Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hahahatsjoe schreef:14 november, Hijum (Friesland, stukje vanaf Stiens en Stiens is een kilometer of 10 van Leeuwarden), ongeveer 5 kilometer of minder van mijn huis en mijn mini's... 7 schapen dood, zo'n 25 in de sloot en bijna 50 liepen op de weg. Ik woon ongeveer een kwartiertje van de boot naar Ameland, er is geen bos, niets, WAT MOETEN DIE BEESTEN HIER ? Vannacht niet geslapen, het licht in de keuken laten branden en de beesten vanmorgen in het donker NIET naar de wei gebracht maar thuis gelaten. Daar kunnen ze wel rondlopen, maar niet rennen. Vind het serieus doodeng.
peach2001 schreef:In Amerika komt het zelden voor dat ze surplus kills doen, het doden van meerdere dieren tegelijk. Maar op plekken waar veel dieren bij elkaar zijn (bijvoerplekken in winter bijv) doen ze het wel. Ze schijnen dan weken lang terug te komen om van de karkassen te eten en laten dan andere dieren met rust. Misschien is het het waard om te proberen, de gedode dieren laten liggen om andere dieren veilig te houden. Maar dat mag ook weer niet in Nederland.
FrNo schreef:Ze hadden in België toch twee pony's laten liggen, en daarna vier wolven gefilmd die terug kwamen.
Dreamboy schreef:Het is momenteel heel stil, te stil met meldingen in Drenthe. Gisteren toevallig een zichtmelding in Exloo. Zijn de wolven weg getrokken of wordt er gewoon niet meer gemeldt? Veel ver zal inmiddels binnen staan denk ik?
jolandje schreef:hannah, ik vind het ook doodeng, hier zie ik ze momenteel niet, nmaar dat is wel een kwestie van tijd denk ik
dierenfan schreef:FrNo schreef:Ze hadden in België toch twee pony's laten liggen, en daarna vier wolven gefilmd die terug kwamen.
Als ik dit topic goed gelezen heb dan is het in België bekender dat ze daar bewust de wolven al bij voeren. Hier in NL zal dat zeker ook gedaan worden maar wil men dat veel meer verborgen houden want dan klopt hun verhaal al helemaal niet meer dat de wolf zich zelfstandig kan redden hier zonder ons vee en huisdieren nodig te hebben
hahahatsjoe schreef:jolandje schreef:hannah, ik vind het ook doodeng, hier zie ik ze momenteel niet, nmaar dat is wel een kwestie van tijd denk ik
Het is erg toch, dat je daarom denkt aan je dieren verkopen.
Wat jullie verder allemaal zeggen kan heel goed, maar het is hoe dan ook gewoon verschrikkelijk. Ook op andere plaatsen natuurlijk, de stress en pijn die die arme schapen gehad hebben. En de stress die de rest van de kudde nu nog heeft. Vannacht het licht uitgelaten maar bewust aan 2 kanten ramen open zodat ik het kan horen als er iets gebeurt. Dan prijs ik me gelukkig dat ik maar een klein huisje heb.
hahahatsjoe schreef:jolandje schreef:hannah, ik vind het ook doodeng, hier zie ik ze momenteel niet, nmaar dat is wel een kwestie van tijd denk ik
Het is erg toch, dat je daarom denkt aan je dieren verkopen.
Wat jullie verder allemaal zeggen kan heel goed, maar het is hoe dan ook gewoon verschrikkelijk. Ook op andere plaatsen natuurlijk, de stress en pijn die die arme schapen gehad hebben. En de stress die de rest van de kudde nu nog heeft. Vannacht het licht uitgelaten maar bewust aan 2 kanten ramen open zodat ik het kan horen als er iets gebeurt. Dan prijs ik me gelukkig dat ik maar een klein huisje heb.
dierenfan schreef:Veel knuffelaars vinden wel dat wij onze weide dieren maar moeten verkopen als wij ze niet wolfproof willen huisvesten want dat is onze plicht als eigenaar.....
Die beseffen niet eens dat wolf werend niet eens altijd mogelijk is en dat voor wolf proof voor zover dat al zou kunnen onbetaalbaar is plus gemeente toestemming moet geven ivm bouwwerken die er dan moeten gaan komen....
Loretta schreef:Op klaarlichte dag in de bebouwde kom.
En dat vinden ze dan normaal. Nou ik vertrouw die beesten voor nog geen halve cent.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221114_963 ... gn=seeding
Mac schreef:Zolang er geen mensen gebeten worden blijven ze zeggen dat er geen gevaar is.
Overigens vind ik de emotionele schade door de aanwezigheid van wolven net zo erg.