lies schreef:Een dierenarts heeft toch geen enkel belang in deze? Ik vind het niet zo gek dat we er op vertrouwen dat dierenartsen hun werk gewoon goed doen. Anders kunnen we het keuren net zo goed laten, toch?
Nee.
Ik heb te veel gezien dat niet strookt met jouw aanname.
En nee, ik zeg niet dat je niet moet keuren. Je moet erbij zijn, regardless of cost. Dan kun je beoordelen of datgene wat de dierenarts zegt, strookt met jouw beeld.
Het is blijkbaar toch niet zo bekend dat juist buigproeven volledig beïnvloedbaar zijn op de uitkomst.
Wil je als dierenarts geen risico lopen op een onhandig advies, trek je de buigproef iets harder door, loopt het paard twee passen te lang niet rad en je geeft een negatief advies, pakt je spullen bij elkaar en vertrekt.
Met name dat laatste is wat TS beschrijft. Ik lees dat bericht als dat dierenarts niet echt de tijd genomen heeft om de situatie te bespreken. DAT zou een kwalijke zaak zijn, ongeacht of zijn negatieve advies terecht is, of niet.
xSCWx schreef:De dierenarts is zelf na de klinische keuring al weg gegaan omdat ze er niet doorheen kwam, hij had al een negatief koopadvies gegeven omdat ze niet goed herstelde na de buigproef. Hij zou ook de 4 benen röntgenen maar heeft dat niet gedaan om me kosten te besparen. Ik moet nog contact hebben met de dierenarts, ik twijfel om verder te laten onderzoeken vandaar de vraag wat jullie denken.
Ik vind het wel jammer dat de verkoper zo onderuit wordt gehaald hier want die is alleen maar meewerkend en geeft ook geen advies vanuit haarzelf over de keuring, zelfs toen ik vroeg wat zij zou doen niet omdat ze niet onafhankelijk is.
Laatst bijgewerkt door ikke op 27-05-21 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt