon een beetje "vol" als je begrijpt wat ik bedoel :(:)

Maar ik zal het er niet meer over hebben want wil niet dat het overkomt als doorzeuren / betweterigheid ofzo want zo bedoel ik het absoluut niet Y;( Ik vind dit soort onnodige frustratie gewoon zo rot voor je.

Blog over de opfok. Kon je niet gewoon als 80% basis iets doen dat je hier al heb gezegd? Je had pas een mooie post er over :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:53

Mooi gezegd Kat! Jullie zijn een topkoppel! Zo gaat het leven en zo gaat het overal en dit zijn de beste relaties!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:31

Wat heb je een mooi stel honden. Veiligheid voor alles. Heb zelf een jonge rottweiler en heb soms ook een 'halstertje' om, aangezien ze erg sterk kan zijn.

Over het ontwormen, is de eigenaar van Leo ook in de gelegenheid om te ontwormen. Dat scheelt jou lichamelijke pijn, lijkt mij dat daar alle begrip voor is.

Mijn paard staat particulier en probeer zoveel mogelijk zelf te doen. Is ze met bepaalde dingen lastig, probeer ik daar een oplossing voor te zoeken.

Zoals bijvoorbeeld een nieuwe regel, eerst hoeven krabben voordat ze de box uit mag, dit oefen ik nu fanatiek, zodat het voor hun straks een makkie is (jong paard, kent het uiteraard wel, maar moet nog even een gewoonte worden).

Je hebt een mooie kudde staan en bent heel bewust bezig.